انیمه اتک آن تایتان
اخبار سینما و انیمیشن انتخاب سردبیر برترین‌ها برترین‌های سینما و انیمه سینما

انیمه اتک آن تایتان: آیا گریشا شخصیت اصلی واقعی است؟

زمانی که صحبت از انیمه اتک آن تایتان به میان می‌آید، اولین شخصیتی طرفداران به یاد می‌آورند، ارن یگر است. در حالی که وقایع انیمه در درجه اول به این شخصیت گره خورده‌اند، اما او شروع‌کننده اتفاقات نیست. میل به آزادی، انتقام و رهایی در خانواده یگر با گریشا شروع شد. در چنین شرایطی این سوال پیش می‌آید که آیا گریشا شخصیت اصلی انیمه اتک آن تایتان است؟ با بررسی جواب این سوال همراه مجله بازار باشید.

پیش از آن که تایتان‌ها بعد از خراب شدن دیوار، به داخل شهر نفوذ کرده، مادر ارن در جریان حمله آن‌ها کشته شود و این شخصیت مسیر انتقام خود و تلاش برای آزادی مردم و دوستانش را شروع کند، گریشا رویکردی مشابه را شروع کرده بود. در واقع او بود که با قدم گذاشتن در راه آزادی و انتقال قدرت‌های تایتان مهاجم و تایتان بنیان‌گذار به ارن مقدمات داستان اتک آن تایتان را فراهم کرده بود.

معرفی شخصیت‌های انیمه اتک آن تایتان: میکاسا آکرمن

گریشا در سنین جوانی در مورد زندگی خارج از منطقه حفاظت‌شده خیال‌پردازی می‌کرد. یک روز زمانی که او و خواهرش مشغول کشف دنیای اطراف بودند، گریشا خطر کرده و از منطقه حفاظت‌شده خارج می‌شود تا پرواز کشتی هوایی را ببینند. متاسفانه این تصمیم نتیجه خوبی نداشته و خواهر گریشا به دست نگهبان مارلی کشته می‌شود. اما به جای خون‌خواهی، والدین گریشا او را مجبور می‌کنند که به پیروی از پروپاگاندا، قومیت خود را مقصر بداند.

انیمه Attack on Titan

تحمیل اعتقادات به زیک خردسال

در دوران بزرگ‌سالی، گریشا با هدف احیای الدیا، به یک گروه مقاومت پیوسته و در این محیط با دینا که خون سلطنتی در رگ‌هایش جریان دارد، آشنا می‌شود. به این واسطه او به مدارک تاریخی دست پیدا می‌کند که حاوی حقایق بوده و قومیت او را بی‌گناه می‌دانست. گریشا و دینا به این نتیجه می‌رسند که داشتن یک فرزند برای پیوستن به ارتش و به دست آوردن قدرت تایتان، بازگشت الدیا را به شکوه سابقش تضمین می‌کند. 

انیمه اتک آن تایتان: معرفی انواع تایتان‌ها

پس از تولد زیک، گریشا دقیقا همان اشتباهی را تکرار کرد که پیش از این پدر و مادرش مرتکب شده بودند. او سعی کرد که اعتقاداتش را به فرزندش تحمیل کند. زیک به عنوان یک عنصر مهم برای هدفی بزرگ، تربیت شده بود. در مقابل گریشا، پدربزرگ و مادربزرگ زیک به او ایدئولوژی مخالفی را آموزش می‌دادند. به دلیل تیرگی روابط با پدر، زیک به سمت مخالف او سوق پیدا کرده و در نهایت پدر و مادر خود را تحویل مقامات مارلی می‌دهد.

در شرایطی که گریشا آماده اعدام بود، فردی به نام ارن کروگر به او فرصت دوباره می‌دهد. به این واسطه گریشا باید ماموریت خود را با پیدا کردن تایتان بنیان‌گذار در داخل دیوار‌های پارادایس به پایان برساند. در حالی که هدف خود را در ذهن داشت، گریشا ازدواج کرده و ارن متولد شد. نتیجه این بخش از زندگی گریشا، به تعویق افتادن هدفش به منظور لذت بردن از زندگی در کنار خانواده بود.

انیمه حمله به تایتان

گریشا قصد داشت حقایق را به ارن بگوید

اگر‌چه ارن اشتیاق زیادی به آزادی داشته و اهداف خود را دنبال می‌کرد، اما گریشا قصد داشت که حقیقت را در مورد دنیای بیرون برای او بازگو کند. با این حال سقوط دیوار ماریا، فرصت چنین کاری را از بین برد. او به دنبال خانواده سلطنتی بود تا این بار آن‌ها را به انتقام گرفتن از مهاجمان تشویق کند. در پایان زمانی که متوجه می‌شود درخواست‌هایش نتیجه نداشته، تحت تاثیر ارن از آینده، گریشا تصمیم می‌گیرد که تایتان بنیان‌گذار را به دست بیاورد. زمانی که گریشا به واسطه خاطرات ارن، آینده را می‌بیند، از این عمل خود پشیمان می‌شود. چرخه نفرت اما ادامه پیدا کرد و با هدف انتقام، قدرت‌های تایتان‌ها به ارن منتقل می‌شود.

معرفی شخصیت‌های انیمه اتک آن تایتان: ارن یگر

گریشا در قبال فرزندانش دو اشتباه بزرگ انجام داده است. اولین اشتباه او تحمیل اعتقاداتش به زیک و دومین اشتباهش مخفی کردن حقایق از ارن است. درست است که پارادایس قوانین سخت‌گیرانه‌ای در رابطه با افشای اطلاعات مربوط به دنیای خارج داشته، اما او قصد داشت همه چیز را به ارن بگوید. با این حال به دلیل ادامه یک زندگی آرام، گریشا از این تصمیم خود صرف‌نظر کرد. گریشا به خوبی ارن را می‌شناخت و جوانی خود را در وجود پسرش می‌دید. با وجود تلاش برای فاصله گرفتن از گذشته، همچنان چرخه ادامه دارد. درست است که اگر تمامی این اتفاقات رخ نمی‌داد، در نهایت پارادایس آزاد نمی‌شد. اما نباید فراموش کرد که این هدف از نفرت و تعصب سرچشمه گرفته و گریشا و ارن ویرانی حاصل از آن را نادیده گرفته‌اند.

در دنیای واقعی مشخص نیست که نتیجه یک عمل چه می‌تواند باشد. به همین دلیل اقدامی که با اهداف مثبت انجام می‌شود، در نهایت می‌تواند به یک فاجعه تبدیل شود. گریشا با هدف آزادی که یک آرمان بزرگ است، دومینویی را شروع کرده که به رامبلینگ و نابودی بخش زیادی از جمعیت انسان‌ها می‌شود. در نتیجه اگر او نبود هیچ‌یک از وقایع انیمه Attack on Titan رخ نمی‌داد. به همین دلیل او را می‌توان شخصیت اصلی واقعی انیمه اتک آن تایتان معرفی کرد. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا شما هم چنین باوری دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamerant


گیم‌پلی ماینکرفت #۱ بازار استریت وارد می‌شود!

گیم‌پلی ماینکرفت #1 بازار استریت وارد می‌شود!

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر
پاسخ

فقط جان شخصیت اصلیه😂😂

فلانی
پاسخ

آره دقیقاً

اتک ان تایتان
پاسخ

حرف حقو زدی امیر

ارن
پاسخ

در کل کیه که تو کل عمرش نتونست دوتا بچه رو تربیت کنه و باعث نابودی دنیا شد؟
بله گریشا یگر

Miss Carrot
پاسخ

بچه دومیه بدتره بچه اولیه شد🤣🤣

زن موزان کیبوتسوجی
پاسخ

منی که فکر میکردم میکاسا شخصیت اصلیه😐

آیت الله جنتی
پاسخ

به نظرم اگه از اولش این مانگا نوشته و ترسیم نمیشد دیگه گریشا هم نمی‌توانست کاری بکنه و همه چیز تموم میشد.

اوتاکو
پاسخ

دیگه خیلی متنای بی منطقی میزنی اگه انیمه رپ بیبینی قشنگ و واضع میفهمی ارن شخصیت اصلیه.
اکه اینطور باشه پس ناروتو هم شخصیت اصلی انیمش نیست چون پدرش بهش قدرت داده؟؟؟