شخصیت اندی انیمیشن داستان اسباب بازی
اخبار سینما و انیمیشن انتخاب سردبیر

معرفی شخصیت‌های انیمیشن داستان اسباب بازی | اندی دیویس

اگر از طرفداران انیمیشن‌های پیکسار و دیزنی، خصوصا جهان Toy Story باشید، بدون شک شخصیت اندی دیویس را به یاد می‌آورید. اندرو دیویس یا همان اندی یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی انیمیشن داستان اسباب بازی است که در دوران بچگی با اسباب‌بازی‌هایش بازی می‌کرد و وودی عروسک مورد علاقه او بود.

اما در نهایت، اندی بزرگ‌تر شد و علایق دیگری پیدا کرد، اما همچنان به اسباب‌بازی‌هایش اهمیت می‌داد. سرانجام او قبل از رفتن به کالج، اسباب‌بازی‌هایش از جمله وودی را نیز به دختری به نام بانی اندرسون داد.

معرفی شخصیت‌های انیمیشن داستان اسباب بازی | باز لایتیر

توسعه شخصیت اندی

طبق گفته رالف گوگنهایم، تهیه‌کننده داستان اسباب بازی، جان لاستر و تیم داستانی فرانچایز، اسامی فرزندان کارکنان پیکسار را که به دنبال نام مناسب برای صاحب وودی بودند، بررسی کردند. اندی در نهایت از نام اندی لاکی، پسر انیماتور افسانه ای باد لاکی، پنجمین کارمند پیکسار و خالق وودی نام‌گذاری شد.

لاکی جوان‌تر در مصاحبه‌ها ادعا کرده است که نمی‌دانست هم‌نام این شخصیت است، و در مجله انیمیشن اظهار داشت که معتقد است این یک افسانه شهری است و تصور می‌کرد که این شخصیت به نام اندرو استانتون، انیماتور پیکسار نام‌گذاری شده است.

ویژگی‌های ظاهری

انیمیشن داستان اسباب بازی

اندی پوست روشن، موهای قهوه‌ای و چشمان آبی دارد. در دو فیلم اول، او یک کلاه گاوچران قرمز بر سر داشت که قبل از Toy Story 3 از پوشیدن آن منصرف شد. در ابتدای داستان اسباب بازی، او یک تی شرت سبز رنگ با یک گاوچران در حال نواختن گیتار در گوشه سمت راست بالا، شورت آبی، جوراب سفید و کفش ورزشی سفید با توری آبی به تن دارد.

وقتی به پیتزا پلنت می‌رود، یک پیراهن یقه‌دار بنفش می‌پوشدو  در روز نقل مکان به خانه جدید، او یک تی شرت آبی روشن با شورت قهوه‌ای روشن پوشیده است. با این حال، او لباس اصلی خود را در عکسی می‌پوشد که در آن با حالت غمگین اتاق قدیمی خود را در حالی که کلاه و جعبه بازز را در دست دارد، ترک می کند، اما این ممکن است یک خطا باشد یا شاید با آن لباس‌ها خوابیده است. او با دو دست لباس خواب دیده می‌شود. هر دوی آن‌ها از پیراهن‌های سفید آستین کوتاه  با آستین‌های رنگی، شورت و جوراب سفید تشکیل شده‌اند.

در بخش اول داستان اسباب بازی ۲، او یک تی‌شرت سفید با لوگوی سر گاو Triple-R Ranch، شورت آبی تیره و کفش‌های کتانی آبی مایل به خاکستری می‌پوشد. وقتی از کمپ کابوی برمی گردد، یک تی شرت سبز تیره با شورت باری خاکستری و کفش‌های کتانی به همان رنگ پوشیده است. در انیمیشن Toy Story 3، اندی که اکنون یک نوجوان است، روی پوستش کک و مک‌هایی ایجاد شده و موهایش را به حالت چتری نامرتب زده است.

او اکنون یک تی شرت آبی تیره‌تر، شلوار جین آبی و کفش‌های کتانی خاکستری و قهوه ای می‌پوشد و در پایان یک پیراهن لباس آبی با زیرپیراهن سفید پوشیده، اما شلوار جین و کفش ورزشی او همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صحنه‌های فلش بک در ابتدای داستان اسباب بازی ۴، اندی باز به صورت کودک اما چند سال بزرگ‌تر ظاهر می‌شود. در آن‌جا او را با یک تی‌شرت بیسبال آبی با آستین‌هاای سفید و حاشیه آبی تیره‌تر، شلوار جین آبی و کفش‌های ورزشی کانورس مشکی می‌بینیم. در چند فلاش بک دیگر، او را می‌توان با پیراهن‌های آبی دیگری دید: یکی با راه راه، و دیگری شبیه پیراهنی که در داستان اسباب بازی ۳ پوشیده بود.

ویژگی‌های شخصیتی

اندی به عنوان یک کودک، یک پسر مشتاق و خلاق بود که با مادر و خواهر کوچک‌ترش، مالی، زندگی می‌کرد. پدرش را هرگز در انیمیشن‌ها ندیدیم و نامی از او برده نمی‌شود. در اولین انیمیشن او شش سال دارد و صاحب اسباب بازی‌های خود، یعنی وودی، باز لایتیر و سایرین است که با عشق زیادی با آن‌ها رفتار می‌کند.

بعدا به عنوان یک نوجوان، شخصیت اندی به حد زیادی تغییر می‌کند. او اکنون در نقش یک نوجوان هفده‌ساله خشن و بی‌انرژی به تصویر کشیده می‌شود که به راحتی از کوره در می‌رود، اما همچنان فردی مهربان و دلسوز است.

اگرچه او دیگر با اسباب‌بازی‌های دوران کودکی‌اش بازی نمی‌کند، اما اما همچنان آن‌ها را به خاطر اهمیتی که در کودکی برای او داشتند، دوست دارد و به سختی می‌تواند آن‌ها را به بانی بدهد.

انیمیشن Toy Story

انیمیشن داستان اسباب بازی

نخستین بارشخصیت اندی را در انیمشن اول Toy Story می‌بینیم؛ جایی که او صاحب گروه بزرگی از اسباب بازی‌هاست و اسباب بازی مورد علاقه او، کلانتر وودی است و از وقت گذراندن با او بسیار لذت می‌برد. اندی روحش هم از این موضوع خبر ندارد، اما اسباب بازی‌های او موجودات زنده‌ای هستند که در غیاب انسان‌ها به صورت زنده رفتار می‌کنند.

در شروع داستان، اندی و خانواده‌اش در حال آماده شدن برای رفتن به خانه دیگری در هفته بعد هستند. بنابراین مادرش تصمیم می‌گیرد جشن تولد او را یک هفته زودتر برگزار کند. در طول مهمانی، یکی از هدایایی که او از مادرش دریافت می‌کند یک اکشن فیگور از Buzz Lightyear از فیلم مورد علاقه او، لایتیر است که باعث ایجاد تنش بین Buzz و Woody می‌شود، کسی که همیشه به خود افتخار می‌کرد که مورد علاقه اندی است.

اندی زمان بیشتری را با باز می‌گذراند و شروع به ترجیح دادن او نسبت به وودی می کند، اما وودی همچنان جایگاه ویژه‌ای در قلب اندی داشت، این زمانی مشخص شد که هر دو اسباب بازی برای مدتی ناپدید شدند و او می‌ترسید که پس از نقل مکان به خانه جدید آن‌ها رها شوند.

اما او نمی‌دانست که وودی و باز در چنگ سید فیلیپ، پسر همسایه شرور گرفتار شده‌اند. خوشبختانه، او می‌تواند آنها را در حالی که در حال رانندگی به سمت خانه جدیدشان هستند، پیدا کند. (در آن زمان، وودی و باز همه تنش‌ها را کنار گذاشته و با هم دوست شدند). بعدا در همان سال، در طول کریسمس، او یک توله سگ دریافت می کند که اگرچه پیوندش با او از یک حدی فراتر نمی‌رود.

انیمیشن Toy Story 2

در انیمیشن دوم، داستان تقریبا دو سال بعد از عنوان اول جریان دارد. اندی اکنون ۸ سال دارد و تنها در ابتدای داستان و انتهای آن برای مدت کوتاهی ظاهر می‌شود. این حال، در مدت کوتاهی که او در داستان حضور دارد، به راحتی می‌توان گفت که او هنوز هم خیلی اسباب بازی هایش را دوست دارد و آنها هنوز هم همین حس را نسبت به او دارند.

اندی هنگام آماده شدن برای حضور در کمپ کابوی با وودی، به طور تصادفی دست وودی را در حین بازی پاره می‌کند و با اکراه او را رها می‌کند. این باعث می شود که وودی یک کابوس ببیند که اندی او را دور می‌اندازد و رهایش می‌کند.

در انتهای انیمیشن، اندی از کمپ کابوی به خانه برمی‌گردد و از داشتن پنج اسباب‌بازی جدید، جسی، Bullseye و سه اسباب‌بازی بیگانه که به مجموعه‌اش اضافه شده لذت می‌برد و بازوی کنده شده وودی را نیز تعمیر می‌کند.

انیمیشن Toy Story 3

داستان در Toy Story 3، نه سال پس از وقایع انیمیشن قبلی رخ می‌دهد و اندی اکنون ۱۷ سال دارد و برای رفتن به کالج آماده می‌شود. او سال‌هاست که با اسباب بازی‌هایش بازی نکرده و وقتی آن‌ها می‌خواهند با زنگ زدن به تلفن همراهش توجهش را جلب کنند، او خواهرش، مالی را مقصر این اتفاق می‌داند و اتاق را ترک می‌کند.

سپس، مادر اندی، پسرش را تحت فشار قرار می‌دهد تا پیش از رفتن به کالج وسایلش را مرتب کند. او به اندی پیشنهاد می‌کند که اسباب‌ بازی‌هایش را به مهد کودک سانی ساید اهدا کند یا آن‌ها را از طریق اینترنت بفروشد. اما اندی هر دو پیشنهاد را رد می‌کند و اسباب‌ بازی‌ها را به عنوان راهی برای پنهان کردن وابستگی عاطفی خود به آن‌ها «آشغال» می‌نامد.

بعد از این که مادرش اتاق او را ترک می‌کند، اسباب بازی‌هایش را در اتاق زیر شیروانی ذخیره کند، به جز وودی که قصد دارد او را به دانشگاه ببرد. او آن‌ها را در یک کیسه زباله می‌اندازد و به اتاق زیر شیروانی می‌برد، اما قبل از اینکه بتواند این کار را انجام دهد، مالی را می‌بیند که در تلاش برای حمل یک جعبه کمک به Sunnyside است و کیسه را برای کمک به او ترک می‌کند.

مادر اندی به طور تصادفی با کیسه زباله برخورد می‌کند و با اشتباه گرفتن آن با زباله واقعی، آن را  کنار خیابان می گذارد. اسباب‌بازی‌ها به سختی از کیسه فرار می‌کنند، اما معتقدند اندی عمدا آنها را رها کرده تا بیرون بیفتند. برای همین ن‌ها به صندوق اهدای Sunnyside می‌روند و وودی نیز آن‌ها را دنبال می کند. عصر همان روز، اندی در حالی که وسایلش را دسته‌بندی می‌کند.

در اتاق زیرشیروانی به دنبال اسباب بازی‌هایش می گردد، اما نمی‌تواند آنها را پیدا کند. او از مادرش سوال می‌کند که او با وحشت متوجه می‌شود که به‌طور تصادفی اسباب‌بازی‌ها را دور انداخته است و به اشتباه خود اعتراف می‌کند که باعث ناامیدی پسرش شده است. خانم سیب‌زمینی با استفاده از چشمی که در اتاق اندی جا گذاشته بود، این اتفاق را می‌بیند و اسباب بازی‌ها متوجه اشتباه خود می‌شوند و تصمیم می‌گیرند به اندی برگردند.

متأسفانه، لوتسو که Sunnyside را تصاحب کرده بود و مکان را به زندان برای اسباب‌ بازی‌ها تبدیل کرده بود، جلوی آن‌ها را می‌گیرد و باز(که او را به حالت دمو تغییر داده، فریب خورده و دوستانش را مانند دشمن می‌بیند) آن‌ها را زندانی می کند. خوشبختانه، وودی که توسط بانی، دختر یکی از دوستان خانوادگی پیدا شد و در حین خروج به خانه‌اش آورده شد، پس از فهمیدن حقیقت در مورد لوتسو و اسباب بازی‌هایش، برمی گردد و نقشه فراری را طراحی می کند.

این نقشه که با وجود اینکه باز به طور تصادفی به «حالت اسپانیایی» تغییر پیدا کرده بود، جواب می‌دهد  وآن‌ها در نهایت در یک کامیون زباله (جایی که باز به آن بازگردانده می‌شود و به حالت عادی خود برمی‌گردد) به زباله دان آورده می شود و تقریبا می سوزند.

اسباب بازی‌ها درست زمانی که اندی بستن وسایلش برای کالج را تمام کرده بود، به خانه باز می‌گردند. در اتاق خوابش، مادر اندی از رفتن پسرش احساساتی می‌شود، اما اندی او را دلداری می‌دهد و به مادرش اطمینان می‌دهد که همیشه با او خواهد بود. با شنیدن صدای آن‌ها از جعبه‌ای که اندی به دانشگاه می‌برد، وودی، زمانی را که با بانی گذرانده بود به یاد می‌آورد و تصمیم می‌گیرد که دوستانش سزاوار مکان بهتری هستند و یادداشتی برای اندی می‌گذارد تا اسباب‌بازی‌ها را به بانی اهدا کند.

اندی که فکر می‌کند مادرش آن یادداشت را قرار داده، به خانه بانی می‌رود و اسباب بازی‌هایش را به او اهدا می کند. وقتی اندی وودی را نیز در جعبه پیدا می‌کند، هیچ تمایلی به انتقال اسباب‌بازی مورد علاقه‌اش نشان نمی‌دهد، اما تسلیم می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد در خانه‌ای با هم بمانند که در آن مورد عشق و محبت قرار خواهند گرفت. با او قبل از رفتن به کالج، یک بار دیگر با بانی و اسباب بازی‌ها بازی می کند و از دور، اسباب‌بازی‌هایش او را می‌بینند که وودی برای آخرین بار خداحافظی احساسی با او می‌کند.

معرفی شخصیت‌های انیمیشن داستان اسباب‌بازی | وودی

انیمیشن Toy Story 4

انیمیشن داستان اسباب بازی

در آخرین انیمیشن داستان اسباب بازی، اندی در سن کودکی، نقش کوتاهی را در ابتدای داستان دارد. در یک شب بارانی، ابتدا اندی را می‌بینیم که به سوی اتاقش می‌رود که قبل از رفتن به طبقه پایین و صرف شام، اسباب بازی‌هایش را روی تخت گذاشت و سپس وقتی داشتند بو پیپ را اهدا می‌کردند، وودی به فکر رفتن با او افتاد، تا اینکه اندی به دنبال او دوید و وودی متوجه شد که اندی چقدر به او نیاز دارد و در نهایت او را در خیابان پیدا می‌کند.

او سپس در چند فلش بک دیگر دیده شد که با اسباب بازی‌هایش بازی می‌کرد و در فلش بک دیگری از او در دوران نوجوانی دیده می‌شود که اسباب بازی‌هایش را به بانی می‌دهد. اندی احتمالا هنوز در دانشگاه است.

وودی در طول انیمیشن چندین بار به اندی اشاره می‌کند. وقتی بانی از شروع مهدکودک مضطرب می شود، وودی او را با صاحب اصلی خود مقایسه می کند که باعث ناراحتی دالی می شود. هنگامی که وودی فورکی را به RV اندرسون برمی‌گرداند، دوباره از اندی یاد می‌کند که در نتیجه مکالمه‌ای درباره زندگی قبلی عروسک گاوچران و دلتنگی او شکل می‌گیرد.

پس از یک تلاش ناموفق برای نجات فورکی، وودی دوباره با گبی گبی روبرو می‌شود، اما در نهایت جعبه صدای خود را در ازای فورکی و پس از بیان اشتیاقش برای وقت گذراندن با یک کودک ـ مانند آن زمان‌ها با اندی به او می دهد.

نکات جالب درباره شخصیت اندی دیویس

  • وودی و باز زمانی که در مراسم اسکار ۲۰۱۶ بودند به نام «اندی» اشاره کردند.
  • صداپیشگی شخصیت اندی در تمام انیمیشن‌های Toy Story  توسط جان موریس انجام شده و جالب است بدانید که داستان اسباب بازی ۳ در واقع اولین نقش موریس در بیش از یک دهه بود.
  • در صحنه‌ای که اندی در پایان داستان اسباب‌بازی ۳ وودی را بر پشت خود سوار می‌کند، یکی از ویدیوهای خانگی را که مادرش در ابتدای فیلم ساخته بود، به یاد می‌آورد، زمانی که اندی جوان همین کار را انجام داده بود.

منبع: Disenyfandom


دختر و پسرهای گیمر چطوری دیت میرن؟ میزگیم با @WeebHead

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها