انیمیشن Inside Out 2
اخبار سینما و انیمیشن خبر

افشاگری کارمندان پیکسار: فضای کاری Inside Out 2 به‌شدت مسموم بوده است

انیمیشن Inside Out 2 از استودیو پیکسار عملکرد خارق‌العاده و جنون‌آمیزی در باکس آفیس داشته و اکنون به صورت رسمی لقب پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ را یدک می‌کشد. با این حال به‌نظر می‌رسد عملکرد درخشان تجاری درون و بیرون ۲ منعکس کننده وضعیت داخلی استودیو نیست و اتفاقات چندان خوشایندی در پس پرده رخ نداده است.

در گزارش مفصل و جدیدی که توسط رسانه مطرح IGN منتشر شده، ده تن از اعضای پیکسار از تجارب خود حین تولید انیمیشن Inside Out 2 گفته‌اند و اینکه چقدر فضای کاری استودیو مسموم، تلخ و آزاردهنده بوده است. این افراد به مواردی چون اخراج و تعدیل نیرو، فشار شدید روی کارمندان، تقلای فیزیکی و ذهنی، اضافه‌کاری‌های بی‌پایان و همچنین مشکلات اساسی در فرهنگ کاری پیکسار اشاره کردند. بر اساس گزارش، این‌ها تنها بخشی از چالش‌ها و دشواری‌هایی محسوب می‌شود که کارمندان در زمان ساخت انیمیشن دوم درون و بیرون متحمل شده‌اند.

انیمیشن نخست Inside Out زمانی که در سال ۲۰۱۵ راهی سالن‌های سینما شد، موفقیت بزرگی برای استودیو بود. با این حال، کمتر کسی فکرش را می‌کرد دنباله آن بتواند اینگونه رکوردهای متعدد باکس آفیس را یکی پس از دیگر بکشند و رو به جلو حرکت کند. درون و بیرون ۲ نه تنها به پرفروش‌ترین اثر پیکسار تبدیل شد، بلکه توانست با پیشی گرفتن از بزرگترین نام‌های هالیوودی تاج «پرفروش‌ترین انیمیشن سینمایی تاریخ» را روی سر بگذارد – با فروش بیش از ۱.۶ میلیارد دلار در گیشه. این اثر دقیقا همان چیزی بود که پیکسار طی یک دهه اخیر به آن احتیاج داشت؛ یک انیمیشن بسیار موفق و پرفروش که آینده استودیو و کارمندانش را تامین کند.

انیمیشن Inside Out | معرفی شخصیت انزجار (Disgust)

با تمام این اوصاف، به‌نظر می‌رسد این موفقیت‌ها و اتفاقات درخشان یک بهای سنگین داشته و آن هم کارمندان استودیو بوده است. اوایل سال جاری میلادی پیکسار موجی از تعدیل نیرو را آغاز کرد که حدود ۱۴ درصد کل کارمندان (معادل حداقل ۱۷۵ نفر) را تحت تاثیر قرار داد، آن هم در حالی که بسیاری از آن‌ها روی انیمیشن تاریخ‌ساز Inside Out 2 کار کرده بودند. افرادی که در استودیو ماندن نیز با شرایط بسیار دشواری روبه‌رو شدند و طبق ادعای برخی کارمندان، آن‌ها مجبور بودند دو ماه تمام هفت روز هفته را سر کار حاضر شوند. برخی هنرمندان مجبور به انجام کارهایی بودند که هیچ ارتباطی به تخصصشان نداشت و البته عده دیگری مدعی بودند که چنین تجارب نامطلوبی نداشتند.

یکی از بدترین نمونه‌ها برای ترسیم شرایط کاری پیکسار، جلو افتادن اکران دورن و بیرون ۲ به مدت ۴ ماه بوده است. به خاطر این تصمیم ناگهانی از سوی مدیران، کارمندان با چالش‌های بی‌شماری روبه‌رو شده و فشار باورنکردنی را تحمل کردند. همه این موارد روی سلامت جسمی و روانی کارمندان تاثیر گذاشته و در حالی که برخی‌ها حقوق اضافه، مرخصی طولانی و پشتیبانی همه‌جانبه دریافت کردند، برخی‌ها از تمام این موارد محروم بودند. اوضاع جایی تلخ‌تر می‌شود که فکر کنیم این افراد همزمان داشتند روی اثری با محوریت سلامت روان و کشمکش‌های درونی انسان‌ها کار می‌کردند.

انیمیشن Inside Out 2

گرچه افرادی که به‌واسطه تعدیل نیرو در استودیو تحت تاثیر قرار گرفتند، دشوارترین شرایط ممکن را داشتند. با اینکه درصدی از این افراد اخراجی به خاطر زحمتشان مزد قابل توجهی گرفتند، بسیاری از آن‌ها پیش از اکران Inside Out 2 مجبور به ترک پیکسار شدند و در همین راستا هیچ‌گونه پاداشی بابت عملکرد خیره‌کننده این انیمیشن در باکس آفیس دریافت نکردند. در واقع شرایط کمپانی برای دادن پاداش، کار کردن به میزان مشخصی روی پروژه و همچنین حضور در استودیو در زمان اکران درون و بیرون ۲ بوده است. پاداش‌های مالی برای بسیاری از کارمندان نقشی حیاتی ایفا می‌کند، چراکه ظاهرا حقوق پیکسار برای خیلی از پوزیشن‌ها نسبتا پایین محسوب می‌شود، مخصوصا با در نظر گرفتن لوکیشن استودیو (امری ویل، کالیفرنیا) که هزینه‌های زندگی بالایی دارد.

برخی از مصاحبه‌کنندگان با IGN مدعی شدند که دسترسی آن‌ها به متریال کاری، فایل‌های شخصی و اطلاعات مرتبط دیگر تنها یک روز پس از اخراجشان قطع شده است. بدتر از آن، مدیران اجازه جمع‌آوری وسایل شخصی این افراد در ساعات کاری استودیو را نداده، چراکه اعتقاد داشته ورود آن‌ها به محیط کاری باعث ایجاد اتمسفر منفی و ناراحت‌کننده برای دیگر کارکنان می‌شود. همه این اتفاقات باعث شده تا نیروهای تعدیلی استودیو با بی‌احترامی و رفتاری غیرمنصفانه از محل کارشان – جایی که مدت‌های طولانی در آن زحمت کشیدند – رانده شوند.

۵ احساس جدیدی که می‌خواهیم در انیمیشن Inside Out ۳ ببینیم

پیش از موفقیت خارق‌العاده Inside Out 2، پیکسار چندی سالی بود که درآمدزایی قابل توجهی از گیشه نداشت. به عنوان مثال انیمشین Lightyear با توجه به استانداردهای پیکسار یک شکست تجاری محسوب می‌شد و تنها ۲۲۶ میلیون دلار فروخت. انیمشین بعدی استودیو یعنی Elemental بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار از باکس آفیس به‌دست آورد اما خب این عملکرد نیز در نزد مدیران دیزنی به چشم نیامد. طبق یک سری گزارش‌ها، مدیران پیکسار اگر یک انیمیشن نتواند مرز فروش ۶۰۰ میلیون دلار را رد کند، موفقیت تجاری به حساب نمی‌آید و مدیران دیزنی هم رقم باورنکردنی ۱ میلیارد دلار را مرز میان موفقیت قابل توجه و اثری دور انداختنی قلمداد می‌کنند.

در نهایت باید دید واکنش پیکسار و دیزنی به گزارش طولانی IGN چیست و آیا ناظران قانونی دخالتی در امور استودیو خواهند کرد یا خیر. پیکسار در حال حاضر روی چند پروژه جدید کار می‌کند و از حالا گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با Inside Out 3 به گوش می‌رسد. امیدوار هستیم جنجال تازه‌ای که به پا شده موجب بیداری مدیران پیکسار و ایجاد شرایط کاری بهتر برای کارمندان شود.

منبع: Game Rant


Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهراد
پاسخ

عجب جهنمی بوده

حدیث
پاسخ

فک کنم اینا استدیو ماپا رو نمیشناسن که انقد شاکی ان😂

امیرم
پاسخ

اون بدبختا هنوز تو رژیم برده دارین😂

...
پاسخ

چه ربطی داره؟ اینکه ما تو کره‌شمالی زندگی نمی‌کنیم، دلیل میشه که از وضعیت موجود تو ایران شاکی نباشیم؟ :/