پلی استیشن ۵ پرو
اخبار بازی خبر

سونی روش جالبی برای مقابله با دلالان پلی استیشن ۵ پرو دارد

سونی چندی پیش به صورت رسمی از باندل جدید پلی استیشن ۵ پرو با محوریت سی‌امین سالگرد عرضه PlayStation رونمایی کرد. حال شعبه ژاپنی کمپانی یک روش منحصر به‌فرد و تازه به وجود آورده تا با دلالان و افراد سودجو مقابله نماید. در همین راستا، افرادی که قصد خرید باندل خاص PS5 Pro را دارند، باید حداقل یک اکانت فعال PSN و میزان مشخصی زمان بازی در آن داشته باشند.

باندل سالگرد سی سالگی پلی استیشن ۵ پرو که با الهام از کنسول پلی استیشن ۱ طراحی شده، به صورت محدود در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و متاسفانه پس از آغاز پیش‌فروش در ریجن‌هایی خارج از ژاپن، شاهد حمله دلالان و فروشندگان غیرقانونی به سایت‌ها جهت خریداری آن بودیم. باندل سی سالگی علاوه بر کنسول، شامل اکسسوری‌های مختلفی چون کنترلر دوال سنس، دوال سنس اج (Edge)، کاور دیسک درایو، استند و همچنین استیشن شارژ کنترلر می‌شود. طبق اعلام سونی تنها حدود ۱۲ هزار نسخه از این باندل هیجان‌انگیز تولید شده و مشخصا طرفداران قدیمی و دوآتشه پلی استیشن به خرید آن تمایل دارند.

بسیاری از اعضای سونی فکر می‌کردند پلی استیشن ۱ شکست خواهد خورد

پیش‌فروش این باندل در بریتانیا و ایالات متحده داستان متفاوتی را رقم زد، چراکه موجودی آن تنها در عرض چند ثانیه به پایان رسید و دلالان خیلی زود آن را در سایت‌های ثانویه با قیمت‌های باورنکردنی لیست کردند. در این نقطه طرفداران و کاربران واقعی پلی استیشن در کمال ناامیدی قادر به سفارش کنسول دلخواهشان نبودند. همچنین سونی به خاطر عدم اتخاذ سیاست‌هایی جهت جلوگیری از فعالیت آزادانه دلالان مورد انتقاد گرفت و به همین دلیل به نظر می‌رسد غول صنعت ویدیو گیم به صدای اعتراض طرفداران گوش داده است.

شعبه ژاپنی سونی پیش از آغاز پیش‌خرید باندل مورد انتظار پلی استیشن ۵ پرو، در وب‌سایت خود از یک سری شرایط و الزامات خاص برای انجام خرید گفت. این موارد جهت جلوگیری از سوء استفاده دلالان اتخاد شده تا نهایتا مخاطبان حقیقت بتوانند کنسول مورد نظرشان را خریداری کنند.

پیش‌نیازهای خرید باندل سی سالگی پلی استیشن ۵ پرو چیست؟

پلی استیشن ۵ پرو
  • اکانت پلی استیشن نتورک که در کشور ژاپن ثبت شده باشد
  • حداقل ۳۰ ساعت زمان بازی روی پلی استیشن ۴ یا ۵ که به این اکانت وصل باشد
  • زمان بازی بین ۱۴ فوریه ۲۰۱۴ تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۴ محاسبه خواهد شد

افرادی که به خرید باندل جدید پلی استیشن ۵ پرو علاقه دارند، باید یک اکانت PSN (رجیستر شده در ژاپن)، حداقل ۳۰ ساعت زمان بازی (چه روی PS4 و چه PS5) بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۴ داشته باشند. الزام خریداران به داشتن شرایط مذکور روشی متناسب و کارآمد برای مبارزه با دلالان محسوب می‌شود و امید است مخاطبان واقعی بتوانند با خیال آسوده باندل سی سالگی پلی استیشن ۵ پرو را تهیه کنند.

تحلیل‌گر: پلی استیشن ۶ و ایکس باکس بعدی حداقل ۶۰۰ دلار قیمت خواهند داشت

بسیاری از گیمرهای ژاپنی خوشحالی و رضایت خود را نسبت به این سیاست‌گذاری جدید سونی در فضای مجازی ابراز کرده‌اند. گرچه بقیه مخاطبان از این موضوع ناراحت هستند که چرا سونی این روش را در زمان آغاز پیش‌فروش باندل در بریتانیا و آمریکا به کار نگرفت. در هر حال انتظار می‌رود کمپانی‌های بیشتری در آینده از روش‌های اینچنینی برای مقابله با فعالیت‌های جودیانه دلالان بهره ببرند.

منبع: Game Rant


دختر و پسرهای گیمر چطوری دیت میرن؟ میزگیم با @WeebHead

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها