کنترلر پلی استیشن ۵
اخبار بازی خبر

یک پزشک از کنترلر پلی استیشن ۵ برای آزمایش خود استفاده کرده است

به تازگی یک پزشک توانسته با کمک کنترلر پلی استیشن ۵ آزمایش آندوسکوپی انجام دهد و توجهات زیادی را به خود جلب کند. این آزمایش در واقع یک پروسه پیچیده را با برخی کارکردهای کنترلر حرکتی پلی استیشن ترکیب کرده تا پتانسیل حقیقی برای آینده علم پزشکی در حوزه رویه‌های پیشرفته آشکار شود.

در حالی که کنترلرهای کنسول‌ها و پی‌سی تقریبا همیشه برای یک هدف واحد و مشخص یعنی گیمینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، در پاره‌ای از موارد مشاهده شده که افراد استفاده‌ها و کاربردهای دیگری برای این دستگاه‌های کوچک و مفید پیدا کنند. یکی از مشهورترین نمونه‌های این موضوع به سال گذشته میلادی و زیردریایی تایتان بازمی‌گردد که برای هدایت آن از یک کنترلر استفاده می‌شد. گرچه متاسفانه تایتان طی حادثه ناگوار غرق شد و تمام مسافران آن جان باختند. با اینکه این خاطره تلخ به راحتی از ذهن مردم پاک نمی‌شود، اما خب یک اتفاق تازه‌تر رخ داده که می‌تواند به یک خاطره شیرین برای مخاطبان تبدیل شود.

سونی روش جالبی برای مقابله با دلالان پلی استیشن ۵ پرو دارد کنترلر پلی استیشن ۵

چندی پیش یک جراح سوییسی با استفاده از کنترلر پلی استیشن ۵ یا همان کنترلر PlayStation Move، آزمایش آندوسکوپی روی یک خوک انجام داده است. بر اساس گزارش منتشر شده، آزمایش مذکور روی یک خوک هنگ کنگی انجام شده، آن هم در حالی که پزشک با این حیوان بیش از ۵ هزار کیلومتر فاصله داشته است. آزمایش آندوسکوپی به کمک یک سیستم جراحی رباتیک صورت گرفته که به یک پروتکل WebSocket متصل است و به صورت همزمان اطلاعات را دریافت می‌کند. حال پزشک سوییسی با استفاده از پلی استیشن موو (Move) و ویدیو همزمان عملیات، کار خود را با موفقیت به انجام رسانده است.

در حالی که این آزمایش جدید به وسیله PlayStation Move انجام شد، پیش از این تلاش‌هایی برای بهره‌گیری از دوال سنس پلی استیشن ۵ نیز وجود داشته. در حال حاضر مشخص نیست پزشکان و متخصصان کدام یک از این کنترلرهای پلی استیشن را ترجیح می‌دهند. این امکان وجود دارد که پلی استیشن موو از لحاظ حرکتی شباهت بیشتری به عملیات‌های دستی پزشکان حین انجام جراحی یا آزمایش داشته باشد و از این منظر کار کردن با آن برای این فراد راحت‌تر و کم‌دردسرتر باشد.

هرچه که باشد، پتانسیل این نوع از تکنولوژی‌های مدرن حقیقتا شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد. همین حالا بسیاری از جراحی‌های اولیه و آزمایشات پزشکی به کمک ربات‌های دستیار صورت می‌پذیرد و از قضا دقت و عملکرد آن‌ها بسیار جالب توجه است. خیلی از اوقات جراحی‌های پزشکی به قدری ظریف و پرخطر هستند که کوچک‌ترین لرزش دستی می‌تواند به بیمار یا اورگان‌های حیاتی وی آسیب بزند. در چنین مواقعی یک ربات دستیار می‌تواند با دقت و ظرافت بیشتری کارها و عملیات‌های مورد نیاز را انجام دهد. خیلی از مردم و اهالی فضای پزشکی امیدوارند بهره‌گیری از این ربات‌ها و دستگاه‌های کنترل از راه دور انجام جراحی‌های پیچیده را برای جراحان آسان کند و الزام حضور در محل نیز تا حدی از میان برود.

نظر شما در این باره چیست؟ فکر می‌کنید در آینده شاهد بهره‌گیری گسترده‌تر پزشکان و متخصصان از ابزاری چون کنترلر پلی استیشن و امثالهم باشیم؟

منبع: Game Rant


Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها