انیمیشن هری پاتر
اخبار سینما و انیمیشن خبر

هری پاتر پیش از سریال ریبوت به یک اسپین‌آف انیمیشنی احتیاج دارد

شبکه HBO علی‌رغم واکنش‌های ضد و نقیض طرفداران، همچنان مشغول تولید سریال لایو اکشن و ریبوت هری پاتر (Harry Potter) است. شاید ماهیت چنین اثری در نزد مخاطبان در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد و عملکرد و موفقیت آن نیز کاملا غیرقابل پیش‌بینی به‌نظر می‌رسد. با این حال، دنیای جادوگران جی. کی. رولینگ بدون شک می‌تواند از یک رویکرد متفاوت هم نفع زیادی ببرد: یک انیمیشن اسپین‌آف. بسیاری از فرنچایزهای چندرسانه‌ای و بزرگ دنیا طی چند سال اخیر دست به ساخت آثار کم‌بودجه و کوچکتری مثل انیمیشن‌های سینمایی و سریالی زده‌اند، چراکه علاوه بر ریسک تجاری کمتر، فرصتی در اختیار افراد خلاق قرار می‌دهد تا ایده‌های تازه و خاص خودشان را در محیطی امن‌تر پیاده‌سازی کنند.

سریال لایو اکشن Harry Potter که پخش خود را از سال ۲۰۲۶ میلادی آغاز می‌کند، از حالا برای یک روند ده ساله برنامه‌ریزی شده و از همین رو طرفداران سری هری پاتر به دو دسته موافق و مخالف تقسیم شده‌اند. عده‌ای فکر می‌کنند فیلم‌های سینمایی هری پاتر کارشان را به خوبی انجام داده و دیگر نیازی به یک ریبوت و روایت دوباره از داستان کتاب‌ها نداریم. از سوی دیگر، برخی نیز فکر می‌کنند بازگشت به دنیای جادوگران هاگوارتز هرطور که باشد جذاب و تماشایی خواهد بود. با این حال مشخصا ریبوت فرنچایز با چهره‌هایی کاملا جدید می‌تواند خطر شکست بالایی داشته باشد و احتمالا درصد قابل توجهی از «پاتر هدها» واکنش خوبی به آن نشان ندهند. با تمام این اوصاف اگر برادران وارنر پیش از انتشار سریال ریبوت اثری متفاوت را در قالب یک اسپین‌آف انیمیشنی تقدیم هواداران کند، شانس موفقیت بیشتری خواهد داشت.

ساخت تریلر فیلم Harry Potter and the Cursed Child توسط طرفداران

یک موقعیت ایده‌آل برای یک اسپین‌آف انیمیشنی

انیمیشن هری پاتر

رمان‌های محبوب و جذاب جی. کی رولینگ درباره «پسری که زنده ماند» به سری فیلم‌های بلاک باستر، اسپین‌آف‌های سینمایی پیش‌درآمد، نمایش‌های تئاتر و حتی بازی‌های ویدیویی مثل Hogwarts Legacy تبدیل شده است. با این حال، عجیب به نظر می‌رسد که این فرنچایز فانتزی و بزرگ هنوز – با وجود گذشت ۲۷ سال از انتشار نخستین کتاب – دنیای انیمیشن‌ را مورد اکتشاف قرار نداده است. اکنون بهترین فرصت ممکن برای در آغوش کشیدن این رسانه مهیج و پرطرفدار است و لزوما به محصولات پربودجه و عظیمی مثل انیمیشن‌های پیکسار احتیاجی نیست. با ظهور و موفقیت انیمیشن‌های دو و نیم بعدی مثل Spider-Man: Into the Spider-Verse و Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem، مشخصا رویکردها و سبک‌های هنری بسیار متنوع و منعطفی در دنیای انیمیشن وجود دارد و هری پاتر می‌تواند از این شرایط بیشترین بهره را ببرد.

درست مثل انیمیشن‌های اخیر اسپایدرمن، یک اسپین‌آف انیمیشنی از Harry Potter می‌تواند در کنار عناوین لایو اکشن و سریال جدید HBO به کار خود ادامه دهد و تداخلی با آن‌ها نداشته باشد. دنیای هری پاتر از لحاظ خطوط داستانی و شخصیت‌های متنوع بسیار غنی بوده و پتانسیل باورنکردنی برای پرداختن به روایت‌های ثانویه و کوچک‌تر در قالب انیمیشن و اسپین‌آف وجود دارد. جالب است بدانید زمانی که سریال ریبوت اچ‌بی‌او رسما معرفی شد، خیلی از طرفداران حسابی به دنبال ساخت یک نمایش انیمیشنی جذاب بودند که توسط استودیویی مثل جیبلی (Ghibli) ساخته شود. اما خب باتوجه به معرفی برخی از بازیگران و نزدیک شدن به روند آغاز فیلمبرداری، به نظر می‌رسد رفتن سمت فرمت انیمیشن برای سریال ریبوت دیگر ممکن نباشد. به همین خاطر، یک سریال جداگانه و اسپین‌آف گونه انتخابی به‌جا و هوشمندانه خواهد بود و قطعا طرفداران بی‌شماری منتظر یک اثر اینچنینی هستند.


تماشا کنید: تریلر مفهومی جدید فیلم Harry Potter and the Cursed Child


انتخاب بازیگر برای آثار مختلف هری پاتر بسیار دشوار است، چراکه دنیل ردکلیف، اما واتسون و روپرت گرینت همچنان به عنوان شخصیت‌های هری، هرماینی و ران در ذهن هواداران نقش بسته‌اند. گرچه موضوع فقط سه شخصیت اصلی نیستند؛ بسیاری از بازیگرانی که در نقش‌های مختلف فیلم‌های هری پاتر ظاهر شده بودند، امروزه دیگر کنار ما نیستند و از دنیا رفته‌اند. این شامل الن ریکمن (اسنیپ)، مایکل گمبون (دامبلدور)، رابی کالترین (هاگرید) و مگی اسمیت (مینروا مک‌گونگال) – که متاسفانه همین چندی پیش از دنیا رفت – می‌شود. در حالی که انتخاب بازیگران جدید برای این نقش‌ها از نظر اخلاقی و حرفه‌ای مشکلی ندارد، اما خب پیدا کردن هنرپیشگان متناسب برای زنده نگه داشتن یاد این افراد محبوب کار دشواری به نظر می‌رسد. هر بازیگری که بخواهد در این نقش‌های پرچالش و خاطره‌انگیز حضور پیدا کند، زیر ذره‌بین بی‌رحم طرفداران قرار خواهد گرفت. با این حال یک اسپین‌آف انیمیشنی از هری پاتر ایجاد تغییرات را آسان‌تر می‌کند، زیرا طرفداران به خاطر تفاوت‌های اساسی انیمیشن با لایو اکشن بهتر با عوض شدن صدا و ظاهر شخصیت‌ها کنار می‌آیند.

داستان‌ها و سبک جدید برای اسپین‌آف هری پاتر

انیمیشن هری پاتر

اسپین‌آف‌های احتمالی هری پاتر نیازی نیست مثل فیلم‌های پایانی سری بسیار تاریک و جدی باشند. به عنوان مثال یک سریال انیمیشنی از Harry Potter‌ می‌تواند دست به انجام کارهای کاملا متفاوتی بزند و وارد ژانرهایی مثل درام، کمدی یا حتی جنایی شود. یک نمونه موفق از این رویکرد انیمیشن Star Trek: Lower Decks محسوب می‌شود که داستانی نسبتا آشنا را از دیدگاه یک شخصیت فرعی در دنیای استار ترک روایت می‌کند. با چنین روشی اسپین‌آف انیمیشنی هری پاتر قادر است حتی داستان و وقایع اصلی هری پاتر را از دیدگاه یکی از دانش‌آموزان یا اساتید به تصویر بکشد و به دنیای آن شاخ و برگ بدهد.

قوی‌ترین جادوگر‌های هری پاتر | کسی حریف این ۳۰ نفر نمی‌شود

اسپین‌آف انیمیشنی Harry Potter همچنین می‌تواند به داستان‌هایی بپردازد که فیلم‌های سینمایی صرفا اشاراتی به آن‌ها داشته‌اند – مثل روایت دوستی اسنیپ با لیلی و نحوه تبدیل آن به عشق فرازمینی، یا رابطه پیچیده او با دامبلدور. حتی مباحث بسیاری در رابطه با نحوه به قدرت رسیدن ولدمورت در جریان دومین جنگ جادوگران وجود دارد. یک ایده دیگر بازگشت به گذشته‌های دورتر است، جایی که مدرسه هاگوارتس برای نخستین بار توسط «چهار بنیان‌گذار» تاسیس و ساخته شد. در هر حال می‌توان گفت دنیای هری پاتر به اندازه کافی عظیم، عمیق و غنی است و صدها داستان کوچک و بزرگ در آن به وقوع پیوسته و سازندگان احتمالی یک اسپین‌آف گزینه‌های بی‌شماری برای انتخاب و اجرای یک اثر منحصر به‌فرد و موفق دارند.

مهم‌تر از همه آن است که همه این ایده‌های در صورتی که از طریق مدیوم انیمیشن وارد کار شوند، دیگری نیازی به بودجه‌های چند صد میلیون دلاری – که برای آثار لایو اکشن و کلان‌بودجه خرج می‌شود – نخواهد بود. صاحبان حقوق ساخت آثار سینمایی و تلویزیونی بر اساس Harry Potter باید به بررسی اسپین‌آف‌های برجسته‌ای چون Star Wars: The Clone Wars بپردازند و از عملکرد خارق‌العاده و جنبه‌های کلیدی و تعیین‌کننده آن الهام بگیرند. صدالبته این اتفاق آنچنان دور از انتظار نیست، چراکه طی سال‌های اخیر کمپانی‌های بزرگ سرگرمی از همین سیاست‌گذاری برای گسترش آی‌پی‌های محبوب استفاده کرده‌اند. به عنوان مثال نتفلیکس انیمه Watch The Witcher: Nightmare of the Wolf را ساخته و فرنچایز ارباب حلقه‌ها نیز به واسطه آثار انیمیشنی چون The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim در حال بزرگتر شدن است.

منبع: Game Rant


Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها