وال-ای دیزنی
اخبار سینما و انیمیشن خبر

معرفی شخصیت‌های دیزنی: وال-ای، نماد احساس ربات‌ها

وال-ای (WALL-E) یک ربات کوچک، مظلوم و دوست داشتنی است که نقش شخصیت اول انیمیشن WALL-E را برعهده داشت. با وجود اینکه در مورد یک ربات زباله جمع‌کن صحبت می‌کنیم، این شخصیت چشم‌های پراحساسی دارد و می‌تواند دل هر بیننده‌ای را به رحم آورد.

انیمیشن WALL-E که در سال ۲۰۰۸ توسط پیکسار و دیزنی روی پرده رفت، یک ربات صامت ولی بااحساس را در محور داستان قرار می‌دهد. اسم وال-ای در واقع مخفف عبارت Waste Allocation Load Lifter – Earth-Class است و او را به عنوان ربات مسئول زباله‌های کره زمین معرفی می‌کند. این ربات توسط شرکت Buy n Large ساخته شده و آخرین واحد از خط تولید خود محسوب می‌شود. این ربات‌ها با هدف جمع‌آوری زباله‌های کره خاکی درست شده بودند تا بتوانند آن را به صورت مجدد به یک سطح قابل سکونت تبدیل کنند. اما خب نسل بشر با استفاده از یک سفینه عظیم به فضای بی‌کران سفر کرد و پس از مدتی خانه اصلی خود را به فراموشی سپرد.

تماشای ویدیوی داستان‌های ترسناک سری جی‌تی‌ای که حتما باید بدونی

اما وال-ای که برای کار کردن بی‌پایان برنامه‌ریزی شده بود تا مدت‌ها به جمع آوری زباله‌ها ادامه داد و تا زمانی که هیچکس به جز او باقی نمانده بود به وظایف خود عمل کرد. اما این تنهایی طولانی مدت باعث شد شخصیت مورد بحث کمی از حالت ربات‌گونه خود خارج شود و یک سری احساسات انسانی در او توسعه پیدا کند. این احساس‌های انسانی باعث به وجود آمدن یک هدف در قلب و مغز مصنوعی او شدند تا سرنوشت وی به طور کامل تغییر کند. سرنوشت بزرگ Wall-E زمانی وارد فاز اصلی خود شد که او با یک ربات دیگر ملاقات کرد؛ رباتی که به مراتب از او هوشمندتر و جدیدتر بود و در سفینه فضایی فعالیت می‌کرد.

وال-ای به مدت ۷۰۰ سال در انزوا و تنهایی کامل به کار و زندگی خود ادامه داد و این موضوع باعث به وجود آمدن یک گلیچ نرم‌افزاری در برنامه‌های او شد. این گلیچ غیرمنتظره قوه احساسات را در بطن او زنده کرد و کنجکاوی وسواس‌واری را به جانش انداخت. از این مرحله به بعد او علاقه زیادی به یاد گرفتن چیزهای جدید پیدا می‌کند و نمی‌تواند به این عطش سیرناپذیر پاسخ کافی دهد. هرچند که او بازهم به کار جمع‌آوری زباله‌ها ادامه می‌دهد و پستش را ترک نمی‌کند، اما این کنجکاوی به صورت مستمر باعث پرتی حواس می‌شود تا در سرانجام اطلاعات جدیدی به دست آورد.

وال-ای دیزنی

علاقه‌ای که وال-ای نسبت به دوستان جدیدش (به خصوص ایو) نشان می‌دهد واقعا تاثیرگذار است

البته وال-ای در طی این ۷۰۰ سال همیشه تنها نبود؛ چرا که یک سوسک به نام Hal همیشه او را همراهی می‌کرد. به نظر می‌رسد Hal هم در طی این مدت جهش پیدا کرده و نسبت به آنچه که از یک سوسک انتظار می‌رود درک بیش‌تری دارد. علاوه بر این سوسک، Wall-E با یک ربات دیگر به نام ایو (Eve) آشنا شده و خیلی سریع عاشقش می‌شود. این ربات مظلوم سعی می‌کند درست مانند آنچه که در ویدیوها دیده بود دست ایو را بگیرد تا علاقه خود نسبت به او را نشان دهد. علاوه بر این‌ها Wall-E به شدت روی دوست جدید خود حساس است و اجازه نمی‌دهد کوچک‌ترین آسیبی به او وارد شود.

معرفی شخصیت‌های دیزنی: آرورا، زیبای خفته

همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم وال-ای به شدت مظلوم و معصوم به نظر می‌رسد و همین خصلت دل آدم‌ها و ربات‌هایی که او را می‌بینند به رحم می‌آورد. البته او در این میان سعی می‌کند طریقه زندگی کردن و احساسات را به سایر ربات‌ها هم یاد دهد و کاری کند که آن‌ها از مسیر از پیش تعیین شده خود خارج گردند. او با کنجکاوی و شخصیت دوست داشتنی خود باعث شد نظر کاپیتان بی. مک‌کری در مورد کره زمین و شرایط آن عوض شود و سرنوشت نسل بشر را برای همیشه تغییر دهد.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Disney.Fandom


Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
پاسخ

Wall-e خیلی عاشقانه است به امید اینکه همه از عشق ها تجربه کنن نه پر از خشم و نفرت درد همش عقده