شخصیت لوتسو انیمشن داستان اسباب بازی
اخبار سینما و انیمیشن انتخاب سردبیر

معرفی شخصیت‌های انیمیشن داستان اسباب بازی | لوتسو

در اکثر داستان‌ها ممکن است شخصیت‌های منفی و شررور به اندازه قهرمان‌ها دوست‌داشتنی نباشند، اما اغلب جزو جذاب‌ترین شخصیت‌های آن داستان محسوب می‌شوند. در انیمیشن داستان اسباب بازی (Toy Story) نیز تعداد آنتاگونیست‌ها کم نیست و شخصیت لوتسو یا Lots-o’-Huggin’ Bear هم جزو این دسته قرار می‌گیرد. او یکی از شخصیت‌های اصلی و منفی انیمیشن Toy Story 3 است.

او یک خرس تدی بزرگ به رنگ سرخابی با رایحه توت فرنگی است که علی رغم ظاهر مهربان و شیرینش، زمانی به عنوان رییس زندان در مهد کودک سانی ساید فعالیت می‌کرد. لوتسو ظاهری بسیار نرم و مخملی دارد و به خاطر رایحه توت فرهنگی اغلب در بالای سر خرس‌های عروسکی می‌ایستد.

معرفی شخصیت‌های انیمیشن داستان اسباب بازی | بو پیپ

تاریخچه شخصیت لوتسو

انیمشن داستان اسباب بازی

لوتسو زندگی خود را به عنوان هدیه کریسمس برای دختر کوچکی به نام دیزی آغاز کرد و بلافاصله به اسباب بازی مورد علاقه او تبدیل شد. به نظر می‌رسید لوتسو از هر لحظه‌ای که در خانه دیزی سپری می کرد لذت می برد. یک روز، دیزی لوتسو و دو اسباب بازی دیگرش، یک عروسک نوزاد به نام بیگ بیبی و یک دلقک به نام چاکلز را به همراه خانواده‌اش به بیرون برد و در یک ایستگاه استراحت برای مدتی مشغول بازی شد.

بعد از ناهار، دیزی خوابش برد و پدر و مادرش او را به داخل ماشین بردند و به صورت تصادفی اسباب بازی‌هایش را آن‌جا جا گذاشتند. آن سه اسباب بازی مدت طولانی را آنجا منتظر ماندند اما دیزی هیچوقت به دنبال آن‌ها نرفت. لوتسو که نمی‌خواست تسلیم شود، به همراه چاکلز و بیگ بیبی روانه طبیعت شدند و سرانجام به خانه دیزی برگشتند. اما پس از آن لوتسو متوجه شد که دیزی یک خرس تدی دیگر خریده، قلبش بسیار شکست و با ناراحتی آن جا را ترک کرد.

لوتسو که احساس سرخوردگی و آسیب می‌کرد، اجازه داد تا این احساسات منفی او را در بربگیرند و به اجبار چاکلز و بیگ بیبی را وادار کرد تا دیزی را رها کنند و به دنبال او بروند. او به آن‌ها گفت که دیزی عروسک‌های دیگر را جایگزین آن‌ها کرده و دیگر به آن‌ها اهمیتی نمی‌دهد. چاکلز سعی کرد به او توضیح دهد که دیزنی فقط جای لوتسو یک عروسک دیگر آورده، زیرا دلش برای او بسیار تنگ شده بود. اما لوتسو از گوش دادن به این حرفا سر باز می‌زد.

این سه نفر روی سپر عقب کامیون تحویل پیتزا پلنت سوار شدند تا اینکه کامیون به چاله‌ای در جاده برخورد کرد و آنها را در مقابل مهدکودک Sunnyside به زمین انداخت، جایی که Lotso آن را به زندانی برای اسباب بازی‌ها تبدیل کرد و بیگ بیبی مسئول اجرای کارهای او بود. اما چاکلز هیچ بخشی از کارهای لوتسو نبود و یک بسیار دل شکسته شد. بانی اندرسون او را پیدا کرد و او را به خانه برد.

ویژگی‌های شخصیتی لوتسو

در ابتدا، این خرس تدی یک شخصیت دلسوز، مهربان و دوستانه بود و تمام ویژگی‌های خوب یک خرس عروسکی نرم را داشت. این ویژگی‌ها زمانی که که اسباب‌بازی‌ها برای اولین بار به مهدکودک Sunnyside رسیدند، و در آغوش گرفتن او توسط باز لایتیر و استشمام عطر توت فرنگی بیشتر به چشم می‌آید. یکی از دلایلی که او Lots-o’-Huggin’ Bear نامیده شده، همین خصوصیاتی است که ذکر کردیم.

او به اسباب‌بازی‌ها قول دروغین داد که بچه‌های مختلفی در مهدکودک با آن‌ها بازی خواهند کرد و هرگز احساس بی‌مهری یا طرد شدن نخواهند کرد که دروغ بود، زیرا او هرگز قصد نداشت به آن وعده عمل کند. او رفتاری جذاب و مهربانانه دارد و به همین دلیل کسی به او مشکوک نمی‌شود تا شخصیت واقعی‌اش مشخص شود.

او این رفتار دوستانه را تا زمانی که احتمال می‌رود اسباب‌بازی به اوضاع معترض باشد ادامه می‌دهد، مانند زمانی که باز از انتقال به اتاق پروانه‌ها بدون بردن دوستانش امتناع می‌کند، که باعث می‌شود لوتسو تغییر رفتار دهد. دقیقا زمانی که باز را به حالت دمو تغییر می‌دهد، جایی که Buzz را شستشوی مغزی داد تا دستوراتش را انجام دهد.

زیر این ظاهر خیرخواهانه، لوتسو واقعا یک شخصیت دیکتاتور، سادیست، بی‌رحم و رییس حیله‌گر زندان است که با مشت آهنین خود بر زندان حکومت می‌کند و اسباب بازی‌های جدید را در اتاق «Caterpillar Room» گیر می‌اندازد، جایی که کودکان نوپا بلد نیستند با اسباب بازی‌ها بازی کنند.

این تغییر رفتار او به دلیل حس خیانت احتمالی دیزی به وجود آمد. به گفته چاکلز، لوتسو قبل از آن که به طور تصادفی جا گذاشته شوند و یک خرس دیگر جایگزین او شود، یک شخصیت بسیار مهربان و دوستانه داشته است. اکنون او با همین فکر زندگی می‌کند و می‌خواهد دیگران نیز درد او را حس کنند. به اسباب بازی‌های دیگر نیز می‌گوید که آن‌ها چیز خاصی نیستند و صاحبان آن‌ها هر زمان که بخواهند بدون کوچک‌ترین اهمیتی آن‌ها را به حال خود رها می‌کنند.

به عنوان مثال، زمانی که گروه اسباب بازی‌های اندی در حین فرار با او برخورد می کنند، او سعی می کند وودی را متقاعد کند اکنون که اندی می‌خواهد به کالج برود و او را با خود نمی‌برد، پس دیگر او را دوست ندارد. او با اسباب‌بازی‌هایی که مقاومت می‌کنند، مخالفت می‌کنند و هیچ رحمی نسبت به آن‌ها ندارد.

انیمشن Toy Story 3

انیمشن داستان اسباب بازی

لوتسو برای نخستین بار در انیمیشن داستان اسباب بازی ۳ در داستان حاضر می‌شود، جایی که او در مهد کودک سانی ساید به باز، وودی و دیگر اسباب بازی‌ها معرفی می‌شود. او به صورت دوستانه از آن‌ها استقبال می‌کند و توضیح می‌دهد که همه اسباب‌بازی‌های اینجا متعلق به قبل هستند و زندگی بهتری را با نسل‌هایی از بچه‌های جدید می‌گذرانند.

لوتسو و اسباب‌بازی‌ها به درب حمام نزدیک می‌شوند که توسط بیگ بیبی باز می‌شود. لوتسو توضیح می دهد که او و بیگ بیبی قبل از رها شدن به یک مالک تعلق داشتند، اما آنها با این موضوع مشکلی ندارند. خرس عروسکی اسباب‌بازی‌های جدید را به اتاق کاترپیلار می‌برد و به آن‌ها وظایفی می‌دهد، زیرا می‌داند بچه‌های کوچک‌تر با اسباب‌بازی‌های آنجا رفتار آشوبگرانه دارند. با این حال، بدون اینکه لوتسو بداند، وودی فرار می کند تا به خانه اندی برگردد.  در همین رابطه، او روی درختی گیر می کند و بانی او را پیدا می کند.

معرفی شخصیت‌های داستان اسباب بازی | آقای سیب زمینی

حضور لوتسو در دیگر انیمیشن‌های پیکسار

پیکسار به این جزییات بامزه و مهم توجه بسیاری دارد و گاهی اوقات ممکن است شخصیت‌های یک فرانچایز را در انیمیشن‌های محبوب دیگر آن و در صحنه‌ای خاص دیده باشیم، اما درست به آن دقت نکرده باشیم. لوتسو از جمله این کاراکترهاست که در انیمیشن «Up» نیز حضور داشته است. این انیمیشن تقریبا یک سال قبل از Toy Story 3 منتشر شد و لوتسو در صحنه‌ای است که کارل خانه خود را بر فراز یک ساختمان آپارتمانی که در مقابل دیوار اتاق دختر بچه ای دراز کشیده است، می گذراند.

نکات جالب درباره شخصیت لوتسو

  • لوتسو ویژگی‌های شخصیتی مشترکی با Stinky Pete از داستان اسباب بازی ۲ دارد؛ هر دو در ابتدا دوستانه و دلسوز به نظر می رسیدند اما در نهایت مشخص شد که شرور هستند. این عمدتا به دلیل احساس طرد شدن یا دوست نداشته شدن است که در هر دو دیده می‌شود.
  • در انیمیشن سوم، لوتسو هیچ‌گاه وودی را به این نام صدا نمی‌کند و همیشه او را «کلانتر» خطاب می‌کند. او همچنین باز را هم همیشه با نام خانوادگی او، یعنی لایتیر صدا می‌زند.
  • لهجه غلیظ جنوبی او، در ابتدا رفتار ملایمش، و بسیاری از سیاست‌های مشت آهنین او به عنوان «سرپرست زندان» – از جمله انداختن زندانیان در «جعبه» – ارجاع آشکاری به «کاپیتان»، شخصیت استروتر مارتین از Cool Hand Luke است. و همچنین شخصیت قبلی ند بیتی، صداپیشه لوتسو، کلانتر جی سی کانرز، از فیلم رعد و برق سفید) بوده است.

منبع: Disenyfandom


بهترین بازی‌های ۲۰۲۴ خودمون رو مشخص کردیم؛ میزگیم با امید لنون و گلخان

بهترین بازی‌های ۲۰۲۴ خودمون رو مشخص کردیم

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها