اخبار بازی انتخاب سردبیر برترین‌ها بهترین بازی‌‌ها

بهترین بازی‌های شبیه به سری GTA که می‌توانید در سال ۲۰۲۴ بازی کنید

تعداد کمی از فرنچایزهای صنعت بازی توانسته‌اند به موفقیت‌های سری GTA برسند. این فرنچایز به یک پدیده فرهنگی تبدیل شده است و با اینکه بازی‌های کمی می‌توانند تجربه مشابه‌ای مانند GTA را ارائه دهند، بازی‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند حس و حال مشابه‌ای را ایجاد کنند. فرقی نمی‌کند که از رانندگی سری GTA لذت ببرید یا دزدی و آزادی‌ عمل آن، چندین بازی وجود دارند که این تجربیات را به اشکال مختلف، بازآفرینی می‌کنند. در ادامه، برخی از این بازی‌ها را که دارای عناصری شبیه به فرانچایز GTA هستند، به شما معرفی می‌کنیم.

صد البته که بازی‌های این لیست به صورت تمام و کمال شبیه به GTA نیستند، اما نزدیک‌ترین تجربیات به این سری محسوب می‌شوند. اکثر بازی‌های موجود در این لیست، شبیه به عناوین مدرن جی تی ای هستند که هدف اصلی بازیکنان در آن، ایجاد هرج و مرج در جهان و رسیدن به اهداف بسیار جاه‌طلبانه است. در ادامه این مطلب، می‌توانید فهرستی که گردآوری کرده‌ایم را مشاهده کنید که شامل بهترین بازی‌هایی شبیه به GTA می‌شود. توجه کنید که این لیست هیچ ترتیب خاصی ندارد و در درجه اول، شامل بازی‌هایی می‌شود که امروزه به راحتی قابل تجربه هستند.

Red Dead Redemption 1 & 2

هسته اصلی دو سریGTA  و Red Dead Redemption یکسان است، اما به دلیل قرار گرفتن در دو فضا و تاریخ متفاوت، از یکدیگر متمایز می‌شوند

هسته اصلی دو سریGTA  و Red Dead Redemption یکسان است، اما به دلیل قرار گرفتن در دو فضا و تاریخ متفاوت، از یکدیگر متمایز می‌شوند

  • سازنده: Rockstar Games
  • تاریخ انتشار: ۱۸ می ۲۰۱۰ / ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و PC
  • ژانر: اکشن ماجراجویی

دو نسخه Red Dead Redemption و GTA شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند، زیرا هر دو عنوان توسط Rockstar Games توسعه یافته‌اند و عناصر اصلی طراحی آن‌ها، مشترک است. در هر دو بازی، دنیای عظیمی وجود دارد که بازیکن می‌تواند آزادانه در آن کاوش کند. ماموریت‌های جانبی، تعامل با NPCها و سیستم جرایم که به اعمال خلافکارانه بازیکن واکنش نشان می‌دهد، از شباهت‌های کلیدی این دو فرنچایز هستند. همچنین، هر دو بازی با روایت داستان‌های پیچیده و شخصیت‌های عمیقشان شناخته می‌شوند. با این حال، تفاوت‌های عمده‌ای هم با یکدیگر دارند. سری GTA در فضای شهری مدرن با محوریت جنایت‌های سازمان‌یافته جریان دارد، در حالی که Red Dead Redemption بر دوران غرب وحشی و تم‌های مربوط به بقا و تغییر تمدن تمرکز می‌کند. همچنین، تمرکز بازی‌های Red Dead روی طبیعت، شکار و تعامل با محیط‌های طبیعی بیشتر است، در حالی که GTA بیشتر روی تکنولوژی و فرهنگ شهری تمرکز دارد.

۱۰ سریال تلویزیونی عالی از دنیای بازی‌های ویدیویی

Saints Row 2

Saints Row 2 بهترین نسخه این فرنچایز است و صد حیف که پس از آن، سری وارد یک سراشیبی بزرگ شد

Saints Row 2 بهترین نسخه این فرنچایز است و صد حیف که پس از آن، سری وارد یک سراشیبی بزرگ شد

  • سازنده: Deep Silver و Volition
  • تاریخ انتشار: ۱۴ اکتبر ۲۰۰۸
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰ و PC
  • ژانر: اکشن ماجراجویی

بازی Saints Row 2 به‌وضوح تحت تاثیر سری GTA قرار دارد و از بسیاری جهات، از مکانیک‎های این سری الگو می‌گیرد. هر دو بازی از ساختاری جهان باز بهره‌مند هستند و به بازیکنان این اجازه را می‌دهند که آزادانه، در یک محیط شهری کاوش کنند، ماموریت‌های متنوعی انجام دهند و با شخصیت‌های مختلف تعامل کنند. همچنین، هر دو عنوان به داستان‌های جنایی پرداخته و شامل کارهای غیرقانونی، سرقت خودرو و دعواهای خیابانی می‌شوند. با این حال، Saints Row 2 به ‌طور ویژه روی لحن کمدی و کنایه‌آمیز تمرکز دارد، موضوعی که باعث می‌شود لحنی غیرجدی‌تر نسبت به فرنچایز GTA داشته باشد.

با این حال، Saints Row 2 هویت منحصربه‌فرد خود را حفظ می‌کند. در حالی که GTA به ‌طور جدی‌تری به داستان‌گویی و شخصیت‌پردازی می‌پردازد، Saints Row 2 خود را بیشتر به جنبه‌های تفریحی و سرگرم‌کننده بازی محدود می‌کند و به‌طور عمده، به تحریف واقعیت و تفریحات بی‌حد و مرز می‌پردازد. سیستم شخصی‌سازی شخصیت‌ها، وسایل نقلیه و سلاح‌ها در Saints Row 2 بسیار عمیق‌تر و خلاقانه‌تر است، به طوری که بازیکنان می‌توانند شخصیت‌های خود را به شکل‌های عجیب و غریبی طراحی کنند. در نهایت، هر دو بازی تجربیات خاص خود را ارائه می‌دهند، اما Saints Row 2 بیشتر بر جنبه‌های سرگرمی و  کمدی تاکید دارد، در حالی که GTA معمولا فضایی جدی‌تر و واقع‌گرایانه‌تر را روایت می‌کند. تنها نسخه GTA که از نظر سطح کمدی، به Saints Row 2 نزدیک‌تر است، GTA V به حساب می‌آید که کمدی‌ترین نسخه سری محسوب می‌شود.

Just Cause 3

بازی Just Cause 3 تجربه‌ای منحصربه‌فرد است کمتر نمونه‌ای از آن در صنعت بازی وجود دارد

بازی Just Cause 3 تجربه‌ای منحصربه‌فرد است کمتر نمونه‌ای از آن در صنعت بازی وجود دارد

  • سازنده: Avalanche Studios
  • تاریخ انتشار: ۳۰ نوامبر ۲۰۱۵
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و PC
  • ژانر: اکشن ماجراجویی

بازی Just Cause 3 و سری GTA از نظر ساختار جهان و طراحی مراحل، شباهت‌های زیادی با هم دارند. هر دو بازی به بازیکنان اجازه می‌دهند تا با انتخاب‌های خود، بر روند بازی تاثیر بگذارند. همچنین، هر دو عنوان شامل عناصر اکشن و ماجراجویی هستند که بازیکنان را به انجام کارهای غیرقانونی، از جمله سرقت خودرو، مبارزات مسلحانه و فرار از دست پلیس ترغیب می‌کنند. با این حال، Just Cause 3 بیشتر روی تخریب محیط و اکشن بی‌پروا تاکید داشته و در مقایسه با GTA، لحن و فضایی تخیلی‌تر دارد. تفاوت اصلی بین Just Cause 3 و GTA، در نوع روایت داستان است. Just Cause 3 به یک روایت خطی و غیرواقعی پایبند است. بازی Just Cause 3 به بازیکنان اجازه می‌دهد که با استفاده از ابزارهای خاصی مثل چتر نجات و قلاب، به طور آزادانه و خلاقانه در محیط پرواز کنند و ویرانی‌های وسیعی در سطح شهر به وجود بیاورند. این آزادی عمل و تمایل به ایجاد آشوب در Just Cause 3، موجب می‌شود که بازی بیشتر به عنوان یک تجربه صرفا سرگرم‌کننده شناخته شود، در حالی که داستان و شخصیت‌پردازی در سری GTA، از اهمیت بالایی برخوردار است.

Watch Dogs 2

سری Watch Dogs با اینکه سرگرم‌کننده است، اما هرگز به نهایت پتانسیل خود نمی‌رسد

سری Watch Dogs با اینکه سرگرم‌کننده است، اما هرگز به نهایت پتانسیل خود نمی‌رسد

  • سازنده: Ubisoft
  • تاریخ انتشار: ۱۵ نوامبر ۲۰۱۶
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و PC
  • ژانر: اکشن ماجراجویی

Watch Dogs 2 یک بازی اکشن ماجراجویی جهان باز است که توسط یوبی‌سافت توسعه داده شده و در سال ۲۰۱۶ به عنوان دنباله‌ای برای بازی اول Watch Dogs منتشر شد. داستان بازی در منطقه‌ای تخیلی از خلیج سان فرانسیسکو اتفاق می‌افتد و بازیکنان در نقش مارکوس هالاوای، یک هکر با مهارت، ایفای نقش می‌کنند که به گروه هک DedSec می‌پیوندد. این بازی به خاطر لحن ملایم‌تر نسبت به نسخه قبلی‌اش شهرت دارد و روی اکتشاف، هک و مکانیک‌هایی از جمله مخفی‌کاری و مبارزه، تاکید می‌کند. بازیکنان می‌توانند با استفاده از ابزارها و وسایل نقلیه متنوع، به انجام ماموریت‌های مختلف بپردازند و در دنیایی که توسط یک کمپانی بزرگ اداره می‌شود، کنترل را به دست بگیرند. Watch Dogs 2 به خاطر داستان جذاب، شخصیت‌پردازی قابل قبول و آزادی عمل برای ماجراجویی در شهر، از محبوبیت بالایی میان گیمرها برخوردار است.

Watch Dogs یکی دیگر از بازی‌هایی است که لقب شبیه ساز GTA را به خود اختصاص داده است، اما در واقع فراتر از این‌هاست. Watch Dogs 2 حس هکر بودن را بیشتر از هر بازی دیگری، به شما منتقل می‌کند. شما می‌توانید تقریبا هر چیزی را در شهر زیبای سانفرانسیسکو هک کنید. این موارد شامل چراغ‌های خیابان، ماشین‌ها، تلفن‌ها، دوربین‌ها و تمام وسایل برقی و الکترونیکی در جهان بازی می‌شود. آنچه این بازی را از نسخه قبلی خود متمایز می‌کند، شخصیت‌های آن است. سانفرانسیسکو صدها فعالیت جانبی برای انجام دادن دارد که فقط به ماموریت‌ها خلاصه نمی‌شوند. در طول مسیر، با گروه گسترده‌ای از شخصیت‌ها روبه‌رو خواهید شد که داستان و تجربیات خود را از طریق گفتگوهای عجیب و غریب و تعاملات طنزآمیز، به شما منتقل می‌کنند.

Mad Max

بازی Mad Max به جای اقتباس مستقیم از فیلم، خط روایی خود را در پیش می‌گیرد

بازی Mad Max به جای اقتباس مستقیم از فیلم، خط روایی خود را در پیش می‌گیرد

  • سازنده: Avalanche Studios
  • تاریخ انتشار: ۳۰ آگوست ۲۰۱۵
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان و PC
  • ژانر: اکشن ماجراجویی / رانندگی

بازی Mad Max که در سال ۲۰۱۵ توسط استودیوی Avalanche Studios عرضه شد، در سبک اکشن و جهان باز جریان دارد و ویژگی‌های منحصربه‌فردی را به بازیکنان ارائه می‌دهد. این بازی در دنیایی پسا-آخرالزمانی جریان دارد و یک اثر اقتباسی از فیلم‌های Mad Max محسوب می‌شود. این بازی تمرکز زیادی روی نبردهای خودرومحور و جابه‌جایی در یک دنیای وسیع و خطرناک دارد. یکی از نقاط قوت بازی، سیستم شخصی‌سازی وسیله نقلیه است که به بازیکنان اجازه می‌دهد ماشین خود را به انواع سلاح‌ها و تجهیزات، مجهز کنند. همچنین، گیم‌پلی بازی به مبارزات تن به تن با دشمنان و حل معماهای محیطی خلاصه می‌شود که تجربه بازی را جذاب‌تر می‌کند. طراحی بصری بازی و جزئیات محیطی آن نیز به خوبی به عمق دنیای Mad Max افزوده است.

زمانی که بازی Mad Max در تابستان ۲۰۱۵ منتشر شد، با استقبال چندان خوبی از سمت منتقدین و بازیکنان مواجه نشد. با این حال، سال‌ها بعد، بسیاری از بازیکنان متوجه شدند که چه چیزی را از دست داده‌اند، یک بازی رانندگی فوق‌العاده که در پس‌زمینه دنیای Mad Max جریان دارد. با اینکه بازی حول محور رانندگی است و اصلی‌ترین نقطه قوت آن به شمار می‌آید، مبارزات تن به تن زیادی در بازی وجود دارد. این بازی دارای نبردهایی به سبک سری بتمن آرکهام است، بنابراین می‌توانید از کمبوها، فینیشرها و حرکات ترکیبی یا حتی یک سلاح سرد برای از بین بردن دشمنان استفاده کنید. مهمات در بازی بسیار کمیاب است؛ با این حال، شاید آندرریتدترین بخش Mad Max داستان آن باشد. در شروع بازی، متوجه می‌شوید که وسیله نقلیه “مگنوم اوپوس” شما را دزدیده‌اند و هدف اصلی شما این است که به هر قیمتی شده، آن را پس بگیرید. Mad Max یک بازی تقریبا ۲۰ ساعته است، اما این ساعت‌ها مملو از اکشن و گیم‌پلی سرگرم‌کننده خواهد بود.

Mafia III

بازی Mafia III بهترین نسخه این مجموعه نیست، اما مدرن‌ترین تجربه فرنچایز را به شما ارائه می‌دهد

بازی Mafia III بهترین نسخه این مجموعه نیست، اما مدرن‌ترین تجربه فرنچایز را به شما ارائه می‌دهد

  • سازنده: Hangar 13
  • تاریخ انتشار: ۷ اکتبر ۲۰۱۶
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و PC
  • ژانر: اکشن ماجراجویی

Mafia III که در سال ۲۰۱۶ توسط استودیوی Hangar 13 ساخته و منتشر شد، یک بازی اکشن ماجراجویی و جهان باز است که در شهر خیالی New Bordeaux، الهام‌گرفته از نیواورلئان، اتفاق می‌افتد. داستان بازی در سال ۱۹۶۸ رخ می‌دهد و حول محور لینکلن کلی، یک سرباز برگشته از جنگ ویتنام که به دنبال انتقام از گروه مافیایی است، جریان دارد. این بازی با توجه به موضوعات اجتماعی و تاریخی مانند نژادپرستی و فساد پلیس، به طور جدی به مسائل زمانه خود می‌پردازد و از فضای دهه ۶۰ میلادی به خوبی الگو می‌گیرد. گیم‌پلی Mafia III شامل ترکیبی از المان‌های تیراندازی، رانندگی و ماموریت‌های داستانی است که همین موضوع، اصلی‌ترین وجه اشتراک بازی با سری GTA محسوب می‌شود. این بازی به خاطر گرافیک خارق‌العاده و جزئیات محیطی‌ خیره‌کننده‌اش، مورد تحسین قرار گرفته است و همچنین موسیقی متن آن، مثل آهنگ‌های معروف دهه ۶۰، به جذابیت بازی می‌افزاید. با وجود انتقادات گسترده نسبت به برخی از مکانیک‌های گیم‌پلی و تکراری بودن ماموریت‌ها، Mafia III به دلیل روایت قوی و شخصیت‌های جذابش، در بین بازیکنان محبوبیت پیدا کرده است.

رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سری Call of Duty

Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077 یک بازگشت به‌یادماندنی را تجربه کرد و به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های چند سال اخیر تبدیل شد

بازی Cyberpunk 2077 یک بازگشت به‌یادماندنی را تجربه کرد و به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های چند سال اخیر تبدیل شد

  • سازنده: CD Projekt Red
  • تاریخ انتشار: ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و PC
  • ژانر: RPG

Cyberpunk 2077 یک بازی نقش‌آفرینی و جهان ‌باز است. اتفاقات این بازی در شهری به نام Night City رخ می‌دهد که بازیکنان در آن در نقش V، یک مزدور با قابلیت‌های مختلف، به کشف و تجربه داستان‌های درگیرکننده می‌پردازند. بازیکنان می‌توانند مهارت‌ها و توانایی‌های خود را با استفاده از آپگریدهای سایبری، شخصی‌سازی کنند. Cyberpunk 2077 به خاطر روایت عمیق، طراحی بصری خیره‌کننده و آزادی عمل بالا در گیم‌پلی شهرت دارد، اما همچنین با چالش‌هایی در زمان عرضه، از جمله باگ‌ها و مشکلات فنی مواجه شد. این بازی با به تصویر کشیدن مسائل اجتماعی و فناوری‌های پیشرفته، نقدی بر جامعه معاصر نیز به حساب می‌آید.

بازی Cyberpunk 2077 و سری GTA هر دو در شهری بزرگ طراحی شده‌اند و به بازیکنان این امکان را می‌دهند تا در محیطی بزرگ و پویا به ماجراجویی بپردازند. در Cyberpunk 2077، داستان در یک دنیای آینده‌نگرانه و سایبرپانکی روایت می‌شود که شباهت‌های زیادی با فضای مدرن و شهری GTA دارد. در هر دو بازی، تعامل با شخصیت‌های غیرقابل بازی و انجام ماموریت‌ها، از جمله دزدی‌ها و فعالیت‌های غیرقانونی، بخشی اساسی از گیم‌پلی به حساب می‌آید. در Cyberpunk 2077، بازیکن می‌تواند انتخاب‌های اخلاقی مختلفی داشته باشند که بر داستان و نتیجه بازی تاثیر می‌گذارد. چنین تصمیماتی در اندینگ بازی GTA V و اتفاقات داستانی GTA IV نیز دیده می‌شود.

Payday 2

هیچ عنوان دیگری به اندازه Payday 2 روی سرقت‌های سازمان‌یافته تمرکز ندارد

هیچ عنوان دیگری به اندازه Payday 2 روی سرقت‌های سازمان‌یافته تمرکز ندارد

  • سازنده: Starbreeze Studios
  • تاریخ انتشار: ۱۳ آگوست ۲۰۱۳
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و PC
  • ژانر: شوتر اول شخص

بازی GTA V و Payday 2 از برخی جهات، کاملا شبیه به یکدیگر هستند. Payday 2 از بازآفرینی دنیای بزرگ بازی‌های GTA چشم‌پوشی می‌کند و تمام تمرکز خود را روی دزدی‌ها قرار می‌دهد. ماموریت‌های دزدی، عملا بهترین ماموریت‌های سری GTA هستند. به عبارتی دیگر، Payday 2 روی بزرگترین نقاط قوت سری تمرکز دارد. مهم این است که شما می‌توانید سرقت‌های Payday 2 را با حداکثر سه بازیکن دیگر انجام دهید. دزدی‌ها به طور چشمگیری متنوع هستند و هر بار که به عنوان یکی از اعضای Payday وارد ماموریت می‌شوید، اتفاقات بسیار متفاوتی را تجربه می‌کنید. Payday 2 تمرکز زیادی روی سلاح‌های گرم دارد و شما می‌توانید ده‌ها سلاح و تجهیزات را برای سرقت با خود ببرید. دنباله‌ای به نام Payday 3 نیز اکنون در دسترس است، اگرچه شکایات مختلف بسیاری از طرفداران را به همراه داشته است و بازیکنان تجربه Payday 2 را ترجیح می‌دهند.

Yakuza 0

سری Yakuza وسعت جهان GTA را ندارد، اما بی‌نهایت محتوا را به شما ارائه می‌دهد

سری Yakuza وسعت جهان GTA را ندارد، اما بی‌نهایت محتوا را به شما ارائه می‌دهد

  • سازنده: Ryu Ga Gotoku Studio
  • تاریخ انتشار: ۱۲ مارس ۲۰۱۵
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و PC
  • ژانر: نقش‌آفرینی و اکشن ماجراجویی

بازی‌های زیادی در سری Yakuza وجود دارد، اما نباید آن‌ها را با “GTA ژاپنی” اشتباه گرفت، همانطور که برخی قبلا آن را با این نام خطاب می‌کردند. با این حال، نسخه‌های Yakuza همیشه در شهرهایی کوچک و جمع‌جور جریان داشتند. از کجا باید این سری طولانی را شروع کرد؟ بسیاری از بازیکنان موافق هستند که Yakuza 0 بهترین گزینه برای شروع است. هنگامی که در مورد Yakuza 0 صحبت می‌شود، اکثر طرفداران موافقند که این نسخه بهترین داستان را در سری دارد. بازی یک داستان بسیار خوب و درهم تنیده از دو مرد ژاپنی را روایت می‌‎کند که زندگی‌ بسیار متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. مبارزات Yakuza 0 در سبک Beat em up است و به شما این امکان را می‌دهد که از بین سه سبک مبارزه برای هر شخصیت، یکی را انتخاب کنید که می‌تواند سکانس‌های اکشن بازی را از یکدیگر متمایز کند. در نهایت، دنیای Yakuza 0 مطمئنا ارزش تجربه را دارد. این بازی یک بازآفرینی زیبا از ژاپن دهه ۱۹۸۰ است و ساعت‌ها محتوا منحصربه‌فرد را برای شما آماده کرده است. از مینی‌گیم‌ها گرفته تا ماموریت‌‎های جانبی، Yakuza 0 ارزش ده‌ها ساعت تجربه را دارد.

Bully

تایید ساخت نسخه دوم Bully می‌تواند یکی از جذاب‌ترین اتفاقات آینده صنعت بازی باشد

تایید ساخت نسخه دوم Bully می‌تواند یکی از جذاب‌ترین اتفاقات آینده صنعت بازی باشد

  • سازنده: Rockstar Games
  • تاریخ انتشار: ۱۷ اکتبر ۲۰۰۶
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۲، پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰ و PC
  • ژانر: اکشن ماجراجویی

Bully یک بازی ویدیویی در سبک اکشن ماجراجویی است که توسط راکستار در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. داستان بازی در محیط مدرسه‌ای به نام Bullworth Academy روایت می‌شود و بازیکن کنترل شخصیتی به نام Jimmy Hopkins را بر عهده می‌گیرند. جیمی به خاطر رفتارهای ناپسندش در مدارس قبلی، به این مدرسه فرستاده می‌شود و هدف او این است که در این محیط جدید، خود را با چالش‌ها و درگیری‌های اجتماعی مدرسه سازگار کند. بازی به صورت نیمه جهان باز طراحی شده است و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در محیط‌های مختلف مدرسه و محله‌های اطراف کاوش کنند. بازیکنان می‌توانند با دیگر دانش‌آموزان تعامل کنند، در فعالیت‌های مختلف شرکت کنند و از مهارت‌های جیمی در مبارزات نزدیک استفاده کنند. همچنین، Bully به خاطر داستان جذاب، دیالوگ‌های خنده‌دار و نقد به سبک زندگی نوجوانان در مدارس معروف است و به یکی از بازی‌های ماندگار نسل خود تبدیل شده است. شایعاتی در خصوص ساخت ریمستر یا ریمیک این بازی شنیده می‌شود، اما هنوز هیچ چیز معلوم نیست.

L.A. Noire

بازی L.A. Noire یکی از بهترین تجربیات کارآگاهی است که می‌توانید تجربه کنید

بازی L.A. Noire یکی از بهترین تجربیات کارآگاهی است که می‌توانید تجربه کنید

  • سازنده: Rockstar Games
  • تاریخ انتشار: ۱۷ می ۲۰۱۱
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ PC
  • ژانر: اکشن / ماجراجویی

L.A. Noire یکی دیگر از ساخته‌های شاهکار Rockstar است که از مدل سنتی گیم‌پلی GTA پیروی نمی‌کند، در حالی که از برخی ویژگی‌های آن الگو می‌گیرد. در حالی که هنوز المان‌های اکشن در بازی دیده می‌شود و شما را در حال ماجراجویی در شهر لس آنجلس دهه ۱۹۴۰ رها می‌کند، اولویت اصلی بازیکنان درگیر نشدن با دشمنان و مخفی‌کاری در یک محیط جهان باز است. شما به عنوان یک کارآگاه به نام کول فلپس بازی کرده و با استفاده از مهارت‌های حل پازل، جرایم مختلف را حل می‌کنید. همانطور که پرده از راز جنایات بیشتری کنار می‌زنید، فلپس به درجات بالاتری در LAPD می‌رسد. داستان یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت L.A. Noire است و بخش‌های مربوط به حل پرونده‌های جرم و جنایت، به طرز باورنکردنی عمیق هستند و مطمئنا ذهن شما را به چالش خواهند کشید.

بهترین آثاری که اگر بازی Genshin Impact را دوست دارید باید تجربه کنید

Sleeping Dogs

اگر ماشین و اسلحه به سری Yakuza اضافه کنید، به چیزی شبیه به Sleeping Dogs می‌رسید

اگر ماشین و اسلحه به سری Yakuza اضافه کنید، به چیزی شبیه به Sleeping Dogs می‌رسید

  • سازنده: United Front Games
  • تاریخ انتشار: ۱۳ آگوست ۲۰۱۲
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان و PC
  • ژانر: اکشن-ماجراجویی و نقش‌آفرینی

تقریبا بیش از یک دهه از انتشار بازی Sleeping Dogs گذشته است، اما تجربه آن هنوز هم تازگی دارد. این عنوان یکی از بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی است و هر طرفدار GTA قطعا از آن لذت خواهد برد. بازی در کشور هنگ کنگ اتفاق می‌افتد و شما را در نقش وی شن، یک کارآگاه مخفی که تلاش می‌کند به باند Triads نفوذ کند، قرار می‌دهد. همانطور که در داستان پیش می‌روید، اعتماد بیشتری در باند به دست می‌آورید، اما حفظ پوششتان سخت‌تر از قبل می‌شود. این ایده، یک طرح داستانی عالی و به‌یادماندنی ایجاد می‌کند، با شخصیت‌های زیادی که در طول مسیر تعاملات مختلفی با یکدیگر دارند. در بخش مبارزات، می‌توانید با استفاده از فنون هنرهای رزمی که دارای انیمیشن‌های فوق‌العاده‌ای هستند، در سراسر محیطی جهان باز، به مبارزه بپردازید. اگر حوصله مبارزه ندارید، می‌توانید در مسابقات خیابانی شرکت کنید و وسایل نقلیه جدیدی به دست آورید. در هر صورت، Sleeping Dogs آنطور که باید و شاید مورد تمجید واقع نشد، اما کماکان یکی از بهترین تجربیات اکشن بازار است.

Crackdown

نسخه سوم Crackdown یکی از ضعیف‌ترین انحصاری‌های ایکس باکس در نسل هشتم بود، اما نسخه‌های قبلی آن کیفیت قابل قبولی داشتند

نسخه سوم Crackdown یکی از ضعیف‌ترین انحصاری‌های ایکس باکس در نسل هشتم بود، اما نسخه‌های قبلی آن کیفیت قابل قبولی داشتند

  • سازنده: Realtime Worlds
  • تاریخ انتشار: ۲۰ فوریه ۲۰۰۷
  • پلتفرم‌ها: ایکس باکس ۳۶۰
  • ژانر: اکشن-ماجراجویی

دو نسخه اول سری Crackdown، فقط روی ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شدند، اما قابلیت بکوارد باعث می‌شود آن‌ها روی کنسول‌های مدرن ایکس ‌باکس، از جمله ایکس باکس سری ایکس و اس، قابل تجربه باشند. ایده ساخت این اثر در ابتدا توسط دیوید جونز، مردی که سری GTA را خلق کرد، مطرح شد و به همین دلیل، این فرنچایز دارای عناصر مشابه‌ای با بازی‌های قدیمی GTA است. Crackdown یک رویه منحصربه‌فرد را در گیم‌پلی خود پیش می‌گیرد، زیرا شما اساسا یک فرا انسان هستید که می‌توانید سریع بدوید، تا ارتفاعات بلند بپرید و وسایل نقلیه را بلند و پرتاب کنید. شما Crackdown را صرفا برای گیم‌پلی جهان باز آن بازی می‌کنید، زیرا داستان و شخصیت‌ها چندان در اولویت نیستند و تمرکز اصلی بازی روی اکشن است. شما با یک بازی به شدت سرگرم‎‌کننده روبه‌رو هستید. اگر در نهایت از فرمول آن لذت بردید و بیشتر می‌خواهید، سری Saints Row هم در چنین سبک و سیاقی جریان دارد.

Lego City Undercover

بازی Lego City Undercover مانند سایر عناوین لگو، سرگرم‌کننده و جذاب است

بازی Lego City Undercover مانند سایر عناوین لگو، سرگرم‌کننده و جذاب است

  • سازنده: TT Games
  • تاریخ انتشار: ۱۸ مارس ۲۰۱۳
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، نینتندو Wii U و PC
  • ژانر: اکشن-ماجراجویی

Lego City Undercover مطمئنا اولین چیزی نیست که وقتی به بازی‌هایی مانند GTA فکر می‌کنید، به ذهنتان خطور می‌کند. با این حال، گیم‌پلی بازی چندان بی‌شباهت به سایر بازی‌های این لیست نیست. همانطور که از نام بازی مشخص است، شما در نقش یک شخصیت لگو بازی می‌کنید؛ اما این موضوع فقط به فاکتور لذت بردن از بازی می‌افزاید. Lego City Undercover یک بازی جهان باز است که شما را در نقش یک پلیس مخفی به نام چیس مک‌کلین قرار می‌دهد که قصد دارد یک محکوم فراری را دستگیر کند. در طول داستان، می‌توانید ۲۰ منطقه منحصربه‌فرد را کاوش کنید، ده‌ها وسیله نقلیه را برانید و کلاهبردارانی را که به نظرتان قانون را نقض می‌کنند، دستگیر کنید. شاید بازی مثل GTA شما را در نقش یک خلافکار قرار ندهد، اما بخش‌های مخفی دارد که شما را تبدیل به یک جنایتکار می‌کند.

Maniac

بازی Maniac یادآور دو نسخه ابتدایی GTA و موفقیت‌های بی‌شمار آن‌ها است

بازی Maniac یادآور دو نسخه ابتدایی GTA و موفقیت‌های بی‌شمار آن‌ها است

  • سازنده: Transhuman Design
  • تاریخ انتشار: ۲۸ مارس ۲۰۲۴
  • پلتفرم‌ها: PC
  • ژانر: اکشن و روگ‌لایک

در نهایت، آخرین بازی در لیست ما، یکی از جدیدترین عناوین منتشر شده در صنعت بازی است. در حالی که بسیاری از بازی‌های دیگر در این فهرست، از سبک مدرن GTA که با GTA 3 آغاز شد، تقلید می‌کنند، Maniac یک بازگشت باشکوه به نسخه‌های اولیه GTA است، جایی که تنها هدف شما، ایجاد هرج و مرج در سراسر شهر از زاویه دید ایزومتریک بود. این بازی در سبک روگ‌لایک جریان دارد که هدف شما ایجاد بیشترین آشوب در سطح شهر است. تمام دنیا در این بازی، بر علیه شماست و شما می‌توانید سلاح‌ها، وسایل نقلیه، شخصیت‌ها و امتیازات بی‌شماری را باز کنید که در ایجاد آشوب و خرابی بیشتر، به شما کمک می‌کنند. با ایجاد خرابی بیشتر، نیروهای مخالف بیشتری بسیج می‌شوند تا شما را متوقف کنند. این المان برای کسانی که عاشق ستاره‌های تعقیب در GTA هستند، جذاب خواهد بود.

معرفی ۱۵ تا از بهترین ریمیک‌های صنعت بازی

کلام آخر

با اینکه سری GTA در نوع خود بی‌نظیر است، بازی‌های بسیاری توانسته‌اند تجربیات مشابه‌ای را در قالب‌های متفاوت به مخاطبان ارائه دهند. هر یک از عناوین این لیست، چه از نظر آزادی عمل و چه از نظر گیم‌پلی اکشن و داستان‌سرایی، نقاط قوت خاص خود را دارند و می‌توانند جایگزین جذابی برای علاقه‌مندان به GTA باشند. این بازی‌ها با استفاده از المان‌های خلاقانه و متفاوت، تجربه‌هایی منحصربه‌فرد را برای بازیکنان رقم می‌زنند و هر کدام به شکلی خاص، حس و حال آزادی، هیجان و ماجراجویی را به مخاطب القا می‌کنند.

  • آیا بازی‌هایی که در این لیست معرفی شده‌اند، دقیقا شبیه به GTA هستند؟

خیر، هیچ یک از بازی‌های معرفی شده به طور کامل شبیه به GTA نیستند، اما بسیاری از آن‌ها عناصر مشابهی مانند ساختار جهان باز، داستان‌های جنایی و آزادی عمل در انجام ماموریت‌ها را ارائه می‌دهند. بازی‌هایی مانند Red Dead Redemption و Saints Row 2 برخی از ویژگی‌های کلیدی GTA را دارند، اما هرکدام با سبک و تم‌های خاص خود، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را به بازیکنان ارائه می‌دهند.

  • کدام یک از این بازی‌ها از نظر طنز و سبک کمدی بیشتر شبیه به GTA V است؟

Saints Row 2 به دلیل لحن کمدی و تفریحی خود، شباهت بیشتری به فضای کمدی GTA V دارد. این بازی برخلاف سری GTA که معمولا جدی‌تر است، روی تحریف واقعیت و شوخی‌های بی‌پایان تمرکز دارد. اگر از طنز GTA V لذت برده‌اید، احتمالا Saints Row 2 هم برای شما جذاب خواهد بود.

  • آیا بازی‌های این لیست برای پلتفرم‌های مدرن قابل دسترس هستند؟

بله، بیشتر بازی‌های معرفی شده در این لیست، برای پلتفرم‌های مدرن مانند پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و PC در دسترس هستند. بازی‌هایی مانند Cyberpunk 2077 و Watch Dogs 2 به‌ راحتی روی این پلتفرم‌ها قابل تجربه‌اند.

منبع: Gamespot


سایلنت هیل ۲ بهترین بازی ترسناک تاریخه؟ میزگیم با امید لنون

سایلنت هیل 2 بهترین بازی ترسناک تاریخه؟ میزگیم با امید لنون

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها