بازی Tomb Raider
اخبار بازی خبر

فروش سری بازی‌های Tomb Raider از مرز ۱۰۰ میلیون نسخه عبور کرده است

به نظر می‌رسد سری باسابقه و محبوب Tomb Raider (توم ریدر) طی سه دهه عمر خود فروش بسیار خوبی را تجربه کرده و توانسته به یک نقطه عطف قابل توجه دست یابد. باتوجه به اعلام رسمی کریستال دینامیکس، فرنچایز توم ریدر با محوریت شخصیت لارا کرافت تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه فروش داشته و در کنار آن به زودی شاهد انتشار چند نسخه ریمستر دیگر از عناوین قدیمی‌تر سری خواهیم بود.

اوایل سال جاری میلادی استودیو کریستال داینامیک با همکاری Aspyr Media نسخه‌های اول تا سوم Tomb Raider را از نظر بصری به‌روزرسانی کردند. حال ظاهرا این رویکرد قرار است ادامه داشته باشد، چراکه نسخه‌های چهارم تا ششم سری نیز در آینده نزدیک ریمستر خواهند شد. این‌ها شامل عناوین پلی استیشن ۱ یعنی The Last Revelation و Chronicles در کنار نخستین بازی سری روی پلی استیشن ۲ یعنی Tomb Raider: The Angel of Darkness می‌شود.

آمازون فیلم‌برداری سریال Tomb Raider را از اوایل ۲۰۲۵ آغاز می‌کند

نسخه‌های ریمستر از لحاظ بصری شخصیت‌ها، محیط‌ها و آیتم‌های مختلف را بهبود می‌دهد و حتی شاهد یک تغییر اساسی در پردازش سایه‌ها هستیم که تاثیر قابل توجهی روی کیفیت بازی‌ها گذاشته است. ریمسترهای جدید توم ریدر همچنین یک ویژگی جالب توجه از نسخه‌های ریمستر قبلی را بازگرانده که قطعا به مذاق خیلی از طرفداران خوش می‌آید: قابلیت تغییر میان گرافیک قدیمی (اورجینال) و ریمستر شده. شما در ادامه می‌توانید تریلر ریمستر بازی‌های Tomb Raider 4-6 را مشاهده کنید:

از جمله ویژگی‌های دیگر نسخه‌های ریمستر می‌توان به کنترل‌های مدرن و به‌روزرسانی شده، حالت عکاسی، یشتیبانی از اچیومنت‌ها و بسیاری موارد دیگر باعث می‌شود تا اکنون بهترین راه برای تجربه عناوین قدیمی توم ریدر را در اختیار داشته باشیم. سه نسخه جدید ریمستر از بازی‌های Tomb Raider در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۲۴ (۲۶ بهمن ۱۴۰۳) برای پی‌سی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵ و نینیتندو سوییچ عرضه خواهند شد.

Tomb Raider 4-6 Remastered می‌تواند از یک جهت کاملا غیرمنتظره، برای مخاطبان هیجان‌انگیز باشد چراکه شامل یکی از بدترین بازی‌های تاریخ فرنچایز توم ریدر می‌شود. بازی Tomb Raider: The Angel of Darkness (محصول ۲۰۰۳) در حال حاضر بدترین نمره متاکریتیک را در میان عناوین سری به خود اختصاص داده (نمره ۵۲ از ۱۰۰) و صدالبته Chronicles نیز آنچنان از قافله عقب نمانده است (با نمره ۶۳ از ۱۰۰). به همین خاطر ملاقات مجدد با این عناوین جنجالی و ناموفق به واسطه نسخه‌های ریمستر می‌تواند حائز اهمیت باشد. به عنوان مثال Angel of Darkness به خاطر کنترل‌های دشوار و گیج‌کننده در کنار یک سری بخش مخفی‌کاری سوال برانگیز، حسابی مورد انتقاد بود و اکنون دوست داریم ببینیم نسخه ریمستر توانسته عمده این مشکلات را برطرف کند یا خیر.

آمازون خبر خوبی برای طرفداران بازی Tomb Raider دارد

طرفداران لارا کرافت و سری Tomb Raider روزهای نسبتا هیجان‌آوری را پشت سر می‌گذارند، چراکه فرنچایز محبوب آن‌ها در مرکز توجهات قرار دارد و در آینده آن نیز کاملا برایش روشن است. علاوه بر اینکه چند روز پیش سریال انیمیشنی Tomb Raider: The Legend of Lara Croft از طریق نتفلکیس پخش شد، ما می‌دانیم استودیو کریستال داینامیکس روی بازی جدید فرنچایز هم کار می‌کند و چندی پیش توسعه مثبت این پروژه توسط استودیو تایید شده بود. به نظر می‌رسد جنجال‌ها و مشکلات عدیده امبریسر گروپ خیلی گریبان‌گیر این استودیو بازی‌سازی نشده و آن‌ها با قدرت به کار روی نسخه بعدی توم ریدر ادامه می‌دهند. از سوی دیگر سریال لایو اکشن توم ریدر نیز در آمازون در دست ساخت قرار دارد و طبق گزارشات، فیلم‌برداری آن از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

منبع: GamesRadar


Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها