آخرین اخبار ماینکرافت خبر

ماینکرفت | ۱۰ تا از بهترین طراحی پایگاه‌های صخره‌ای در بازی

عنوان ماینکرفت (Minecraft) به‌خاطر بیوم‌های زیبا و شکل‌های زمین‌های مختلفش شهرت دارد. دنیای آن نقش بزرگی در الهام بخشیدن به پروژه‌های در مقیاس بزرگ ایفا می‌کند که بازیکنان به صورت آنلاین آن را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. از میان انواع مختلف زمین‌های ساختمانی بازی، تعداد کمی از آن‌ها به اندازه صخره‌های تیز و زیبا٫ الهام بخش انواع طرح‌های پایگاه بقا هستند. خوشبختانه، صدها طرح پایگاه برای الهام گرفتن از آن‌ها وجود دارد. این مقاله ۱۰ نمونه از طراحی‌های شگفت‌انگیز پایگاه‌های کنار صخره را به شما معرفی خواهد کرد. در ادامه با مجله بازار همراه باشید.

۱) پایگاه صخره‌ای دو طبقه در بازی ماینکرفت

نمونه‌ای از پایگاه صخره‌ای دو طبقه در بازی ماینکرفت

نمونه‌ای از پایگاه صخره‌ای دو طبقه در بازی ماینکرفت

برای افزودن یک پیچیدگی سرگرم کننده به راه دسترسی به پایگاه بقای کنار صخره در ماینکرفت، با فاصله‌ی معینی روی هر دو سطح بالایی و پایینی صخره یک طبقه از پایگاه را بسازید. سپس می‌توان این نواحی مختلف پایگاه را از طریق یک آسانسور بزرگ رداستون به هم متصل کرد. این کار در نهایت باعث ساخت یک پایگاه کاملاً استیم پانک (steampunk) با پیستون‌های قابل مشاهده و کارکرد ماشین‌های رداستون می‌شود. همچنین این یک فرصت عالی برای تست کردن ماشین‌های پرنده رداستون است که در چندین فارم پیشرفته می‌توانند مفید باشند.

۲) بندر کنار صخره

یک پایگاه بندری در کنار صخره‌ی بازی ماینکرفت

یک پایگاه بندری در کنار صخره‌ی بازی ماینکرفت

یکی دیگر از راه‌های بسیار جالب برای داشتن پایگاه صخره، ساختن یک شهر خاص است که از طریق یک مسیر روستایی پر پیچ و خم به یک منطقه ساحلی همراه با اسکله متصل می‌شود. این طراحی شبیه به طرح تقسیم شده قبلی است، اما به جای داشتن ویژگی‌های فنی، به زیبایی ظاهری با حال و هوای قرون وسطایی متمایل است. این ایده از پایگاه همچنین می‌تواند با افزودن جرثقیل‌ها و آسانسورهای سفارشی تا حدی تأثیرگذارتر شده تا این تصور ایجاد شود که محموله‌های غذایی به طور مداوم به شهرنشینان بتواند برسد.

۳) قلعه کنار صخره

قلعه‌ای بزرگ در کنار صخره‌ای از بازی ماینکرفت

قلعه‌ای بزرگ در کنار صخره‌ای از بازی ماینکرفت

قلعه‌ها بنا به دلایلی جزو بیلدهای کلاسیک ماینکرفت به شمار می‌روند. ترکیب آن‌ها از سنگ و مصالح چوبی هم از نظر زیبایی شناسی دلپذیر و هم به اندازه کافی ارزان است که بتوان از همان اوایل بازی آن را ساخت. قلعه‌ها نیز در بالای صخره فوق‌العاده عالی به نظر می‌رسند و تقریباً از نظر فیزیکی مشرف به خود منطقه اطراف هستند، بدون توجه به کسانی که در داخل آن قرار دارند. بازیکنان حتی می‌توانند این ایده از ساخت پایگاه را با اضافه کردن یک دهکده در اطراف آن، متشکل از بیلدهای مختلف و مفید، مانند فارم‌ها، مناطق ذخیره سازی و سالن‌های تجاری روستایی یا همان ویلیجر ترید هال، پروژه خود را به سطح دیگری ارتقا بدهند.

۴) روستای کنار صخره

نمونه‌ای از روستای جنگلی کنار صخره در بازی ماینکرفت

نمونه‌ای از روستای جنگلی کنار صخره در بازی ماینکرفت

یک روستای کنار صخره می‌تواند پروژه‌ای عالی و جذاب برای گروهی از دوستان در سرور خصوصی ماینکرفت یا یک بازیکن بصورت انفرادی باشد. اما از طرفی این ایده برای بازیکنان مناسب است که می‌خواهند یک طراحی پایگاه بزرگ و به راحتی قابل گسترش داشته باشند. این پایگاه صخره‌ای از بسیاری از ساختمان‌های کوچک‌تر استفاده می‌کند که توسط پل‌های طنابی و آسانسورها به هم متصل شده‌اند. هر ساختمان می‌تواند متعلق به بازیکن متفاوتی باشد یا دارای کاربردهایی مانند انبار، منطقه انچنتینگ و موارد دیگر باشد.

۵) پایگاه معلق

یک پایگاه معلق در کنار صخره از بازی ماینکرفت

یک پایگاه معلق در کنار صخره از بازی ماینکرفت

یک پایگاه معلق ساخته شده در بازی ماینکرفت حداقل تا حدی به دیوارهای سنگی صخره بصورت عمودی ساخته می‌شود. نمای بیرونی این نوع پایگاه‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که با استفاده از براکت‌ها و پیچ‌های بزرگ (bolt)٫ به نظر می‌رسد که کل پایگاه به لبه صخره پیچ شده است. اتصالات مختلف و پشتیبانی‌های صنعتی که ویژگی‌های این طراحی را بی‌نهایت قابل شخصی‌سازی می‌کند، این پایگاه را به یک ایده عالی برای سازندگانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند با بلوک‌ها کارهای جدید بکنند.

۶) پایگاه کنار صخره مرجانی

ساختن صخره‌های مرجانی سفارشی، این بنا را به یک پایگاه بسیار سرگرم کننده برای ساختن در بازی ماینکرفت تبدیل می‌کند.

ساختن صخره‌های مرجانی سفارشی، این بنا را به یک پایگاه بسیار سرگرم کننده برای ساختن در بازی ماینکرفت تبدیل می‌کند.

یک راه جالب برای ساختن پایگاه صخره‌ای با مضمون طبیعت، استفاده از صخره‌های مرجانی موجود در اقیانوس‌های گرم به عنوان منبع الهام است. استفاده از بلوک‌های رنگارنگ مانند پشم‌ها (wool)، سفال‌ها (terracottas) و بتن‌های مختلف (concretes)، ساختن پایگاه‌های مرجانی را آسان می‌کند. لازم است بدانید که پایگاه را می‌توان در صخره درون سنگ‌های مرجانی مختلف ساخت. این کار منجر به نتایج چشمگیری می‌شود که با بسیاری از طرح‌های پایگاه صخره‌ای دیگر با آن قابل مقایسه نیستند.

۷) پایگاه صخره ای بیش از حد رشد کرده است

ساختن صخره‌های جنگلی سفارشی، این بنا را به یک پایگاه بسیار سرگرم کننده برای ساخت تبدیل می‌کند.

ساختن صخره‌های جنگلی سفارشی، این بنا را به یک پایگاه بسیار سرگرم کننده برای ساخت تبدیل می‌کند.

یک پایگاه صخره‌ای بیش از حد رشد کرده یا همان Overgrown، گزینه‌ای عالی برای بازیکنانی است که می‌خواهند در جنگل‌های انبوه ماینکرفت زندگی کنند. داشتن درختان، بوته‌ها و درختان انگور که در کنار صخره آویزان شده‌اند، با پایگاهی که در زیر آن قرار گرفته‌، راهی عالی برای داشتن خانه‌ای زیبا و همچنین پنهان است. این ایده یک پایگاه چندنفره عالی را به شما تحویل می‌دهد٫ زیرا می‌تواند آیتم‌ها و تجهیزات کمیاب را با خیال راحت از دید دور نگه دارد.

۸) پایگاه صخره‌ای پارکور

افزودن عناصر پارکور یک راه آسان برای اضافه کردن کمی سرگرمی به پایگاه بقا است

افزودن عناصر پارکور یک راه آسان برای اضافه کردن کمی سرگرمی به پایگاه بقا است

ایده جالب دیگر برای پایگاه صخره‌ای تبدیل آن به یک پایگاه پارکور مینیاتوری است. این طراحی شبیه به ایده روستای کنار صخره است که قبلا ذکر شد، اما به جای پل‌ها و آسانسورها، می‌توان مناطق مختلف پایگاه را بصورت مسیرهای چالش برانگیز پارکور مختلف بهم متصل کرد. ایده این پایگاه به بازیکنان کمک می‌کند تا در ساخت و اجرای این مینی‌ گیم‌های ماینکرفت مهارت پیدا کنند.

ماینکرفت | آموزش نحوه استفاده از کمندها در بازی

۹) پایگاه کنار صخره‌ی آبشاری

آبشارهای سفارشی یک راه عالی برای پنهان کردن پایگاه در بازی ماینکرفت هستند.

آبشارهای سفارشی یک راه عالی برای پنهان کردن پایگاه در بازی ماینکرفت هستند.

چیزهای کمی در بازی به اندازه مواردی که در پشت آبشارها پنهان شده‌اند٫ نمادین هستند. این همان چیزی است که یک پایگاه کنار صخره‌ی آبشاری را به یک طراحی عالی تبدیل می‌کند. چنین پایگاهی دارای آبشارهایی است که بر فراز صخره‌های بلند به عنوان نقطه کانونی اصلی خود قرار می‌گیرد. خود این پایگاه را هم با خیال راحت در پشت آبشار می‌توان پنهان کرد، درست شبیه به پایگاه صخره‌ای جنگلی که قبلا به آن اشاره شد.

۱۰) پایگاه صخره‌ای شیشه‌ای

پایگاه عمدتا شیشه‌ای کنار صخره

پایگاه عمدتا شیشه‌ای کنار صخره

مناظر کمی در بازی ماینکرفت وجود دارد که به اندازه مناظر و اقیانوس‌های وسیع آن نمادین باشد. پس یک راه عالی برای بهترین استفاده از مناظر خارق‌العاده که اغلب در نزدیکی صخره‌ها یافت می‌شوند وجود دارد و آن هم کندن بخش عظیمی از سنگ و جایگزینی آن با یک پنجره بزرگ است. این پایگاه بسیار قابل تنظیم و شخصی سازی است، زیرا وجود یک پنجره بزرگ بستری عالی برای تست کردن طرح‌های شیشه‌ای رنگی می‌تواند باشد.

بازسازی نقشه ولورانت در بازی ماینکرفت

این همچنین یک ایده طراحی عالی برای پایگاه بقا است. زیرا می‌توان طراحی پنجره را طوری تغییر داد که پس از لوت شدن End و بدست آوردن الیترا و فراهم شدن امکان پرواز، فضایی برای لانچرهای بازی ماینکرفت باز کرد. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

منبع: sportskeeda


دختر و پسرهای انیمه‌ای دقیقا کیا هستند؟ | میزگیم انیمه‌ای با ویب هد

انیمه چی ببینیم؟ | میزگیم انیمه‌ای با @WeebHead

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Miner
پاسخ

چیزایی که میخوام بسازم: ۴,۵,۹ و ۱۰
چیزی که در نهایت ساختم:🗿🗿🗿