میکی ماوس والت دیزنی
اخبار سینما و انیمیشن خبر

معرفی شخصیت‌های دیزنی: میکی موس، معروف‌ترین موش دنیا

میکی موس (Mickey Mouse) یه به اصطلاح درست‌تر میکی ماوس، یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های شرکت دیزنی و یکی از اصلی‌ترین دلایل پیشرفت آن‌ها محسوب می‌شود. معروف‌ترین موش دنیا در زمان خود انقلاب بزرگی در صنعت سرگرمی برپا کرد و مسیر هالیوود را تا حدودی تغییر داد.

«در طی چند سال اخیر ما به بسیاری از زمینه‌های مختلف ورود کرده‌ایم و موقعیت ملاقات و کار کردن با آدم‌های فوق‌العاده‌ای را به دست آورده‌ایم. ولی امیدوارم که هیچ موقع یک چیز را فراموش نکنیم: همه چیز از یک موش شروع شد.» این جمله معروفی است که آقای والت دیزنی، موسس و خالق شرکت دیزنی، پس از به دست آوردن موفقیت‌های فراوان به زبان آورد. جمله مذکور به خوبی یادآوری می‌کند که شخصیت میکی موس باعث خلق یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا در حوزه سرگرمی شد.

دختر و پسرهای گیمر چطوری دیت میرن؟‌ میزگیم با ‪@WeebHead‬

میکی ماوس یک شخصیت کارتونی است که توسط خود والت دیزنی و یوب ایورکس خلق شد. او یک موش خوشحال و شاد است که رفتاری انسان گونه دارد و از همین منظر خاص می‌شود. اولین حضور او حدود یک قرن پیش و در سال ۱۹۲۸ رقم خورد؛ جایی که او در یک انیمیشن به نام Steamboat Wille حضور پیدا کرد. میکی موس یک موش ۶۹ سانتی متری با وزن ۱۰.۵ کیلو گرمی است که نسبت به ابعاد یک موش معمولی غول‌آسا به نظر می‌رسد. با این حال او با گوش‌های بزرگ سیاه، دستکش‌های سفید، کفش‌های زرد و لبی همیشه خندان فوق‌العاده بامزه و دوست داشتنی است.

پس از حضور موفق اولیه، Mickey Mouse در یک سری از فیلم‌های انیمیشنی کوتاه حاضر شد و با پخش هر نسخه محبوبیت بیش‌تری نسبت به قبل کسب کرد. این شخصیت به خاطر ویژگی‌هایی که دارد دست نویسندگان را باز می‌گذارد تا هرچقدر که دوست دارند به داستان و شرایط مختلف انعطاف دهند. طراحی خاص میکی موس نه تنها کاری می‌کند که شخصیتی احساسی به نظر برسد، بلکه شرایط حضور در هر زمان و مکانی را نیز در اختیار وی می‌گذارد.

میکی ماوس والت دیزنی

خود والت دیزنی هم اعتراف می‌کند که همه موفقیت‌ها از میکی موس آغاز شد

اما همان‌طور که خود شما به احتمال زیاد خبر دارید، پس از گذشت این همه سال میکی ماوس هنوز هم نماد شرکت دیزنی محسوب می‌شود. خود آقای والت دیزنی هم از این موش به عنوان شخصیت محبوب خود یاد می‌کند و تاکید دارد که همه موفقیت‌ها از او آغاز شد. میکی موس تا به حال بیش از ۱۳۰ فیلم و انیمیشن مختلف حضور پیدا کرده که یک نوع رکورد محسوب می‌شود (حالا کتاب‌های مصور و بازی‌های ویدیویی را هم به این عدد اضافه کنید). این شخصیت در سال ۱۹۷۸ در تاریخ مشاهیر هالیوود ستاره خاص خود را دریافت کرد تا به اولین کاراکتر انیمشینی تبدیل شود که به این دستاورد مهم می‌رسد. پس از گذشت این همه سال میکی هنوز هم پرفروش شخصیت انیمیشنی تمام تاریخ محسوب می‌شود.

معرفی شخصیت‌های دیزنی: سیندرلا

میکی معمولا به عنوان شخصیتی به تصویر کشیده می‌شود که زندگی آرامی دارد و همیشه از سگ خانگی خود یعنی پلوتو مراقبت می‌کند. اولین کارتون‌هایی که براساس این شخصیت درست شدند تاکید داشتند که او یک پسر روستایی است و در نیمه غربی آمریکا زندگی می‌کند. اما با گذر زمان سازندگان خانه‌های جدیدی را برای وی در نظر گرفتند و او هر سری در یک نقطه جدید از دنیا سر در می‌آورد. با این حال و طبق اطلاعات موجود میکی پس از مدتی برای زندگی حرفه‌ای خود به عنوان یک ستاره هالیوودی به لس آنجلس می‌رود و در آنجا زندگی می‌کند.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Disney.Fandom


دختر و پسرهای گیمر چطوری دیت میرن؟ میزگیم با @WeebHead

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها