تینکر بل دیزنی
اخبار سینما و انیمیشن خبر

معرفی شخصیت‌های دیزنی: تینکبر بل، فرشته جادویی

تینکر بل که او را به خاطر حضور در فیلم پیتر پن (Peter Pan) می‌شناسیم، یک فرشته جادویی و کوچک است که همراه پیتر ماجراجویی می‌کند. او می‌تواند کارهای خاصی انجام دهد و انسان‌ها را از عمق فکرهای تاریک و مریض بیرون بکشد.

تینکر بل که با لقب‌هایی نظیر Tink و Miss Bell هم شناخته می‌شود، یکی از شخصیت‌های اصلی انیمیشن Peter Pan است که در سال ۱۹۵۳ توسط شرکت دیزنی پخش شد. این شخصیت که حالتی جادویی و اندامی کوچک دارد، همواره با پیتر پن همراه است و به نحوی به عنوان دستیار وی فعالیت می‌کند. حضور تینک در کنار دوست خود در زمان‌هایی پررنگ‌تر می‌شود که پیتر پن بخواهد کارهای مهم و برجسته زندگی خود را به انجام برساند. اما Tinker Bell یک ویژگی منفی هم دارد؛ او بیش از حد معمول به پیتر وابسته است و هنگامی که یک دختر دیگر را در نزدیکی او می‌بیند حس حسادت سنگینی در وی به وجود می‌آید.

تماشای ویدیوی داستان‌های ترسناک سری جی‌تی‌ای که حتما باید بدونی

با گذر از مسائل مطرح شده باید بدانید تینکر بل ماده‌ای به نام پیکسی داست (Pixie Dust) دارد که می‌تواند با استفاده از آن به دیگران قدرت پرواز کردن بدهد. منتها به قول خودش پیکسی داست تنها در زمانی کارساز است که میزبان فکرهای روشن و مثبتی در ذهن داشته باشد. Tinker Bell معمولا ساکت است و هنگامی که دهان باز می‌کند با زبان مخصوص فرشته‌ها حرف می‌زند که انسان‌ها توانایی درک آن را ندارند. البته او می‌تواند با روشن و خاموش کردن نور خود منظورش را به دیگران برساند.

تینکر بل دیزنی

تینکر بل به شکل مبالغه‌گونه‌ای به پیتر پن علاقه دارد و به او وابسته است

از زمانی که انیمیشن Peter Pan در ۱۹۵۳ پخش شد، تینکر بل جلوه یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های دیزنی را به خود گرفت. در واقع او در کنار میکی ماوس و جیمینی کریکت صفیرهای شرکت دیزنی هستند و نقش مهمی در رسانه‌ها دارند. خانم بل آنقدری محبوبیت پیدا کردن که شرکت دیزنی تصمیم گرفت یک جهان جدید با محوریت او بسازد. نتیجه این ایده منجر به خلق فرنچایز فرشته‌های دیزنی (Disney Fairies) شد که آثار زیادی از دل آن به وجود آمد؛ از جمله فیلم Tinker Bell که در سال ۲۰۰۸ روی پرده‌های سینما رفت.

حال اگر بخواهیم از اخلاقیات و رفتارهای این شخصیت صحبت کنیم باید بدانید ظاهر او با افکار و رفتاری که از خود نشان می‌دهد کاملا متناقض است. بل با وجود اینکه در نگاه اول یک فرشته ساکت معصوم به نظر می‌رسد، خوی تندی دارد و می‌تواند خیلی سریع و بی‌درنگ به بالاترین حد عصبانیت برسد. برای مثال هنگامی که او برای اولین بار انسان‌های زن را دید خیلی سریع نسبت به آن‌ها زاویه گرفت و به خاطر حسادت ایجاد شده در دلش رفتار خوبی از خود نشان نداد. همین حسادت باعث می‌گردد شخصیت مورد بحث تصمیمات غیرعاقلانه‌ای بگیرد و حتی خود پیتر پن را هم عصبانی کند.

معرفی شخصیت‌های دیزنی: وال-ای، نماد احساس ربات‌ها

از آنجایی که در مورد یک فرشته صحبت می‌کنیم، قابلیت پرواز کردن او چیز عجیبی به نظر نمی‌رسد. اما همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم تینکر بل می‌تواند با استفاده از پیکسی داست کاری کند که سایر موجودات هم قابلیت پرواز کردن را به دست آورند. تینکر بل قابلیت‌های دیگری هم دارد و می‌تواند با استفاده از قدرت‌های جادویی خود محیط اطراف را ترمیم کند. حال جالب این است که او همه این کارها را در حالی انجام می‌دهد که به شدت کوچک و لاغر به نظر می‌رسد و در کف دست یک انسان بالغ جا می‌شود.

در ادامه تمام صحبت‌هایی که انجام دادیم باید بدانید که تینکر بل در فیلم‌های سریال‌های مختلفی حضور پیدا کرده که هر کدام در نوع خود به معروفیت و محبوبیت وی افزوده‌اند. نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Disney.Fandom


Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها