به گزارش مجله بازار این نظرسنجی که در ResetEra (که توسط سایت Windows Central پوشش خبری داده شده است) صورت گرفت. به نظر میرسد که نظرسنجی مورد نظر این سوال را مطرح میکند که آیا بازیکنان مایلند در ازای برخی محدودیتها در اشتراک، مبالغ کمتری نسبت به هزینه ماهانه استاندارد سرویس ایکسباکس گیمپس بپردازند؟ یکی از گزینههای نظرسنجی این است که بازیکنان هزینه کمتری بپردازند، اما با تأخیر به عناوین first-party ایکسباکس دسترسی داشته باشند که این تاخیر میتواند تا ۶ ماه باشد. یک نوع محدود شده اشتراک همچنین میتواند تبلیغاتی را به عنوان بخشی از سرویس به همراه داشته باشد، با این حال هنوز مشخص نیست که این تبلیغات چگونه در اشتراک ارزان گیمپس حضور خواهند داشت.
البته که یک نظرسنجی نشانهای از اتفاقی مطمئن نیست، اما همین نظرسنجی نشان میدهد که مایکروسافت به دنبال راههایی برای افزایش تعداد مشترکین سرویس خود است که فیل اسپنسر رئیس ایکسباکس در رابطه با آن اذعان کرده که با پشتیبانی قوی رایانههای شخصی، سرعت افزایش تعداد مشترکین اشتراک گیمپس پیسی نسبت به کنسول بیشتر شده است. طبق گفته مایکروسافت، از ژانویه ۲۰۲۲ سرویس گیمپس بیش از ۲۵ میلیون مشترک دارد. این شرکت اخیراً به عنوان بخشی از تحقیقات بریتانیا در مورد خرید پیشنهادی کمپانی اکتیویژن (Activision) ادعا کرده که ۶۳ میلیون کنسول فعال دارد که عدد قابل توجهی است.
ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت طی یک تماس اینترنتی در اوایل سال جاری اظهار داشت که رشد استفاده از سرویس گیمپس در تمامی پلتفرمها، بخاطر کنسول قدرتمند مایکروسافت است. او گفت: «فراگیری اشتراکهای گیمپس پیسی نسبت به سال گذشته ۱۵۹ درصد افزایش داشته و با استفاده از بازیهایی که از قابلیت ابری بهره میبرند، نحوه انتشار، اجرا و مشاهده بازیها را تغییر میدهیم. بیش از ۲۰ میلیون نفر تا به امروز از این سرویس برای استریم بازیها استفاده کردهاند. اوایل این ماه گزارش شد که سرویس ایکسباکس گیمپس در سال ۲۰۲۱ حدود ۲.۹ میلیارد دلار درآمد داشته است. حال باید صبر کرد و دید مایکروسافت چه تصمیمی برای ارائه اشتراک ارزان و با ویژگیهای کم اتخاذ خواهد کرد. نظر شما در این مورد چیست؟
نظرات