انتخاب سردبیر سینما

معرفی انواع نسخه های مختلف ددپول

معرفی انواع نسخه های مختلف ددپول

ددپول و ولورین یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های چند سال اخیر مارول به شمار می‌آید. فیلمی که به گفته برخی ناجی مارول نام‌گرفته است. چون بالاخره با فیلمی باکیفیت از مارول شاهد هستیم. در ددپول و ولورین اختلالی به ‌وجود می‌آید که به موقعیت بحرانی برای سازمان TVA تبدیل می‌شود. به همین دلیل با نسخه‌های مختلف ددپول مواجه هستیم. در این مقاله تمام این شخصیت‌ها را بررسی می‌کنیم.

(خطر اسپویلر)

ددپول پرایم

ددپول پرایم در واقع همان ددپول اصلی با بازی رایان رینولدز است. در فیلم او باید لوگانی برای زمین – ۱۰۰۰۵ پیدا کند، وگرنه اتفاق بدی رخ خواهد داد. وقتی ددپول این کار را انجام می‌دهد، جنگی بین وید و مستر پارادوکس صورت می‌گیرد. جنگی که در آن مستر پارادوکس قصد نابودی ددپول را دارد.

ددپول را خارج از دنیای کمیک بشناسید

نایس پول

نایس پول نسخه مهربان‌تر ددپول به شمار می‌آید که علاقه‌ زیادی به پرسونای ددپول ندارد. در جایی از فیلم وید و لوگان به ماشین نایس‌پول احتیاج دارند تا بتوانند کاساندرا را شکست دهند. تقابل نایس‌پول و ددپول باعث ایجاد سکانس‌های بامزه‌ای می‌شود. چون هیچ‌کدام شخصیت یکدیگر را قبول ندارند.

داگ پول

داگ‌پول مانند راکت‌راکون از نگهبانان کهکشان به دلیل آزمایشات خطرناکی خلق می‌شود. در ددپول و ولورین داگ‌پول سگ نایس‌پول است. سگی که وید آن را دوست ندارد؛ چون زیاد از دست ددپول فرار می‌کند.

در پایان فیلم وید از نایس‌پول به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند، اما به دلیل نداشتن قدرت بازیابی سلامتی می‌میرد. با‌این‌حال مرگ نایس‌پول بی‌فرجام نیست، چون پس از مرگ نایس‌پول وید و لوگان اسلحه‌ها و سگ او را برمی‌دارند.

لیدی ددپول

تا قبل از اکران فیلم طرفداران احتمال می‌دادند نقش لیدی ددپول را تیلور سوییفت یا بلیک لایولی بازی می‌کند. اما مشخص شد نقش لیدی ددپول را بلیک لایولی همسر رایان رینولدز برعهده دارد. با‌ وجود این که لیدی ددپول (واندا ویلسون) هیچ‌گاه نقابش را برنمی‌دارد، اما در تیتراژ پایانی می‌توانید اسم او را ببینید. واندا ویلسون زمانی با دولت فاشیستی خود مبارزه می‌کرد. پس از آن به ددپول‌کورپ ملحق و به رهبر سازمان تبدیل می شود.

لیدی ددپول شخصیتی کشنده و خطرناک است. وید در جاهایی به نقش قدیمی لایولی در سریال gossip girl اشاره می‌کند. به این صورت که در اوایل فیلم می‌گوید: زمانی سریال gossip girl را تماشا می‌کرد. علاوه بر این،  در تمام مدت فیلم وید نمی‌خواست واندا متوجه شود، زمان زیادی را با هیو جکمن سپری کرده است. به همین خاطر ددپول دیوار چهارم را می‌شکند.

کیدپول

در کمیک‌ها ددپول کیدپول را استخدام می‌کند تا مولتی‌ورس را نجات دهد. او بچه‌ای جسور و بددهن است، با‌این‌حال  مدرسه اکساویر دوست ندارد. نقش کیدپول را اینز رینولدز دختر رایان رینولدز بازی می‌کند. در واقع خانواده رایان رینولدز نقش مهمی در فیلم ایفا می‌کنند.

بیبی پول

در آخر فیلم نسخه‌ای نوزادی از ددپول وجود دارد که با سروصدا کردن حواس وید و ولورین را پرت می‌کند. این شخصیت را اولین رینولدز بچه یک ساله رینولدز بازی می‌کند. از طرفی جدیدترین نسخه ددپول محسوب می‌شود. چون چنین شخصیتی در کمیک‌های ددپول وجود نداشته است. همچنین یکی از خنده‌دارترین سکانس‌های فیلم به کیدپول تعلق دارد.

هدپول

هدپول نسخه زامبی ددپول محسوب می‌شود که نقش آن را نیتن فیلیون بازی می‌کند. قبل از این در نگهبانان کهکشانان ۳ نقش کارجا رئیس امنیت اورگ‌کورپ را برعهده داشت. با‌این‌وجود در کمیک‌ها هدپول در اثر یک بیماری به زامبی تبدیل می‌شود. اما چیزی درباره خاستگاه این شخصیت در فیلم نمی‌دانیم. در ابتدا هدپول وید و لوگان را زیاد اذیت می‌کند. اما در پایان با آن‌ها دوست می‌شود.

کابوی ددپول

کابوی ددپول نسخه هفت‌تیرکش و وسترن ددپول است. او را به ددپول‌کید نیز می‌شناسند که به بیلی د کید هفت‌تیرکش معروف غرب وحشی اشاره می‌کند. با‌این‌وجود در کمیک‌ها داستان عجیبی دارد. او در اثر شلیک به سر کشته می‌شود. به همین دلیل با نسخه‌های هیروی ددپول دشمن می‌شود. صداگذاری این کاراکتر را متیو مک‌کناهی انجام داده است و زیاد با لهجه تگزاسی متلک‌پرانی می‌کند. متاسفانه در ددپول و ولورین حضور پررنگی ندارد. با‌این‌حال صداگذاری متیو مک‌کناهی این شخصیت را جذاب‌تر از قبل می‌کند.

ولش پول

نقش ولش‌پول را پال مولین بازیکن فوتبال رکسام بازی می‌کند. در واقعیت مولین بازیکن تیم  رکسام است، تیمی که راب مک‌الهنی و رایان رینولدز آن را اداره می‌کنند. علاوه‌بر این، نقش پررنگی در مستند «به رکسام خوش آمدید» داشته است؛ مستندی که به صعود رکسام به لیگ EFL می‌پردازد. با‌این‌حال مولین نسخه هولیگان ددپول را برعهده دارد.

بازیکنی خشن و پرشور که تعصب زیادی به ولز دارد. به‌طوری که پرچم ولز را بر روی سینه‌اش حک کرده است. ولش‌پول علاقه و اهمیت رینولدز به تیم رکسام را نشان می‌دهد

رونین – پول

در کمیک‌ها رونین – پول یا واتاری وریژن سامورایی ددپول به شمار می‌رود. وید برای مقابله با سپاه ددپول واتاری استخدام می‌کند. اما گاهی اوقات با هم زیاد مخالفت می‌کنند. برخلاف ددپول نیز زیاد صحبت نمی‌کند. از طرفی لباس رونین – پول لباسی مشابه کمیک می‌پوشد.

ددپول ۲۰۹۹

اکثر سوپرهیروها نسخه‌ای دارند که در زمان آینده داستان‌شان روایت می‌شود. اکثر سوپرهیروهای آینده مارول در سال ۲۰۹۹ حضور دارند، مثل اسپایدرمن ۲۰۹۹ و ددپول ۲۰۹۹. این وریژن ددپول واردا ویلسون نام دارد که دختر وید و شکیلا است. با‌این‌حال واردا به دختر ددپول پرایم حسودی می‌کند و با او دشمن می‌شود. علاوه بر این، لباسی پرزرق و برق و مجهز به تکنولوژی‌های روز مانند آیرون من می‌پوشد.

ددپول عصر طلایی

ددپول عصر طلایی ویزی ویلسون برادرزاده رئیس جمهورآمریکا وودرو ویلسون نام دارد. او در کمیک‌ها شخصی بود که در جنگ جهانی دوم به‌دلیل سوختگی شدید ظاهرش را از دست داد. ولی به‌مرور زمان به یک قهرمان تبدیل شد. اکثر هیروهایی که در عصر طلایی کمیک‌ها خلق شدند، پیام‌های وطن‌پرستی، حس مسئولیت‌پذیری و انجام‌وظیفه در آن‌ها زیاد دیده می‌شود، مثل کاپیتان آمریکا

ددپول عصر طلایی در کمیک ۲۰۱۰ کاپیتان آمریکا ظاهر شد. در واقع این شخصیت بیشتر به عصر طلایی کمیک‌ها اشاره می‌کند. در فیلم نیز ظاهر قدیمی خود را حفظ می‌کند. چون در ددپول و ولورین لباسی نظامی و ماسک گاز خود را می‌پوشد. فقط به جای کاتانا کاتلس حمل می‌کند. نوعی شمشیر که از قرن هفدهم تا اوایل قرن بیستم توسط نیروهای دریایی استفاده می‌شد. همچنین مانند کابوی ددپول حضور کمی دارد.

زن پول

زن‌پول ددپولی بود که در اثر طلسمی جنگ و کشتار را کنار می‌گذارد و سپس به فردی صلح‌طلب تبدیل می‌شود. به همین دلیل ۱۸۰ درجه با شخصیت ددپول تفاوت دارد. اما این تغییر دوام نمی‌آورد؛ زیرا، دوباره در اثر برخورد با طلسمی به شخصیت قبلی خود بازمی‌گردد.

در فیلم زن‌پول می‌خواهد ددپول و لوگان را بکشد. به‌جای شمشیر مانند جنگجویان zen یک چوب بلندی حمل می‌کند. همچنین لباسی سیاه‌وسفید مانند مون‌نایت به ‌تن دارد. در کمیک‌ها همیشه نسخه‌ای از هیروها وجود دارد که عکس قهرمان اصلی رفتار می‌کند. مثل دارک‌وین که برخلاف بتمن به کسی رحم نمی‌کند.

پیترپول

پیترپول در حقیقت ددپول نیست. فقط در زمین – ۱۰۰۰۵ لباس ددپول می‌پوشید. او ددپول‌کورپ را قانع می‌کند تا از جنگ و خونریزی دست بردارند. پس از این اتفاق همه ددپول‌ها از پیتر قدردانی می‌کنند؛ چون همه آن‌ها برای شخصیت فداکار و دلسوز پیتر ارزش قائل هستند.

بعدها سازمان  TVAپیتر را به‌عنوان نسخه‌ای از ددپول به ‌رسمیت می‌شناسد. پس از آن پیترپول از ددپول و ولورین حمایت می‌کند و جلوی مجازات‌کردن این زوج را می‌گیرد. با وجود این که پیترپول مهارتی در مبارزه ندارد، اما به یکی از کلیدی‌ترین نسخه‌های ددپول تبدیل می‌شود.

اکران فیلم ددپول و ولورین باعث افزایش قیمت نجومی بازی ددپول شد

جمع بندی

از ماندگارترین نسخه‌های ددپول می‌توان به لیدی ددپول، کابوی ددپول، بیبی‌پول و زن‌پول اشاره کرد. این شخصیت‌ها استایل، بازی و صداگذاری خاصی داشتند و باعث ایجاد سکانس‌های جالبی شدند. مثلا کابوی ددپول نسخه وسترن ددپول است یا زن‌پول و نایس‌پول برعکس ددپول علاقه‌ای به آدمکشی‌ ندارند. به نظر شما جذاب‌ترین نسخه ددپول کدام است؟

سوالات متداول

شکستن بعد چهارم چیست؟ نوعی تکنیک که کاراکتر با انجام‌دادن کارهایی، خودش را از وجود بیننده آگاه می‌کند.

Zen چیست؟ مکتبی در بوداییسم که به مدیتیشن برای بیدارکردن طبیعت درونی، شفقت و خرد می‌پردازد.

حدود چند نسخه از ددپول در مارول وجود دارد؟ در کمیک‌های مارول حدود ۲۲ نسخه از ددپول وجود دارد.

منبع: cbr


انیمه چی ببینیم؟ | میزگیم انیمه‌ای با @Weebhead

 

 

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Far
پاسخ

خیلی عالی بود
ممنون که ما رو با ورینت های پرشمار ددپول آشنا کردید

Send dudes
پاسخ

داستان فیلم جدید با این همه شخصیت جذاب،قشنگ به نظر میرسه

اسمم یادم رفته خخخ
پاسخ

پیترپول😂😂😂

میساقگ
پاسخ

پیمان

میساقگ
پاسخ

بولوانسر

میساق
پاسخ

بهال

علی چی
پاسخ

عمو جانی پول