اخبار بازی خبر

مایکروسافت می‌گوید سونی جلوی عرضه بازی‌ها برای ایکس باکس را می‌گیرد

مایکروسافت ادعا کرده که سونی، با استفاده از قراردادهای انحصاری، تلاش کرده که فاینال فانتزی ۱۶ و سایلنت هیل ۲ و دیگر عناوین، برای ایکس باکس منتشر نشوند. هر دوی این عناوین قرار است به صورت انحصاری برای پلی استیشن عرضه شوند. اما، این که در قراردادهای این بازی‌ها با سونی نوشته شده که سازندگان، نباید از ایکس باکس پشتیبانی کنند، درگیری بین دو غول بازی‌های ویدیویی را به سطح جدیدی رسانده و باعث شده بازیکنان کنسول‌های مایکروسافت حسابی از سونی دلخور شوند.

این موضوع به دلیل روند خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت مورد بحث قرار گرفته. کمیسیون تجارت ایالات متحده تلاش کرده که از این خرید جلوگیری کند و به همین دلیل، مایکروسافت اعتقاد دارد که سونی در پشت پرده تلاش کرده تا جلوی پای سازنده ایکس باکس سنگ بیندازد. اکنون یکی از کمیته‌های تحقیقات در انگلستان در حال بررسی پرونده خرید اکتیویژن است و مایکروسافت برای دفاع از خود، درباره سنگ‌اندازی‌های سونی صحبت کرده.

بزرگ‌ترین دلخوری مایکروسافت، مربوط به فاینال فانتزی ۱۶ است. این بازی میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان دارد و عدم عرضه آن روی ایکس باکس، بسیاری از فرصت‌های فوق‌‌العاده را از این کنسول گرفت
بزرگ‌ترین دلخوری مایکروسافت، مربوط به فاینال فانتزی ۱۶ است. این بازی میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان دارد و عدم عرضه آن روی ایکس باکس، بسیاری از فرصت‌های فوق‌‌العاده را از این کنسول گرفت

در بخشی از دفاعیه مایکروسافت، این کمپانی مدعی شده که سونی، در همکاری با سازندگان عناوینی مانند بلادبورن، فاینال فانتزی و سایلنت هیل، از آنان ضمانت گرفته که با ایکس باکس همکاری نکنند. نکته جالب اینجاست که سونی هیچ محدوده زمانی برای این عدم همکاری اعلام نکرده و به نوعی، قراردادهایی مادام العمر با این سازندگان بسته. به همین دلیل است که بازی‌هایی مانند بلادبورن و فاینال فانتزی ۷ ریمیک، تا کنون برای ایکس باکس منتشر نشده‌اند و از همان اول انحصاری پلی استیشن بوده‌اند.

آموزش ساخت کاتالوگ در واتساپ بیزینس؛ چیدن یک ویترین جذاب مجازی

اما بزرگ‌ترین دلخوری مایکروسافت، مربوط به فاینال فانتزی ۱۶ است. این بازی میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان دارد و عدم عرضه آن روی ایکس باکس، بسیاری از فرصت‌های فوق‌‌العاده را از این کنسول گرفت. به همین دلیل، مایکروسافت احتمالاً سعی خواهد کرد با استفاده از عناوینی مانند وارکرافت و کالاف دیوتی، این ضعف خود در زمینه انحصاری‌ها را برطرف کرده و با سونی مقابله کند.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها