انیمیشن درون و بیرون
انتخاب سردبیر سینما

چرا ساخت انیمیشن Inside Out 3 کاملا منطقی است؟

از زمان اعلام خبر ساخت انیمیشن درون و بیرون ۳ (Inside Out 3) برخی از مخاطبان و طرفداران معتقد بودند که ساخت دنباله سوم لازم نیست و داستان به خودی خود کامل است. اما دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد پیکسار تصمیم درستی گرفته و ساخت انیمیشن درون و بیرون ۳ کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

در همین راستا، وبسایت Cinemablend مطلبی را منتشر کرده که به خوبی لایه‌های پنهان پتانسیل داستان رایلی و ذهن در حال توسعه او را بررسی می‌کند. اگر شما هم از طرفداران انیمیشن‌های پیکسار و مخصوصا فرانچایز Inside Out هستید، مقاله پیش رو را از دست ندهید.

رنگ موهای رایلی در درون و بیرون ۲: چرا او موهایش را قرمز می‌کند؟ انیمیشن درون و بیرون

ذهن در حال رشد رایلی ایده هیجان‌انگیزی است که پتانسیل کاوش بیشتری دارد

نویسنده Cinemablend طبق تجارب گذشته با ساخت دنباله‌های پیکسار مشکل داشته و بزرگ‌ترین مشکل او این است که حس می‌کند هدف پیکسار و دیزنی از ساخت دنباله‌ها تنها پیشرفت مالی بیشتر است. بدون شک از لحاظ آماری مخاطبان اشتیاق بیشتری به تماشای فرانچایزهای شناخته‌تر شده دارند و از آن استقبال می‌کنند. به همین دلیل کمپانی‌ها نیز از این فرصت استفاده کرده و سعی می‌کنند تعداد دنباله‌های خود را افزایش دهند.

اما گاهی اوقات، به غیر از بحث پول، واقعا داستان بیشتری برای گفتن وجود دارد و اینجاست که اهمیت دنباله‌ها بیش از پیش خود را نشان می‌دهد. می‌توان انیمیشن Inside Out 2 را یک نمونه بارز این مورد دانست. جایی که رایلی در مرحله جهش بزرگ از مقطع متوسطه به دبیرستان است و در تابستان آن میان هم به مرحله بلوغ می‌رسد.

انبوهی از احساسات از راه می‌رسند و خیلی سریع می‌بینیم که رایلی به یک نوجوان مضطرب تبدیل شده که درباره آینده خود مطمئن نیست. این داستان هم برای مخاطبی که این مرحله از زندگی را تجربه کرده و هم کودکان کوچک‌تر و مخصوصا هم‌سن رایلی بسیار مهم و تاثیرگذار بود.

پیشرفت ذهن و عواطف انسان موضوعی است که محتواهای فراوانی دارد

وقتی نوبت به ایده فیلم سوم می‌رسد، برای انیمیشن درون و بیرون هیچ مانع و اشتباهی وجود ندارد. رایلی به تازگی وارد دبیرستان شده و رویدادهای بی‌شماری در زندگی وجود دارد که او هنوز تجربه نکرده و از همین رو Inside Out 3 می‌تواند آن را تحقق بخشد. این انیمیشن می‌تواند ما را به اولین جشن «prom» او و یا حتی فراتر از آن به فارغ‌‌التحصیلی از دانشگاه و شروع دنیای حرفه‌ای ببرد. یا حتی بسیاری اتفاقات دیگر که انتها ندارند.

قطعا بسیاری موافق این نظر هستند که ماجراجویی‌های زندگی هیچ‌گاه تمامی ندارند و همچنین طیف گسترده‌ای از احساسات وجود دارد که همانطور که منتقدان درباره درون و بیرون ۲ آن را قبول داشتند، می‌توانند به اندازه احساسات اصلی که در انیمیشن اول با آن‌ها آشنا شدیم، دوست‌داشتنی و شگفت‌انگیز باشند.

دیدن احساسات پیچیده با بالاترین سطح مانند حس غم و اندوه  از نگاه پیکسار جالب خواهد بود. البته هدف آن نیست که مانند «انیمیشن IF» یک کودک در حال فروپاشی روانی را رها کنیم، اما بسیاری از انیمیشن‌های کودکانه درباره انتقال تجربه زندگی هستند. اما فیلمی مانند درون و بیرون می‌تواند به صورت غیرمستقیم به بچه‌ها روش‌هایی برای مقابله و یا کنار آمدن با احساساتشان آموزش دهد.

انیمیشن Inside Out | معرفی شخصیت شادی (Joy)

احتمالا با رکورد شکنی‌های حاضر، Inside Out 3 ساخته خواهد شد

انیمیشن درون و بیرون

برای آن دسته از مخاطبانی که ممکن است اطلاع نداشته باشند، انیمیشن درون و بیرون ۲ بزرگ‌ترین افتتاحیه آخر هفته را در سال ۲۰۲۴ داشت. رکوردهای بسیاری را در باکس آفیس شکست و با توجه به رویه پیکسار درباره دنباله‌ها مانند ساخت «Toy Story 5»، صحبت‌هایی برای ساخت قسمت سوم درون و بیرون نیز وجود دارد.

با این حال می‌توان گفت در عصری که سبک هنری CGI پیکسار رایج‌تر است و در برابر رقبای بزرگ‌تری مانند انیمیشن «Moana 2» قرار می‌گیرد، نمی‌توان این کمپانی را برای ساخت فرانچایزی که اثبات شده، سرزنش کرد. بنابراین انیمیشن Inside Out 2 را می‌توان یک نمونه عالی میان محبوب‌ بودن و در عین حال دارا بودن داستان‌هایی که غیرضروری و اضافه به نظر نمی‌آیند.

به تمام دلایلی که در مطالب بالا ذکر شد، به نظر می‌رسد که Inside Out 3 یکی از پروژه‌های مورد انتظار و درخشان آینده پیکسار است که با موفقیتش می‌تواند به خلق ایده‌های جدید ادامه دهد و امیدواریم که بتواند نظر مثبت مخاطبان قدیمی و همیشگی خود را جلب کند. انیمیشن درون و بیرون ۲ اکنون در سینماها در حال اکران است و با توجه به عملکرد خوب آن و آمارهای فوق‌العاده در باکس آفیس ممکن است مدتی طول بکشد تا به سرویس دیزنی پلاس بیاید.

اگر از طرفداران دنیای Inside Out هستید، حتما به مقاله‌های معرفی احساسات مختلف رایلی سر بزنید و آن‌ها را مطالعه کنید.

منبع: Cinemablend


داستان‌های ترسناک سری جی‌تی‌ای که حتما باید بدونی #gta

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها