گاتهام فیلم جوکر 2
اخبار سینما و انیمیشن خبر

فیلم جوکر ۲ از محل قرارگیری گاتهام در دنیای واقعی رونمایی می‌کند

درست طبق انتظار وقایع فیلم جوکر ۲ یا Joker: Folie a Deux در شهر خیالی گاتهام جریان پیدا می‌کند؛ شهری که بارها و بارها شاهد آن در صورت‌های مختلف رسانه بوده‌ایم. حال تاد فیلیپس به عنوان کارگردان جوکر جدید در مورد محل قرارگیری این شهر در دنیای واقعی صحبت کرده است.

تاد فیلیپس که کارگردان دو فیلم جوکر با بازی واکین فینیکس شناخته می‌شود، نظر متفاوتی با اجماع مردم در مورد محل قرارگیری شهر گاتهام دارند. کمیک‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های مختلف شهر گاتهام را جزو ایالت‌های مختلفی معرفی می‌کنند و این موضوع ممکن است در هر اثری متفاوت باشد. البته بیش‌تر مردم معتقد هستند که گاتهام به صورت غیرمستقیمی در همان نیو یورگ واقع شده است. شهر گاتهام اولین بار شماره چهارم کمیک بوک Batman معرفی شد، اما نویسندگان محل قرار‌گیری دقیق آن را یک راز نگه داشته و مشخص نکردند.

دختر و پسرهای گیمر چطوری دیت میرن؟‌ میزگیم با ‪@WeebHead‬

تاد فیلیپس در مصاحبه جدیدی در این باره صحبت کرده و به ریشه شکل‌گیری شهر «گاتهام» پرداخته است. او و سایر اعضای سازنده فیلم هم فکر می‌کنند که گاتهام در واقع همان نیو جرسی (بخشی از نیو یورک) محسوب می‌شود. داستان فیلم جوکر ۲ در مورد درگیری آرتور فلک با مقامات دولتی است و مقام‌های دولتی هم سعی می‌کنند با رهبری هاروی دنت جلوی شاهزاده جرم و جنایت را بگیرند. اما جالب است بدانید که پروند مبارزه با جوکر «ایالت نیو یورک در مقابل آرتور فلک» نام‌گذاری شده است. علاوه بر این سایر اسناد و پلاک ماشین‌ها هم نشان می‌دهند که گاتهام عضوی از نیورک محسوب می‌شود. پس تاد فیلیپس به عنوان کارگردان این فیلم مورد انتظار تا حدی شک و تردیدهای ما را برطرف کرد.

علاوه بر این موارد باید بدانید که وقایع فیلم جوکر ۲ در دهه ۱۹۸۰ نیو یورک جریان دارد. تاد فیلیپس اعلام کرد آن‌ها این تصمیم را گرفتند تا خود را از سایر پروژه‌های دنیای دی سی نظیر دنیای سینمایی جیمز گان جدا سازند. او توضیح می‌دهد:«یکی از دلایل این بود که به‌طور کامل از دنیای دی سی جدا شویم. من وقتی به سراغ سران برادران وارنر رفتم و فیلمنامه را به آن‌ها دادم خیلی واضح صحبت کردم که این پروژه هیچ تداخلی با آنچه که شما انجام می‌دهید ندارد. این یک دنیای مجزا است. به عبارتی دیگر داستان مدت‌ها قبل از هر چیز دیگری رخ می‌دهد.»

گاتهام فیلم جوکر 2

فیلم جوکر ۲ در مناطقی نظیر نیو یورک، نیو جرسی و نیوآرک فیلمبرداری شده است

فیلم جوکر ۲ قرار است خط داستانی آرتور فلک را به اتمام برساند. تاد فیلیپس اعلام کرد که این اثر آخرین فیلم جوکر او خواهد بود و پس از اکران آن دیگر کاری با دنیای ساخته شده خود ندارد. Joker: Folie a Deux به صورت مستقیم داستان فیلم اول را ادامه می‌دهد، اما سعی می‌کند تغییر سبک دهد و متفاوت‌تر پیش برود. اگر بخواهیم به شکل دقیق‌تر توضیح دهیم باید بدانید که داستان این فیلم حدود دو سال پس از فیلم اول جریان دارد؛ برهه‌ای که آرتور در تیمارستان بستری بود و حالا از لحاظ روانی آشفته‌تر از همیشه است.

تریلر جدید فیلم جوکر ۲ منتشر شد؛ قدمی جدید در انقلاب

تاد فیلیپس در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود که هدف فیلم جوکر ۲ این است که مخاطب در حین دیدن آن فکر کند این فیلم توسط یک سری افراد دیوانه ساخته شده. داستان این فیلم حالتی فوق‌العاده جنون‌آمیز دارد و سعی می‌کند همه چیز را به صورتی تاریک و تلخ به تصویر بکشد. نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR


دختر و پسرهای گیمر چطوری دیت میرن؟ میزگیم با @WeebHead

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها