سریال پنگوئن / بتمن
اخبار سینما و انیمیشن خبر

چرا بتمن در سریال پنگوئن حضور ندارد؟

سریال پنگوئن (The Penguin) یکی از بهترین آثار اقتباسی از کمیک‌ها در چند سال اخیر به شمار می‌رود، اما این سریال ارتباط چندانی با کمیک‌های اصلی ندارد. در واقع این سریال مثل قطعه‌ای بین فیلم The Batman و دنباله‌ی آینده‌اش است و در عین حال فضای خاص و منحصربه‌فرد خود را حفظ می‌کند. بازی کالین فارل در نقش ازوالد کابلپات در فیلم The Batman بسیار چشمگیر بود، اما هرگز تمرکز اصلی داستان روی این شخصیت نبود. به همین دلیل روایت داستان چنین شخصیتی، یک حرکت جسورانه برای سازندگان سریال پنگوئن است. با این حال، ارتباط میان این دو اثر کمتر از چیزی است که برخی انتظار داشتند.

اکثر طرفداران آثار ابرقهرمانی به دنیای سینمایی مارول عادت کرده‌اند؛ جایی که شخصیت‌ها، مکان‌ها و رویدادها به شکلی دیوانه‌وار به هم مرتبط می‌شوند و نتیجه‌اش اغلب یک مجموعه پیچیده و درهم است. طرفداران مارول وقتی سریال‌های این جهان را می‌بینند، همیشه آماده ظاهر شدن قهرمانان فیلم‌ها هستند. اما هرکسی که فیلم The Batman ساخته مت ریوز را دیده باشد، به‌راحتی تشخیص می‌دهد که این فیلم رویکرد کاملا متفاوتی دارد. در این اثر، تمرکز اصلی روی روایت داستان است، بدون اینکه بر حضور شخصیت‌های مهمان تأکید شود.

سریال پنگوئن / بتمن

بتمن در سریال پنگوئن حضور ندارد

چند هفته قبل از پخش اولین قسمت سریال پنگوئن، لورن لفرانک، شورانر این سریال و مت ریوز، کارگردان فیلم بتمن با مجله SFX مصاحبه کردند. در این مصاحبه، شایعات مبنی بر حضور رابرت پتینسون در نقش بتمن در سریال پنگوئن رد شد. قبلا گزارش‌های متعددی حاکی از آن بود که بتمن ممکن است در یک قسمت به‌طور کوتاه ظاهر شود. در این مصاحبه، لفرانک و ریوز صراحتاً بیان کردند که بتمن در سریال جدید حضور نخواهد داشت. ریوز گفت:

شما وارد مسیری متفاوت می‌شوید. بنابراین شبح بتمن در آنجا حضور دارد. شبح ریدلر در آنجا حضور دارد. شبح تمام اتفاقاتی که در فیلم قبلی رخ داد، در آنجا حضور دارد. این اتفاقات به داستان شکل می‌دهند و دقیقاً از همین‌جا آغاز می‌کنیم.

تا کنون تنها دو قسمت از سریال در HBO پخش شده، اما نشانه‌ای از حضور بتمن در آن دیده نمی‌شود. می‌توان با اطمینان گفت که این موضوع نه یک فریب تبلیغاتی است و نه اقدامی برای انحراف مخاطبان. عدم حضور بتمن ممکن است برخی طرفداران را ناراحت کند. سریالی که درباره یکی از دشمنان بتمن است، بدون حضور شوالیه تاریکی شاید ناقص به نظر برسد، اما دلیلی منطقی برای عدم حضور او در داستان ازوالد کابلپات وجود دارد.

چرا پنگوئن از دنیای بتمن شایسته سریال مستقل خودش است؟ سریال پنگوئن / بتمن

بتمن در سریال پنگوئن هنوز به اندازه کافی شناخته شده نیست

دو دلیل منطقی برای نبود بتمن در سریال وجود دارد. دلیل اول این است که سریال پنگوئن به اندازه کافی موضوعات و داستان‌های مستقل دارد که نیازی به حضور بتمن، نداشته باشد. دلیل دوم، این است که گانگسترها و جنایتکاران شناخته‌ شده شهر واقعاً دلیلی برای نگرانی از حضور بتمن ندارند. فیلم سال ۲۰۲۲ به‌شدت از کمیک Batman: Year One الهام گرفته و بروس وین را به عنوان یک تازه‌کار در مبارزه با جنایت معرفی کرده است. بتمنِ رابرت پتینسون در اولین سال کاری خود به سر می‌برد. او هنوز به یکی از ارکان اصلی عملیات‌های جنایی گاتهام تبدیل نشده است. کسی نیازی نمی‌بیند که درباره‌اش صحبت کند، زیرا او به‌ندرت تاثیری روی کسب‌وکار تبهکاران می‌گذارد. حتی پس از تعقیب و گریز پرمخاطره‌ای که ازوالد با او داشت، پنگوئن همچنان مسائل مهم‌تری برای فکر کردن دارد.

سریال پنگوئن / بتمن

اتفاقا این ایده به‌ خودی‌ خود بسیار جذاب است. اینکه امپراتوری‌های تبهکاری باسابقه مانند خانواده‌ی فالکون، نگرانی خاصی از یک مرد نقاب‌دار که گاهی اراذل خیابانی را کتک می‌زند، ندارند. بتمن در این مرحله از حرفه‌اش، تهدیدی برای این امپراتوری‌ها به‌شمار نمی‌رود. در فیلم، کارمین فالکون به دست شخص دیگری که نقاب بر چهره دارد کشته شد، اما بتمن تقریباً هیچ نقشی در این ماجرا نداشت. در نتیجه، هیچ دلیلی وجود ندارد که کسی درباره بتمن صحبت کند. مسائل بزرگ‌تری برای نگرانی وجود دارند. شهر گاتهام در سریال پنگوئن درگیر یک سیل عظیم و مرگ ناگهانی چندین چهره‌ی کلیدی است. بزرگ‌ترین نگرانی بیشتر شخصیت‌های دنیای تبهکاری ربطی به بتمن ندارد. در طول زمان، بتمن می‌تواند خود را به عنوان شخصیتی مهم‌تر مطرح کند.

نقد سریال پنگوئن | قسمت اول؛ سمفونی سایه‌ها

سکانس دوم فیلم The Dark Knight را به یاد دارید؟ پس از آنکه جوکر سرقت بی‌نقصش را به انجام می‌رساند، فعالیت‌های جنایتکارانه مختلف در سراسر گاتهام نشان داده می‌شوند. در یک لحظه کوتاه، یکی از تبهکاران به خاطر ترس از برخورد با شوالیه تاریکی، دیگری را تنها می‌گذارد. تبهکار دوم با حالتی کلافه می‌گوید: «ترسیدی؟ شانس اینکه او را ببینی از بردن بلیت بخت‌آزمایی هم کمتر است.» این سکانس بعد از ماجراهای فیلم Batman Begins اتفاق می‌افتد. هدف از این صحنه، به تصویر کشیدن ترسی است که جنایتکاران گاتهام از بتمن دارند. بتمنِ رابرت پتینسون هنوز در دوره‌ای میان Batman Begins و The Dark Knight قرار دارد و سریال پنگوئن به شخصیت‌هایی می‌پردازد که در حال حاضر نگرانی‌ای از بابت شوالیه شنل‌پوش، ندارند. احتمالا یک یا دو فیلم دیگر طول می‌کشد تا بتمن به کابوس شب‌های جنایتکاران گاتهام تبدیل شود.

منبع: Gamerant


دختر و پسرهای گیمر چطوری دیت میرن؟ میزگیم با @WeebHead

دختر و پسرهای گیمر چطوری دیت میرن؟ میزگیم با @WeebHead

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها