انیمه سینمایی 5 Centimeters per Second
اخبار سینما و انیمیشن خبر سینما

انیمه سینمایی ۵ Centimeters per Second به شکل لایو اکشن بازسازی می‌شود

در ادامه ساخت نسخه لایو اکشن از مانگا‌ها و انیمه‌های مشهور و محبوب، اعلام شده که انیمه سینمایی ۵ Centimeters per Second، اثر مشهور ماکوتو شینکای، مسیر مشابهی را طی خواهد کرد.

در سال‌های اخیر ساخت فیلم و سریال لایو اکشن با اقتباس از انیمه‌های مشهور شدت گرفته است. یکی از این دست آثار، سریال One Piece بوده که موفقیت‌های متعددی به دست آورده است. در کنار هالیوود، فیلم‌سازان ژاپنی هم چنین رویکردی را دنبال می‌کنند. حال مشخص شده که یکی از مشهور‌ترین انیمه‌های سینمایی به شکل لایو اکشن اقتباس می‌شود.

بازسازی لایو اکشن شخصیت گوجو از انیمه جوجوتسو کایسن + ویدیو

با استناد به اعلام شرکت Toho، انیمه سینمایی ۵ سانتی‌متر در ثانیه قرار است توسط استودیو Spoon به شکل یک اثر لایو اکشن اقتباس شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده، یوشیوکی اوکویاما کارگردانی این فیلم را بر‌عهده داشته و آیاکو سوزوکی فیلم‌نامه آن را نوشته است. از بین بازیگرانی که در فیلم لایو اکشن ۵ Centimeters per Second تنها یک نفر مشخص شده است. این بازیگر، هوکوتو ماتسومورا است که در دیگر انیمه شینکای یعنی Suzume به عنوان صداپیشه سوتا حضور دارد.

انیمه سینمایی ۵ سانتی‌متر در ثانیه یکی از اولین آثار ماکوتو شینکای است. این اثر که در سال ۲۰۰۷ اکران شد، موفقیت‌ها و جوایز مختلفی به دست آورده است. از فیلم‌نامه گرفته تا طراحی انیمیشن‌ها و کارگردانی، ماکوتو شینکای تمامی جنبه‌های این اثر را تحت نظارت خود داشته است. تجربه موفق ۵ Centimeters per Second باعث شد که شینکای در ادامه انیمه‌های مثل Your Name ،Weathering With You و Suzume را بسازد.

انیمه سینمایی ۵ سانتی‌متر در ثانیه

انیمه سینمایی ۵ Centimeters per Second نام شینکای را سر زبان‌ها انداخت

انیمه سینمایی ۵ Centimeters per Second به سه بخش تقسیم می‌شود که هر یک در زمان خاصی جریان دارند. داستان این اثر در سال ۱۹۹۱ شروع شده، دورانی که تاکاکی تونو به عنوان شخصیت اصلی، در مدرسه با آکاری شینوهارا دوست می‌شود. دوستی بین این دو به سرعت پیشرفت کرده و به عشق تبدیل می‌شود. با این حال در ادام انیمه سینمایی ۵ سانتی‌متر در ثانیه می‌بینیم که در تلاش برای درک احساس یکدیگر، آن‌ها از هم دور می‌شوند. این امر وقایع مختلفی را رقم می‌زند که زندگی تاکاکی و آکاری را تغییر می‌دهند. 

یک فیلم لایو اکشن با اقتباس از مانگا و انیمه بلیچ در حال ساخت است

فیلم ۵ Centimeters per Second تنها یکی از آثار لایو اکشن اقتباسی از انیمه‌های مشهور است. علاوه بر سریال وان پیس، محصول نتفلیکس، هالیوود مشغول کار روی ساخت فیلم لایو اکشن بر اساس ناروتو و مای هیرو آکادمیا است. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۷ جی جی آبرامز اعلام کرد که قصد ساخت اقتباس لایو اکشن از انیمه سینمایی Your Name را دارد. در سال ۲۰۲۲ گفته شد که کارلوس لوپز استرادا به عنوان نویسنده و کارگردان این اثر انجام وظیفه خواهد کرد. از این زمان اطلاعات جدیدی از فیلم لایو اکشن نام تو مخابره نشده است.

نظر شما در مورد ساخت فیلم لایو اکشن با اقتباس از انیمه سینمایی ۵ Centimeters per Second چیست؟ آیا موافق این امر بوده و دوست دارید داستان انیمه سینمایی ۵ سانتی‌متر در ثانیه را به شکلی تازه تماشا کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Comicbook


دختر و پسرهای گیمر چطوری دیت میرن؟‌ میزگیم با @WeebHead

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hossein
پاسخ

افسردگی خالصه این

طهورا
پاسخ

با اینکه داخل انیمش کسی نمرد آخرش گریه کردم🥺💔

R.r
پاسخ

دوسش دارم قشنگه .. لایو اکشن نمیتونه به اون اندازه انیمه وایب شاعرانه داشته باشه اما بازم تجربه خوبی میشه .