اخبار برنامه‌ها خبر

ارسال پیام در توییتر شبیه به پیام‌رسان‌های استاندارد خواهد شد

از زمانی که ایلان ماسک مدیریت توییتر را بر عهده گرفته، تقریباً هر روز شاهد انتشار اخبار جدیدی درباره این شبکه اجتماعی محبوب و ظهور ایده‌های جدید درباره آن هستیم. این میلیاردر آمریکایی، در جدیدترین نشست خود با اعضای شرکت، گفته که می‌خواهد روی بهینه‌سازی سیستم پیام‌رسان توییتر که به نام دایرکت مسیج شناخته می‌شود کار کند. اگر ایده‌های آقای ماسک اجرایی شوند، قسمت دایرکت مسیج توییتر همانند دیگر پیام‌رسان‌های استاندارد خواهد شد.

از قابلیت‌هایی که ایلان ماسک می‌خواهد به این بخش از توییتر اضافه کند، می‌توان به رمزگذاری انتها به انتها، امکان برقراری تماس‌های سوتی و تصویری و همچنین ارسال فایل‌های صوتی و تصویری اشاره کرد. اگر ایده رمزگذاری انتها به انتها در توییتر اجرا شود، سطح امنیتی ارسال پیام در این شبکه اجتماعی بسیار بالاتر می‌رود. امروزه، پیام‌رسان‌های ایمن، اکثرا از این قابلیت مهم بهره می‌برند تا کاربران بدون نگرانی درباره حریم خصوصی خود، با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

از قابلیت‌هایی که ایلان ماسک می‌خواهد به این بخش از توییتر اضافه کند، می‌توان به رمزگذاری انتها به انتها، امکان برقراری تماس‌های سوتی و تصویری و همچنین ارسال فایل‌های صوتی و تصویری اشاره کرد
از قابلیت‌هایی که ایلان ماسک می‌خواهد به این بخش از توییتر اضافه کند، می‌توان به رمزگذاری انتها به انتها، امکان برقراری تماس‌های سوتی و تصویری و همچنین ارسال فایل‌های صوتی و تصویری اشاره کرد

این قابلیت نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که پیش از ورود آقای ماسک به توییتر هم در دستور کار مدیران قبلی قرار گرفته بود، اما هیچگاه به نتیجه رسید. چهار سال پیش، مسوولان این شبکه اجتماعی به کاربران هشدار داده بودند که برخی دایرکت مسیج‌ها ممکن است برای مدتی در دسترس برخی افراد دیگر قرار بگیرد و آن‌های باید به این موضوع در ارسال پیام توجه کنند.

ایلان ماسک در کنار برنامه‌ها و ایده‌های جدیدی که در سر دارد، ظاهراً دوست دارد توییتر را به یک پلتفرم انتقال پول تبدیل کند تا کاربران بیشتری به خاطر امکانات جدید آن، به سویش جذب شوند. پیش از این نیز گفته میشد که میلیاردر آمریکایی دوست دارد توییتر به یک ابراپلیکیشن تبدیل شود و افراد بدون خارج شدن از آن، بتوانند کارهای مختلفی را به انجام برسانند.

یکی از کمپانی‌های فعال در زمینه رصد فعالیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی، اعلام کرده که از زمان مدیریت ایلان ماسک تا کنون، حدود پانصدهزار حساب کاربری در این شبکه مسدود شده‌اند و حدود نهصد هزار اکانت نیز به خواسته خودشان به طور دائم پاک شده‌اند. طبق گفته مسوولان کمپانی ارائه دهنده آمار، روند خروج کاربران از توییتر همچنان ادامه پیدا می‌کند حساب‌های بیشتری رفته رفته غیرفعال می‌شوند.

ناظران بخش بزرگی از این خروج‌ها را به اعلام نارضایتی کاربران نسبت به سیاست‌های جدید ایلان ماسک می‌دانند. در حقیقت، افراد زیادی در توییتر اصلاً نسبت به آینده این پلتفرم زیر نظر میلیاردر آمریکایی خوشبین نیستند و ترجیح می‌دهند دیگر در آن فعالیت نداشته باشند.

توییتر طی هفته‌های گذشته دچار تغییرات زیادی شده. پس از اینکه اعلام شد ایلان ماسک به طور رسمی مدیریت این شبکه اجتماعی محبوب را بر عهده گرفته، موجی از ابهامات در ذهن کاربران شکل گرفت. اولین اقدام ایلان ماسک به عنوان مدیر کل توییتر، این بود که بسیاری از کارمندان رسمی آن را اخراج کند، که مدیر عامل قبلی نیز در میان این افراد اخراجی بود. تقریبا نیمی از کارکنان سابق توییتر دیگر در این شرکت جایی ندارند و به همین علت، در دادگاه هستند تا شکایتی علیه ایلان ماسک ثبت کنند.

ایلان ماسک گفته بود که هر کس در این پلتفرم خودش را جای شخص دیگری جا بزند، بدون اینکه اعلام کند به شوخی این کار را کرده یا به عبارتی اکانتش یک Parody است، از ورود به این شبکه اجتماعی برای همیشه منع خواهد شد. او در توییتر خود گفت که پیش از این، به این اشخاص هشدار داده می‌شد تا هویت خود را احراز کنند، اما دیگر چنین هشداری وجود نخواهد داشت و کاربران بلافاصله بن می‌شوند.

حفط اطلاعات حریم شخصی و خصوصاً موقعیت مکانی کاربران به یکی از داغ‌ترین بحث‌های امروز دنیای تکنولوژی تبدیل شده. چند ماه پیش، گوگل به دلیل برخی تنظیمات اندرویدی پنج سال قبل، شصت میلیون دلار استرالیا (حدود چهل و سه میلیون دلار آمریکا) جریمه شد. دادگاهی در استرالیا که پارسال در این زمینه شروع به تحقیق کرده بود، تشخیص داده که این تنظیمات، کاربران را درباره جمع‌آوری اطلاعات مکانی آن‌ها گمراه کرده. شاکی این پرونده، کمیسیون رقابت و مصرف‌کنندگان استرالیا (ACCC) بوده که گوگل را در سال ۲۰۱۹ به چنین تخلفی متهم کرده.

همچنین، پیش از آن اعلام شده بود که اینستاگرام و فیسبوک، کاربران را در وبسایت‌های دیگر نیز تعقیب می‌کنند. ظاهراً مرورگرهای اختصاصی این اپلیکیشن‌ها، کدهایی اضافی دارند که به مدیران آن‌ها اجازه می‌دهد کاربران را در وبسایت‌های مختلف دنبال کنند و ببینند آنان به چه مقاصدی اپ‌ها را ترک می‌کنند. احتمالاً انتشار چنین اخباری طی چند هفته گذشته سامسونگ را مجبور کرده که در بروزرسانی جدید مرورگر خود، بیشتر از همه روی مسائل حفظ حریم شخصی و موقعیت کاربران تمرکز کند.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها