آخرین اخبار ماینکرافت خبر

چگونه مادها به محبوبیت بیشتر ماینکرفت کمک کردند؟

همانطور که برای همه مشخص شده٫ عنوان ماینکرفت (Minecraft) یک بازی سندباکس است که در نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. استودیوی سازنده آن یعنی موجانگ (Mojang) از زمان انتشار آن می‌خواست این عنوان تا حد امکان باز و بزرگ باشد تا سایر بازیکنان نیز بتوانند در آن سهیم باشند. از آنجایی که این بازی روی نسخه جاوا اجرا می‌شد، راهی برای کدنویسی ویژگی‌های سفارشی و اضافه کردن آن‌ها به بازی در قالب ماد وجود داشت. این ماد می‌تواند شامل مواردی مانند ماب جدید، بلوک‌ها، مکانیک‌ها، آیتم‌ها و موارد دیگر باشد. در حالی که نسخه وانیلی بازی ماینکرفت همیشه جذابیت خود را داشت، می‌توان این استدلال را مطرح کرد که محبوبیت بازی به دلیل مادها افزایش یافته و همچنان این روند ادامه دارد. در ادامه به روش‌هایی که مادهای ماینکرفت باعث محبوبیت آن شد٫ اشاره می‌کنیم.

ویژگی‌های سفارشی اضافه شده به ماینکرفت بر اساس هر نیاز بازیکن

انواع مادها برای هر نیاز و سلیقه‌ای در بازی ماینکرفت وجود دارد.

انواع مادها برای هر نیاز و سلیقه‌ای در بازی ماینکرفت وجود دارد.

زمانی که استودیوی سازنده بازی یعنی موجانگ نسخه آلفای آن را برای عموم منتشر کرد، بسیاری شروع به تجربه ماینکرفت کردند. همانطور که آن‌ها منطقه را کاوش کردند، نیاز به چند ویژگی در ذهن آن‌ها افتاد. در حالی که توسعه دهندگان بازی تمایلی نداشتند یا قادر به اضافه کردن این ویژگی‌ها نبودند، این جامعه مادینگ بود که به کمک سایر بازیکنان آمد. به عنوان مثال، چیزهایی مانند نقشه‌های درون بازی، waystone ها و بیشتر بلوک‌های رداستون، به‌عنوان مادهایی برای دانلود و استفاده کردن بازیکنان ساخته شدند. این ویژگی‌های سفارشی‌سازی شده نیازهای ویژه بازیکنان را برآورده می‌کنند که سازندگان به سادگی قادر به انجام آن نبودند.

ساخت یک کوهستان مرتفع در ماینکرفت هاردکور

یکی از دلایلی که استودیوی موجانگ عمداً ویژگی‌های خاصی را به نسخه رسمی اضافه نکرده، اجازه دادن به مادسازان و جامعه طرفداران بازی برای شکوفایی و تعامل با یکدیگر است. در زمان نگارش این مقاله، مادهای بی‌شماری وجود دارد که هر کدام پاسخگوی هر نیاز و ایده‌ای است که معمولاً یک بازیکن در حین بازی به آن نیاز پیدا می‌کند. اگر گیمرها هوس یک نقشه درون بازی کرده باشند، یک ماد برای آن وجود دارد. اگر آن‌ها می‌خواهند موجودی را از تخم اژدها بیرون آورده و جانور را به پرواز درآورند، یک ماد برای آن وجود دارد. اگر آن‌ها می‌خواهند تمام تلاش خود را بکنند و ماشین‌های عظیمی را بر اساس مکانیک انرژی منحصربه‌فرد ایجاد کنند، پک‌های کاملی برای آن خواسته وجود دارد. به این ترتیب ماینکرفت توانسته رشد کرده و محبوبیت روزافزونی پیدا کند.

تجربه‌های مختلف بازی در داخل خود ماینکرافت

&

;

در حالی که ماینکرافت یک بازی بقا محور است که در آن بازیکنان با خطرات مختلف به چالش کشیده می‌شوند و باید یک خط داستانی را تکمیل کنند، در نسخه وانیلی هیچ چیز دیگری به غیر از این موارد وجود ندارد. تنها جنبه دیگر آن ایجاد مکان‌های مختلف و ابزارهای رداستون است.

۱۶ ترفند که احتمالا درباره ماینکرفت نمی‌دانستید

خوشبختانه، این بازی یک سندباکس بوده که بر پایه نسخه جاوا ساخته شده است، به این معنی که بازیکنان نه تنها می‌توانند برای آن ماد بسازند، بلکه آن مادها می‌توانند پشت سر هم برای ساخت مادپک‌های بزرگ کمک حال باشند. این پک‌ها شامل ویژگی‌های زیادی هستند که با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا تجربه‌ای کاملاً جدید را ارائه دهند، چیزی که می‌تواند کاملاً متفاوت از آنچه ماینکرفت اصلی است، داشته باشد. از این رو، وجود مادپک‌هایی که تجربه‌های مختلف بازی را از طریق بازی ارائه می‌دهند نیز به افزایش محبوبیت آن در طی ۱۵ سال کمک کرده است. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

منبع: sportskeeda


دختر و پسرهای انیمه‌ای دقیقا کیا هستند؟ | میزگیم انیمه‌ای با ویب هد

انیمه چی ببینیم؟ | میزگیم انیمه‌ای با @WeebHead

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها