اخبار برنامه‌ها خبر

در فیسبوک و اینستاگرام پست‌های بیشتری از اکانت‌هایی که دنبالشان نمی‌کنید خواهید دید

اگر در حال حاضر از غیر اجتماعی شدن شبکه‌های اجتماعی احساس نارضایتی دارید، باید بگوییم این روند با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت. طبق گفته‌های مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، رییس کمپانی متا، قرار است در سال آینده در فید اینستاگرامتان پست‌های بیشتری از اکانت‌هایی که دنبالشان نمی‌کنید ببینید. او گفته تعداد این موارد در فیسبوک و اینستاگرام دو برابر خواهد شد که عدد عجیبی به نظر می‌رسد.

زاکربرگ می‌گوید هم اکنون پانزده درصد محتوایی که کاربران در فیسبوک می‌بینند، از پست‌های اکانت‌هایی است که آن‌ها دنبال نکرده‌اند و این عدد در اینستاگرام حتی بیشتر از این هم هست. این روند، که زاکربرگ به آن لقب «موتور اکتشاف» نام داده، یک انحراف اساسی از هدف اصلی این دو شبکه اجتماعی به حساب می‌آید. مدیران کمپانی عقیده دارند که حتماً باید با تیک تاک رقابت کنند و دلیل اصلی چنین تغییرات عجیب و غریبی نیز همین است.

فیسبوک و اینستاگرام روز به روز بیشتر از ماهیت اصلی خود فاصله می‌گیرند
فیسبوک و اینستاگرام روز به روز بیشتر از ماهیت اصلی خود فاصله می‌گیرند

در تیک تاک، استفاده از هوش مصنوعی برای نمایش پست‌ها بسیار زیاد است و کاربران اکثراً به طور تصادفی به محتویات دسترسی پیدا می‌کنند. این رویکرد تیک تاک، باعث شده که اپلیکیشن در سراسر جهان به سرعت محبوب شود و تولیدکنندگان محتوا به سمتش سرازیر شوند.

طبق گفته زاکربرگ، در جریان داده‌های اقتصادی متا در سه ماهه دوم سال، مدیران متا متوجه شده‌اند که چون هوش مصنوعی محتوای تصادفی را پیدا می‌کند و این ممکن است برای بسیاری جالب باشد، در نتیجه کیفیت فید‌ها افزایش می‌یابد و مردم بیشتر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. او می‌گوید در آینده متا برای توصیه تمام محتواهایی که مردم در اکانت‌های خود به اشتراک می‌گذارند، به هوش مصنوعی اتکا خواهد کرد.

آخرین تغییر بزرگ فیسبوک زمانی اتفاق افتاد که در سال ۲۰۱۸، زاکربرگ گفت این شبکه اجتماعی قرار است روی «تعاملات اجتماعی معنادار» بین دوستان تمرکز کند. او می‌گفت که با این کار، ممکن است مردم کمتر از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند، اما زمانی که صرف می‌کنند کیفیت بهتری خواهد داشت.

زاکربرگ در آن زمان گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با افرادی که برایمان مهم هستند استفاده می‌کنیم، کیفیت زندگی ما افزایش می‌یابد. اما از سوی دیگر، خواندن مقالات یا دیدن ویدیوهایی که ربطی به ما و دوستانمان ندارند، حتی اگر سرگرم کننده یا آموزنده باشند، چندان برایمان خوب نخواهد بود.» اکنون اما به نظر می‌رسد با بالاتر رفتن سن کاربران فیسبوک، سیاست‌های کمپانی متا هم نسبت به چهار سال پیش تغییر کرده باشد.

او این هفته در این باره گفت: «در روند اجتماعی که شاهدش هستیم، مردم به جای اینکه در بخش کامنت فیدهای خود با هم تعامل داشته باشند، اکثراً موارد جالب و پست‌هایی که تصادفی پیدا می‌کنند را به دوستان خود می‌فرستند و این گونه با آن‌ها ارتباط دارند.» به همین دلیل است که در سال ماه‌های آینده، در اینستاگرام و فیسبوک پست‌ها و محتویاتی را خواهیم دید که کاملاً تصادفی به ما نشان داده شده‌اند.

نظر شما درباره روند جدید فیسبوک و اینستاگرام چیست؟ آیا فیدهای قدیمی را می‌پسندید که در آن اکثراً چیزهایی را می‌دیدید که خودتان و دوستانتان دنبال می‌کردید، یا بیشتر دوست دارید به محتوای تصادفی دسترسی داشته باشید که ممکن است برایتان جالب باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Loading

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها