معرفی شخصیت‌های انیمیشن Shrek؛ پری مادرخوانده
اخبار سینما و انیمیشن انتخاب سردبیر برترین‌ها برترین‌های سینما و انیمه سینما

معرفی شخصیت‌های انیمیشن Shrek؛ پری مادرخوانده

پری مادرخوانده (Fairy Godmother) یک پری جادویی است که همواره در طول زندگی‌اش آرزوی شخصیت‌های فانتزی و انیمیشنی را برآورده می‌کرده و نسخه‌های مختلف آن را در انیمیشن‌های گوناگونی مثل سیندرلا دیده‌ایم. در دنیای انیمیشنی شرک، برآورده کردن آرزوهای بقیه، به نوعی شغل و تجارت سودمند پری مادرخوانده نشان داده شده است. پری مادرخوانده به یک چهره‌ی شناخته‌شده و قابل احترام در بین اهالی شهر خیلی خیلی دور (Far Far Away) تبدیل شده و به این معروف است که می‌تواند آرزوی “خوشبختی همیشگی (Happily Ever After)” دیگران را برآورده کند.

آرزوی خوشبختگی همیشگی یا همان Happily Ever After، به بزرگترین آرزوی یک شخص مربوط می‌شود و بارها در طول انیمیشن‌های شرک مورد اشاره قرار گرفته است. برای مثال در انیمیشن شرک ۲، شرک و خره یک معجون «خوشبختی همیشگی» را می‌نوشند و صبح روز بعد شرک به یک مرد جوان و خوش‌چهره تبدیل شده و خره هم به یک اسب سفید قدبلند!

جایگاه پری مادرخوانده در خط داستانی انیمیشن‌های شرک

ماجرای اصلی پری مادرخوانده در دنیای انیمیشنی شرک از روزی آغاز می‌شود که یک جادوگر ناشناس به صورت مخفیانه، دختر خردسال پادشاه و ملکه را طلسم می‌کند. طلسمی که باعث می‌شود پرنسس روزها شبیه به یک پرنسس عادی و زیبارو باشد و شب‌ها به محض غروب کردن خورشید، به یک دیو زشت و خجالت‌آور تبدیل شود.

خیلی زود این جادوگر ناشناس که همان پری مادرخوانده است، خودش را به ملکه و پادشاه معرفی می‌کند و به آن‌ها می‌گوید که تنها راه برای از بین بردن طلسم پرنسس فیونا، این است که پرنسس در یک قلعه‌ی دورافتاده زندانی شود تا یک روز در آینده، پسر پری مادرخوانده، پرنس چارمینگ، او را نجات بدهد و با اولین بوسه‌ی عشق واقعی، آرزوی «خوشبختی همیشگی» فیونا برآورده شود و طلسم شبانه‌اش برای همیشه از بین برود.

معرفی شخصیت‌های انیمیشن Shrek؛ شرک

متاسفانه پادشاه و ملکه متوجه نمی‌شوند که پری مادرخوانده تمام این نقشه را برنامه‌ریزی کرده تا پسرش را وارد خانواده‌ی اشرافی پادشاه کند و با به ارث بردن تاج و تخت، در آینده پادشاه سرزمین خیلی خیلی دور شود.

از آنجایی که پرنس چارمینگ شدیدا به مادرش وابسته است و بدون اجازه‌ی او هیچ تصمیمی نمی‌گیرد، تقریبا می‌توان اطمینان داشت که با به قدرت رسیدن پرنس چارمینگ به عنوان پادشاه، در واقع این مادرش، پری مادرخوانده است که کنترل پادشاهی را به دست می‌گیرد. او از ابتدا با همین هدف پرنسس فیونا را در کودکی به طور مخفیانه طلسم کرده است و سپس در نقش یک ناجی ظاهر شده تا به پادشاه و ملکه برای از بین بردن طلسم کمک کند.

ایده‌ی کاراکتر و نحوه‌ی ورودش به ماجرای شرک

معرفی شخصیت‌های انیمیشن شرک؛ پری مادرخوانده

ریشه‌های شخصیت پری مادر‌خوانده

در ابتدا سازندگان انیمیشن شرک، یک مقدمه‌ی دیگر برای نخستین انیمیشن Shrek در نظر گرفته بودند که در آن کاراکتری به نام داما فورتونا (Dama Fortuna) با اقتباس از شخصیت جادوگر (the Witch) از رمان Shrek! وجود داشت که مقدمه‌ی داستان را از روی کارت‌های تاروت روایت می‌کرد.

در این ورژن متفاوت از انیمیشن شرک، پرنسس فیونا از همان ابتدا به عنوان یک دیو به دنیا می‌آید و یک روز از شدت ناامیدی نزد پری مادرخوانده می‌رود و از او می‌خواهد که او را به یک پرنسس زیبارو تبدیل کند. داما فورتونا هم یک معجون زیبایی به او می‌دهد که در ابتدا هیچ تاثیری بر روی فیونا ندارد. اما فورتونا به فیونا می‌گوید از این به بعد در تایم روز، به شکل انسانی در خواهد آمد و در تایم شب مجددا تبدیل به یک دیو می‌شود تا اینکه بالاخره یک روز عشق واقعی‌اش را پیدا کند و طلسم را برای همیشه از بین ببرد. باقی ماجرا از این نقطه‌ی داستانی به بعد، مشابه ورژن فعلی انیمیشن‌های شرک جلو می‌رود و در ادامه شرک وارد داستان می‌شود.

در نهایت سازندگان انیمیشن شرک، تغییرات زیادی را بر روی مقدمه‌ی داستان اعمال کردند و همچنین به استفاده از صداگذار شخصیت داما فورتونا، به نام لیندا هانت (Linda Hunt) نیز ادامه دادند. با این تفاوت که اسم داما فورتونا به پری مادرخوانده تغییر کرد و دیگر هیچوقت در طول انیمیشن‌های شرک، به اسم واقعی این کاراکتر اشاره نشد.

معرفی شخصیت‌های انیمیشن Shrek؛ فیونا

با اینکه درحال حاضر از گذشته‌ی پری مادرخوانده اطلاعات چندانی در دست نیست، در ادامه پری مادرخوانده به بزرگترین تولیدکننده‌ی معجون‌های جادویی در شهر خیلی خیلی دور تبدیل می‌شود و به دیگر کاراکترهای فانتزی موجود در این دنیای انیمیشنی کمک می‌کند که به آرزوی خوشبختی نهایی‌شان دست پیدا کنند.

یکی از مراجعه کنندگان معجون‌های جادویی پری مادرخوانده، یک قورباغه به نام هارولد (Harold) است که عاشق پرنسسی به نام لیلیان (Lilian) شده اما به خاطر وضعیت فعلی‌اش نمی‌تواند با او ازدواج کند. پری مادرخوانده هم در ازای یک شرط مهم، هارولد را به یک انسان تبدیل می‌کند تا با پرنسس لیلیان ازدواج کند و به پادشاه بعدی سرزمین خیلی خیلی دور تبدیل شود.

شرط پری مادرخوانده برای هارولد هم این بوده که اولین فرزند دختر او، باید با فرزند پسر پری مادرخوانده ازدواج کند. سپس در ادامه نقشه‌ی طلسم فیونا را برنامه‌ریزی کرد تا مطمئن شود که پادشاه و ملکه برای کمک گرفتن به نزد او خواهند آمد. نقشه‌ای که در نهایت منجر به زندانی شدن فیونا در یک قلعه‌ی دور افتاده شد و سال‌های زیادی گذشت تا پرنس چارمینگ به یک مرد بالغ تبدیل شود و به نبرد اژدها برود تا فیونا را از قلعه نجات دهد و با یک بوسه‌ی عاشقانه، طلسم فیونا را برای همیشه باطل کند. تا اینکه شرک وارد داستان شد و به طور کامل همه‌ی برنامه‌ریزی‌هایشان را دچار تغییر کرد.

پری مادرخوانده از انیمیشن Shrek / شرک

عدم حضور پری مادرخوانده در انیمیشن Shrek 3

برخلاف پرنس چارمینگ که علاوه بر انیمیشن شرک ۲ در انیمیشن شرک ۳ هم در نقش آنتاگونیست اصلی داستان ظاهر می‌شود، پری مادرخوانده در انتهای انیمیشن شرک ۲ از داستان حذف شد و در انیمیشن‌های بعدی هم در حد یک رفرنس داستانی از طرف کاراکترهای دیگر مورد اشاره قرار گرفته است. برای مثال در انیمیشن Shrek the Third پری مادرخوانده بارها توسط پسرش پرنس چارمینگ یادآوری می‌شود و در تمام طول این انیمیشن هم پرنس چارمینگ در تلاش است تا انتقام مرگ مادرش را با تصاحب تاج و تخت پادشاهی سرزمین خیلی خیلی دور از شرک بگیرد.

معرفی شخصیت‌های انیمیشن شرک؛ پرنس چارمینگ

در ابتدای انیمیشن Shrek Forever After هم هارولد حین صحبت کردن با لیلیان، به پری مادرخوانده اشاره می‌کند و می‌گوید که تنها بوسه‌ی عشق واقعی می‌تواند طلسم دخترشان فیونا را از بین ببرد. سپس لیلیان هم در پاسخ به هارولد می‌گوید که اصلا به پری مادرخوانده هیچ اعتمادی ندارد. عدم اطمینانی که از همان ابتدا نیز در ملکه لیلیان وجود داشت و همیشه معتقد بوده است که پری مادرخوانده با کارهایش می‌خواهد کنترل دیگران را به دست بگیرد.

نظر شما راجع به شخصیت پری مادرخوانده چیست؟ به نظر شما سازندگان انیمیشن شرک در تغییر دادن ایده‌های شکل‌گیری این کاراکتر تصمیم درستی گرفته‌اند یا اینکه کاراکتر داما فورتونا می‌توانست بهتر از پری مادرخوانده‌ی فعلی ظاهر شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


سایلنت هیل ۲ بهترین بازی ترسناک تاریخه؟ میزگیم با امید لنون

سایلنت هیل 2 بهترین بازی ترسناک تاریخه؟ میزگیم با امید لنون

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها