بهترین انیمه‌های دهه 2020
برترین‌ها برترین‌های سینما و انیمه

بهترین انیمه‌های دهه ۲۰۲۰ | رتبه‌بندی ۱۰ انیمه برتر ۴سال اخیر

می‌توان گفت هر دهه که می‌گذرد کیفیت و محبوبیت بسیاری از برنامه‌ها، به خصوص انیمه‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود. در دهه ۲۰۰۰ بود که انیمه به عنوان ژانر شناخته شد و حالا به عنوان یکی از پرطرفدارترین و تاثیرگذارترین رسانه‌ها شناخته می‌شود. در سال ۲۰۲۴ حتی انیمه‌های جذاب بیشتری با کیفیت بالا تولید شد. پس می‌توان گفت در دهه اخیر انیمه‌ها به سطح جدیدی از استاندار‌د‌ها رسیده‌اند. انیمیشن عالی، داستان‌های خاص و فوق‌العاده، اکشن‌های خیره‌کننده و شخصیت‌پردازی منحصر‌به‌فرد و خلاقیت از ویژگی‌های چشم‌گیر انیمه‌ محسوب می‌شوند که باعث محبوبیتش شده‌اند. پس بیایید به بهترین انیمه‌های دهه ۲۰۲۰ نگاهی بیندازیم و با خیره‌کننده‌ترین آثار این دهه که یک قدم صنعت سرگرمی‌ را پیش‌تر برده‌اند آشنا شویم.

 

انیمه سال تولید استودیو سازنده تعداد فصل‌ها تاکنون
Chainsaw Man ۲۰۲۲ MAPPA ۱
Bocchi the Rock! ۲۰۲۲ CloverWorks ۱
Dorohedoro ۲۰۲۰ MAPPA ۱
Delicious in Dungeon ۲۰۲۴ Trigger ۱
The Apothecary Diaries ۲۰۲۳ OLM ۱
Jujutsu Kaisen ۲۰۲۰ MAPPA ۲
Odd Taxi ۲۰۲۱ OLM ۱
Pluto ۲۰۲۳ M2 ۱
Frieren: Beyond Journey’s End ۲۰۲۳ Madhouse ۱
Cyberpunk: Edgerunners ۲۰۲۲ Trigger ۱

مرد اره‌ای

دممرد اره‌ای

این انیمه خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین‌های تاریخ تبدیل شد و دلیلش چیزی نبود جز  شخصیت‌های خاص و داستان عجیب‌و‌غریب. البته که وقتی درباره یکی از بهترین انیمه‌های دهه ۲۰۲۰ صحبت می‌کنیم حتما ویژگی‌های مثبت دیگری هم دارد. مرد اره‌ای داستان دنجی را دنبال می‌کند که پسری تنهاست با هزار و یک دردسر. او با شیطانی ترکیب می‌شود و حالا نیم‌ انسان، نیم‌ شیطان است. داستان او از همین‌جا شروع می‌شود و چیزی نمی‌گذرد که ماکیمه او را پیدا می‌کند. او قدم به دنیای جدیدی می‌گذارد که باتوجه به زندگی قبلش سرشار از آسایش و راحتی است. او که از ساده‌ترین لذت‌ها محروم بوده، حالا می‌تواند از برآورده شدن آرزو‌های ساده‌اش غرق خوشی شود. البته او هزینه زیادی برای لذت‌های ساده می‌دهد و باید با خطرناک‌ترین شیطان‌ها مبارزه کند.

مرد اره‌ای از بهترین انیمه‌های استودیو MAPPA است. البته در این فهرست باز هم به انیمه‌های این استودیو خواهیم پرداخت. با این‌ که بسیاری از شخصیت‌ها عجیب و حتی مبتذل به نظر می‌رسند، اما جوری طراحی شده‌اند که بتوان با آن‌ها ارتباط برقرار کرده. به‌علاوه، اصلا فکر نکنید با شخصیت‌های ساده و دم‌دستی سروکار دارید. همین حس تازگی‌ای که کاراکتر‌ها به اثر اضافه می‌کنند، در کنار انیمیشن فوق‌العاده و مبارزات پرتنش، مرد اره‌ای را به شوننی فوق‌العاده تبدیل کرده‌اند. اما شاید هیچ‌کدام از این‌ها به اندازه داستان خوب در انتظار هوادارن برای فصل‌های بعدی موثر نبوده‌‌اند.

بوچی راک

بوچی راک

این انیمه درباره هیتوری گوتو (Hitori Gotou) است. او دختری گوشه‌گیر است که اضطراب اجتماعی دارد. اما خوب گیتار می‌زند و ویدئو‌های یوتیوب درست می‌کند و کلی دنبال‌کننده دارد. البته همه این‌ها را به لطف ماسک انجام می‌دهد. اما واقعا دلش می‌خواهد عضو یک گروه موسیقی باشد و در مدرسه محبوب شود. انیمه به تجربه زندگی این دختر می‌پردازد و این‌که چطور با کمک هم‌گروهی‌هایش کم‌کم از تنهایی بیرون می‌آید و اجتماعی‌تر می‌شود.

اگر انیمه زیاد می‌بینید احتمالا K-On را می‌شناسید. با گذشت حدود یک دهه از پایان آن بسیاری از طرفداران منتظر اثر تازه‌ای بودند که جایش را پر کند و بوچی راک دقیقا همان اثر است. دیدن این انیمه دل‌پذیر است و احساس خوبی به مخاطبش می‌دهد. به علاوه، به موضوع مهمی مثل سلامت روان می‌پردازد. از موسیقی‌های این مجموعه هم نباید غافل شد، چون هم جذابند و هم حس‌و‌حال خوبی به کل کار می‌دهند. به علاوه، کمک می‌کنند سریال به تجربه‌ای سرگرم‌کننده تبدیل شود که بیننده‌ها می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

دوروهه‌دورو

دوروهه‌دورو

یکی از بهترین انیمه‌های دهه ۲۰۲۰ و از انیمه‌های خوب استودیو MAPPA دوروهه‌دورو است. داستان درباره جاوگران روانی است و انسان‌هایی که روشان آزمایش می‌کنند. کایمن (Caiman) یکی از این انسان‌های آزمایشی است. جادوگری او را به تمساح تبدیل کرده و خاطراتش را از بین برده است. او با نیکایدو (Nikaido) همراه می‌شود تا گذشته‌اش را دوباره کشف و کسی‌که این بلا را سرش آورده پیدا کند. در این سفر او با جادوگر‌های عجیب و فرقه‌ها و گروه‌های مختلف مواجه می‌شود.

یکی از نقاط قوت این انیمه دنیای عجیب و غریبش است. فضاسازی جالب این اثر یکی از منحصربه‌فردترین دنیا‌های انیمه‌ای را پیش‌روی مخاطبان قرار داده. شخصیت‌ها هم ظاهر، شخصیت و قدرت‌های عجیب و غریبی دارند که کاملا با حس‌و‌حال این دنیا می‌خواند. سازندگان به کمک این دنیا و شخصیت‌های مرموز کمدی تاریک جذاب و عجیبی را ارائه می‌کنند. این سریالی است پر از تعلیق که کنجکاوتان می‌کند و در همین حال تا دلتان بخواهد لحظات خنده‌دار هم دارد. دوروهه‌دورو فقط ۱۲ قسمت است و اگر دنبال مجموعه‌ای می‌گردید که آخر هفته پشت‌سرهم ببینید، گزینه‌ای عالی است.

غذا در دخمه

غذا در دخمه

این انیمه با اسم دانجن مشی (Dungeon Meshi) هم شناخته می‌شود. در این جهان فانتزی هیولا‌ها به غذاهایی خوشمزه تبدیل شده‌اند! ماجرا از جایی شروع می‌شود که اژدهایی خواهر لایوس (Laios) را می‌بلعد. بعد او همراه بقیه افراد گروهش تصمیم می‌گیرند آن‌جا را ترک کنند. متاسفانه پول کافی ندارند و او به این فکر می‌افتد که فانتزیش را به واقعیت تبدیل کند و فانتزیش چیست؟ خوردن هیولاها! او همراه سنشی (Senshi) به دخمه‌ها سر می‌زند و دنبال خواهرش می‌گردد. این وسط هیولا‌هایی را هم شکار می‌کنند و با این‌که عجیب به نظر می‌رسد ظاهرا آن‌ها را به غذاهایی خوشمزه تبدیل می‌کنند.

این ایده تازه و جذاب جان دوباره‌ای به انیمه‌‌‌ می‌دهد. با دیدن این انیمه انگار با یک برنامه سرگرم‌کننده آشپزی همراه می‌شوید که داستان جذابی هم دارد. جهان این اثر واقعا منحصر به فرد است. درباره هیولا‌ها و تاریخچه و زیستشان اطلاعات می‌دهد و عجیب‌ترین خلاقیت‌های آشپزی را به تصویر می‌کشد. هرکدام از شخصیت‌ها هم چیزی به سریال اضافه می‌کنند، چون بعضی‌ از آن‌ها واقعا عمیق‌اند و به مسائل شخصیشان هم پرداخته می‌شود.

۱۰ انیمه با صحنه‌های اکشن فوق‌العاده

خاطرات داروساز

خاطرات داروساز

در این انیمه با زندگی ماوماو (Maomao) همرا می‌شوید که دختر یک داروساز است. او دانش زیادی در زمینه پزشکی دارد و دانش و مهارتش را به‌کار می‌گیرد تا به زنانی کمک کند که در روسپی‌خانه‌ها کار می‌کنند. اما تاجر برده‌ای او را می‌دزد و ماجرا کلا عوض می‌شود. او حالا در قصر امپراتور است و تلاش می‌کند توانایی‌هایش را مخفی کند تا زیاد توجه کسی به او جلب نشود. اما در نهایت نمی‌تواند جلوی کنجکاویش را بگیرد و با استفاده از استعداد‌هایش جان نوزاد امپراتور را نجات می‌دهد. جینشی (Jinshi) این موضوع را می‌فهمد. بعد او به ندیمه مورد اعتماد سوگولی امپراتور تبدیل می‌شود و دیگر می‌تواند به‌راحتی از دانشش استفاده کند.

به عنوان یکی از بهترین انیمه‌‌های دهه ۲۰۲۰، معلوم است که خاطرات داروساز شخصیت‌های پیچیده، معماهای هیجان‌انگیز و درامی جذاب دارد. ماوماو به نوعی شبیه یک کاراگاه عمل می‌کند و هر قسمت هم معمای جدیدی پیش‌روی او می‌گذارد. علاوه بر این‌ها شما درامی از دربار چین می‌بینید که توطئه‌های نظامی هم در آن جریان دارد. بنابراین هر قسمت سفری شگفت‌انگیز به کاخ امپراتور و دنیای پر از معما و درام در دل آن است.

جوجوتسو کایزن

جوجوتسو کایزن

دو فصل از این انیمه در دهه ۲۰۲۰ پخش شده و در حال حاضر محبوب‌ترین انیمه سریالی است. انیمیشن فوق‌العاده و مبارزات هیجان‌انگیز دلایل شهرت و محبوبیت این مجموعه‌اند. در این سریال با ایتادوری یوجی (Itadori Yuji) همراه می‌شوید که دانش‌آموز دبیرستان است. او خیلی اتفاقی در موقعیتی عجیب قرار می‌گیرد و انگشت یک شیطان را می‌خورد! همین هم زندگیش را از این رو به آن رو می‌کند. او وارد جهان ماوراءالطبیعه می‌شود و قدرت‌هایی خارق‌العاده به‌دست می‌آورد. بعد هم وارد مدرسه جوجوتسو توکیو می‌شود تا کنار دیگر جادوگر‌ها یاد بگیرد چطور قدرتش را کنترل و با شیاطینی که باعث درد و رنج مردم می‌شوند مبارزه کند.

شاید در داستان این انیمه مشکلاتی باشد. اما انیمیشن قوی و فضا‌سازی خوب ضعف‌های داستان را تا حد زیادی جبران می‌کنند. اصلا بعضی از بزرگ‌ترین مبارزات تاریخ انیمه را در جوجوتسو کایسن می‌توانید ببینید. این انیمه سبک خاص خودش را دارد و لحظاتی حماسی و دیدنی می‌سازد. خبر خوب برای طرفداران این است که به‌زودی مانگای جوجوتسو کایزن تمام می‌شود و می‌توانند منتظر قسمت‌ها و فصل‌های جدید باشند.

تاکسی عجیب

تاکسی عجیب

اودوکاوا (Odokawa) شخصیت اصلی یکی از بهترین انیمه‌های دهه ۲۰۲۰ است. او راننده تاکسی و البته انسان‌نما است. در درامی پر از تعلیق با او همراه شوید و به سفری پررمز‌و‌راز و عجیب بروید. او دوست ندارد در کار‌های دیگران دخالت کند. اما بسیاری از مسافرانش درگیر توطئه‌ای مشابه می‌شوند و به نظر می‌رسد او تنها کسی است که همه سرنخ‌ها را دارد و می‌تواند از ماجرا سر دربیاورد. در این بین پلیس و یاکوزا هم در تعقیبش هستند و باید هم خودش را از دست آن‌ها نجات دهد و هم این معما را حل کند.

تاکسی عجیب یکی از انیمه‌های تحسین‌شده‌ای است که برای دریافت جایزه‌های مختلف نامزد شد. البته قبل از پخشش آن‌قدرها کسی پیگیرش نبود و به نظر نمی‌آمد بتواند چندان موفق باشد. اما همین که به سرویس‌های استریم رسید به سرعت رقبایش را پشت‌سر گذاشت و به یکی از بهترین‌های دهه تبدیل شد. معمای جذاب و شخصیت دوست‌داشتنیش یک طرف و پیچش داستانیش از طرف دیگر باعث شده یکی از بهترین پایان‌بندی‌ها را در جهان انیمه داشته باشد.

پلوتو

پلوتو

این انیمه براساس اثر یکی از بزرگ‌ترین مانگانویس یا مانگاکاهای زنده یعنی نائوکی اوراساوا (Naoki Urasawa) ساخته شده. داستان از این قرار است که اندروید محبوبی به اسم مونت‌بلانک (Montblanc) به قتل می‌رسد. پس اندروید نابغه دیگری به نام گزیخت (Gesicht) تحقیقاتی را درباره این جنایت شروع می‌کند. اما کم‌کم ماجرا بزرگ‌تر می‌شود. کشف قتل اندروید‌های مختلف ابعاد جنایت را بزرگ‌تر می‌کند. به نظر می‌رسد همه آن‌ها با جنگ ۳۹‌ام آسیای مرکزی در ارتباط‌اند. حالا پلوتو و دیگر اندروید‌ها باید راز پشت قتل‌ها را کشف کنند و دیگر تهدید‌هایی که سر راهشان را از پیش‌ رو بردارند.

این انیمه در حالی داستانی معمایی از قتل را روایت می‌کند که پلوتو حرف‌هایی عمیق می‌زند و به موضوعاتی مثل احساسات، عشق، نفرت و انسانیت می‌پردازد. هم داستان تاثیرگذار است و هم انیمیشن خیره‌کننده. مبارزات جذاب و معمای جالب را هم به این ترکیب اضافه کنید، شکی نیست که با یکی از بهترین انیمه‌های دهه ۲۰۲۰ طرفیم.

فریرن: پس از پایان سفر

فریرن

فریرن در میان انیمه‌های جدید بسیار خوش درخشیده و به ستاره صحنه تبدیل شده است. این انیمه محبوب ۲۰۲۳ درباره فریرن و گروهش است که ارباب شیاطین را شکست می‌دهند و دوران صلح شروع می‌شود. اما فریرن الف است و گذر زمان از دستش در می‌رود. در طی این مدت همراه‌هانش پیر شدند و حالا به‌خاطر ناگفته‌ها احساس پشیمانی سراغ او آمده است. پس با فرن (Fern) و استارک (Stark) سفر جدیدی پیش می‌گیرد و به آئوروئول (Aureole) می‌روند، به جایی‌که روح‌ها در آن آرام می‌گیرند. در این مسیر آن‌ها با چالش‌ها و موانع مختلفی مواجه می‌شوند.

تعجبی ندارد که فریرن به یکی از محبوب‌ترین انیمه‌ها تبدیل شده است. بر خلاف معمول رویکردی بسیار آرام نسبت به ژانر فانتزی دارد. همین هم تجربه تازه‌ای برای طرفداران می‌سازد. این انیمه هم ماجراجویی و فانتزی است اما جنسش کمی فرق دارد. این بار با داستان تکامل جادو، هیولاها و جهان همراه می‌شوید. دنیای جذاب و پویایی در این انیمه خلق شده که با حضور کاراکترهایی دوست‌داشتنی و منحصربه‌فرد تکمیل می‌شود. البته همه از روند کند سریال و توجه زیادش به بعضی از موضوعات لذت نمی‌برند. اما یادتان باشد که این مجموعه می‌خواهد ماهیت فریرن و جهان را به تصویر بکشد.

رتبه‌بندی بهترین انیمه‌های پوکمون

سایبرپانک

این انیمه براساس بردگیم مایک پانداسمیت (Mike Pondsmith) و سی‌دی پرواجکت رد سایبرپانک ۲۰۷۷ (CD PROJEKT RED’s Cyberpunk 2077) ساخته شده و در همان جهان آینده و غرق در تکنولوژی می‌گذرد. شخصیت اصلی داستان دیوید (David) است. او مادرش را از دست می‌دهد. بعد از مرگ مادرش تصمیم می‌گیرد از تقویت‌کننده نخاعی پیشرفته‌ای که به دست آورده استفاده کند. او قدرتش را به‌کار می‌گیرد و یک باند می‌پیوندد تا با افراد قدرتمند و ثروتمندی که زندگیش را خراب کرده‌اند مبارزه کند. اما این سفر سایبرپانکی در جهنمی تکنولوژیک و خونین فقط درد و رنج او را بیشتر می‌کند.

کسی انتظار زیادی از این انیمه نداشت. اما وقتی پخش شد همه دیدند که سبک انیمیشنش خیره‌کننده است، اکشن‌هایش جذاب‌اند و داستان و شخصیت‌ها هم خوب پرداخت شده‌اند. همین بسیاری را شگفت‌زده کرد و البته طرفداران زیادی را برای دیدن این مجموعه جلوی صفحه‌نمایش‌ها نشاند. داستان دردناک دیوید هم پیچیده است و هم هیجان‌انگیز. خود جهان نوآورانه اثر هم انگار یکی از شخصیت‌هاست و این شخصیت بدترین انسان‌ها را پرورش می‌دهد که کنار هم قرار می‌گیرند و به جنگ‌های سایبرپانکی دامن می‌زنند. این انیمه تقریبا بی‌نقص است و عجیب نیست که در بین بهترین انیمه‌های دهه ۲۰۲۰ جایگاه اول را دارد…دست‌کم تا این‌جای کار.

جمع‌بندی

انیمه‌ها هرروز محبوب و محبوب‌تر می‌شوند. شما هم که این‌جایید یا یکی از طرفدار‌های پروپاقرص این رسانه‌اید و یا می‌خواهید تازه با این جهان آشنا شوید و ببینید اصلا چرا انیمه‌ها این‌قدر طرفدار دارند. خب جای درستی آمده‌اید. قطعا برای ورود به این جهان باید بهترین آثارش را ببینید و چه بهتر که از آثار جدید هم شروع کنید. پس بهترین انیمه‌های دهه ۲۰۲۰ را در لیست تماشایتان بگذارید.

سوالات متداول

  • بهترین انیمه‌های دهه ۲۰۲۰ تا این‌جا کدام‌اند؟ از بین بهترین انیمه‌های دهه فعلی می‌توان به جوحوتسو کایزن، مرد اره‌ای، سایبرپانک و تاکسی عجیب اشاره کرد.

منبع: Collider


از سختی‌های استریمر بودن تا داستان ازدواج تو وارکرفت؛‌ میزگیم با سایه@Say3

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها