موانا دیزنی
اخبار سینما و انیمیشن خبر

معرفی شخصیت‌های دیزنی: موانا

در دوران پسا رنسانس پرنسس‌های شرکت دیزنی، سازندگان سعی کردند تنوع نژادی را به محصولات خود بیفزایند. یکی از این تلاش‌ها به شخصیت و انیمیشن موانا (Moana) ختم شد که عاشق دریا و ماجراجویی در آب‌های آزاد است.

موانا نام یکی از پرنسس‌های نسبتا جدید شرکت دیزنی است که اولین دفعه با اکران انیمیشن Moana بیش‌تر در میان مردم شناخته شد. این شخصیت که موهای بلند سیاه و پوستی نسبتا تیره دارد، در یک جزیره خیالی به نام Moutnui متولد شد و میراث همیشگی خانواده خود یعنی دریا نوردی را ادامه داد. پدر و مادر Moana به ترتیب چیف توی و سینا نام دارند و خواهر بزرگ‌ترش با نام سیمئا (Simea) شناخته می‌شود. اگر بخواهیم به ترتیب جلو برویم باید بدانید که شخصیت مورد دوازدهمین پرنسس رسمی شرکت دیزنی به شمار می‌رود.

تماشای ویدیوی داستان‌های ترسناک سری جی‌تی‌ای که حتما باید بدونی

موانا یک دختر قوی، امیدوار و مستحکم است که به عنوان دختر رئیس جزیره Moutnui به دنیا می‌آید. عشق به جزیره مادری و آب‌های آزاد اطراف آن از همان دوران کودکی در هویت او نهادینه شد و وجود او را فرا گرفت. به همین خاطر هم هنگامی که جزیره مذکور تهدید به خطر شد، Moana از حریم امن خود بیرون زد تا بتواند ماجراجویی کند و مردمش را از دست نیروهای تاریک نجات دهد. البته او در بین این ماجراجویی به دنبال پاسخ سوالاتی می‌رود که از همان دوره کودکی در ذهنش شکل گرفته بود.

موانا دیزنی

موانا با وجود اینکه جزیره و مردمش را دوست دارد، عاشق این است که به دل دریا بزند و ماجراجویی کند

اما اگر بخواهیم در مورد شخصیت این دختر دوست داشتنی صحبت کنیم بهتر است به حرف‌های مادربزرگ خود موانا ارجاع کنیم. طبق گفته مامان‌بزرگ تالا (Gramma Tala) شخصیت مورد بحث با همه فرق دارد و نسبت به سایر افراد پیرامون خود متمایز به نظر می‌رسد. او نه تنها عاشق زندگی خود و دریا است، بلکه از هیچ چیزی نمی‌ترسد و از لحاظ فیزیکی هم فرد قدرتمندی محسوب می‌شود. هرچند که Moana در برخی مواقع به تصمیم‌ها و طبیعت خود شک می‌کند، اما آنقدری از جنبه ذهنی قوی است که اجازه ندهد آن‌ها مانع پیشرفت و تکمیل چالش‌های پیش و رو شوند.

همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم موانا یکی از تلاش‌های شرکت دیزنی برای بخشیدن تنوع نژادی به پرنسس‌ها بود. او در یک جزیره خیالی به نام Moutnui به دنیا آمده که در واقع حکم همان جزایر هاوایی در دنیای واقعی را دارد. او درست مانند بومی‌های هاوایی موهایی مجعد، پوستی نسبتا تیره و بدنی درشت دارد و از این قبیل نسبتا به سایر پرنسس‌های دیزنی متمایز می‌شود. حتی اگر به لباس‌های او هم دقت کنید رگه‌هایی از لباس‌های بومی‌های هاوایی را مشاهده می‌کنید که اکثرا با رنگ‌های روشن و با توجه به آب و هوای گرم آن منطقه به ساخت می‌رسند.

معرفی شخصیت‌های دیزنی: مولان

نکته قابل توجه دیگری که بیش‌تر می‌توانیم در موردش صحبت کنیم، به شک و تردیدهایی است که موانا نسبت به خودش و هویتش مطرح می‌کند. او خانواده خوبی دارد و سایر افراد جزیره هم همیشه با او خوش رفتار هستند، به همین دلیل هم او عاشق خانه و مردم خود است. منتها این شخصیت علاقه وصف‌ناپذیری نسبت به دریا و اقیانوس دارد و نمی‌تواند از هیچ طریقی از آن چشم‌پوشی کند. اما در این میان یک نکته‌ای وجود دارد. مردم جزیره برای جلوگیری از خطرهای احتمالی نمی‌توانند زیاد به سمت آب‌های آزاد بروند و همین موضوع ماجراجویی‌های جاه‌طلبانه Moana را مختل می‌کند.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Disney.Fandom


Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها