کاراکتر فید (Fade) اولین قهرمان انحصاری ایپکس لجندز موبایل که سه ماه پیش همراه با عرضه بازی به بازیکنان معرفی شد، برای مدتی رایگان خواهد شد. کاربران میتوانند در این هفته بدون پرداخت هیچ امتیاز یا پولی، با این لجند در میدان مبارزه ظاهر شوند و به مبارزه بپردازند. اگر هنوز این کاراکتر را آنلاک نکردهاید، اکنون فرصت مناسبی است که برای مدتی فرصت تجربه بازی با آن را داشته باشید.
به طور معمول، کاراکترهای ایپکس لجندز موبایل با خرید بتل پس پولی بازی یا با جدا خریدن آنها قابل بازی هستند. در صورت خریداری بتل پس، باید به مرحله بیست و پنج از پنجاه برسید تا بتوانید با آن بازی کنید. این یعنی بر خلاف ایپکس لجندز اصلی در کامپیوتر و موبایل، هیچ راهی برای رایگان آنلاک کردن قهرمانان وجود ندارد.
به همین دلیل، بسیاری از بازیکنان ایپکس لجندز موبایل فرصت این را پیدا نکردهاند که فید، راپسودی (Rhapsody) و حتی لوبا (Loba) که به تازگی وارد بازی شده امتحان کنند. این که ریسپاون (Respawn) چنین فرصتی را به طور محدود به کاربران داده، راه هوشمندانهای است که آنان را به طرف آنلاک کردنشان سوق دهد. بسیاری از بازیکنانی که نسخه کامپیوتر و کنسول را تجربه کرذهاند، هنگام ورود به ورژن موبایل، در مقابل خرید پولی قهرمانان مردد هستند و این ممکن است تاثیری منفی بر تحربه آنان بگذارد.
برای اینکه بتوانید در این مدت فید را امتحان کنید، به بخش Go در صفحه Splash Screen بروید یا به صورت دستی از طرثق بنرهای تبلیغاتی در سمت راست صفحه اصلی لابی، به قسمت رویدادها وارد شوید. پس به صفحه حالتهای مختلف بازی هدایت خواهید شد و پس از انتخاب مد دلخواه، میتوانید فید را به عنوان لجندی که میخواهید برگزینید.
متاسفانه این تجربه جالب با فید مدت کوتاهی قابل دسترسی است و تا فردا امکان دارید از آن به صورت رایگان استفاده کنید. پس اگر هنوز این کار را نکردهاید، فرصت را از دست ندهید. بر اساس دادههای مربوط به فروش و میزان دانلود بازیها، ایپکس لجندز موبایل توانسته با گذشت دو ماه از عرضه، به رقم فوقالعاده بیست و شش میلیون دانلود و همچنین بیست میلیون دلار فروش برسد. ایکپس لجندز نسخههای کامپیوتر و کنسول هم حدودا سه سال پیش، در مدت کمی پس از عرضه توانستند بسیاری از رکوردهای فروش و درآمد را بشکنند.
استراتژی تمرکز بر جنوب شرقی آسیا به نظر بسیار کارآمد بوده و ایپکس لجندز موبایل در ژاپن ۷/۴ میلیون دلار برای ناشرانش درآمد داشته. اعداد مربوط به فروش در ایالات متحده، تایلند و مالزی هم شگفت انگیز هستند. کمپانی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) هنوز واکنشی رسمی به این اعداد و ارقام نشان نداده اما مطمئناً مدیران این شرکت از عملکرد ایپکس لجندز موبایل راضی هستند و این قطعاً موجب خواهد شد که در آینده شاهد حضور فعالتر الکترونیک آرتز در عرصه بازیهای گوشی باشیم.
ایپکس لجندز موبایل در هفته اول عرضه هم با تعداد دانلود ۴/۸ بار و فروش پانزده میلیون دلاری در ماه اول، رکوردهای خوبی بر جای گذاشته بود. باید دید استراتژی آینده سازندگان بازی برای مناطق جدید در دنیا و توسعه ساختهشان چه خواهد بود. تا اینجای کار که در این دو ماه شاهد محتویات و رویدادهای متنوعی بودهایم و استودیوی سازنده بازی به طور هفتگی چیزهای جدیدی را برای کاربران به ارمغان آورده. حتی در این دو ماه، دو لجند اختصاصی موبایل هم به لیست قهرمانان بازی اضافه شدهاند.
نظرات