کلاود گیمینگ ایکس باکس
اخبار بازی خبر

ایکس باکس به‌زودی یک قابلیت بسیار مهم را به بخش کلاود گیمینگ خود اضافه می‌کند

مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ میلادی سرویس کلاود گیمینگ ایکس باکس را راه‌اندازی کرد؛ سرویسی که به مخاطبان اجازه می‌دهد بازی‌های گیم پس را بدون نیاز به سخت‌افزار قدرتمند و تنها از طریق اتصال به اینترنت، استریم کنند. مشخصا، گیم پس هرچقدر هم گسترده و هیجان‌انگیز باشد، شامل تمام بازی‌های ویدیویی نمی‌شود و در همین راستا سرویس بازی فضای ابری Xobx محدودیت‌های برای مخاطبان به همراه داشته است. گرچه گزارشات جدید نشان می‌دهد مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای تغییر این موضوع است و در آینده نه چندان دور شاهد گسترش کارکردها و نتیجتا محبوبیت کلاود گیمینگ خواهیم بود.

تحلیل‌گر: پلی استیشن ۶ و ایکس باکس بعدی حداقل ۶۰۰ دلار قیمت خواهند داشت

طبق گزارش رسانه The Verge، مایکروسافت از ماه آینده میلادی برنامه‌ای آزمایشی را آغاز خواهد کرد که بر اساس آن بازیکنان می‌توانند بازی‌های خودشان را – حتی اگر در کتابخانه عناوین گیم پس نباشند – به صورت استریم اجرا کنند. به نظر می‌رسد غول تکنولوژی دنیا از ماه‌ها پیش برای این مسیر جدید آماده شده و طی این مدت سرورها و قابلیت‌های سرویس کلاود گیمینگ خود را ارتقاء داده است. در نتیجه ایکس باکس برای اطمینان از کارکرد درست این قابلیت جدید، به زودی آن را با کمک اینسایدرهای خود تست خواهد کرد تا محصول و ویژگی نهایی به صورت کامل و بی‌نقص به دست کاربران برسد.

اوایل هفته گذشته ایکس باکس تایید کرده بود که تا ماه نوامبر، قابلیت خرید و تجربه بازی‌های ایکس باکس از طریق اندروید (به وسیله اپ Xbox) ایجاد خواهد شد. زمانی که آپشن جدید استریم بازی‌ها فعال شود، ورای اینکه یک بازیکن از چه دستگاهی استفاده می‌کند، می‌تواند دست به خرید و تجربه بازی‌های ایکس باکس بزند. به لطف اتفاقات دادگاه اخیر گوگل و اپیک گیمز، اکنون مایکروسافت می‌تواند کاملا از پلتفرم گوگل پلی فاصله بگیرد و بازی‌های خود را روی اندروید به صورت مستقیم عرضه کند. اینگونه بهره‌وری مالی سیستم جدید کلاود گیمینگ برای ایکس باکس بیشتر خواهد شد، چراکه دیگر نیازی به تقسیم هزینه‌ها با گوگل ندارد.

هرآنچه که در مورد کنسول جدید ایکس باکس می‌دانیم

علاوه بر این‌ها، مایکروسافت همچنان قصد دارد اپ استور مخصوص ایکس باکس را روی موبایل ساخته و عرضه کند. البته ابتدای مسیر این برنامه تنها به ارائه تخفیفات و انجام خریدهای درون‌برنامه‌ای ختم خواهد شد، اما خب به مرور زمان قابلیت فروش و تجربه بازی‌های انحصاری (فرست پارتی) ایکس باکس نیز در آن ایجاد می‌شود.

در اخبار مرتبط با Xobx، گفته می‌شود مایکروسافت کاملا برنامه عرضه یک کنسول میان‌نسلی مثل پلی استیشن ۵ پرو را از سیاست‌های خود خارج کرده و روی نسل بعدی کنسول‌های خود تمرکز دارد. نکته جالب توجه در این میان، احتمال عرضه یک کنسول دستی (شبیه به استیم دک) در کنار کنسول خانگی و قدرتمند ایکس باکس است که می‌تواند معادلات صنعت را تغییر دهد. انتظار می‌رود کمپانی‌های سونی و مایکروسافت جایی در سال‌های ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ از نسل دهم کنسول‌ها رونمایی کنند.

منبع: Gamespot


Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها