سریال فرندز
انتخاب سردبیر سینما

سریال فرندز؛ فیبی و چندلر قرار بود شخصیت‌های فرعی باشند

در مراحل اولیه توسعه سریال فرندز، سازندگان آن، دوید کرین و مارتا کافمن ایده‌ها و دیدگاه‌هایی داشتند که با آنچه بینندگان بعدا دیدند و به آن علاقه‌مند شدند، کاملا متفاوت بود. در ابتدا، قرار بود فیبی بوفی و چندلر بینگ به عنوان شخصیت‌های ثانویه و فرعی معرفی شوند که بعدا این تصمیم عوض شد و آن‌ها را در گروه اصلی دوستان دیدیم. این تغییر نه‌تنها مسیر کلی  سریال را به طور کلی متحول کرد، بلکه به تعریف هویت، جذابیت و ماندگاری آن نیز کمک بسیار شگرفی کرد.

زمانی که ایده سریال Friends برای نخستین بار مطرح شد، کرین و کافمن یک فیلمنامه اولیه نوشته بودند که شامل شش شخصیت اصلی می‌شد، اما فیبی و چندلر قرار بود بیشتر نقش شخصیت‌های مکمل را در آن ایفا کنند. برای مثال، فیبی با بازی درخشان لیسا کودرو در ابتدا به عنوان یک کاراکتر فرعی عجیب و غریب در نظر گرفته شده بود و چندلر هم که متیو پری فقید نقش آن را بازی کرد، قرار بود بیشتر یک شخصیت پس‌زمینه باشد که تاثیر چندانی روی شخصیت‌های اصلی ندارد.

با این حال، زمانی که مراحل انتخاب تیم بازیگری پیش می‌رفت و بازیگران هر کدام استعدادهای منحصر به‌فرد خود را به نمایش می‌گذاشتند، سازندگان خیلی سریع فهمیدند که فیبی و چندلر چیزهای بسیار بیشتری برای ارائه دارند. عملکرد کودرو در به تصویر کشیدن فیبیِ دمدمی مزاج و هنر زیبای پری برای نشان داد چندلر بینگ با جوک‌های فوق‌العاده‌اش، ابعاد و مرزهای جدیدتری به سریال فرندز اضافه کرد و هم بازیگران و هم مخاطبان را مجذوب خود کردند.

سریال فرندز؛ تمام اپیزودهایی که بازیگر راس کارگردانی کرده

ارتباط صمیمی و گرم میان بازیگران اصلی، از جمله کودرو و پری غیرقابل انکار بود. ایفای نقش‌ آن‌ها به اندازه‌ای جذاب بود که عمق غیرمنتظره‌ای به کاراکترهایشان بخشید و سازندگان را به سمت ارزیابی مجدد نقش‌های این دو سوق داد. شخصیت و باورهای غیرمعمول فیبی که پایه‌گذار آهنگ خاطره‌انگیز «Smelly Cat» بود، در کنار جوک‌های هوشمند و گزنده چندلر آن‌ها را به عضو جذایی‌ناپذیر گروه تبدیل کرده بود.

سریال فرندز

با پیشرفت سریال فرندز، فیبی و چندلر از شخصیت‌های فرعی به کاراکترهای اصلی و موردعلاقه طرفداران تبدیل شدند. نویسندگان شروع به کشف مجدد و بررسی عمیق تاریخچه و داستان‌های شخصی این دو کاراکتر کردند که باعث خلق برخی از خاطره‌انگیزترین و دوست‌داشتنی‌ترین لحظات سریال شد. ماجراجویی فیبی که از یک موزیسین به ماساژوری ماهر و موفق تبدیل شد و چندلر که از پذیرش مسئولیت و تعهد سرباز می‌زد و در انتها به شوهر و پدری مهربان و فداکار تبدیل شد، لایه‌های غنی را به روایت داستان اضافه کرد.

https://mag.cafebazaar.ir/a-brief-look-at-chandler-characterization-in-friends/

یکی از نمادین‌ترین و بارزترین نمونه‌های این تکامل، خط داستانی شخصیت فیبی است که شامل تاریخچه خانوادگی منحصر به‌فرد او و تلاشش برای پیدا کردن پدر واقعی‌اش است که هم‌زمان عمق صحنه‌های احساسی و طنز سریال را نشان می‌دهد. از طرف دیگر، قوس شخصیتی چندلر که رابطه پیچیده او با شغل و در نهایت ازدواجش با مونیکا گلر را شکل می‌دهد. در این مسیر ضعف‌ها، اشتباهات، از خودگذشتگی‌ها و تلاش‌های چندلر را می‌بینیم که در پایان باعث رشد شخصیتی او و روابطش با دیگر شخصیت‌ها می‌شود.

با این اوصاف به این نتیجه می‌رسیم که تصمیم سازندگان برای ارتقای فیبی و چندلر از نقش‌های مکمل به کاراکترهای اصلی، برای سریال Friends  بسیار مهم و حیاتی بود. این تغییر نه‌تنها باعث گسترش داستان‌سرایی شد، بلکه پیوند رفاقت میان بازیگران را نیز تقویت کرد. فیبی و چندلر، با خصوصیات شخصیتی و داستان‌های فردی متمایزشان برای موفقیت سریال و میراث ماندگار آن ضروری بودند.

منبع: کافه بازار


ده‌تا از بهترین تریلرهای بازی که حتما باید تماشا کنید

ده‌تا از بهترین تریلرهای بازی که حتما باید تماشا کنید

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها