انیمه‌های اندرریتد
اخبار سینما و انیمیشن انتخاب سردبیر برترین‌ها برترین‌های سینما و انیمه سینما

۱۰ انیمه که کمتر از حقشان مورد توجه قرار گرفته‌اند

در میان صدها و هزاران انیمه‌ای که در طول سال‌ها منتشر شده‌اند،نام  تعداد زیادی از آن‌ها در میان دیگر آثار گم شده و هرگز نامی از آن‌ها شنیده نمی‌شود، چه برسد به این که تماشا شوند. انیمه در دو دهه‌ی گذشته به یک ژانر پرطرفدار تبدیل شده است، ابتدا با موفقیت دراگون بال و سپس سه اثر بزرگ بعدی یعنی وان پیس، ناروتو و بلیچ. در حالی که این انیمه‌ها، شایسته‌ی قدردانی و توجهی هستند که از همان ابتدا دریافت کردند، تعداد زیادی از انیمه‌های اوایل دهه ۲۰۰۰ به دلیل دسترسی‌پذیری کم یا نبود علاقه عمومی به دلیل محبوبیت پایینشان نادیده گرفته شده‌اند.

برخی از انیمه‌هایی که در میان دیگر آثار گم شده‌اند، شامل انیمه‌های ترسناکی مثل Hell Girl و انیمه‌های ورزشی مانند Hikaru no Go می‌شوند. این واقعاً جای تأسف دارد، زیرا این انیمه‌ها داستان‌های جالبی دارند و اگر امروز فرصتی به آن‌ها داده می‌شد، ممکن بود شانس بیشتری برای موفقیت در جریان جهانی شدن انیمه داشته باشند. به همین ترتیب، حتی انیمه‌هایی که در دهه ۲۰۱۰ به بعد منتشر شده‌اند نیز در جذب توجه و شناختی که شایسته آن هستند، مشکل داشته‌اند؛ مانند آثار اسلایس آف لایف (برشی از زندگی) مثل My Roommate Is a Cat و انیمه‌های پر از هیجان مانند Plunderer. به هر دلیلی که باشد، این‌ها انیمه‌هایی هستند که به خاطر داستان‌های درخشان، انیمیشن زیبا و توسعه جذاب شخصیت‌ها سزاوار توجه بیشتری هستند.

۱۰- Owarimonogatari

انیمه Owarimonogatari

کویومی آراراگی ، با دانش‌آموز انتقالی جدید، اوگی اوشینو، توسط دوست مشترکشان کانبارو سوروگا آشنا می‌شود. اوگی کشفی را که انجام داده و به کویومی نشان می‌دهد؛ کلاسی که در فضای خالی در چیدمان مدرسه ظاهر شده است. اگرچه نباید چنین چیزی ممکن باشد، این اتاق حافظه‌ای را در خود نگه می‌دارد ،که مدت‌ها فراموش شده است.

بهترین انیمه‌های دهه ۲۰۲۰ | رتبه‌بندی ۱۰ انیمه برتر ۴سال اخیر

داستان Owarimonogatari یک داستان زیبا و پرمعناست. این انیمه نه تنها از لحاظ بصری بسیار جذاب است، بلکه ایده‌ای بیش از حد جالب دارد که تماشاگران را تقریباً بلافاصله جذب خود می‌کند. با طنز خوب و مجموعه‌ای از شخصیت‌های دوست‌داشتنی، Owarimonogatari همان مسیر موفقیت پیشینیان خود را ادامه می‌دهد.

۹- Kakuriyo

انیمه Kakuriyo

آئویی تسوباکی، دانشجوی دانشگاه، توانایی دیدن آیاکاشی‌ها، موجودات و ارواح ماورایی را دارد. با این حال، پس از اینکه یک روز به یک آیاکاشی گرسنه غذا می‌دهد، توسط یک اوگر ربوده می‌شود و به دلیل بدهی که پدربزرگ مرحومش داشت، به دنیای آن‌ها برده می‌شود. به عنوان نتیجه، او باید با اوگر ازدواج کند، اما او آنها را قانع  می‌کند تا در تنژین‌یا، مسافرخانه‌ای که متعلق به اوگر است، کار کند.

Kakuriyo انیمه‌ای است که نباید از آن غافل شد؛ مفهومی جالب برای یک داستان عاشقانه دارد. این انیمه نسیمی تازه در دنیای انیمه‌هاست و Kakuriyo کار فوق‌العاده‌ای در توسعه روابط انجام می‌دهد. سرعت داستان نه خیلی تند است و نه خیلی کند؛ بلکه با سرعتی مناسب پیش می‌رود که به داستان اجازه رشد و توسعه روابط بین شخصیت‌ها را می‌دهد. این انیمه از ابتدا تا انتها فوق‌العاده است و تماشاگران از Kakuriyo ناامید نخواهند شد.

۸- Eden of the East

انیمه Eden of the East

ساکی به‌طور اتفاقی با آکیرا آشنا می‌شود. با اینکه آکیرا به نظر یک پسر نیمه‌معمولی می‌آید، اما او هیچ خاطره‌ای از گذشته‌اش ندارد. پس از فرار از پلیس، هر دو با وجود اینکه غریبه هستند، به ژاپن برمی‌گردند. تماشای تلاش ساکی برای کنار هم قرار دادن قطعات گذشته آکیرا، این انیمه را به یک جواهر واقعاً با ‌ارزش تبدیل کرده است.

Eden of the East یک انیمه هیجان‌انگیز و پر از رمز و راز و فریب است. این مجموعه در حالی که می‌تواند برای تماشاگران هیجان‌انگیز باشد، می‌تواند یک انیمه دلپذیر و سبک باشد که تماشاگران از آن لذت ببرند و بخندند. این انیمه‌ای است که با آرامش پیش می‌رود و پر از رنگ و طنز است.

۷- Mushi-Shi

گینکو به بررسی مواردی می‌پردازد که به موشی، نوعی موجود ماورایی، مربوط می‌شوند و از انسان‌ها در برابر آن‌ها محافظت می‌کند. با اینکه او قبلاً با موشی‌ها آشناست، هر پرونده‌ای که بررسی می‌کند، باعث می‌شود بیشتر درباره آن‌ها بیاموزد و این امر به نوبه خود داستانی تاثیرگذار برای قهرمان ما خلق می‌کند.

Mushi-Shi یک انیمه اپیزودیک است که در خلق دنیایی غنی و پرجزئیات بسیار موفق عمل می‌کند و داستان را درست مقابل چشمان بیننده زنده می‌کند. Mushi-Shi یکی از جالب‌ترین انیمه‌های علمی-تخیلی است که وجود دارد.

۶- Plunderer

هر شخص یک عدد روی بدن خود دارد و اگر این عدد به صفر برسد، به پرتگاه فرستاده می‌شود. در همین حال، کسانی که عدد بالاتری دارند، برتری خاصی در جامعه به دست می‌آورند. هینا، دختری جوان، پس از آنکه مادرش به پرتگاه کشیده شد به دنبال اِیس افسانه‌ای می‌گردد،. هینا زمانی با ایس روبرو می‌شود که بیش از هر وقت دیگری به او نیاز دارد.

با اینکه Plunderer شروعی غم‌انگیز دارد، به سرعت روند خود را پیدا کرده و بیننده را در دنیای خود غرق می‌کند و در عین حال لبخند بر لبانش می‌آورد. Plunderer یک انیمه خنده‌دار است که مدت‌ها نادیده گرفته شده و برای کسانی که از انیمه‌های پر از هیجان و اکشن لذت می‌برند، تماشای آن بشدت پیشنهاد می‌شود.

۵- Sonny Boy

ناگارا دانش‌آموز سرد و منزوی دبیرستانی است که به همراه هم‌کلاسی‌هایش به دنیای موازی منتقل می‌شود. در این دنیا، همه آن‌ها دارای قدرت‌ها و توانایی‌های ماورایی هستند و در حالی که دانش‌آموزان تلاش می‌کنند به خانه برگردند، درون این گروه اختلافات به پدیدار می‌شود.

۹ شخصیت انیمه وان پیس با توانایی‌های ویرانگر

Sonny Boy انیمه‌ای زیباست که با داستان‌پردازی خود درس‌هایی آموزنده به تماشاگران ارائه می‌دهد و انیمه‌ای می‌سازد که بسیاری از بینندگان می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. اگرچه ممکن است در ابتدا کمی گیج‌کننده به نظر برسد، اما این امر دلیلی خوب برای تماشای دوباره Sonny Boy و مشاهده جزئیات نادیده‌گرفته شده در بار اول است. همراه با یک گروه جالب از شخصیت‌ها، Sonny Boy به شدت پر از عمق و پیچیدگی است که تماشاگران را به تماشای دوباره آن تشویق می‌کند.

۴- Hell Girl

امنا آی، دختری است که به عنوان دختر جهنم شناخته می‌شود؛ وقتی نام شخصی در وب‌سایت مرموزی وارد شود،امنا آی، آن شخص را به جهنم می‌کشد. با این حال، برای وارد کردن نام کسی، هزینه‌ای بزرگ وجود دارد و آن رنج ابدی در جهنم پس از پایان زندگی آن فرد است.

Hell Girl با پیش‌زمینه‌ای جالب و ترسناک، شگفتی‌ساز است. داستان‌های درون انیمه عمدتاً جدا از همه هستند و بر روی موضوعات و شخصیت‌های مختلف هر قسمت تمرکز دارند.

۳- Hikaru no Go

هیکارو شیندو درون انباری پدربزرگش یک تخته گوی تسخیر شده را کشف می‌کند. روحی که این تخته را تسخیر کرده، کسی نیست جز بازیکن مشهور گوی، فوجی‌وارا-نو-سای. سپس، سای به‌طور جزئی با هیکارو ترکیب می‌شود تا او بتواند به حرکت الهی دست یابد.

Hikaru no Go به شدت نادیده گرفته شده و یک انیمه ورزشی با موسیقی متن زیبا و داستان‌سرایی عالی است. رقابت‌ها، پیش‌زمینه و توسعه شخصیت‌ها باعث می‌شود که تماشای این انیمه ارزشمند باشد. سخت است که به شخصیت‌ها وابسته نشوید و مطمئناً سخت است که عاشق داستانی که روایت می‌شود، نشوید. Hikaru no Go قطعاً یکی از گنجینه‌های پنهان انیمه‌های نسل قدیم است که همه بینندگان باید فرصتی برای تماشای آن قائل شوند.

۲- My Roommate is a Cat

انیمه My Roommate is a Cat

نویسنده میکازوکی ،معتقد است که دنیا به‌طور مطلق ناراحت‌کننده است. حداقل، اینطور به نظر می‌رسد تا زمانی که او در گورستان والدینش ،گربه‌ای را پیدا می‌کند که به اندازه او ناراحت است و به نظر عصبانی می‌آید. او گربه را به خانه می‌آورد و تصمیم می‌گیرد داستان بعدی‌اش را به ایده‌ی گربه‌ای قاتل اختصاص دهد.

My Roommate is a Cat, یک انیمه دلپذیر از نوع اسلایس آف لایف، دوستی بین گربه و صاحبش را بررسی می‌کند. جالب‌تر اینکه، این انیمه به دو بخش تقسیم شده است: یک بخش به درک میکازوکی از گربه و اعمال آن می‌پردازد؛ در حالی که بخش دیگر دیدگاه خود گربه را از عادات و رفتارهایش به نمایش می‌گذارد.

۱- Malevolent Spirits: Mononogatari

هیوما کوناتو یک سائنوما است که وظیفه دارد تسوکوموگامی‌ها، ارواحی که با تسخیر اشیاء به دنیای انسان‌ها وارد می‌شوند را مهار کند. هرچند که سائنوماها تشویق می‌شوند تا ارواح را به‌طور مسالمت‌آمیز مهار کنند، اما هیوما به دلیل برخی از آسیب‌های گذشته‌اش در این کار مشکل دارد. بنابراین، برای یادگیری نحوه همکاری با تسوکوموگامی‌ها، هیوما به خانواده‌ای از آنها فرستاده می‌شود تا با آنها زندگی کند.

بررسی دلایل محبوبیت انیمه دیمن اسلیر

Malevolent Spirits: Mononogatari انیمه‌ای به لحاظ بصری زیباست که رویکرد جالبی به ماوراءالطبیعه و تسخیر موجودات ماورایی مانند ارواح دارد. ایده اینکه دنیا واقعاً با برخی از تسوکوموگامی‌ها کنار می‌آید، جذاب است، چرا که بسیاری از انیمه‌ها معمولاً ارواح را به‌طور عمده به عنوان موجودات شرور به تصویر می‌کشند. با صحنه‌های مبارزه کوریوگرافی خوبی داشته، گروه بازیگر های فوق العاده و توسعه فراوان شخصیت‌ ها ، بینندگان را با لذت در دنیای Mononogatari می‌برد.

کدام‌یک از انیمه های آندرریتد معرفی شده را تماشا کرده‌اید؟ شما چه آثار دیگری را می‌شناسید که به حق خودشان نرسیده‌اند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Collider


دختر و پسرهای گیمر چطوری دیت میرن؟‌ میزگیم با @WeebHead

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یه ماین گرل
پاسخ

اینا که هیچ بزار منم چند تا بگم ، اینویاشا ، هانتر ، یویو هاکشو ، سیلور مون ، شهر جواهرات ،