انیمیشن The Wild Robot / انیمیشن ربات وحشی
اخبار سینما و انیمیشن خبر

دنباله انیمیشن موفق The Wild Robot ساخته می‌شود

کارگردان انیمیشن The Wild Robot تایید کرد که دنباله این فیلم موفق ساخته خواهد شد. کریس سندرز، این هفته با رسانه ددلاین مصاحبه کرد و گفت که کمپانی دریم‌ورکس انیمیشن (Dreamworks Animation) در حال حاضر مشغول ساخت ادامه‌ای برای این فیلم تازه اکران شده است. در آخر هفته گذشته، انیمیشن ربات وحشی توانست به درآمد جهانی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برسد. کتاب پرفروش پیتر براون با همین نام، منبع اقتباس این انیمیشن است. سندرز گفت: «صد درصد بله، برنامه‌هایی برای ساخت قسمت دوم وجود دارد.» این خبر خوبی برای طرفداران این فیلم خانوادگی است. انیمیشن The Wild Robot در حالی اکران شد که درست قبل از آن، انیمیشن Transformers One نیز به روی پرده رفته بود.

بسیاری از منتقدان، تحت تأثیر روش‌هایی که این انیمیشن کتاب محبوب کودکان را به یک ماجراجویی حماسی تبدیل کرده است، قرار گرفته‌اند. همان‌طور که بسیاری از نقدها اشاره کرده‌اند، انیمیشن ربات وحشی از لحاظ فنی درخشان است. دریم‌ورکس انیمیشن در سینمای خانوادگی جایگاه ویژه‌ای دارد و مجموعه‌های پرسابقه و مهمی مانند How to Train Your Dragon و Shrek را خلق کرده است. حالا به نظر می‌رسد که دریم‌ورکس با این انیمیشن جدید، شروع یک مجموعه دیگر را در دست دارد.

فیلم The Wild Robot ترکیبی از انیمه‌های هایائو میازاکی و آثار کلاسیک دیزنی + ویدیو انیمیشن The Wild Robot / انیمیشن ربات وحشی

در یکی از نقدهایی که برای انیمیشن The Wild Robot منتشر شده، چنین آمده است:

در این مرحله، کریس سندرز موفقیت خود را به عنوان یکی از بزرگترین کارگردانان انیمیشن‌های سینمایی تثبیت کرده است. با یک تیم برتر از انیماتورها پشت سر خود، سندرز نوعی داستان‌سرایی تصویری خلق می‌کند که اغلب حتی نیازی به دیالوگ ندارد (مخصوصاً در ابتدای فیلم.) از طراحی هوشمندانه و عملکرد ربات Roz 7134 گرفته تا دنیای وحشی و حیوانات مختلفی که در آن زندگی می‌کنند، ترکیب طبیعت و فناوری در این فیلم سرگرم‌کننده و به طرز منحصربه‌فردی امیدوارکننده است. از نظر روایت، سندرز بار دیگر داستانی می‌سازد که هم برای بینندگان جوان و هم مسن به طرز تأثیرگذاری معنا دارد و در مضامین مربوط به رابطه کودک-والدین، عالی عمل می‌کند. تنها انتقادی که می‌توان کرد این است که داستان ممکن است برای بینندگان جوان کمی طولانی باشد (۱۰۲ دقیقه)، اما شاید آن ۲۰ دقیقه اضافی را با یک اوج هیجان‌انگیز و شبیه یک بلاک‌باستر جبران کند.

انیمیشن The Wild Robot / انیمیشن ربات وحشی

دنباله انیمیشن The Wild Robot ساخته می‌شود

مدتی پیش، از کریس سندرز در مورد امکان بازگشت به داستان Roz در یک فیلم دیگر سوال شد. اکنون می‌دانیم که این اتفاق خواهد افتاد. اما حتی یک هفته پیش، هیچ چیزی قطعی نبود. در گفت‌وگو با NBC، این فیلمساز توضیح داد که چقدر از ساختن داستان‌هایی در این دنیا لذت می‌برد. دریم‌ورکس سال‌هاست که در حال اقتباس از این رمان محبوب کودکان است. توجه به جزئیات در هر فریم از سبک بصری چشم‌نواز فیلم دیده می‌شود. علاوه بر این، ربات وحشی نقدهای بسیار مثبتی از سوی مخاطبان و منتقدان دریافت کرده است. بنابراین، نباید تعجب‌آور باشد که ما باز هم داستان Roz را خواهیم دید. سندرز درباره داستان و توانایی‌های لوپیتا نیونگو (صداپیشه شخصیت Roz) نیز صحبت کرد. او گفت:

خیلی دوست دارم. فکر می‌کنم تمام تیم به طرز بی‌سابقه‌ای در این فیلم غرق شده بودند، حتی خود من. این یک کار عاشقانه از طرف همه اعضای استودیو بود و بله، فکر می‌کنم دوست دارم مدتی اینجا بمانم.

انیمیشن The Wild Robot / انیمیشن ربات وحشی

سندرز در ادامه با تحسین بازی نیونگو گفت:

او واقعاً رهبری ساخت این شخصیت را بر عهده گرفت. Roz شخصیت پیچیده‌ای است، بنابراین چیزهای زیادی برای بحث وجود داشت. چون در جلسات ضبط، ممکن بود به نقاط مختلفی در همان داستان بپردازیم، در نهایت باید صدای فاز یک، فاز دو و فاز سه را تعریف می‌کردیم. وقتی به نقاط مختلف می‌رفتیم، می‌گفتیم: «خب، این صدای فاز یک است» و او خودش را در آن محدوده قرار می‌داد. سپس در همان جلسه ضبط می‌گفتیم: «خب، حالا در صدای فاز سه هستیم…» و به همین ترتیب ادامه داشت.

ربات وحشی یک انیمیشن علمی-تخیلی است که بر اساس رمان سال ۲۰۱۶ با همین نام نوشته پیتر براون ساخته شده و فیلمنامه اقتباسی آن توسط کریس سندرز نوشته و کارگردانی شده است. صداپیشگان این فیلم شامل لوپیتا نیونگو، پدرو پاسکال، کیت کانر، بیل نای، استفانی هسو، مارک همیل، کاترین اوهارا، مت بری و وینگ ریمز هستند. داستان انیمیشن The Wild Robot درباره رباتی به نام Roz است که پس از ورود غیرمنتظره به یک جزیره، باید خود را با محیط اطراف تطبیق دهد، با حیات وحش آنجا رابطه برقرار کند و به مادرخوانده یک غاز یتیم به نام برایت‌بیل تبدیل شود.

منبع: Comicbook


داستان‌های ترسناک سری جی‌تی‌ای که حتما باید بدونی

داستان‌های ترسناک سری جی‌تی‌ای که حتما باید بدونی

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها