ترور فیلیپس / شخصیت‌های بازی GTA V
آخرین اخبار جی‌تی‌ای انتخاب سردبیر خبر

معرفی شخصیت‌های سری GTA؛ ترور فیلیپس از بازی GTA V

ترور فیلیپس یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها در سری بازی Grand Theft Auto است که به عنوان یکی از سه قهرمان اصلی در بازی GTA V به همراه مایکل دی سانتا و فرانکلین کلینتون ظاهر می‌شود. ترور ویژگی‌های شخصیتی منحصربه‌فردی دارد و به همین دلیل مورد توجه طرفداران این مجموعه قرار گرفته است. در ادامه بیشتر با این شخصیت آشنا می‌شویم.

ترور یک جنایتکار حرفه‌ای و دزد بانک سابق با گذشته‌ای پیچیده است که بعدها شرکت خود را به نام Trevor Philips Enterprises تأسیس کرده و در آن به تجارت مواد مخدر و قاچاق سلاح در منطقه بلین کانتی می‌پردازد. او قدیمی‌ترین و بهترین دوست مایکل است. ترور به خاطر رفتار معمولاً بی‌پروا و بسیار تهاجمی‌اش شناخته می‌شود، اما او همچنین بسیار وفادار است و به همه کسانی که به او نزدیک هستند، احترام می‌گذارد. در طول ماجراهای بازی GTA 5 ترور با قهرمان سوم یعنی فرانکلین نیز دوست می‌شود و به نوعی نقش یک الگو و مربی را برای او بازی می‌کند.

ترور فیلیپس / شخصیت‌های بازی GTA V

شخصیت ترور فیلیپس از بازی GTA V چطور شکل گرفت؟

دن هاوزر، یکی از نویسندگان بازی GTA V توضیح داده که ایده شخصیت ترور تقریباً به طور ناگهانی شکل گرفت. آنها در راک‌استار به دنبال شخصیتی بودند که در نقطه مقابل مایکل قرار بگیرد. هاوزر درباره ترور گفت: «او شخصیتی است که بدون هیچ پشیمانی می‌کُشد. مانند یک روان‌پریش واقعی؛ اما وقتی به نفعش باشد، بسیار احساساتی است.»

راک‌استار هنگام طراحی شخصیت‌ها از الگوهای رایج قهرمان‌های بازی الهام گرفت؛ ترور به‌عنوان تجسم جنون در نظر گرفته شد. هاوزر توضیح داد که تیم سازندگان، مایکل و ترور را به‌عنوان دو قطب مخالف یکدیگر در نظر گرفتند. در واقع مایکل جنایتکاری است که می‌خواهد زندگی شخصی و حرفه‌ایش را از هم جدا کند و در بعضی مواقع آدم خوبی باشد. اما ترور یک دیوانه است که به هیچ وجه دنبال ریاکاری نیست.

ترور فیلیپس / شخصیت‌های بازی GTA V

استیون اوگ، بازیگر و صداپیشه نقش ترور در بازی GTA 5

استیون اوگ برای صداپیشگی شخصیت ترور فیلیپس انتخاب شد. در طی مراحل ابتدایی تست بازیگری، اوگ به ارتباط روی صحنه بین خودش و ند لوک (که نقش مایکل را بازی می‌کرد) پی برد و احساس کرد که این ارتباط به موفقیت هر دو در ایفای این نقش‌ها کمک می‌کند.

اوگ توضیح داد که شخصیت ترور به‌مرور زمان تکامل پیدا کرد. جزئیات و ویژگی‌های شخصیتی مثل راه رفتن، نحوه صحبت کردن و واکنش‌های او، از جمله مواردی بودند که به تدریج شکل گرفتند. اوگ بازی تام هاردی در نقش جنایتکار انگلیسی، چارلز برانسون، در فیلم زندگی‌نامه‌ای Bronson (سال ۲۰۰۸) را به‌عنوان منبع الهام اصلی برای شخصیت‌پردازی ترور فیلیپس ذکر کرد.

ترور فیلیپس / شخصیت‌های بازی GTA V

مشخصات و ویژگی‌های ظاهری شخصیت ترور

ترور اندامی ورزیده دارد و قد او ۱۸۶ سانتی‌متر و وزنش ۹۳ کیلوگرم است. او چشمانی قهوه‌ای و موهای قهوه‌ای تیره دارد که در حال ریختن است.

ترور چندین جای زخم روی صورت خود دارد و همچنین چند خالکوبی که یکی از آنها روی گردنش دیده می‌شود و شامل یک نقطه‌چین و کلمات «اینجا را ببرید» است! علاوه بر این، یک خالکوبی یادبود برای مایکل روی شانه‌اش، پرنده‌ای در حال پرواز پشت گوشش، جمجمه‌ای شعله‌ور روی دست چپش و کلمات FUCK YOU روی بند انگشتانش دیده می‌شوند. او یک زخم هم روی شکم دارد که به نظر می‌رسد از یک جراحت چاقو باشد.

لباس پیش‌فرض ترور یک تیشرت یقه‌هفت ساده و کثیف به رنگ سفید، شلوار جین پاره و گشاد و یک جفت پوتین قهوه‌ای است. البته در مأموریت پیش‌درآمد که ۹ سال قبل از وقایع بازی رخ می‌دهد، ترور ظاهری متفاوت دارد. موهای او پرپشت‌تر است (هرچند خط مویش شروع به عقب‌نشینی کرده و یک نقطه طاس کوچک در پشت سرش دیده می‌شود) و سبیل هم دارد. همچنین در این دوران، خالکوبی «اینجا را ببرید» روی گردنش دیده نمی‌شود.

بهترین شخصیت‌های جی تی ای | معرفی ۱۰ پروتاگونیست برتر سری GTA

به نظر می‌رسد که او علاقه‌مند به خرید لباس‌های ارزان از فروشگاه‌های معمولی است. برخی از شخصیت‌ها نیز ذکر می‌کنند که ترور فردی بسیار نامرتب و بی‌نظم از نظر لباس و بهداشت شخصی است. برای مثال وقتی مایکل و ترور دوباره به هم می‌رسند، مایکل ادعا می‌کند که ترور بوی ادرار می‌دهد و زیر ناخن‌هایش خون است!

توانایی‌ها و مهارت‌های ترور

از آنجایی که ترور یک خلبان نظامی سابق است، مهارت زیادی در زمینه هدایت هواپیماها و هلیکوپترها دارد. او همچنین در انواع نبردها ماهر است. در مأموریت Three’s Company، ترور کسی بود که تیم را با هلیکوپتر به آسمان‌خراش مورد نظر رساند. پس از آن، هنگامی که اعضای تیم توسط هلیکوپترهای پلیس تعقیب می‌شدند، او توانست به عنوان یک خلبان تحت فشار عملکرد خوبی داشته باشد.

جالب است بدانید که ترور فیلیپس در ریاضی هم مهارت بالایی دارد. این امر در گفتگوی کوتاه با یک مدیر بانک در حین برنامه‌ریزی برای سرقت نهایی نشان داده می‌شود؛ هنگامی که به او تعداد شمش‌های طلا و اندازه هر یک گفته می‌شود، ترور به‌سرعت مقدار دقیق طلایی که دزدیده‌اند را محاسبه می‌کند. در کل به نظر می‌رسد ترور ضریب هوشی بالایی داشته باشد.

ترور همچنین به عنوان یک مبارز قدرتمند در مبارزات تن‌به‌تن شناخته می‌شود. او در چند کات‌سین از بازی، با یک مشت افراد را نقش بر زمین می‌کند. ترور به اندازه‌ای قوی است که حتی در چند صحنه از بازی، شخصیت‌ها را از زمین بلند کرده و سپس پرت می‌کند.

توانایی ویژه ترور در بازی GTA V شکست‌ناپذیری است که در ویدیوی بالا هم آن را مشاهده می‌کنید. هنگامی که این توانایی فعال است، ترور به مدت ۳۰ ثانیه در برابر ضربات و تیرهایی که به سمتش شلیک می‌شوند، آسیب‌ناپذیر می‌شود. با ارتقای این مهارت، بازیکن‌ها می‌توانند مدت زمان آن را افزایش دهند. در هنگام استفاده از این توانایی، ترور می‌تواند از برخورد با قطارها، شلیک تانک و حتی حمله شیر کوهی هم جان سالم به در ببرد!

منبع: GTA Fandom


با قهرمان پس جهان فیفا زدیم! میزگیم فوتبالی با حسن پاجانی

فیفا و پی ای اس

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
۰ححتت
پاسخ

هه
پس فردا جی تی ای ۴ رو می گن
والا الان داره ۶ میاد شما کجای کارید؟