شخصیت جسی انیمیشن داستان اسباب بازی
اخبار سینما و انیمیشن انتخاب سردبیر

معرفی شخصیت‌های داستان اسباب بازی | جسی

علاوه بر کلانتر وودی که یک اسباب بازی کابوی (گاوچران) در انیمیشن داستان اسباب بازی (Toy Story) بود، یک کاراکتر گاوچران دختر به نام «جسی» هم وجود داشت. جسی با نام کامل Jessie the Yodeling Cowgirl یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی داستان است که برای اولین بار در Toy Story 2 ظاهر می‌شود.

او یک عروسک قدیمی پارچه‌ای گاوچران از دهه ۵۰ میلادی، بهترین دوست Bullseye و یکی از اعضای سابق گروه وودی (Woody’s Roundup Gang) است که به امیلی تعلق داشت. در ابتدا جسی قصد دارد به عنوان یک کلکسیون عمل کند و از این حقیقت که وودی صاحب دارد، اصلا خوشش نمی‌آید.

اما زمانی که وودی و دوست اسباب بازی فضایی‌اش، باز لایتیر او را از یک هواپیما نجات می‌دهند، سرانجام هدف اصلی خود، یعنی اینکه او عروسک است و قرار است با او بازی شود را می‌پذیرد.

طی سال‌ها، جسی همچنان هدف واقعی خود را دنبال می‌کند، اما وقتی متوجه می‌شود که اندی بزرگ شده، تصور می‌کند که قرار است یک بار دیگر رها شود و بقیه را متقاعد می‌کند تا خود را به مهد کودک سانی ساید اهدا کنند. البته او بعدا به دلیل حضور لوتسو در آن‌جا به شدت پشیمان می‌شود. در نهایت، او و دوستانش پس از آن که به بانی اهدا می‌شوند، به اسباب بازی مورد علاقه او تبدیل می‌شوند.

زمانی که وودی دوباره به بو پیپ می‌پیوندد، جسی یکی از دو رهبر اسباب بازی‌های بانی می‌شود و نشان کلانتر به عنوان نماد رهبری به او داده می‌شود و خاطره وودی را نیز گرامی می‌دارد.

معرفی شخصیت‌های انیمیشن داستان اسباب بازی | لوتسو

پیشینه و ویژگی‌های شخصیتی جسی

انیمیشن داستان اسباب بازی

جسی یک عروسک گاو چران دوستانه، طعنه‌آمیز و هیجان‌زده و شاد است. او دوست دارد که همه کودکان به او علاقه داشته باشند و توانایی آواز خواندن دارد. او از بودن در انبار متنفر است، زیرا کلاستروفوبیک (ترس از تنگا) دارد و نمی‌تواند تحمل کند کسی او را دوست نداشته باشد.

دختری به نام امیلی زمانی جسی را دوست داشت، تا زمانی که او را رها کرد و در صندوق صدقه گذاشت که برای همیشه به او از لحاظ احساسی ضربه زد. به همین دلیل، او در نهایت توسط ال پیدا شد و معتقد بود که هدف واقعی او تبدیل شدن به یک آیتم دائمی در موزه‌ای در توکیو، ژاپن است. با این حال، پس از خیانت پیت بدبو و نجات یافتن توسط وودی، او هدف واقعی خود را پذیرفت و آن این بود که با او بازی کنند.

به خاطر مشکلاتی که بعد از رها شدن برایش پیش آمد و سال‌ها در انبار مانده بود، جسی به شدت از فضای بسته می‌ترسد و از بودن در جعبه متنفر است. در حالی که بلاخره وقتی در جعبه‌ای مهر و موم شده و وودی به نجاتش می‌آید، با این ترس خود روبرو می‌شود. پس از غلبه بر آن، جسی ذهنش بازتر می‌شود و ترس کمتری نسبت به آن پیدا می‌کندو

جسی به دوستاشن بسیار اهمیت می‌دهد، به خصوص نسبت به باز که علاقه بسیار زیادی به او دارد و وودی که او را مانند برادر خود می‌داند. او همچنین درک بسیار بالایی دارد. پس از اینکه وودی بو پیپ را پیدا می کند و دوباره به هم می پیوندد، تصمیم او را برای ماندن با بو پیپ می پذیرد.

اگرچه جسی از رفتن وودی غمگین است، اما او را قبل از رفتن در آغوش می گیرد و نشان کلانتری را که وودی به او می دهد به عنوان نماد رهبری آینده اش نگه می دارد.

جسی همچنین در مقابل دشمنانش هم جسور است. برای مثال در انیمیشن داستان اسباب بازی ۲، وقتی پیت بدبو به گروه خیانت می‌کند، جسی با عصبانیت به او می‌گوید این عادلانه نیست که آن‌ها را مجبور به رفتن به ژاپن کنند.

همچنین در Toy Story 3 جسی پس از فهمیدن اینکه اندی به دنبال اسباب‌بازی‌ها است، به دوستانش می‌گوید که باید فورا به خانه بروند، علی‌رغم اینکه لوتسو به او هشدار داده بود که آن‌ها حق ندارد مهد کودک را ترک کنند.

توسعه شخصیت جسی

در ابتدا قرار نبود جسی در انیمیشن داستان اسباب بازی ۲ ظاهر شود، زیرا عضو زن گروه Roundup در اصل یک کاکتوس به نام «Señorita Cactus» بود که در واقع قرار بود یکی از شخصیت‌های منفی داستان باشد.

با این حال، نانسی لستر، همسر جان لستر،[کارگردان فرانچایز Toy Story] پیشنهاد کرد که در انیمیشن دوم باید یک شخصیت زن قوی وجود داشته باشد که خیلی زود منجر به خلق جسی شد. آن شخصیت کاکتوس نیز سریعا حذف و به جای آن یک عروسک دختر گاوچران جایگزین شد.

بنابراین به دلیل جذابیت و محبوبیت نقش او در داستان اسباب بازی ۲، جسی بعدا جایزه سرگرمی پتسی مونتانا از موزه ملی دختر گاوچران و تالار مشاهیر را به دست آورد. جسی همچنین قهرمان اصلی فیلم کوتاه Toy Story of Terror نیز بود.

در Toy Story 4، جاش کولی (پویا نما) توضیح می‌دهد که جسی اسباب بازی مورد علاقه بانی است و او خیلی زود جایگزین وودی می‌شود. حتی نشان وودی را نیز به جسی می‌دهد و ادعا می‌کند که او اکنون کلانتر گروه است. این ایده از دختر خود او الهام گرفته شده که خودش هم عروسک جسی را به وودی بیشتر ترجیح می‌دهد.

معرفی شخصیت‌های انیمیشن داستان اسباب بازی | بو پیپ

ویژگی‌های ظاهری شخصیت جسی

انیمیشن داستان اسباب بازی

مانند وودی، جسی نیز یک عروسک دختر گاوچران و پارچه‌ای است که لاغر اندام و باریک با پوست پلاستیکی روشن است. موهای او از نخ قرمز به صورت دم اسبی بافته شده که پاپیونی زرد به پایین آن بسته شده است. ابروهای قهوه‌ای رنگ، چشمان سبز، یک بینی کوچک، گونه‌های گلگون و لب‌های صورتی دارد و همچنین نمد قرمز رنگی به تن می‌کند و یک کلاه گاوچرانی وسترنی به سر می‌کند.

پوشش او شامل یک پیراهن گاوچرانی آستین بلند سفید دو رنگ، یک بلوز دخترانه گاوچرانی به سبک وسترن با طرح منحنی قرمز و سرآستین‌های زرد و چند دکمه سفید به صورت عمودی می‌شود و یک چکمه گاوچرانی نیز می‌پوشد.

توانایی‌های شخصیت جسی

جسی به عنوان یک عروسک گاوچران توانایی‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به آواز خواندن، رهبری، توانایی اداره کردن شرایط مختلف و رقص را اشاره کرد.

اولین حضور جسی در فرانچایز Toy Story

همانطور که گفتیم جسی برای نخستین بار در انیمیشن دوم داستان اسباب بازی حضور پیدا کرد. او دومین عروسکی بود که وودی در آپارتمان ال به همراه Bullseye و Stinky Pete ملاقات کرد. او دمدمی مزاج، شیرین، بامزه و ورزشکار است و عادت دارد وقتی خوشحال یا هیجان‌زده است، آواز بخواند. بقیه به وودی اطلاع می‌دهند که او یک عروسک کلکسیونی و ستاره برنامه تلویزیونی کودک و فراموش شده Woody’s Roundup است.

نکات جالب درباره شخصیت جسی

  • با توجه به اینکه در فلش بک مربوط به جسی جز گروه کوچکی از اسباب‌ها هیچ اسباب بازی دیگری دیده نشد، می‌توان گفت که او تنها اسباب‌بازی امیلی بوده است، که احتمالا دلیل مهم دیگری برای حس ترس اوست.
  • حضور کوتاه جسی در انیمیشن Monsters, Inc  بعدها بر مینی کمیک سریالی آن، یعنی Laugh Factory تاثیرات زیادی گذاشت، جایی که عروسک جسی بو به طور برجسته در قسمت سوم، «Toy Worry» حضور داشت.

منبع: Disneyfandom


بهترین بازی‌های ۲۰۲۴ خودمون رو مشخص کردیم

بهترین بازی‌های ۲۰۲۴ خودمون رو مشخص کردیم

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها