السا دیزنی
اخبار سینما و انیمیشن خبر

معرفی شخصیت‌های دیزنی: السا ملکه برفی

در میان مخاطبین کم سن و سال‌تر شرکت دیزنی، السا احتمالا بیش‌تر از سایر پرنسس‌های این شرکت شناخته می‌شود. ملکه برفی که با حضور در انیمیشن Frozen به شهرت رسید، همیشه از قدرت‌های فراطبیعی خود می‌ترسد و فکر می‌کند که آن‌ها وی را به یک هیولا تبدیل خواهند کرد.

«در پادشاهی زیبای آرندل، یک فرمانروا با قدرت‌های مخفی و عظیم به دنیا آمد. هرچند که این قدرت مخفی بود او از ترسش در تنهایی باقی ماند. با این حال یک روز که او این قدرت‌ها را رها کرد تمام پادشاهی در یخ و برف ابدی فرو رفت.» نقل قولی که مطالعه کردید از تریلر انیمیشن سینمایی Frozen می‌آید؛ عبارتی که به شکلی کوتاه و مفید کل کاراکتر السا را در قالب کلمات در می‌آورد. این شخصیت که با نام کامل Elsa the Snow Queen شناخته می‌شود حاصل ازدواج شاه اگنار و ملکه ایدونا است. او یک خواهر کوچک‌تر نیز دارد که با نام آنا شناخته می‌شود.

تماشای ویدیوی بهترین بازی‌های ۲۰۲۴ خودمون رو مشخص کردیم؛ میزگیم با امید لنون و گلخان

هنگامی که السا نوجوان بود و سن زیادی نداشت، همیشه از قدرت‌های خاص خود می‌ترسید. او فکر می‌کرد که این قدرت‌ها بیش از اینکه یک موهبت باشند یک سری طلسم هستند که می‌توانند به خانواده و پادشاهی آرندل ضربه بزنند. با توجه به همین موضوع او مدت زمان زیادی خود را در قرنطینه زندانی کرد تا از تهدیدهای احتمالی جلوگیری کند. استرس‌های حاصل از این طرز فکر در نهایت کار خودشان را کردند تا پادشاهی آرندل وارد یک زمستان همیشگی شود. البته این سری آنا به کمک خواهر بزرگش آمد و با عشقی که به سمت وی روانه کرد باعث شد او قدرت‌های خود را کنترل کند.

السا دیزنی

السا در زمان کودکی نزدیک بود که با قدرت‌هایش به آنا ضربه بزند و همین موضوع او را گوشه‌گیر کرد

اما اگر بخواهیم در مورد ریشه‌های شخصیت السا و نحوه خلق او صحبت کنیم باید بدانید که شرکت دیزنی او را با الهام از یک نوشته فوق‌العاده قدیمی ساخته است. ملکه برفی (Snow Queen) در واقع یک افسانه قدیمی دانمارکی است که در سال ۱۸۴۴ توسط یک نویسنده دانمارکی با نان هانس کریستین اندرسن روی کاغذ آمد. این کتاب برخلاف سایر نوشته‌های هانس کریستین اندرسن حالتی رمان گونه داشت و در قالب هفت چپتر مختلف روایت می‌شد. البته باید بدانید که شرکت دیزنی برای طراحی Elsa در انیمیشن فروزن تغییرات زیادی را در این پرنسس ایجاد کرد.

اما شاید با خود بپرسید که السا چرا باید از همان دوران نوجوانی از قدرت‌های خود بترسد؟ براساس اطلاعات او در دوران کودکی نزدیک بود به صورت تصادفی خواهر کوچک‌ترش یعنی آنا را بکشد. پس از این سانحه که خوشبختانه پیامد دلخراشی به همراه نداشت، ملکه برفی از قدرت‌های خودش وحشت پیدا کرد و به سختی می‌توانست با آن‌ها کنار بیاید. یکی از تفاوت‌های شخصیت مورد بحث با سایر پرنسس‌های دیزنی همین است که Elsa از قدرت‌های خود می‌ترسید و به جای اینکه یک شاهزاده متین و موقر باشد، تمام وقتش را در انزوا می‌گذراند. البته این ترس‌ها و مشکلات احساسی هیچ چیز از محبت و مهربانی او نسبت به دیگران کم نکرد.

معرفی شخصیت‌های دیزنی: آلیس در سرزمین عجایب

السا در طی اولین انیمیشن فروزن ۲۱ ساله بود و در دنباله آن که در سال ۲۰۱۹ اکران شد ۲۴ سال داشت. او همیشه به خاطر موهای سفید-نقره‌ای و متفاوت خود شناخته می‌شود. ولی با این حال همه می‌گویند که به غیر از رنگ موها، او شباهت زیادی با مادرش یعنی ملکه ایدونا دارد. راستی باید بدانید که کار ملکه برفی با دنیای سینما تمام نشده و او حداقل در قسمت سوم و چهارم فیلم فروزن حضور پیدا خواهد کرد.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Disney.Fandom


Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها