Cyberpunk 2077
اخبار بازی خبر

این مرحله Cyberpunk 2077: Phantom Liberty می‌تواند فرمولی بی‌نظیر برای یک اسپین‌آف ترسناک باشد

سال گذشته اتفاقات بسیار بزرگی برای Cyberpunk 2077 افتاد، چراکه شاهد انتشار آپدیت اساسی ۲.۰ و همچنین بسته الحاقی Phantom Liberty بودیم که بازی را وارد سطح تازه‌ای کرد. اکنون با به‌روزرسانی بزرگ و DLC تحسین‌برانگیز، سایبرپانک ۲۰۷۷ بهتر از همیشه به‌نظر می‌رسد. فنتوم لیبرتی بار دیگر به همگان ثابت کرد سی‌دی پراجکت رد استاد ساخت DLCهای داستانی جنون‌آمیز و فوق‌العاده است و در آن با کلی شخصیت عمیق و جذاب در کنار ماموریت‌ها و روایتی درگیرکننده و تامل برانگیز آشنا شدیم.

داستان Phantom Liberty از این قرار است که V باید رییس جمهور ایالات متحده را نجات دهد. او در این ماجراجویی با شخصیتی مرموز به نام سانگ‌برد (Song Bird) آشنا می‌شود، کسی که بعدا می‌فهمیم قصد فرار از دست رییس جمهور و دولت را دارد. متاسفانه سانگ‌برد به‌خاطر استفاده از ترفندهای نت‌رانترها و لمس بلک‌وال، فاصله زیادی تا مرگ ندارد و شرایط او به نوعی مشابه شخصیت V است. و خب ماجراجویی ما به همراه سانگ‌برد به شکل‌گیری یکی از ترسناک‌ترین و شگفت‌انگیزترین ماموریت‌های سایبرپانک ۲۰۷۷ می‌انجامد. در ماموریت Somewhat Damaged، سانگ‌برد یا همان سو می (So Mi) کنترل یک ربات متعلق به میلیتک را به دست می‌گیرد و کم کم بازی تبدیل به یک سناریو وحشت می‌شود. این ماموریت به خوبی نشان می‌دهد اگر سی دی پراجکت رد بخواهد، به راحتی می‌تواند وارد ژانر وحشت شده و آثار منحصر به‌فردی خلق کند.

هرآنچه درباره دنباله بازی Cyberpunk ۲۰۷۷ می‌دانیم

ماموریت Somewhat Damaged در سایبرپانک ۲۰۷۷ فرمولی بی‌نقص برای یک بازی ترسناک است

Cyberpunk 2077

همان‌طور که می‌دانید سایبرپانک ۲۰۷۷ تمرکز و تاکید اساسی روی جنبه‌های تاریک و پادآرمان‌شهری ژانر علمی‌تخیلی دارد، اما همچنان حضور عناصر ژانر وحشت در بسته الحاقی Phantom Liberty برای مخاطبان شگفت‌آور بود. نخستین مواجهه با ربات Cerberus به خودی خود پرتنش و استرس‌زا است، اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. این ربات قاتل در سرتاسر ماموریت Somewhat Damaged به دنبال V است و اجازه نمی‌دهد او لحظه‌ای نفس راحت بکشد.

بنابراین در یک اتفاق عجیب و غرمنتظره، سایبرپانک ۲۰۷۷ طی ماموریت مذکور به بازی Alien: Isolation تبدیل می‌شود! اینکه یک ربات هوش مصنوعی در هر قدم منتظر شخصیت شما باشد تا تک‌تک استخوان‌هایتان را خرد کند، حقیقتا وهم‌برانگیز است. اینکه بازیکن بتواند همزمان از چشمان لیزری و تیزبین Cerberus پنهان بماند و راهی برای فرار از مهلکه پیدا کند، چالش متفاوتی در Cyberpunk 2077 است و اگر نگاهی به نظرات بازیکنان در فضای مجازی بیندازیم، متوجه دیدگاه‌های ضد و نقیض می‌شویم. با این حال، ماموریت Somewhat Damaged به بهترین شکل ممکن پتانسیل سایبرپانک برای تبدیل شدن به یک اثر ترسناک علمی‌تخیلی را به معرض نمایش می‌گذارد.


تماشا کنید: Cyberpunk 2077 با ماد واقعیت مجازی


مشخصا، یک سایبرپانک ۲۰۷۷ در ژانر ترسناک نمی‌تواند از نسخه‌های اصلی فرنچایز باشد. با این حال اگر سی‌دی پراجکت رد می‌خواست چیزهای جدیدی را با فرنچایز علمی‌تخیلی خود امتحان کند (چیزی شبیه به اسپین‌آف Dying Light The Beast که اکنون در مرکز توجهات قرار گرفته)، یک اسپین‌آف ترسناک می‌توانست مخاطبان بسیاری داشته باشد. از حالا شایعات مختلفی در رابطه با پروژه Orion (دنباله سایبرپانک) وجود دارد و گفته می‌شود این عنوان قدم‌های بزرگ برداشته است. اگر روزی استودیو لهستانی منابع و بودجه لازم برای ساخت پروژه‌های فرعی و خاص را به‌دست آورد، قطعا یک اثر ترسناک در دنیای Cyberpunk 2077 پتانسیلی باورنکردنی خواهد داشت. شما در نظر بگیرید که حضور در یک دنیای سایبرپانکی و تاریک به خودی خود نوعی وحشت نهان دارد و حال اگر این جنبه خاص به سمت هوش مصنوعی و ربات‌های ترسناک برود، چه اتفاقات جذابی در راه خواهد بود.

انیمه‌های بیشتری بر اساس بازی Cyberpunk ۲۰۷۷ ساخته خواهد شد

تمرکز سایبرپانک روی تکنولوژی، منبعی ناب برای یک اثر ترسناک

Cyberpunk 2077

ما طی چند دهه اخیر داستان‌های علمی‌تخیلی بی‌شماری دیده‌ایم که به خطرات غلبه هوش مصنوعی بر دنیا اشاره دارند. از فرنچایزهای محبوبی چون نابودگر (Terminator) گرفته تا M3GAN، ترس از هوش مصنوعی همیشه در ذهن بشریت بوده و خواهد بود. و خب اگر سایبرپانک ۲۰۷۷ نخواهد از چنین فرصتی استفاده کند، قطعا یک آی‌پی دیگر این کار را انجام خواهد داد. ماموریت Somewhat Damaged جنبه و اتمسفر ترسناک و خاصی را وارد بازی می‌کند که در سرتاسر کمپین سایبرپانک کمتر دیده بودیم. بنابراین یک اسپین‌آف ترسناک که دنیای Cyberpunk 2077 جریان دارد، می‌تواند راهی فوق‌العاده برای گسترش فرنچایز و آزمایش رویکردهای جدید برای سی‌دی پراجکت رد باشد.

زندگی در نایت سیتی می‌تواند شامل انواع و اقسام ترس‌ها و خطرات برای یک فرد باشد و Somewhat Damaged یکی از مهم‌ترین و بزرگترین جنبه‌های آن را محوریت کار خود قرار می‌دهد. از تقلای دیوانه‌وار طبقات جامعه در یک نظام سرمایه‌دار متعفن گرفته تا خطرات اعتماد بیش از حد به هوش مصنوعی، می‌توان از یک جنبه فکری در نظر بگیریم که سایبرپانک ۲۰۷۷ در نهایت نوعی داستان ترسناک است. اتفاقاتی که شخصیت‌هایی مثل آلت (Alt) و جانی سیلورهند در این جهان تجربه می‌کنند حقیقتا وحشت‌برانگیز هستند و دنیای Cyberpunk 2077 از چنین المان‌ها و روایت‌هایی پر شده است.

در بدترین حالت، اگر سی‌دی پراجکت رد هیچ‌گاه نخواهد یک اسپین‌آف ترسناک از سایبرپانک بسازد، می‌توانیم امیدوار باشیم که Project Orion بیشتر از بازی اول به این جنبه‌های ترسناک و پرتنش در دنیای پرشده از هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های خطرناک بپردازد.

منبع: Game Rant


دختر و پسرهای گیمر چطوری دیت میرن؟ میزگیم با @WeebHead

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها