لیست بهترین بازی‌های مهر ماه 1403 - 2024
اخبار بازی انتخاب سردبیر برترین‌ها بهترین بازی‌‌ها

بهترین بازی‌های مهر ماه ۱۴۰۳ که باید تجربه کنیم + تاریخ انتشار

بهترین بازی‌های مهر ماه ۱۴۰۳ چه آثاری هستند؟ با مجله بازار همراه باشید تا برترین بازی‌های ماه اولِ فصل پاییز ۲۰۲۴ را باهم بررسی کنیم و به معرفی مهم‌ترین بازی‌های مهر ماه امسال بپردازیم.

در اکوسیستم و صنعت بازی‌های ویدیویی، مهر ماه را به‌عنوان «کلیدی» ارزشمند می‌شناسیم که استارت اتفاقات ویژه‌ی مارکت بازی‌های ویدیویی در آن سال را می‌زند و به شاخه‌های این صنعت، جهت‌های مختلف و متعددی می‌بخشد. مسئله‌ی مهمی که در این میان وجود دارد این است که آیا، مهر ماه ۱۴۰۳ می‌تواند الگوریتم‌های سال ۲۰۲۴ را تغییر دهد و یا بروزرسانی کند؟ درواقع آیا اصلا بازی‌های مهمی در مهر ماه ۲۰۲۴ وجود دارند که بتوانند به الگوهای سلیقه‌ای‌مان جهت دهند و ما را به مراتب هدایت کنند؟ و به‌عنوان سوال آخر، آیا در فصل پاییز امسال‌مان شاهد «رونق یافتن صنعت مورد علاقه‌مان» هستیم؟ یا باز هم تماشا کننده‌ی تکرارهای هجو آن می‌باشیم؟

بهترین بازی‌های ۲۰۲۴ خودمون رو مشخص کردیم؛ میزگیم با امید لنون و گلخان

اینکه چگونه به این سوالات پاسخ دهیم یا اینکه چگونه مفهوم صحیح آن‌ها را به شما برسانیم، مسئله‌ای است که بیشتر می‌بایست در یک مطلب دیگر مورد بررسی قرار گیرد و پاسخ داده شود اما به‌صورت کلی، پاسخ این سوالات را در طول همین مطلب دریافت خواهید کرد؛ درواقع اگر بحث «سلیقه‌محوری» را هم به میان آورید، بیشتر از بقیه نیز در این ماجراجویی خاص پیش آمده‌مان به «سوال‌وجواب» خود می‌رسید. به مراتب سال ۲۰۲۴ از هر نظر، سال بسیار ویژه‌ای است و شروع پاییز این سال هم بیشتر، با آثار ترسناکی پر شده است که می‌توانند ساعت‌ها ما را سرگرم کنند اما آیا این بازی‌ها، محصولات جدیدی هستند که روانه‌ی بازار می‌شوند یا صرفا بازسازی همان داستان‌های قدیمی این اکوسیستم به حساب می‌آیند؟ لیست بازی‌های مهر ماه ۱۴۰۳ را مشاهده کرده و نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید. در ضمن شما می‌توانید با مراجعه به بخش نقد و بررسی بازی‌ها در مجله بازار، از کیفیت جدیدترین بازی‌های جهان مطلع شوید.

بازی Disney Epic Mickey: Rebrushed

بازی Disney Epic Mickey: Rebrushed
  • تاریخ انتشار: ۳ مهر
  • پلتفرم مقصد: پی‌سی، پلی‌استیشن ۴ و ۵، ایکس باکس وان و سری ایکس و اس، نینتندو سوییچ

نام بازی Epic Mickey را احتمالا در گذشته شنیده باشید که در سال ۲۰۱۰ برای پلتفرم نینتندو Wii عرضه شد و توانست داستان مختصر و به‌نسبت جذابی را برای طرفداران دنیای Mickey روایت کند. همانطور که از نام این اثر مشخص است عناصر و فیچرهای گیم‌پلی بازی روی پروتاگونیست داستان یعنی میکی ماوس معروف متمرکز هستند؛ درواقع شما با استفاده از قلمی که در دست میکی ماوس است می‌توانید، رنگ‌ها و نقاشی‌های منحصربه‌فردی بکشید و آن‌ها را به‌واسطه‌ی قدرت تصویرسازی Mickey، زنده نمایید و یا حتی به‌طور کامل پاک‌شان کنید.

نسخه‌ی کلاسیک بازی Disney Epic Mickey: Rebrushed در کنسول نینتندو Wii، با رِزولوشن (Resolution) – 480p اجرا می‌شد اما بعدها سازندگان تصمیم گرفتند که نسخه‌ی ریمستر این اثر را برای نسل جدید بازی‌های ویدیویی منتشر کنند؛ به همین خاطر اگر از طرفداران سری داستان‌های ماجراجویی میکی ماوس هستید، بازی Disney Epic Mickey: Rebrushed چند روزی است که عرضه شده است.

بازی Ara: History Untold

بازی Ara: History Untold
  • تاریخ انتشار: ۳ مهر
  • پلتفرم مقصد: کامپیوتر

فرنچایز Civilization یکی از بهترین مجموعه‌های شناخته شده در سبک استراتژیک است. درواقع بازی‌های زیادی در طی سال‌های گذشته تلاش کرده‌اند که یک سر و گردن از Civilization بالاتر بزنند اما در نهایت جلوی تیم Oxide Games از شرکت مایکروسافت کم آوردند. استودیو بازی‌سازی Oxide Games به‌عنوان متخصصین ژانر استراتژیک بارها و بارها با تولیدات مختلفش ثابت کرده که چقدر می‌تواند در این مقیاس تاثیرگذار و موفق ظاهر شود؛ همین امر موجب این ماجرا شده که انتظارات کاربران صنعت بازی‌های ویدیویی و طرفداران ژانر استراتژیک، از جدیدترین و آخرین بازی Oxide Games یعنی بازی Ara: History Untold بالا برود و کار توسعه‌ی این بازی را سخت‌تر نماید.

بازی Ara: History Untold سعی می‌کند تا کنترل تاریخ بشر و تمدن‌های بزرگ دوران‌های متعدد را در اختیار شما قرار دهد؛ شما می‌توانید از مصر باستان شروع کرده و یا حتی به تمدن‌های تاریخی دیگر روی بیاورید و کارتان را انجام دهید. همچنین شما می‌توانید برای گسترش تمدن‌تان و پیروی از ساختار Civilization، بین جنگ و دیپلماسی برای هر بخش از زمین، یک روش منحصربه‌فرد را انتخاب کنید. درست است که بازی Ara: History Untold گیم‌پلی نوبت‌واری دارد و استراتژی هم‌زمان‌محور نیست اما خبری از مپ‌های غیرواقعی نیست و بازی با جزئیات بالایی طراحی و اجرا شده است.

بازی The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

بازی The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
  • تاریخ انتشار: ۵ مهر
  • پلتفرم مقصد: نینتندو سوییچ

فکر نمی‌کنم که سری بازی‌های افسانه‌ی زلدا نیازی به معرفی داشته باشند چرا که بیش از هر اثر دیگری در صنعت بازی‌های ویدیویی تاثیرگذار بوده‌اند؛ در حال‌حاضر هم که به‌عنوان بهترین و پرافتخارترین مجموعه بازی تاریخ شناخته می‌شوند. حال که چند روزی از عرضه‌ی بازی The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom می‌گذرد باید بگویم که این محصول، برخلاف دیگر بازی‌های این فرنچایز، داستان را با محوریت شخصیت «زلدا» پیش می‌برد و این‌بار خبر خاصی از پروتاگونیست سری The Legend of Zelda، یعنی «لینک» نیست. طبیعتا در طول این سال‌ها نینتندو متوجه‌ی احساس نیاز کاربران نسبت به شخصیت «زلدا» شده که به همین ترتیب تصمیم گرفته است که به توسعه‌ی بازی The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom بپردازد.

آرت‌استایل Echoes of Wisdom همانند Link’s Awakening ظاهر می‌شود و به شما آزادی عمل بسیاری می‌دهد. شما می‌بایست در جهان فانتزی زلدا، مشغول ماجراجویی و مبارزه با ظلم و تاریکی شوید و اتفاقات مختلفی را پشت‌سر بگذارید، در این میان هم قرار است با جادوها و دانجن‌های متعددی روبرو شده و از سیر بازی نهایت لذت را ببرید. اگر از دنبال‌کنندگان و یا بهتر بگویم از دارندگان کنسول بازی نینتندو سوییچ هستید، بازی The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom را حتما تجربه کنید.

بازی EA Sports FC 25

بازی EA Sports FC ۲۵
  • تاریخ انتشار: ۶ مهر
  • پلتفرم مقصد: پی‌سی، پلی‌استیشن ۴ و ۵، ایکس باکس وان و سری ایکس و اس، نینتندو سوییچ

طبق عادت هر ساله‌مان، الکترونیک آرتز چند روزی می‌شود که نسخه‌ی استاندارد و آلتیمیت ادیشن بازی EA Sports FC 25 را منتشر کرده است. از جدیدترین تغییرات و بروزرسانی‌های بازی FC 25 می‌توان به حذف حالت Volta و جایگزین کردن آن با بخش جدیدی به‌نام Rush اشاره کرد و در این بین هم به موتور هوش‌مصنوعی‌محور جدید FC IQ نیز نگاهی انداخت. در این شرایط که رقابت خاصی بین بازی‌های ورزشی-فوتبالی وجود ندارد، بهترین انتخاب برای طرفداران ورزش فوتبال، صددرصد بازی EA Sports FC 25 است. همچنین شما در ادامه می‌توانید «نقد و بررسی بازی FC 25» را مطالعه کنید.

بررسی بازی EA SPORTS FC ۲۵ | بازگشت به دوران درخشان فیفا؟

بازی Starfield: Shattered Space

بازی Starfield: Shattered Space
  • تاریخ انتشار: ۹ مهر
  • پلتفرم مقصد: پی‌سی و ایکس باکس سری ایکس و اس

استارفیلد از آن دسته آثاری به حساب می‌آید که در طول زمان کامل‌تر و پرمحتواتر می‌شود؛ درواقع Starfield مشابه سایبرپانک ۲۰۷۷ ظاهر شد و طبق موارد و مقادیری هم که مشخص است، قرار است همانند همان سایبرپانک نیز عمل کرده و پکیج خود را تکمیل کند. اولین بسته‌ی الحاقی بزرگ استارفیلد خط داستانی جدیدی را در اختیار قصه‌ی این بازی قرار می‌دهد و با ترکیب شخصیت‌های جدید، آشنا و قدیمی و خلق مواردی تازه‌نفس، سعی بر ارائه‌ای مطلوب و جذاب می‌کند. در این DLC ما علاوه‌بر کرکترهای جدید، شاهد افزایش جزئیات بازی، تنوع بیشتر مپ‌ها و تولید محیط‌های جدیدی خواهیم بود که با گروه‌های تازه و آشنایی پر شده‌اند؛ از آن طرف ماجرا هم دشمنان جدیدی منتظرمان هستند تا یک نبرد هیجان‌انگیز را رقم بزنند و سلاح‌های جدیدی را به ما معرفی کنند. در هر صورت اگر دل‌تان به Starfield تنگ شده، بسته‌ی الحاقی Starfield: Shattered Space چند روزی می‌شود که منتظر شما است.

نسخه‌ی ریمیک بازی Until Dawn

نسخه‌ی ریمیک بازی Until Dawn
  • تاریخ انتشار: ۱۳ مهر
  • پلتفرم مقصد: پی‌سی و پلی‌استیشن ۵

بازی Until Dawn یکی از آثار موفق پلی‌استیشن ۴ از استودیو بازی‌سازی سوپرمسیو گیمز (Supermassive Games) بود که چندی پیش در تاریخ ۱۳ مهر ۱۴۰۳ نسخه‌ی ریمیک این بازی در دسترس دارندگان PC و پلی‌استیشن ۵ قرار گرفت. ساخت این ریمیک توسط شرکت Ballistic Moon با موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ انجام شده است. سازندگان در گذشته اعلام کرده بودند که قرار نیست ویژگی‌های مثبت و محبوب بازی آنتیل دان همانند داستان یا تصمیم‌گیری‌های مهم را عوض کنند بلکه طبق اعلام Supermassive Games و Ballistic Moon، توسعه‌دهندگان بیشتر روی سینماتیک کردن بازی و بهبود جلوه‌های بصری فنی و هنری Until Dawn وقت گذاشته و تاکید کرده‌اند. بازی Until Dawn در ژانر و زمان خودش، هنوز هم یکی از بهترین محصولات ترسناک ساخته شده در صنعت بازی‌های ویدیویی است که حال، هم طرفداران قدیمی و هم بازیکنان تازه‌نفس می‌توانند به‌سراغ نسخه‌ی ریمیک این بازی بروند و آن را با حالتی بهبود یافته‌تر تجربه کنند.

بازی SpongeBob Squarepants: The Patrick Star Game

بازی SpongeBob Squarepants The Patrick Star Game
  • تاریخ انتشار: ۱۳ مهر
  • پلتفرم مقصد: پی‌سی، پلی‌استیشن ۴ و ۵، ایکس باکس وان و سری ایکس و اس، نینتندو سوییچ

فرض کنید در یکی از مورد انتظارترین بازی‌های مجموعه‌ی انیمیشنی باب اسفنجی، شخصیت اصلی بازی پاتریک باشد، چه می‌شود؟ بازی SpongeBob Squarepants: The Patrick Star Game چندی پیش در تاریخ ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۳ مصادف با ۴ اکتبر ۲۰۲۴ منتشر شد و بر خلاف آثار قبلی این فرنچایز که با محوریت سبک پلتفرمینگ بوده‌اند خلق نشده است بلکه حالتی سندباکس‌گونه به خود گرفته است. همانطور هم که انتظار می‌رفت، صداپیشه‌های سری انیمیشن «باب اسفنجی» در این بازی نیز حضور دارند و صداپیشگی شخصیت‌هایشان را بازیگری می‌کنند. شما در نقش پاتریک بیش از هر چیز دیگری، یک کرکتر «هرج‌ومرج‌گرا» دارید که برای مثال می‌توانید تبدیل به «توپ» شده و یا از میان دیوارها عبور کنید؛ یا حتی با چترتان به آسمان‌ها بروید و آیتم‌های کلوچه‌ای و لوله‌رنگی‌تان را بگیرید و وضعیت شهر را قرمز‌اندرقرمز کنید. لازم است این را هم بگویم که تقریبا تمامی چهره‌های آشنای این مجموعه مانند باب اسفنجی، گری، سندی، اختاپوس، خانم پاف، آقای خرچنگ، پلانکتون و دیگر شخصیت‌های این سری انیمیشن، در بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star Game حضور دارند و قرار است به‌جز داستان اصلی بازی، به معروف‌ترین قسمت‌های انیمیشن باب اسفنجی نیز پرداخته و اشاره شود.

بازی Diablo IV: Vessel of Hatred

Diablo IV Vessel of بازی Hatred
  • تاریخ انتشار: ۱۷ مهر
  • پلتفرم مقصد: پی‌سی، پلی‌استیشن ۴ و ۵، ایکس باکس وان و سری ایکس و اس

۱۷ مهر ۱۴۰۳ نوبت به اولین بسته‌ی الحاقی داستانی بازی دیابلو ۴ می‌رسد که قرار است با نام Vessel of Hatred برای پلتفرم‌های پی‌سی، پلی‌استیشن ۴ و ۵، ایکس باکس وان و سری ایکس و اس عرضه شود. این بسته‌ی الحاقی یا همان DLC ادامه‌ی داستان نسخه‌ی اصلی را روایت می‌کند و ویژگی‌های بسیار زیاد و منحصربه‌فردی را درون خود جای داده است. در مرحله‌ی اول، بایستی بگویم که منقطه‌ای کاملا جدید با حال و هوایی جنگلی‌طور به بازی اضافه شده که متاسفانه درگیر آلودگی‌های نفرین شده می‌باشد؛ علاوه‌بر این موضوع، یک کلاس جدید هم با اسم Spiritborn به دیابلو ۴ اضافه شده که دشمنان، آیتم‌ها، قصه‌ها و اندگیم‌های مختلفی را به Diablo IV: Vessel of Hatred اضافه کرده است. لازم است بدانید که بازی Diablo IV موفق شد میانگین نمرات ۸۶ از ۱۰۰ را از وب‌سایت متاکریتیک کسب کند و به‌عنوان یک بازی موفق شناخته شود.

نسخه‌ی ریمیک بازی Silent Hill 2

نسخه‌ی ریمیک بازی Silent Hill ۲
  • تاریخ انتشار: ۱۷ مهر
  • پلتفرم مقصد: پی‌سی و پلی‌استیشن ۵

۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ منتظر یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های ترسناک تاریخ باشید؛ اثری که در سال‌های گذشته طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرد و حالا به‌عنوان یک نسخه‌ی بازسازی شده «ریمیک» با همان نام Silent Hill 2 عرضه خواهد شد. بازی سایلنت هیل ۲ به‌نظر بسیاری از دنبال کنندگان دنیای بازی‌های ویدیویی و ژانر وحشت، یکی از بهترین بازی‌های تمام دوران به حساب می‌آید و در کل فرنچایز سایلنت هیل نیز، به‌عنوان بهترین نسخه‌ی این مجموعه از آن یاد می‌شود. طبق میانگین نمرات منتقدین در وب‌سایت متاکریتیک، بازی سایلنت هیل ۲ موفق شد نمره ۸۷ از ۱۰۰ را دریافت کند و باعث سربلندی استودیو بازی‌سازی بلوبر تیم (Bloober Team) شود. کونامی با همکاری بلوبر تیم یکی از بزرگ‌ترین ریسک‌های زندگی‌شان را در ساخت ریمیک Silent Hill 2 کردند و حداقل طبق متای این اثر، این ریسک موفق بوده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، کد بازی Silent Hill 2 دریافت شده و بزودی نقد این بازی در مجله بازار منتشر خواهد شد.

بازی Dragon Ball: Sparking Zero

بازی Dragon Ball: Sparking Zero
  • تاریخ انتشار: ۱۹ مهر
  • پلتفرم مقصد: پی‌سی، پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و اس

سری انیمه Dragon Ball هم آنقدر نیاز به معرفی ندارد، چرا که تنها افرادی از سبک و سیاق سری بازی‌های دراگون بال خوششان می‌آید که جزء بینندگان یا حداقل شنوندگان سری انیمه‌ی Dragon Ball باشند، در غیر اینصورت این بازی نمی‌تواند آنطور که باید و شاید طرفداران سبک مبارزه‌ای را به خود جذب کند و یا سرگرم نماید. تا به‌حال هم بازی‌های زیادی از این سری ساخته شده است که بسیاری از آن‌ها نیز خروجی‌های موفقی را در تاریخ ثبت کرده‌اند. بازی Dragon Ball: Sparking Zero به میدان رقابت بازی‌های مبارزه‌ای آمده تا بیشترین مدل فایتینگ و شخصیت‌های دراگونی را در طول تاریخ این مجموعه به‌نمایش بگذارد. شما در بازی Dragon Ball: Sparking Zero می‌توانید حدود ۱۸۰ کرکتر را تهیه کرده و با استفاده از آن‌ها به مبارزه و مسابقه بپردازید؛ لازم است این را هم بگویم که این بازی از لحاظ گیم‌پلی بهبودهای مختلفی داشته و ویژگی‌های اختصاصی شخصیت‌های قدیمی را هم افزایش داده است.

بررسی بازی Astro Bot | پلی‌استیشن را بغل می‌کنم

بازی A Quiet Place: The Road Ahead

بازی A Quiet Place: The Road Ahead
  • تاریخ انتشار: ۲۶ مهر
  • پلتفرم مقصد: پی‌سی، پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و اس

سری فیلم‌های A Quiet Place را تماشا کرده‌اید؟ اگر جواب‌تان «بله» است، می‌بایست برای تاریخ ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۳ منتظر بازی A Quiet Place: The Road Ahead باشید؛ درواقع طبق روال هر سال بازی‌های ترسناک متعددی در روزهای نزدیک به هالووین منتشر می‌شوند، همین امر موجب شده است که ما در مهر ماه ۱۴۰۳ با آثار ترسناک و وحشت‌انگیز متعددی روبرو باشیم که یکی از این آثار، بازی A Quiet Place: The Road Ahead از استودیو بازی‌سازی Stormind Games است. جهان بازی در همان جهان سری فیلم‌های A Quiet Place داستان خودش را روایت می‌کند و شما نباید هیچ صدایی از خودتان در بیاورید و در برابر موجودات بیگانه‌ی این جهان ترسناک مقاومت کنید. باید صبر کرد و دید که The Road Ahead چقدر می‌تواند خوش بدرخشد و موفق عمل کند. ما در مجله بازار اگر بتوانیم کد این بازی را تهیه کنیم، صددرصد نقد و بررسی آن را در اختیار شما عزیزان می‌گذاریم.

بازی Super Mario Party Jamboree

بازی Super Mario Party Jamboree
  • تاریخ انتشار: ۲۶ مهر
  • پلتفرم مقصد: نینتندو سوییچ

سری بازی‌های سوپر ماریو نیز همانند مجموعه بازی‌های افسانه زلدا، جزء پر افتخارترین فرنچایزهای موجود در تاریخ بازی‌های ویدیویی است که با عناصر و ویژگی‌های مختلفش، سال‌ها طرفداران کنسول‌های بازی نینتندو و مجموعه‌ی سوپر ماریو را سرگرم کرده و خاطرات متعددی را برای آن‌ها خلق کرده است. از آن طرف ماجرا هم بخش سوپر ماریو پارتی این سری، یکی از بهترین بخش‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن، در کنار خانواده و دوستان‌تان به سرگرمی‌های متنوعی بپردازید؛ این موضوع زمانی جالب می‌شود که بدانید، نوع گیم‌دیزاین کار نسبت به حجم و تنوع بازی، آنقدر خلاقانه طراحی شده است که از یک کودک ۷ساله تا یک پیرمرد ۷۰ ساله هم می‌توانند آن را تجربه کنند. نینتندو در تاریخ ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۳ قصد دارد با بازی Super Mario Party Jamboree دوباره به میدان بیاید و ۱۱۰ مینی گیم متفاوت را در اختیار کاربرانش بگذارد؛ مینی گیم‌هایی که هر کدام ویژگی مخصوص به خود را دارند و حسابی قرار است مجذوب‌مان کنند.

بررسی بازی Super Mario Odyssey | ماریو کامل می‌شود

بازی TMNT: Mutants Unleashed

بازی TMNT: Mutants Unleashed
  • تاریخ انتشار: ۲۷ مهر
  • پلتفرم مقصد: نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن ۴ و ۵، ایکس‌باکس وان و سری X/S، پی‌سی

سال گذشته بود که یک انیمیشن تازه از مجموعه لاک‌پشت‌های نینجا با نام Mutant Mayhem منتشر شد و به نمایش درآمد، انیمیشنی که تقریبا موفق ظاهر شد و حداقل توانست در برابر موج نسل جدید کودکان و نوجوانان در سراسر جهان، مقاومت کرده و به راه خود ادامه دهد. به همین خاطر بلافاصله بعد از این اتفاق مثبت، یک بازی جدید بر اساس این انیمیشن با نام TMNT: Mutants Unleashed طراحی شد که قرار است در تاریخ ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۳ عرضه شود. اتفاقات بازی پس از پایان انیمیشن رخ می‌دهند و لاک‌پشت‌های نینجا در بین اعضای جامعه پذیرفته شده‌اند و حالا رویای رفتن به دبیرستان را در سر دارند که موج تازه‌ای از موجودات تغییر یافته شهر نیویورک را تسخیر می‌کنند. گیم پلی بازی TMNT: Mutants Unleashed سوم شخص است و همان تم سه‌بعدی کلاسیک این مجموعه را به نمایش می‌گذارد. امکان تجربه بازی به شکل سولو و co-op هم وجود دارد. اگر عاشق بازی‌های بیت ام آپ یا بزن و برو جلو هستید، شاید این اثر تجربه‌ی خوبی برای شما باشد.

بازی Unknown 9: Awakening

بازی Unknown ۹: Awakening
  • تاریخ انتشار: ۲۷ مهر
  • پلتفرم مقصد:  پلی‌استیشن ۴ و ۵، ایکس باکس وان و سری ایکس و اس

یکی از مورد انتظارترین و مهم‌ترین بازی‌های مهر ۱۴۰۳، بازی Unknown 9: Awakening است که در همان اوایل ماجرا به‌دلیل حضور آنیا چالوترا، زیر ذره‌بین رسانه‌ها و کاربران بازی‌های ویدیویی رفت. بازی Unknown 9: Awakening در ژانر اکشن و ماجراجویی و ترکیبی از رگه‌های فانتزی، سعی می‌کند که داستان جذابی را به‌تصویر بکشد؛ داستانی که شما را در نقش پروتاگونیست بازی یعنی شخصیتی به‌نام نام هارونا قرار می‌دهد و این ویژگی را در اختیارتان می‌گذارد که بتوانید در بین بعدهای مختلف جابه‌جا شوید و رویدادهای متعددی را رقم بزنید.

نام هارونا در پی جستجوی یک دانش مخفی و قدیمی است که بتواند با بهره‌وری از آن، به‌قدرتی بی‌نظیر دسترسی پیدا کند و تمام سیاهی‌های موجود این هستی را پاک نماید. شخصیت اصلی بازی حتی این ویژگی را دارد که دشمنان مقابلش را کنترل کرده یا جا پای آن‌ها بگذارد. این بازی توسط استودیو باندای نامکو توسعه داده شده و برای طراحی جهان Unknown 9، از کشور پرتغال الگوبرداری شده است. نسبت به داستان بازی نمی‌توان نظر خاصی ارائه کرد به همین خاطر می‌بایست تا تاریخ ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۳ منتظر بمانیم و نقد و بررسی این محصول مورد انتظار را در مجله بازار مطالعه کنیم.

۱۰ دلیل برای این که پلی استیشن از ایکس باکس بهتر است

دیگر بازی‌های فرعی اما مهم مهر ماه ۱۴۰۳ چه هستند؟

در مهر ماه ۱۴۰۳ تنها منتظر لیست معرفی شده نباشید بلکه می‌توانید از آثاری همانند: نسخه‌ی ارلی اکسس بازی Greedfall 2: The Dying World که چندی پیش عرضه شده است لذت ببرید البته اگر اشکال‌ها و گیرهایش را در نظر نگیرید چرا که نسخه‌ی «دسترسی زودهنگام» می‌باشد و هنوز تکمیل نشده است؛ از دیگر بازی‌ها هم می‌توانم به Metaphor: ReFantazio برای ۲۰ مهر ماه، Neva برای ۲۴ مهر و MechWarrior 5: Clans برای ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۳ اشاره کنم. در کل مهر ماه امسال، شروع خوبی دارد و می‌بایست ببینیم که در ادامه چه پاییز جذابی از نظر بازی‌های ویدیویی نصیب‌مان می‌شود. آیا اواخر سال ۲۰۲۴ سال منحصربه‌فردی خواهد بود یا باید منتظر همان سال ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ باشیم؟ نظرتان را با ما و دیگر کاربران مجله بازار به اشتراک بگذارید.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها