کمپانی یوبیسافت اعلام کرد که بازی Assassin’s Creed Shadows با سه ماه تاخیر منتشر میشود. این بازی ماجراجویی دنیای باز، ابتدا قرار بود در تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۲ آبان ۱۴۰۳) منتشر شود، اما اکنون در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۲۵ (۲۶ بهمن ۱۴۰۳) عرضه خواهد شد. یوبیسافت با انتشار بیانیهای اعلام کرد که برای «رفع نواقص، بهبود تجربه بازی و ارتقای برخی از ویژگیهای کلیدی» اساسینز کرید شدوز به زمان بیشتری نیاز دارد.
در همین حال، یوبیسافت تأیید کرد که اساسینز کرید شدوز برخلاف نسخه PC بازی قبلی این شرکت یعنی Star Wars Outlaws در روز اول انتشار بر روی استیم نیز در دسترس خواهد بود. همچنین اعلام شد که همه پیشخریدها بازپرداخت میشوند و یوبیسافت از مدل سنتی سیزن پس فاصله گرفته است؛ به این ترتیب، تمامی پیشخریدهای آینده، اولین بسته الحاقی بازی را رایگان دریافت خواهند کرد.
در یادداشتی به جامعه سرمایهگذاران شرکت، یوبیسافت اعلام کرد با وجود اینکه اساسینز کرید شدوز از نظر ویژگیها کامل است، اما تجربهای که از انتشار بازی Star Wars Outlaws به دست آمده، ما را بر آن داشت که زمان بیشتری را برای بهبود نهایی این بازی اختصاص دهیم. یوبیسافت اعلام کرد که بازی Star Wars Outlaws انتشاری ضعیفتر از حد انتظار داشت.
این کمپانی در بیانیهاش ادامه داد: «این امر به ما این امکان را میدهد که بزرگترین بازی این مجموعه، کاملاً به اهداف خود دست یابد. به خصوص با توجه به وعده ما برای ماجراجویی دو شخصیت اصلی یعنی نائویی و یاسوکه که دو سبک گیمپلی بسیار متفاوت را ارائه میدهند.»
در تماسی با تحلیلگران مالی، یوبسافت تأیید کرد که تأخیر در انتشار اساسینز کرید شدوز هزینه اضافی ۲۰ میلیون یورویی (۲۲.۲ میلیون دلاری) برای این شرکت به همراه خواهد داشت.
تاخیر در انتشار بازی Assassin’s Creed Shadows در زمانی بحرانی برای کمپانی یوبیسافت اتفاق میافتد؛ یعنی درست زمانی که پس از انتشار بازی Star Wars Outlaws ارزش سهام این شرکت به شدت سقوط کرده است. اوایل این ماه، یکی از سرمایهگذاران اقلیت یوبیسافت نامهای سرگشاده و تند خطاب به هیئت مدیره این شرکت و مدیرعامل آن، ایو گیلمو و همچنین کمپانی Tencent (یکی از سرمایهگذاران بزرگ یوبیسافت) منتشر کرد و نارضایتی خود را از عملکرد ضعیف شرکت و قیمت کنونی سهام آن ابراز داشت.
شرکت یوبیسافت روز چهارشنبه گزارشهای مالی جدیدی را برای سال مالی جاری منتشر کرد که شامل پیشبینی کاهش درآمد ناخالص برای کل سال به میزان ۱.۹۵ میلیارد یورو و کاهش درآمد ناخالص به ۳۵۰ تا ۳۷۰ میلیون یورو برای سهماهه دوم میشود. ایو گیلمو روز چهارشنبه اعلام کرد که یک کمیته اجرایی تحت نظارت هیئت مدیره در حال بررسی شرایط به منظور بهبود عملکرد کمپانی و افزایش درآمد سهامداران و ذینفعان است. گیلمو در بیانیهاش گفت:
عملکرد ما در سهماهه دوم ضعیفتر از انتظاراتمان بود، که این امر ما را وادار کرد تا به سرعت و با قاطعیت به آن رسیدگی کنیم. با تمرکز بیشتر بر رویکرد بازیکنمحور، اولویت دادن به گیمپلی و تعهد بیچون و چرا به ارزش بلندمدت برندهای خود، این کار را خواهیم کرد. اگرچه آثار ملموس تحول شرکت بیشتر از آنچه انتظار میرفت طول میکشد تا نمایان شود، ولی ما به استراتژی خود ادامه میدهیم و بر دو محور اصلی تمرکز میکنیم: ماجراجوییهای جهانباز و تجربههای مبتنی بر بازیهای سرویسمحور. در نهایت، اجازه دهید به برخی از نظرات دوگانه که اخیراً در مورد یوبیسافت مطرح شده است، اشاره کنم. من میخواهم تأکید کنم که ما یک شرکت سرگرمیمحور هستیم که بازیهایی برای طیف گستردهای از مخاطبان خلق میکنیم و هدف ما پیشبرد هیچ برنامه خاصی نیست. ما همچنان متعهد به ساخت بازیهایی برای هواداران و بازیکنان هستیم که همه بتوانند از آنها لذت ببرند.
یوبیسافت اخیرا اعلام کرده بود که بازی اساسینز کرید شدوز در بهترین زمان ممکن عرضه میشود، چون تیم سازنده این بازی برای آشنایی کامل با ویژگیهای نسل جدید کنسولها به زمان بیشتری نیاز داشتند و حالا به نظر میرسد که این تجربه را کسب کردهاند.
منبع: IGN
از سختیهای استریمر بودن تا داستان ازدواج تو وارکرفت؛ میزگیم با سایه@Say3h
نظرات