اخبار بازی خبر

بازیکنی که توانست از طریق فورتنایت، بورسیه آمریکا بگیرد

ماتئوس مونتگرو (Matheus Montenegro)، گیمر بیست ساله، طی ماه گذشته، با تغییراتی ناگهانی در زندگی‌اش رو‌به‌رو شده. ماتئوس که به دنبال یک کالج برای تحصیل در خارج از کشور خود می‌گشت، توانست از طریق فورتنایت، بیست و هشت بورسیه از ایالات متحده بگیرد. این دانش‌آموز برزیلی که در منطقه سائو ویسنته شهر سائو پائولو زندگی می‌کند، به لطف مهارت‌های خود در این بازی، پذیرش چندین تیم دانشگاهی در زمینه ورزش‌های الکترونیکی را در آمریکا گرفته.

ماتئوس بین این بیست و هشت بورسیه، دانشگاه مسیحی اوکلاهوما (Oklahoma Christian University) را انتخاب کرده و در در آنجا با کمک هزینه تحصیلی هفتاد و پنج درصد، در رشته کامپیوتر درس خواهد خواند. نتایج فوق‌العاده‌ای که ماتئوس امروز با آن‌ها رو‌به‌رو شده، ریشه در کودکی این بازیکن دارند. او زمانی که هشت سالش بود، قبل از اینکه اصلاً به فکر بورسیه و تحصیل در خارج کشور باشد، اولین بار بازی‌های ویدیویی و فرهنگ آمریکایی را تجربه کرد و از همان ابتدا شیفته آن شد.

ماتئوس، گیمر بیست ساله برزیلی
ماتئوس، گیمر بیست ساله برزیلی

ماتئوس در این باره می‌گوید: «من اولین بار، با پلی استیشن ۲ ‍‍ پدرم شروع به بازی کردم و سپس به سراغ کامپیوتر رفتم. از آن زمان تا کنون، همواره یک گیمر بوده‌ام. فورتنایت از زمانی که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد و من یک دانش‌آموز دبیرستانی بودم، به زندگی‌ام آمد.» بتل رویال محبوب اپیک گیمز (Epic Games) یکی از پرطرفدارترین عناوین تاریخ بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود که علاقه‌مندان به این سبک را در از سراسر دنیا به خود جذب کرده.

ماتئوس به عنوان سرگرمی اصلی خود، اوقات فراغتش را فورتنایت پر کرد و روزانه دو تا چهار ساعت به آن اختصاص داد. در آن زمان، بدون این که در مسابقات خاصی شرکت کند، با این که کامپیوترش به سختی بازی را اجرا می‌کرد، توانست مهارت‌های خود را در این عنوان نشان بدهد. همان موقع بود که او به فکر برنامه ریزی جدی‌تر برای آینده خود افتاد تا بتواند به اهدافش دست پیدا کند.

او می‌گوید: «در سال ۲۰۲۱، به دنبال فرصت‌های تحصیلی زیادی در آمریکا بودم، اما نمی‌دانشتم که می‌شود از طریق ورزش‌های الکترونیکی نیز جایگاهی در دانشگاه به دست آورد.» ماتئوس مانند دیگر هم سن و سالان خودش، گمان می‌کرد که تنها از طریق ورزش‌هایی مانند بسکتبال، فوتبال، دو و میدانی و شنا می‌توان وارد دانشگاه‌های آمریکا شد. اما وقتی دید یکی دیگر از بازیکنان فورتنایت به نام گیولرمه مانیرانو (Guilherme Mannarino) هجده ساله توانسته سی و یک بورسیه مختلف با استفاده از فورتنایت کسب کند، تصمیم گرفت که دست به کار شود.

ماتئوس از همان اول هدف مشخصی داشت و نمی‌خواست در برزیل ادامه تحصیل دهد. از زمانی که این مرد جوان فهمید گرفتن بورسیه یا فورتنایت امکان پذیر است، از حمایت خانواده خود برخوردار بود. البته ورود به دانشگاه‌های آمریکا از همان ابتدا روند سختی بود. او علاوه بر گرفتن نمرات خوب در دبیرستان، مجبور شد به دنبال فعالیت‌های فوق‌ برنامه دیگر و گرفتن توصیه‌نامه از معلمانش برود. او همچنین زبان انگلیسی را به طور جدی دنبال کرد و فیلم‌های ضبط شده بازی کردن خود را به موسسات آموزشی فرستاد.

او به گفته خودش می‌خواهد برای دیگر بازیکنان فورتنایت در سراسر جهان الهام بخش باشد: «من دوست دارم پروژه‌هایی برای راهنمایی دیگر گیمرها شروع کنم، چون وقتی خودم قدم در این راه گذاشتم، کمتر کسانی بودند که دیگران را در مسیر گرفتن بورسیه از طریق فورتنایت و بازی‌های ویدیویی راهنمایی کنند.» نظر شما درباره داستان جذاب ماتئوس چیست؟ آیا فکر می‌کنید شما هم روزی بتوانید از این طریق بورسیه بگیرید؟ چه قدر از حمایت خانواده‌های خود در این راه برخوردارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها