ریمیک Silent Hill 2
اخبار بازی انتخاب سردبیر خبر

ریمیک Silent Hill 2 یکی از رقبای قدرتمند برای جایزه بهترین بازی سال است

ریمیک Silent Hill 2 دقیقا یک هفته پیش منتشر شد و بی‌راهه نیست اگر بگوییم به بهترین شکل ممکن عصاره و روح نسخه اورجینال را حفظ کرده است. این بازسازی قطعا خالی از ایراد نیست و ما می‌توانیم به یک سری از جنبه‌های فنی آن ایراد بگیریم، اما خب مجموع کار به تجربه‌ای ناب و هول‌برانگیز تبدیل شده که کمتر کسی از طرفداران ژانر وحشت می‌تواند بیخیال آن شود.

نویسنده سایت Tech4Gamers یعنی Obaid Ur Rehman که چند روز پیش بازی را به اتمام رسانده، می‌گوید تجربه ریمیک سایلنت هیل ۲ برایش شگفت‌انگیز و باورنکردنی بوده. ظاهرا بلوبر تیم کاری خارق‌العاده با این نسخه ریمیک انجام داده و بدون شک لایق تحسین و احترام است. به همین خاطر، Rehman اعتقاد دارد این بازی می‌تواند یکی از نامزدهای اصلی جایزه برترین بازی سال در رویداد گیم اواردز باشد. در هر حال سال گذشته ریمیک بازی رزیدنت اویل ۴ نامزد دریافت این جایزه شده بود و بعید نیست امسال هم شاهد حضور یک اثر قدرتمند دیگر از ژانر وحشت در لیست نامزدها باشیم.

از فاجعه تا فتح قله

ریمیک Silent Hill 2

نمی‌توان انکار کرد که واکنش‌های اولیه به تریلر رونمایی از ریمیک Silent Hill 2 به‌شدت منفی و نگران‌کننده بود. بسیاری از مخاطبان پس از تماشای آن تریلر اول از ریمیک جدید قطع امید کردند و انتظار یک شکست بزرگ را داشتند. اگر بخواهیم این حقیقت را کنار بگذاریم که بازی در تریلرها تا حدی ناقص و نه چندان روان به نظر می‌رسید، انتقاد اصلی بازیکنان به تمرکز بیش از حد آن روی مبارزات بود. این موضوع چنان سر و صدا به راه انداخت که توسعه‌دهندگان در بلوبر تیم طی یک بیانیه اعتراف کردند که نقشی در تولید تریلر بازی نداشتند و تمرکز زیاد روی مبارزات، تصمیم مستقیم کونامی بوده است. مهم‌تر از همه، سازندگان تایید کردند که بازی نهایی بیش از آنچه فکر می‌کنیم به نسخه اورجینال وفادار خواهد بود و قرار نیست با یک کپی نامرغوب از رزیدنت اویل و فرنچایزهای رقیب مواجه باشیم.

طرفداران ریمیک Silent Hill ۲ ماد اول شخص را برای بازی طراحی کرده‌اند

با تمام این اوصاف، خیلی از طرفداران همچنان امید خاصی به ریمیک سایلنت هیل ۲ نداشتند. سابقه کاری بلوبر تیم آنچنان درخشان و شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسید و اکثر مخاطبان این استودیو را با بازی ترسناک انحصاری و متوسط The Medium می‌شناختند. همه این موارد باعث شده بود تا انتظار مخاطبان به طور کلی از نسخه ریمیک پایین بیاید و کمتر کسی با اشتیاق در انتظار آن باشد. گرچه، نمایش‌های پایانی بازی – مخصوص لانچ تریلر – و سپس نمرات آن در متاکریتیک کاملا ورق را برگرداند و نشان داد اکثر مخاطبان درباره بلوبر تیم زود قضاوت کرده بودند. سازندگان از زمان دریافت بازخوردهای اولیه با جدیت و تلاش فراوانی بازی را بر اساس میل طرفداران تغییر دادند و نتیجه کار، انتشار یک ریمیک تحسین‌برانگیز و موفق بود که هواداران سری سایلنت هیل را سرافزار کرد.

اول از همه گرافیک و طراحی بصری بازی به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی شده و آنچه حتی بیشتر اهمیت دارد، وفاداری غیرقابل انکار و شگفت‌انگیز آن به نسخه اورجینال است. شما ممکن است گهگاه گلیچ‌ها و باگ‌هایی در بازی پیدا کنید اما در مجموع حتی نگاه کردن به ریمیک Silent Hill 2 لذت‌بخش به‌نظر می‌رسد. خیلی از منتقدان و مخاطبان نسخه ریمیک را با اثر تحسین‌شده و موفقی چون Alan Wake 2 مقایسه می‌کنند که علاوه بر مباحث گرافیکی و فنی، یکی از بهترین بازی‌های ترسناک دهه اخیر است.

بی‌نقص نه، اما قابل احترام

ریمیک Silent Hill 2

مشخصا، ریمیک سایلنت هیل ۲ فاصله زیادی تا «بی‌نقص» بودن دارد. در حقیقت اگر بخواهیم ماجرا را کمی فلسفی کنیم، هیچ اثر هنری – چه فیلم و سریال باشد و چه ویدیو گیم – بی‌نقصی وجود ندارد. ریمیک Silent Hill 2 هم در نوع خود مشکلات و نقص‌هایی دارد؛ به عنوان مثال با اینکه گرافیک بصری، طراحی محیط و پازل‌های بازی در بالاترین سطح قرار دارد، اما مکانیک‌ها و انیمیشن حرکت شخصیت اصلی چنگی به دل نمی‌زند. در مجموع مبارزات و حرکات شخصیت کمی خشک به نظر می‌رسد اما خوشبختانه تجربه کلی بازی را خدشه‌دار نکرده است. البته باتوجه به اینکه اکنون مبارزات به بخش حیاتی و پررنگی از نسخه ریمیک تبدیل شده‌اند، آرزو می‌کنیم ای کاش بلوبر تیم در این زمینه نیز بهترین عملکرد ممکن را از خود نشان می‌داد.

از سوی دیگر خیلی از کاربران از تغییر طراحی شخصیت‌های آنجلا و ماریو انتقاد کرده‌اند. کسانی که نسخه اورجینال را تجربه کرده‌اند به خوبی متوجه تفاوت‌ها و طراحی نه چندان عالی این کاراکترها می‌شوند. جالب است بدانید طی همین مدت کوتاه برخی از بازیکنان برای حل کردن مشکل مذکور مادهایی طراحی کرده و شمایل و ظاهر شخصیت‌های مورد علاقه‌شان را به حالت اورجینال نزدیک کرده‌اند.

اگرچه مطرح کردن این صحبت‌ها اصلا بدان معنا نیست که ریمیک سایلنت هیل ۲ بازی بدی است؛ بلکه برعکس، این عنوان قطعا از رقبای جدی برای دریافت جایزه «بهترین بازی سال» خواهد بود. حال اینکه بازی مذکور بتواند جایزه را با وجود رقبای سرسختی چون Black Myth Wukong و Astro Bot به خانه ببرد یا نه، مبحث جداگانه‌ای خواهد بود. اما خب در کمترین حالت انتظار داریم ریمیک Silent Hill 2 به راحتی جایزه «بهترین بازی ترسناک سال» را از آن خود کند.

بررسی بازی Silent Hill ۲ Remake | بازسازی دلچسب سایلنت هیل

طرفداران یک عذرخواهی به بلوبر تیم بدهکارند

ریمیک Silent Hill 2

همان‌طور که مفصل صحبت کردیم، خیلی از طرفداران سایلنت هیل از نسخه ریمیک قطع امید کرده بودند و فکر نمی‌کردند بلوبر تیم بتواند از پس چنین کار بزرگ و پرچالشی بربیاید. با این حال اکنون که زمان رو به جلو حرکت کرده و ما موفق به تجربه بازی شده‌ایم، به خوبی می‌دانیم که توسعه‌دهندگان علی‌رغم تمام انتقادات و مشکلاتی که برایشان به وجود آمد، کارشان را به نحو احسن انجام داده‌اند. بنابراین اگر شما هم از طرفداران بازی‌هایی چون Alan Wake 2 هستید، تجربه ریمیک سایلنت هیل ۲ به شما پیشنهاد می‌شود. البته فراموش نکنید که پازل‌های بازی قرار است حسابی با روح و روانتان بازی کند!

نویسنده Tech4Gamers می‌گوید پازل‌ها سرگرم‌کننده‌ترین بخش بازی برای او بوده‌اند. شما باید مدت‌ها صرف انجام تسک‌ها و کارهای مختلف کنید تا یک آیتم خاص را به‌دست آورید؛ آیتمی که کلید قفل دری در مسیر شماست. رموز،‌ آیتم‌ها و مناطق مختلف بسیاری در سایلنت هیل ۲ گنجانده شده و دنبال کردن آن‌ها هم به اندازه کافی رضایت‌بخش و پرثمر است. بدون تردید پازل سکه (Coin) یکی از بهترین پازل‌های موجود در بازی محسوب می‌شود و نشان می‌دهد چگونه سازندگان با استفاده از شبکه‌ای درهم تنیده و پیچیده از پازل‌های لایه لایه، بازیکنان در دنیای وهم‌انگیز و سرد سایلنت هیل غرق می‌کنند.

تمام کردن بازی Silent Hill ۲ Remake چقدر طول می‌کشد؟

در پایان باید گفت ریمیک Silent Hill 2 در پلتفرم‌های مختلف عملکرد بسیار خوبی از خود بر جای گذاشته و حسابی مورد تحسین بازیکنان پی‌سی و پلی استیشن ۵ است. به نظر می‌رسد کونامی پس از سال‌ها خفتن در گوشه‌ای تاریک، از خواب زمستانی بیدار شده و می‌تواند بار دیگر در مرکز توجهات قرار بگیرد. پروژه بعدی کمپانی ریمیک Metal Gear Solid 3 است که حتی برخلاف سایلنت هیل ۲، از همین ابتدا بسیار امیدبخش ظاهر شده و پتانسیل رقم زدن یک شگفتی دیگر را دارد.

منبع: Tech4Gamers


Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها