۵ ویژگی و تغییر برتر در ماینکرفت Bedrock 1.21.50.20
آخرین اخبار ماینکرافت انتخاب سردبیر ترفندهای بازی‌‌ها

۵ ویژگی و تغییر برتر در ماینکرفت Bedrock 1.21.50.20

نسخه ۱.۲۱.۵۰.۲۰ ماینکرفت Bedrock تغییرات و ویژگی‌های جذابی را قبل از عرضه فصل زمستان Pale Garden معرفی کرده است. معمولاً به‌روزرسانی‌های پیش‌نمایش برای برطرف کردن اشکالات و بهینه‌سازی بازی ارائه می‌شوند، اما این نسخه علاوه بر این موارد، تغییراتی در گیم‌پلی نیز ایجاد کرده است. این به‌روزرسانی به‌طور خاص تعامل با برخی بلوک‌ها را دستخوش تغییراتی کرده است. در ادامه، پنج ویژگی و تغییر مهم نسخه ۱.۲۱.۵۰.۲۰ را بررسی می‌کنیم.

۱. تغییرات مربوط به Creaking

تغییرات مربوط به Creaking

در این نسخه تغییرات مهمی در عملکرد Creakingها مانند متوقف شدن حرکتشان هنگام نگاه بازیکن، نابودی آن‌ها و محدودیت‌هایی در عبور از پورتال‌ها اعمال می‌شود

یکی از مهم‌ترین تغییرات این نسخه مربوط به ماب Creaking است. در این به‌روزرسانی، اگر یک Creaking فعال شود و بازیکنی به آن نگاه کند، این ماب قادر به حرکت نخواهد بود. همچنین Creaking آسیب‌پذیر نیست و تنها راه از بین بردن آن، نابودی Creaking Heart آن است. این ماب تحت تأثیر چرخه نور نیست، اما بر اساس چرخه روز و شب زیست‌بوم خود، ظاهر و ناپدید می‌شود.

در این به‌روزرسانی جدید، Creaking دیگر نمی‌تواند سوار قایق شود و Creaking‌هایی که از Creaking Heart به وجود می‌آیند، قادر به عبور از پورتال‌ها نیستند. همچنین بازیکنی که کدو تنبل کنده‌کاری شده روی سر خود دارد، می‌تواند به Creaking نگاه کند بدون اینکه آن را در جای خود منجمد کند که این یک راه‌حل جالب برای مقابله با این ماب است. علاوه بر این، این نسخه قوانین خاصی را برای قدرت‌ها و محدودیت‌های Creaking‌هایی که در شرایط خاص ظاهر می‌شوند، وضع کرده است. Creaking‌هایی که از تخم Creaking متولد می‌شوند، به Creaking Heart متصل نیستند و این ماب‌ها نسبت به چرخه روز و شب مقاوم هستند. اما آن‌ها در برابر آسیب بازیکنان و دیگر منابع، آسیب‌پذیر بوده و تنها نیم قلب سلامتی دارند.

۲. تغییرات مربوط به Creaking Heart

تغییرات مربوط به Creaking Heart

در این نسخه، Creaking Heart تنها راه شکست دادن Creaking است و با نابودی آن، Creaking از بازی حذف می‌شود

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در پیش‌نمایش نسخه ۱.۲۱.۵۰.۲۰ ماینکرفت Bedrock به ماب معروف Creaking و فصل زمستان مربوط است. Creaking heart در اصل یک بلوک زنده بوده که در درختان Pale Oak ایجاد می‌شود و تنها راه شکست دادن یک Creaking در بازی است. به‌روزرسانی جدید باعث شده تا Creaking‌ها در طول شب فعال و در طول روز غیرفعال شوند. همچنین، وقتی بازیکنی توسط یک Creaking مورد حمله قرار بگیرد، Creaking Heart مربوط به آن ماب، نشانه‌ای به سمت Creaking ارسال می‌کند. نابودی Creaking Heart همراه است با حذف Creaking متصل به آن از نقشه. همچنین، این بلوک به گونه‌ای طراحی شده که هنگام فعال شدن در شب و احاطه شدن توسط چوب‌ها، صداهای ترسناکی تولید می‌کند تا فضایی دلهره‌آور به محیط بازی ببخشد.

۳. تغییرات در Pale Garden

تغییرات در Pale Garden

در این نسخه با اضافه شدن صداهای جوی به زیست‌بوم Pale Garden، جو ترسناک و فضاسازی آن بهتر شده است

وقتی Mojang پیش‌نمایش نسخه ۲۴w40a ماینکرفت را منتشر کرد، به بازیکنان اجازه داد تا ویژگی‌های زیست‌بوم Pale Garden را تجربه کنند. بسیاری از بازیکنان نسبت به کمبود صداها و فضاسازی این محیط شکایت داشتند، اما در به‌روزرسانی جدید این مشکل رفع شده است. نسخه ۱.۲۱.۵۰.۲۰ ماینکرفت Bedrock صداهای جوی ملایمی را به Pale Hanging Moss اضافه کرده است، زمانی که به Pale Oak Logs و Pale Oak Leaves متصل باشد. این تغییرات به ایجاد فضایی ترسناک‌تر در این زیست‌بوم تاریک کمک می‌کند و تجربه بازی در آن را بهبود می‌بخشد.

۴. مجموعه چوب Pale Oak با مجموعه‌ای از اقلام

مجموعه چوب Pale Oak با مجموعه‌ای از اقلام

در این نسخه مجموعه‌ای از آیتم‌های جدید مرتبط با چوب Pale Oak به دلیل محبوبیت آن اضافه شده است

مجموعه چوب Pale Oak از زمان معرفی‌اش در نسخه ۲۴w40a ماینکرفت، به سرعت در بین بازیکنان محبوبیت پیدا کرد. به دنبال بازخورد مثبت کاربران، Mojang در نسخه ۱.۲۱.۵۰.۲۰ ماینکرفت Bedrock مجموعه‌ای از آیتم‌های جدید مرتبط با این چوب را اضافه کرده است.

  • Door
  • Fence
  • Fence Gate
  • Plank
  • Sign
  • Hanging Sign
  • Slab
  • Stairs
  • Trapdoor
  • Wood
  • Stripped Log
  • Stripped Wood
  • Button
  • Pressure Plate
  • Boat
  • Boat with Chest

این مجموعه شامل آیتم‌هایی مانند در، نرده، دروازه نرده، تخته، تابلو، تابلوهای آویز، پله، اسلب، تله‌در، چوب، چوب تراشیده، دکمه، صفحه فشاری، قایق و قایق همراه با جعبه است. همچنین، برگ‌های درخت Pale Oak، Pale Oak Saplings تولید می‌کنند که می‌توان آنها را به صورت ۲x۲ کاشت و درخت‌های Pale Oak جدید پرورش داد. این ویژگی برای بازیکنانی که می‌خواهند در محیط امن نزدیک پایگاه خود کاشت درخت را آغاز کنند، بسیار مفید است.

۵. تغییردر رفتار برخی بلوک‌ها

تغییردر رفتار برخی بلوک‌ها

این نسخه تغییرات متعددی در عملکرد بلوک‌ها از جمله امکان برش سریع‌تر Bamboo Saplings با شمشیر ایجاد کرده است

یکی از بخش‌های مهم به‌روزرسانی ۱.۲۱.۵۰.۲۰ ماینکرفت Bedrock، تغییرات در رفتار برخی از بلوک‌ها است. از این پس، شمشیرها می‌توانند Bamboo Saplings را سریع‌تر برش دهند، همان‌طور که این کار را با Bamboo انجام می‌دهند. اما بازیکنان دیگر نمی‌توانند Bamboo Saplings و Moss Carpets را با تبر سریع‌تر از قبل بکنند. همچنین، برای کندن Bamboo، دیگر نمی‌توان از کلنگ یا بیل استفاده کرد؛ بازیکنان باید حتماً از تبر استفاده کنند. در مورد Cobwebها هم، دیگر ابزارهای غیر شمشیری مانند Maces نمی‌توانند آنها را سریع‌تر از سایر ابزارها بکنند. اگر کسی بخواهد Heavy Core را بکند، حالا با هر ابزار نامناسبی سریع‌تر از قبل می‌تواند این کار را انجام دهد.

بازیکنان می‌توانند Crafter را با هر نوع چکش سریع‌تر بکنند و دیگر نیازی به ارتقای ابزارها برای کندن آن ندارند. همچنین، برای کندن Dragon Egg دیگر نیازی به چکش نیست و می‌توان با هر ابزاری آن را به سرعت کند. به علاوه، درب‌های چوبی و لامپ‌های مسی اکنون برای کندن سریع، به چکش سنگی یا بهتر نیاز دارند. در نهایت، به لطف این به‌روزرسانی، Note Blocks که بالای Heavy Core قرار می‌گیرند، حالا صدای درست و مناسبی پخش می‌کنند.

نظر شما درباره این تغییرات در ماینکرفت Bedrock 1.21.50.20 چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Sportskeeda


داستان‌های ترسناک سری جی‌تی‌ای که حتما باید بدونی

داستان‌های ترسناک سری جی‌تی‌ای که حتما باید بدونی

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها