دسته‌بندی نشده سینما

چگونه کمئوی گمبیت خونسردی ددپول را به هم زد؟

چگونه کمئوی گمبیت خونسردی ددپول را به هم زد؟

گمبیت یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های  X-MEN محسوب می‌شود. زمانی فاکس قصد داشت یک فیلم اختصاصی از این کاراکتر بسازد. اما وقتی دیزنی فاکس را خرید این پروژه کنسل شد. به همین دلیل تا مدتی خبری از لایواکشن گمبیت نبود.

با‌این‌حال بالاخره کمئویی از گمبیت را با بازی چنینگ تاتوم مشاهده کردیم. در این سکانس گمبیت با گفتن دیالوگی آرامش و خونسردی ددپول را به هم می‌زند و ددپول واکنشی طبیعی و خنده‌دار حین فیلم بروز می‌دهد. در این مقاله به این سکانس و نقش‌آفرینی تاتوم در ددپول و ولورین می‌پردازیم.

معرفی انواع نسخه های مختلف ددپول

بررسی دیالوگ گمبیت در ددپول و ولورین

سری فیلم‌های ددپول به شوخی‌های هنجارشکن و شکاندن دیوار چهارم شهرت دارند؛ زیرا ددپول همیشه با دیالوگ‌های منحصربه‌فرد خود دیوار چهارم را می‌شکند و بیننده را شگفت‌زده می‌کند. با‌این‌حال رایان رینولدر این سکانس‌ها را با خونسردی بازی می‌کرد. ولی برای اولین بار در این جا رینولدز غافلگیر می‌شود.

شان لوی کارگردان ددپول و ولورین می‌گوید، اجرای تاتوم به‌قدری خوبی بود که آرامش رینولدز را نه فقط در حین فیلم بلکه در پشت‌صحنه نیز به‌ می‌زند. در این قسمت از فیلم گمبیت به عجیب‌‌ترین حالت ممکن درباره پدر خود می‌گوید: « پدرم را هیچ‌وقت نشناخته‌ام. ولی من مطمئنم به آلت او شلیک کردم. چون پدرم داشت، آجیل‌ کره‌ای به مادرم می‌مالید. به همین خاطر در آن لحظه به او شلیک کردم و گفتم: چه خبر دکتر»

تاتوم این دیالوگ را با سبک موزون و جذاب خود ادا کرد. سپس کل عوامل پشت‌صحنه خندیدند. اما واکنش رینولدز در این لحظه جالب‌تر از بقیه بود. رینولدز بعدها درباره این سکانس گفت:«تاتوم طوری داشت صحبت می‌کرد که انگار واقعا چنین اتفاقی رخ‌داده است. به همین خاطر بازی طبیعی و سوررئال تاتوم برای من در آن زمان بسیار سنگین بود»

درخشش تاتوم در نقش گمبیت

گمبیت در کمیک‌های مارول

این سکانس جزو  ابزوردترین سکانس ددپول و ولورین محسوب می‌شود. از جذابیت‌های دیگر گمبیت می‌توان به لهجه اغراق‌آمیز کاجونی او اشاره. در واقع تاتوم مهارت خاصی در اجرای لهجه‌های مختلف دارد. مثلا در خیابان ۲۲ جامپ او صدای یک فرد پخمه و عقب‌مانده را در می‌آورد. علاوه بر این، در لوگان لاکی  مانند حومه‌نشین در دنور صحبت می‌کند. با وجود این که او حضور زیادی در فیلم ندارد. ولی با همین مقدار طرفداران شیفته شخصیت او شده‌اند.

او همیشه از بازیگرهای ایده‌آل برای ایفای نقش گمبیت در نزد طرفداران بود، حتی خود تاتوم به این شخصیت علاقه زیادی دارد. حالا با این فیلم تقاضا ساخت فیلم گمبیت با بازی چنینگ تاتوم دوبرابر شده است. کاستوم و گریم چنینگ تاتوم بیشترین شباهت را به ظاهر کمبیت در کمیکی او دارد. قبل از تاتوم تیلور کیش در فیلم X-men origins: wolverine نقش گمبیت را بازی می‌کرد.

اما فیلم X-men origins: wolverine به شخصیت او نپرداخت. به‌طوری که گامبیت در لابه‌لای داستان ولورین شد. با‌این‌حال ظاهری مانند شعبده‌بازها داشت. به نظر شما بهترین کمئوی ددپول و ولورین کدام است؟ آیا شما علاقه دارید، فیلمی از گمبیت با بازی چنینگ تاتوم ساخته شود؟

اشاره به مرد عنکبوتی تام هالند در فیلم ددپول و ولورین

سوالات متداول

گمبیت کیست و چه قدرتی دارد؟ رمی لابو ملقب به گمبیت زمانی یک دزد حرفه‌ای بود که توسط صنف دزدان بزرگ شده بود، ولی آشنایی با استورم موجب شد به  X-men ملحق شود و کار خلاف را بگذارد.

کاجون چیست؟ یک قومیت فرانسوی است که در ایالت لوییزیانا زندگی می‌کند.

منبع: collider


  انیمه چی ببینیم؟ | میزگیم انیمه‌ای با @Weebhead

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها