بازی GTA 6
انتخاب سردبیر

۱۵ ویژگی که انتظار داریم در بازی GTA 6 شاهد آنها باشیم

نسخه جدیدی از سری بازی‌های Grand Theft Auto قرار است در سال ۲۰۲۵ عرضه شود. با توجه به فروش شگفت‌انگیز GTA 5، می‌توان حدس زد که بازی GTA 6 باید یکی از پربحث‌ترین و موفق‌ترین بازی‌های سال باشد. این بازی نه‌تنها یکی از مهمترین عناوین نسل فعلی خواهد بود، بلکه در اقتصاد بازی‌های ویدئویی نیز تاثیر بزرگی می‌گذارد و به گیمرها یک دلیل واقعی برای خرید کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس می‌دهد.

راک‌استار گیمز تا به حال در مورد بازی GTA 6 بسیار کم‌حرف بوده و اطلاعات اندکی را ارائه کرده است. آن‌ها تنها یک تریلر جذاب از بازی منتشر کرده‌اند؛ البته به لطف اطلاعات لو رفته، می‌توانید کلیپ‌هایی از گیم‌پلی GTA 6 را در فضای آنلاین پیدا کنید که نسخه اولیه و تکمیل نشده‌ای از بازی را به نمایش می‌گذارند. در حال حاضر، فقط می‌توانیم درباره این بازی سندباکس جنایی، حدس و گمان‌هایی داشته باشیم. قبل از اینکه GTA VI عرضه شود و  بالاخره دست‌مان به مورد انتظارترین بازی نسل برسد، در اینجا ۱۵ ویژگی مختلف را بررسی می‌کنیم که دوست داریم راک‌استار در این بازی پیاده‌سازی کند.

بازی GTA 6

۱. روایت یک داستان عاشقانه و جنایی در بازی GTA 6

شایعات حاکی از آن است که بازی GTA 6 یک داستان عاشقانه غم‌انگیز و جنایی به سبک بانی و کلاید خواهد داشت. تریلر بازی هم این موضوع را تأیید می‌کند و بر روی یک زوج عاشق که با هم سرقت‌هایی را انجام می‌دهند، تمرکز دارد. در مقایسه با GTA 5، در اینجا به جای سه شخصیت اصلی، با دو قهرمان سر و کار داریم و برای اولین بار می‌توانیم هدایت یک قهرمان مونث را به دست بگیریم. سری GTA معمولا به خاطر حس شوخ‌طبعی‌اش مشهور است، اما تمرکز بر روی یک رابطه جدی بزرگسالانه می‌تواند هسته احساسی قوی‌تری به GTA 6 بدهد و آن را به بازی‌های Red Dead Redemption شبیه‌تر کند. همچنین به نظر می‌رسد که شخصیت‌های اصلی از نژاد لاتین هستند که این موضوع با توجه به روایت داستان بازی در یک نسخه خیالی از شهر میامی، منطقی به نظر می‌رسد.

بازی GTA 6

۲. ارائه تصویری واقعی و مدرن از فلوریدا

همان‌طور که می‌دانید بازی GTA 6 به شهر وایس سیتی بازمی‌گردد که نسخه‌ای خیالی از شهر میامی در ایالت فلوریدا است. بازیکن‌ها آخرین بار اين شهر را در بازی محبوب GTA: Vice City که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، دیده بودند. فلوریدا که به «ایالت آفتابی» هم شهرت دارد، در ۲۰ سال گذشته تغییرات زیادی کرده و حتی دیوانه‌وارتر شده است. به همین دلیل به شدت کنجکاویم که ببینیم این تغییرات چگونه در بازی GTA VI منعکس می‌شوند. در تریلر بازی به لوکیشن‌های مختلف این ایالت اشاره شد و به طور خلاصه به برخی موضوعات جنجالی مانند «جوکر فلوریدا» پرداختند. وجود چنین عناصری در بازی می‌تواند حس حضور در فلوریدای واقعی را برای گیمرها تداعی کند.

بازی GTA 6

۳. توجه به نقش رسانه‌های اجتماعی

جی‌تی‌ای ۶ باید یک سیستم رسانه‌های اجتماعی درون بازی داشته باشد. با توجه به اینکه دنیای واقعی به اینترنت برای دسترسی فوری به اخبار و سرگرمی وابسته است، این مسئله باید در بازی هم بازتاب داشته باشد. تصور کنید که جرایم پیچیده‌ای را مرتکب می‌شوید تا از طریق وایرال شدن، توجه اینفلوئنسرها را جلب کنید یا با سایر تبهکاران از طریق دارک وب ارتباط برقرار نمایید. البته انتظار نداریم که GTA 6 کاملاً شبیه Watch Dogs شود، اما باید از تکنولوژی‌های معاصر استفاده کند؛ ابزارها و امکاناتی که در زمان انتشار GTA 5، هنوز آنچنان محبوب و فراگیر نبودند. در واقع گوشی شما در بازی باید به اندازه اسلحه و ماشین‌تان قدرتمند و مهم باشد.

همه آنچه که درباره بازی GTA ۶ می‌دانیم؛ تاریخ انتشار، نقشه و داستان بازی جی‌تی‌ای ۶ بازی GTA 6

۴. محتواهای اضافی (DLC) برای حالت داستانی

بازی GTA 4 با ارائه دو داستان فرعی از طریق DLC که دنیای لیبرتی سیتی را گسترش می‌دادند، در زمینه ارائه محتوای اضافی بسیار خوب عمل کرد. دو محتوای The Lost and Damned و The Ballad of Gay Tony مورد استقبال طرفداران قرار گرفتند و بسته‌های الحاقی موفقی بودند.

به همین دلیل انتظار می‌رفت که GTA 5 نیز در همین مسیر حرکت کند و یک یا چند DLC داستانی برای دنیای لس سانتوس ارائه دهد تا ماجراجویی‌های فرانکلین، مایکل و ترور ادامه داشته باشد؛ اما بعد از گذشت یک دهه هرگز این اتفاق نیفتاد. بازیکنانی که صبورانه منتظر انتشار DLC داستانی بودند، کم کم ناامید شدند و این در حالی است که GTA Online به‌طور مداوم و بی‌وقفه، به‌روزرسانی دریافت می‌کرد. یکی از مهمترین کارهایی که بازی جی‌تی‌ای ۶ باید انجام دهد آن است که بین حالت آنلاین و توسعه DLCهای داستانی، تعادل برقرار کند. مطمئناً اگر راک‌استار همین امروز یک نظرسنجی برگزار کند، اکثر طرفداران GTA می‌خواهند بازی جدید این مجموعه DLC حالت تک‌نفره داشته باشد.

بازی GTA 6

۵. وجود عناصر RPG در گیم‌پلی بازی GTA 6

بازی‌های سری GTA مدت‌هاست که از عناصر نقش‌آفرینی در گیم‌پلی‌شان استفاده می‌کنند. برای مثال در GTA 5، توانایی سوئیچ بین شخصیت‌های اصلی یا وجود قابلیت‌های مختلف که می‌توانند ارتقا یابند (مثل مهارت رانندگی فرانکلین یا شلیک‌های وحشیانه ترور)، نمونه‌هایی از عناصر RPG در گیم‌پلی این بازی هستند. این بازی همچنین حالت چندنفره GTA Online را داشت که شبیه یک RPG آنلاین سبُک با امکان پیشرفت، نقش‌های مختلف و قابلیت سفارشی‌سازی بود. از طرف دیگر، بازی  GTA: San Andreas نیز مکانیک‌های نسبتاً عمیق نقش‌آفرینی را شامل می‌شد، از جمله تناسب اندام (که وزن شخصیت اصلی یعنی کارل جانسون را تغییر می‌داد) و مهارت‌های متنوع.

البته، سری GTA هیچ‌گاه از عناصر نقش‌آفرینی در سطح بازی Baldur’s Gate 3 یا Fallout استفاده نکرده و کسی هم از این مجموعه چنین انتظاری ندارد، اما به طور معمول عناصر RPG در بازی‌های مختلف این فرنچایز دیده می‌شوند. طرفداران امیدوارند که GTA 6 بتواند ویژگی‌هایی مثل رشد طبیعی موها از Red Dead Redemption 2 یا امکان سفارشی‌سازی عمیق سلاح‌ها و خودروها را ارائه دهد و مکانیک‌هایی مثل تنظیم وزن و تناسب اندام را که در GTA: San Andreas معرفی شدند، به تکامل برساند.

بازی GTA 6

۶. حضور NPCهای تعاملی در بازی

تکنولوژی از زمان بازی‌هایی مانند GTA 4 و GTA 5 و حتی Red Dead Redemption 2 پیشرفت زیادی کرده است و در هر کدام از این عناوین، شاهد جهش‌های عظیمی در نحوه تعامل شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC) با قهرمانان اصلی و دنیای بازی بوده‌ایم.

موتور Euphoria در بازی GTA 4 باعث بهبود قابل توجه فیزیک و واکنش طبیعی NPCها به ضربات و آسیب‌ها شد؛ چیزی که تا Red Dead Redemption 2 بهبود یافت. همچنین GTA 4 نشان داد که NPCها می‌توانند با شخصیت اصلی تعامل داشته باشند که این ویژگی در GTA 5 ارتقا پیدا کرد و در RDR 2 به اوج خود رسید.

اکنون طرفداران در بازی GTA 6 به دنبال واقع‌گرایی و تعامل بیشتر از همیشه هستند. با یک موتور پایه پیشرفته برای خلق یک سیستم گفتگو و پاسخ که احتمالا پیچیده‌تر از RDR 2 خواهد بود، GTA 6 می‌تواند NPCهای بسیار واقعی‌تری را در دنیای بازی قرار دهد و عمق و جزئیات بیشتری به آنها اضافه کند.

تصور کنید که NPCها به لباس یا رفتار شما واکنش نشان دهند، درباره رویدادهای جهان بازی صحبت کنند و به گفتگوهای پیچیده با شخصیت اصلی بپردازند که فراتر از پاسخ‌های بله یا خیر باشد. طرفداران می‌خواهند دنیایی که در آن بازی می‌کنند، چیزی بیشتر از زیبایی‌های ظاهری داشته باشد. GTA 6 می‌تواند در این زمینه یک تجربه خاص ارائه دهد.

۱۰ ویژگی که باید در بازی GTA ۶ وجود داشته باشد بازی GTA 6

۷. موزیک‌های اختصاصی که با حال و هوای بازی سازگار باشند

چه چیزی یک بازی GTA را تعریف می‌کند؟ یک دنیای باز؟ شخصیت‌های عالی؟ هجوهای افراطی که به همه چیز طعنه می‌زنند؟ تمام این‌ها بخشی از بازی هستند، اما همه این موارد با چیزی به اسم فضاسازی (Setting) با یکدیگر ارتباط پیدا می‌کنند و موزیک، یکی از مهمترین بخش‌های فضاسازی است.

به یاد بیاورید که در بازی‌های Vice City و San Andreas چطور با استفاده از موزیک، فضای دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی از طریق رادیو درون ماشین‌ها ساخته می‌شد. ماجراجویی‌های تامی ورستی با آهنگ‌های خوانندگانی مثل مایکل جکسون، ریک جیمز، برایان آدامز و کیم وایلد یا گروه‌هایی مثل TOTO و Foreigner و همین‌طور Twisted Sister و Iron Maiden همراه بود. داستان CJ را نیز با موزیک‌های Guns N’ Roses و N.W.A یا آهنگ رپرهایی چون Ice Cube و Dr. Dre به یاد می‌آوریم.

بازی‌های GTA 4 و GTA 5 به ترتیب در نیویورک دهه ۲۰۰۰ و لس آنجلس دهه ۲۰۱۰ روایت می‌شدند و بیشتر به موسیقی روز وابسته بودند. در این بازی‌ها، خوانندگانی مثل کانیه وست، لیل وین، کندریک لامار و کنی لاگینز در کنار گروه‌هایی مانند The Descendents و The Chemical Brothers و همچنین Black Flag، خاطرات زیادی را برای نسل جدید بازیکن‌های GTA ساختند.

انتظار داریم که GTA 6 نیز همین روند را ادامه دهد. انواع موزیک‌های محبوب در سبک‌هایی مثل دریل یا سینت وِیو می‌توانند از ایستگاه‌های رادیویی بازی پخش شوند. با توجه به اینکه GTA 6 بر روی یک شخصیت زن تمرکز دارد، کاملاً منطقی است که آهنگ‌هایی از هنرمندان زن مانند دوجا کت و مگان دی استالیون را نیز در خود داشته باشد. حتی شاید اشاره‌ای به دعوای کندریک لامار و دریک هم در بازی وجود داشته باشد!

تغییر مثبتی که راک‌استار می‌تواند در این بخش به‌وجود آورد این است که پخش موزیک‌ها را صرفا به رادیوی درون ماشین‌ها محدود نکند. با توجه به اینکه بازی در زمان حال جریان دارد، گوش دادن به موزیک از طریق موبایل یا اپلیکیشن‌های محبوبی مثل اسپاتیفای می‌تواند تبدیل به یک ویژگی جذاب در بازی شود.

بازی GTA 6

۸. نقشه بازی GTA 6 باید عمق بیشتری داشته باشد

راک‌استار گیمز همیشه به وسعت نقشه بازی‌های خود افتخار کرده است. نقشه بزرگ لس سانتوس در GTA 5 و همچنین نقشه شگفت‌انگیز بازی RDR 2 که بخش زیادی از وسعت ایالات متحده را دربر می‌گرفت، راه را برای یک نقشه بسیار بزرگ در بازی GTA 6 هموار کرده‌اند.

اما وقتی مقیاس نقشه در اولویت باشد، معمولاً به عمق آن کمتر توجه می‌شود. قرار است نقشه GTA 6 بزرگتر از GTA 5 و RDR 2 باشد، اما بازیکن‌ها انتظار دارند که هنگام کاوش در دنیای بازی، عمق بیشتری را حس کنند. برای مثال باید ساختمان‌های بیشتری وجود داشته باشند که بازیکن بتواند وارد آن‌ها شود و این ساختمان‌ها باید چندطبقه باشند. NPCها باید از خیابانی به خیابان دیگر متفاوت باشند. بازیکن‌ها باید بتوانند در اکثر ساختمان‌ها اقدام به سرقت یا ارتکاب جرم کنند. اگر خرید املاک یکی از ویژگی‌های بازی است، باید امکان ورود به ساختمان‌های خریداری شده وجود داشته باشد. نقشه بازی GTA 6 باید پر از فعالیت‌ها، داستان‌ها و ماجراجویی‌های ریز و درشت باشد.

بازی GTA 6

۹. قابل ورود بودن اکثر ساختمان‌ها

در بالا تا حدی به این مورد اشاره کردیم. بازی‌های GTA در زمینه قابل ورود بودن ساختمان‌ها رویکرد ثابتی را نشان نداده‌اند. بازی‌های دوران PS2 دارای ساختمان‌های زیادی بودند که می‌توانستید وارد آن‌ها شوید (هرچند که همه آنها به طور جداگانه بارگذاری می‌شدند.) بازی GTA 4 در این زمینه بهتر عمل کرد و ساختمان‌های زیادی را در سرتاسر لیبرتی سیتی به نمایش گذاشت که می‌توانستید بدون هیچ وقفه‌ای در بازی، وارد آنها شوید. در عین حال، GTA 5 یک بازگشت به عقب بود و تنها ساختمان‌هایی را قابل ورود کرد که در طول ماموریت‌های خاص قابل دسترسی بودند.

راک‌استار همیشه به این خاطر مشهور بوده که در بازی‌هایش، شهرها به اندازه مردمی که در آنها زندگی می‌کنند، شخصیت دارند. یکی از ویژگی‌هایی که می‌تواند این شخصیت را به شهر وایس سیتی بدهد، امکان ورود به ساختمان‌ها و فضاهای داخلی آن است. گشت و گذار در خیابان‌های شلوغ خوب است، اما یک اتاق کوچک هم می‌تواند به اندازه یک بلوار اصلی، به عمق نقشه و داستان بازی اضافه کند.

بازی GTA 6

۱۰. توانایی‌های ویژه بیشتر برای شخصیت‌های اصلی

اگرچه بازی‌های قبلی این سری هم دارای قهرمان‌های چندگانه بوده‌اند، اما GTA 5 اولین نسخه اصلی بود که سه شخصیت را به طور همزمان نشان می‌داد و حتی امکان سوئیچ لحظه‌ای بین آنها وجود داشت. این ویژگی باعث ایجاد موقعیت‌های جالبی در ماموریت‌های بازی می‌شد. وجود توانایی‌های اختصاصی و ویژه برای شخصیت‌های اصلی، منجر به این می‌شد که هر کدام از آنها در یک زمینه مهارت خاصی داشته باشند که این مهارت در برخی ماموریت‌ها بسیار کارآمد بود.

در بازی GTA 6 فقط دو شخصیت اصلی وجود دارند و این فرصتی است برای اینکه آنها بتوانند روش‌های خاص‌تری برای تعامل با جهان بازی داشته باشند. آن‌ها نباید فقط دارای یک توانایی منحصربه‌فرد باشند، بلکه باید مجموعه‌ای از روش‌های خاص و اختصاصی را برای تعامل با جهان به کار بگیرند. باید انگیزه‌ای برای بازی با هر شخصیت وجود داشته باشد و این انگیزه نباید فقط به دلایل سطحی محدود باشد.

چرا بازی GTA ۶ به یک زندان بهتر از GTA ۵ نیاز دارد؟ بازی GTA 6

۱۱. شخصی‌سازی عمیق‌تر خودروها در بازی GTA 6

با توجه به اینکه اسم این سری «سرقت بزرگ اتومبیل» است، خودروها همیشه یکی از ارکان برجسته بازی‌های مجموعه بوده‌اند. دزدیدن انواع خودروها و رانندگی کردن با آنها در خیابان‌های شلوغ یا جاده‌های خارج از شهر، یکی از بزرگترین جذابیت‌های سری GTA است. تقریباً تمام بازی‌های این مجموعه به شما اجازه می‌دهند که وسایل نقلیه‌تان را شخصی‌سازی کنید و به نظر می‌رسد GTA 6 هم در این زمینه تفاوتی نداشته باشد.

اما مسئله مهم این است که میزان شخصی‌سازی خودروها در بازی‌های مختلف بسیار تغییر کرده است. در واقع، در بازی GTA 5 امکان شخصی‌سازی خودروها وجود دارد، اما بیشتر عناصر عمیق‌تر این بخش در GTA Online قفل هستند و برای باز کردن آنها باید مقدار زیادی پول خرج کنید. انتظار داریم این سطح از شخصی‌سازی خودروها در بازی GTA 6 به بخش تک‌نفره منتقل شود.

بازی GTA 6

۱۲. ماموریت‌هایی که کمتر خطی باشند

از زمان GTA 4، مشکلی در رویکرد راک‌استار به طراحی مراحل بازی شروع به نمایان شدن کرده است. آن‌ها استاد ساختن دنیاهای پرجزییات و پویا با گیم‌پلی دقیق هستند، اما همه این‌ها برای خدمت به ماموریت‌هایی به کار گرفته می‌شوند که از یک سری سناریو و ساختار سنتی و تاریخ مصرف گذشته پیروی می‌کنند. روند اکثر ماموریت‌ها در بازی‌های GTA این‌گونه است که باید خودتان را به نقطه مشخص شده روی نقشه برسانید تا ماموریت را آغاز کنید، سعی کنید عقب نمانید و این کار را دقیقاً طبق دستوراتی که داده می‌شوند انجام دهید.

جهان پویا و ماموریت‌های خطی با یکدیگر در تضاد هستند. GTA 6 فرصتی عالی برای راک‌استار است تا از این الگوی سنتی رها شود. آن‌ها همیشه جهان‌ها و گیم‌پلی بازی‌هایشان را به بهترین شکل ممکن می‌سازند؛ تنها کافی است ماموریت‌ها را به گونه‌ای طراحی کنند که از پویایی جهان و گیم‌پلی بازی حمایت کند، نه اینکه با آن‌ها در تضاد باشد.

بازی GTA 6

۱۳. سرقت‌های پویاتر و با مقیاس کوچک‌تر

در بازی GTA 5، راک‌استار به مقوله پول توجه زیادی کرد. علاوه بر اینکه این بازی یکی از پرفروش‌ترین عناوین در تاریخ است، خودِ داستان و ماموریت‌های آن نیز تماما درباره جمع‌آوری پول هستند. در ضمن فراموش نکنیم که GTA Online یکی از سودآورترین منابع درآمد در دنیای بازی‌هاست. با این حال، شما به عنوان یک تبهکار در دنیای GTA، برای به دست آوردن پول آزادی عمل چندانی ندارید. در تمام سرقت‌های داخل بازی، شما واقعاً نمی‌توانید از سناریو خیلی فاصله بگیرید و این امر می‌تواند منجر به تکراری و کسل کننده شدن سرقت‌ها شود.

این سرقت‌ها ممکن است در اولین بار بسیار هیجان‌انگیز باشند، اما به سرعت جادو و جذابیت خود را از دست می‌دهند؛ مخصوصا زمانی که متوجه می‌شوید انتخاب‌های شما چندان اهمیتی ندارند. در بازی GTA 6، راک‌استار می‌تواند از این فرصت استفاده کند تا این سرقت‌ها را اولا کوچک‌تر کند و ثانیا تنوع و پویایی آنها را افزایش دهد. راک‌استار باید اجازه دهد که جهان بازی و خود گیم‌پلی، وظیفه اصلی را به دوش بکشند. بازیکنان باید بتواند داستان‌های خودشان را خلق کنند.

اجرای بازی GTA ۶ با ۶۰ فریم بر ثانیه روی PS۵ Pro بعید به نظر می‌رسد بازی GTA 6

۱۴. سیستم شوتر در بازی GTA 6 باید بهتر شود

راک‌استار عاشق سلاح است و این موضوع را با نگاهی به بازی‌هایش می‌توان فهمید. البته وقتی بازی‌های شما با هدف هجو جامعه آمریکایی ساخته می‌شوند، استفاده افراطی از سلاح یک امر کاملا طبیعی است. در بازی‌های GTA دسترسی به سلاح‌ها بسیار راحت است؛ در تمام بازی‌های این مجموعه می‌توانید به سادگی وارد یک فروشگاه شوید و هر اسلحه‌ای که بخواهید (حتی یک موشک‌انداز) بخرید. آیا این ویژگی واقع‌گرایانه است؟ خیر. آیا این یک هجو مؤثر است؟ قطعاً.

اما مسئله دیگر این است که در بازی‌های GTA استفاده از سلاح‌ها هرگز آن‌قدر که باید، احساس خوبی ندارد. سری Red Dead Redemption در افزودن مکانیک‌های منحصربه‌فرد به سیستم تیراندازی پیشرفت‌هایی داشته، اما هنوز مکانیک شلیک را به یک عمل هیجان‌انگیز تبدیل نکرده است. راک‌استار می‌تواند در بازی GTA 6 زمان بیشتری را صرف بهبود این سیستم کند تا واقعاً نشان دهد چرا آمریکایی‌ها این‌قدر عاشق سلاح‌هایشان هستند!

بازی GTA 6

۱۵. مینی‌گیم‌های بیشتر

آیا نمی‌توان زندگی را به یک بازی ویدئویی تشبیه کرد که اتفاقات و رویدادهای کوچک، مینی‌گیم‌های آن هستند؟ این موضوعی است که می‌توان در جای دیگری درباره‌اش بحث کرد. اما وجود مینی‌گیم در بازی‌های ویدئویی کارکردهای زیادی دارد. مثلا مینی‌گیم‌ها می‌توانند یکنواختی بازی اصلی را شکسته و به آن تنوع ببخشند. فکر می‌کنید چرا بازی‌های Yakuza این‌قدر محبوب هستند؟

مینی‌گیم‌ها در سری GTA نیز سابقه‌ای طولانی دارند. مثلا بازی‌های آرکید در San Andreas، بیلیارد و بولینگ در GTA IV یا بازی گلف در GTA V تجربه‌های سرگرم‌کننده‌ای را برای گیمرها رقم زدند. اما واقعیت آن است که این مینی‌گیم‌ها در بازی‌های GTA به مرور کاهش یافتند یا از تنوع‌شان کاسته شد. بازگشت به وایس سیتی فرصتی مناسب برای بازگرداندن مینی‌گیم‌های پرتعداد و رنگارنگ است. این ویژگی قطعا می‌تواند به یکی از نقاط قوت بازی GTA 6 تبدیل شود و به درجه سرگرمی بازی بیفزاید.

نظر شما درباره مواردی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم چیست؟ انتظار دارید چه ویژگی‌های دیگری را در GTA 6 ببینید؟ دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید.

منبع: مجله بازار


داستان‌های ترسناک سری جی‌تی‌ای که حتما باید بدونی

داستان‌های ترسناک سری جی‌تی‌ای که حتما باید بدونی

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها