گالوم ارباب حلقه‌ها
اخبار سینما و انیمیشن خبر

ارباب حلقه‌ها: پس از مرگ گالوم چه اتفاقی برای او افتاد؟ تالکین پاسخ می‌دهد

گالوم که یکی از شخصیت‌های کلیدی داستان ارباب حلقه‌ها محسوب می‌شود سرنوشت تلخی را تجربه کرد. او پس از اینکه برای نجات دادن حلقه یگانه در مواد مذاب کوه نابودی (Mt. Doom) شیرجه زد زنده زنده آتش گرفت. اما پس از این رویداد مهم آینده دیگری برای گالوم وجود دارد؟ جی. آر. آر. تالکین در یکی از نامه‌های خود در این باره صحبت کرده است.

حلقه یگانه ذهن افراد را خراب می‌کند و تمام فکر و دغدغه‌های اشخاص را به خود اختصاص می‌دهد. این فساد تا حدی پیش می‌رود که افراد حاضرند جان خود را از دست بدهند، اما برای حلقه عزیزشان اتفاقی رخ ندهد. گالوم یکی از قربانیان این فساد ذهنی بود که در نهایت جان خود را در مسیر نجات دادن حلقه یگانه از دست داد. همان‌طور که در دقایق پایانی سومین فیلم ارباب حلقه‌ها مشاهده کردیم او خود را به داخل گدازه‌های کوه نابودی انداخت و به شکل دردناکی جان خود را از دست داد.

تماشای ویدیوی بهترین دی‌ال‌سی‌های تاریخ با امید لنون و شایان

در نگاه اول همه ما فکر می‌کنیم که گالوم به صورت کامل مرده و پس از این مرگ دردناک چیزی به غیر از نیستی و سیاهی برای او وجود ندارد. ولی جالب است بدانید که دنیای ساخته شده توسط تالکین یک نوع دنیای پس از مرگ دارد که برخی از افراد فکر می‌کنند او پس از مرگ به آنجا منتقل شده. اما آیا واقعا چنین اتفاقی رخ داد و گالوم وارد دنیای پس از مرگ سرزمین میانه شد؟ هیچکس به غیر از نویسنده اصلی نمی‌تواند به این سوال پاسخ دهد.

خوشبختانه خود جی. آر. آر. تالکین در چند تا از نامه‌هایی که برای مایکل استریت، یکی از ناشرهای خود، فرستاده در این باره صحبت کرده است. در نامه ۱۸۱ آقای تالکین توضیح می‌دهد که گالوم قصد داشت حلقه یگانه را نجات دهد و هدفی به غیر از این نداشت، اما با این حال جان قهرمان داستان را نجات داد. طبق گفته نویسنده ارباب حلقه‌ها حرکتی که گالوم انجام داد بهترین اقدام شیطانی تمام تاریخ است. در واقع اگر این اقدام شیطانی گالوم نبود و او تحت تاثیر فساد حلقه قرار نمی‌گرفت، احتمالا فرودو جان خود را از دست می‌داد.

گالوم ارباب حلقه‌ها

اقدام شرورانه فرودو احتمالا بهترین و مفیدترین اقدام شرورانه تاریخ است

این توضیحات که توسط خود تالکین داده شده به این موضوع اشاره دارد که فرودو هم تحت تاثیر فساد حلقه یگانه قرار داشت. به گونه‌ای که حاضر بود درست مانند گالوم جان خود را در راستای آن فدا کند و به سائرون شانسی برای پیروزی دهد. او در ادامه نامه اینگونه توضیح می‌دهد:«در مورد سرنوشت نهایی گالوم تفتیش نمی‌کنم و اهمیت خاصی هم نمی‌دهد. به قول افرادی که در قرون وسطی زندگی می‌کردند پرداختن به این مسئله کار خدای مخصوص آن است.»

انیمه ارباب حلقه‌ها به سوژه‌ای می‌پردازد که در سه‌گانه اصلی غایب بود

بنا بر توضیحات داده شده حتی خود تالکین هم آینده خاصی را برای گالوم متصور نشده است. با توجه به همین موضوع بعید به نظر می‌رسد که او به دنیای آخرت مربوط به ارباب حلقه‌ها برود و در آنجا زندگی پس از مرگ شیرینی را تجربه کند. اما بیایید با توجه به گفته خود تالکین اینگونه تصور کنیم که اقدام شرورانه گالوم در واقع باعث نجات فرودو شد و در نهایت یک عمل درست نام گرفت. اگر چنین فرضیه‌ای را در نظر بگیریم شاید او در عالم رویا بالاخره از قالب گالوم درآمده و به حالت اسمیگل بازگشته است؛ جایی که بتواند در زمین‌های زیبای هابیت‌ها زندگی کند و از آن لذت ببرد. البته زندگی پس از مرگ تنها در صورتی برای او وجود دارد که او هنوز هم یک هابیت محسوب شود.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GamingBible


بهترین دی‌ال‌سی‌های تاریخ با امید لنون و شایان

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها