راهنمای مکانیک‌های Warden در ماینکرفت
آخرین اخبار ماینکرافت انتخاب سردبیر ترفندهای بازی‌‌ها

راهنمای مکانیک‌های Warden در ماینکرفت

آپدیت Wild که به عنوان بخشی از ماینکرفت ۱.۱۹ معرفی شد، ویژگی‌های جدیدی را به بازی اضافه کرد. بسیاری از این ویژگی‌ها به بیوم جدید Deep Dark مربوط می‌شوند؛ محیطی ترسناک و خطرناک در اعماق زمین که هم چالش‌برانگیز و هم پربازده است. دلیل اصلی خطرناک بودن Deep Dark برای کاوش، وجود Warden است. همان‌طور که از نامش پیداست، این موجود از این بیوم و گنج‌های نهفته در آن محافظت می‌کند. Warden به سطحی از قدرت دست یافته است که تا به حال در ماینکرفت دیده نشده و مقابله با آن کار ساده‌ای نیست. خوشبختانه، این راهنما به شما کمک می‌کند تا با نحوه عملکرد این موجود جدید آشنا شوید و شانس خود را در برابر این غول کور افزایش دهید. 

Warden چیست؟

Warden چیست؟

این دشمن در بیوم Deep Dark وجود دارد

Warden یک ماب دشمن است که فقط در بیوم Deep Dark ظاهر می‌شود. این موجود بسیار مقاوم بوده و ۲۵۰ قلب سلامتی دارد. از نظر قدرت نیز بی‌نظیر است؛ به طوری که حمله نزدیک آن می‌تواند در حالت Hard تا ۲۲.۵ قلب آسیب وارد کند. تنها ضعف واقعی Warden این بوده که کور است، اما برای جبران این نقص، حس بویایی و شنوایی فوق‌العاده‌ای دارد. این موجود به شدت به ارتعاشات حساس است و به سمت هر صدایی که می‌شنود، حرکت می‌کند. علاوه بر این، توانایی دریافت بوی بازیکنان را نیز دارد که احتمال شناسایی آنها را افزایش می‌دهد.

بازیکن ماینکرفت نقشه شهر جذاب ۳ ساله خود را به اشتراک گذاشت

Shriekerها چگونه کار می‌کنند؟

Sculk Shriekers هر زمان که ارتعاشاتی ناشی از اقدامات بازیکن، مانند راه رفتن، قرار دادن یا تخریب بلوک‌ها، یا باز کردن جعبه‌ها دریافت کنند، فعال می‌شوند. این ارتعاشات می‌توانند به‌طور مستقیم دریافت شوند یا از طریق Sculk Sensors به آن‌ها منتقل شوند. فقط به این دلیل که یک Shrieker در نزدیکی خود نمی‌بینید، به این معنی نیست که در امان هستید؛ اگر Sensors در اطراف باشند، خطر همچنان وجود دارد. همان‌طور که از نامشان پیداست، Sculk Shriekers هنگام فعال شدن صدای جیغ وحشتناکی تولید می‌کنند. پس از پایان این جیغ، همه بازیکنان اطراف به مدت ۱۲ ثانیه تحت تأثیر حالت گیج‌کننده‌ای به نام «Darkness» قرار می‌گیرند که به‌طور متناوب دید آن‌ها را مختل می‌کند. اما بدتر از این، فعال شدن Shrieker باعث احضار Warden می‌شود.

چگونه Shriekerها Warden را احضار می‌کنند؟

احضار Warden یک فرایند کمی تکنیکی است، اما در اصل یک شمارنده پنهان برای تعداد Shriekerهایی که فعال می‌کنید وجود دارد. شما می‌توانید سه Shrieker را فعال کنید و تنها نتیجه آن این است که بارها و بارها دچار حالت گیج‌کنندگی خواهید شد. اما به محض اینکه Shrieker چهارم را فعال کنید، Warden اسپاون می‌شود. این شمارنده پنهان به طور مستقل از Shriekerهای فردی عمل می‌کند، به این معنی که مهم نیست که آیا همان Shrieker را چهار بار فعال کرده‌اید یا چهار Shrieker مختلف. پس از اینکه شمارنده به عدد چهار رسید، هر فعال‌سازی Shrieker اضافی نیز قابلیت احضار Warden را دارد، به شرطی که شرایط زیر رعایت شود:

  • هیچ Warden دیگری در فاصله ۴۸ بلوک وجود نداشته باشد.
  • سطح نور کمتر از ۱۱ باشد.

اگر این شرایط برقرار باشد، هر فعال‌سازی اضافی Shrieker یک Warden جدید احضار خواهد کرد، صرف‌نظر از اینکه چند Warden قبلاً اسپاون شده‌اند. خبر خوب این است که شمارنده شما می‌تواند کاهش یابد. برای هر ده دقیقه‌ای که بدون فعال‌سازی Shrieker سپری کنید، شمارنده شما به میزان یک کاهش می‌یابد. اگر ۴۰ دقیقه بدون فعال‌سازی هیچ Shrieker بگذرانید، به صفر برمی‌گردید. در این صورت، دوباره می‌توانید از سه Shrieker برای گشت و گذار در Deep Dark استفاده کنید.

شاخص خشم Warden

شاخص خشم Warden

احضار Warden به معنی شکست شما نیست

با وجود اینکه Warden بسیار ترسناک به نظر می‌رسد، احضار آن به تنهایی به معنای امضای حکم مرگ شما نیست. وقتی Warden اسپاون می‌شود، تنها چیزی می‌داند این است که یک Shrieker فعال شده و به دلیل کور بودنش، نمی‌تواند ببیند چه کسی در کنار آن ایستاده است. به همین دلیل، حالتی که Warden در آن اسپاون می‌شود، حالت آرام‌تری نسبت به حالت‌های دیگر آن است.

حالت آرام

یک Warden احضار شده در حالت آرام قرار دارد و رفتار پیش‌فرض آن، گشت‌زنی به صورت تصادفی است. این موجود همچنین دارای اثر ضربان قلب غیرمستقیم است که به هر کسی در نزدیکی خود حالت تاریکی مداوم را تحمیل می‌کند، به طوری که مانند یک Shrieker که به‌طور مداوم بینایی را مختل کرده، عمل می‌کند.

شاخص خشم Warden

حالت آرام به محض اینکه Warden ارتعاشات را دریافت کند، شروع به تغییر می‌کند. این موجود می‌تواند هر ارتعاشی را در یک شعاع ۱۶ بلوکی بشنود و به سمت آن حرکت کند. این شامل صداهای ناشی از بازیکنان، Mobها و اشیائی مانند پرتابه‌ها و واگن‌های معدن است. یک شمارنده پنهان دیگر وجود دارد که وضعیت Warden را تحت تأثیر قرار می‌دهد و توسط ارتعاشات کنترل می‌شود. هر بار که هر نوع ارتعاشی ایجاد کنید، شاخص خشم Warden نسبت به شما افزایش می‌یابد. تمامی اقدامات مانند راه رفتن، دویدن، قرار دادن بلوک‌ها، پرتاب پرتابه‌ها، باز کردن جعبه‌ها و غیره، ارتعاش تولید می‌کنند.

هر آن چه که باید درباره ماد Passive Skill Tree ماینکرفت بدانید

روش‌های دیگری نیز برای افزایش خشم Warden وجود دارد. هر پنج تا ده ثانیه در حالت آرام، این موجود به محیط اطرافش بو می‌کشد و ۳۵ خشم به نزدیک‌ترین بازیکن یا Mob اضافه می‌کند. بنابراین از آن دوری کنید. همچنین، برخورد با Warden به میزان ۳۵ خشم به همراه دارد و حمله به آن ۱۰۰ خشم ایجاد کرده و بلافاصله آن را خشمگین می‌کند.

حالت خشمگین

زمانی که Warden در حالت خشمگین قرار دارد، حس بویایی‌اش فعال می‌شود و به دنبال کسی که آن را خشمگین کرده می‌رود و بی‌وقفه به تعقیب او می‌پردازد و تمامی ارتعاشات را نادیده می‌گیرد. در این مرحله، Warden به طور مؤثر مانند اینکه می‌تواند هدف خود را ببیند که حرکت می‌کند.

حملات Warden چیست؟

حمله پیش‌فرض Warden یک حمله نزدیک است که می‌تواند هر ۰.۹ ثانیه استفاده شود و بین ۸ تا ۲۲.۵ قلب آسیب وارد کند (بسته به سطح سختی بازی). این حمله همچنین سپر شما را به مدت پنج ثانیه غیرفعال می‌کند. این حمله به تنهایی بسیار خطرناک است، اما Warden یک حرکت ویژه نیز دارد که می‌تواند برای شکار طعمه‌های فراری از آن استفاده کند. اگر شما پشت یک دیوار پنهان شده باشید یا در بالای یک ستون قرار داشته باشید، Warden حمله Sonic Boom خود را شارژ می‌کند. این حمله اساساً یک لیزر مبتنی بر صدا است که دارای دامنه ۲۰ بلوکی بوده و می‌تواند از دیوارها عبور کند.

حمله Sonic Boom بین ۳ تا ۷.۵ قلب آسیب وارد می‌کند که این نیز بستگی به سختی بازی دارد. اما این همه ماجرا نیست. Sonic Boom همچنین از تمام زره‌ها و جادوها عبور می‌کند. به این معنی که در سطح سخت، حتی اگر شما زره کامل Netherite با Protection IV داشته باشید، این حمله می‌تواند سه‌چهارم از سلامتی شما را کاهش دهد. در نهایت، Warden دارای ۲۵۰ قلب است، بنابراین حتی اگر به نحوی بتوانید در برابر حملاتش دوام بیاورید و تلافی کنید، هر آسیبی که به آن وارد کنید تنها قطره‌ای در اقیانوس سلامتی عظیم آن خواهد بود.

نکات برای اجتناب از Warden

نکات برای اجتناب از Warden

بهترین راه برای جلوگیری از احضار Warden این است که از ابتدا به او نزدیک نشوید

حواس‌پرتی برای Warden

با پرتاب توپ‌های برفی یا دیگر اشیاء، Warden را به سمت محل فرود آن‌ها می‌کشید و این به شما امکان می‌دهد که در جهت مخالف فرار کنید. اما توجه داشته باشید که اگر Warden صدای بیشتری از شما بشنود، ممکن است مسیرش را تغییر دهد. پیشنهاد می‌شود چندین دسته توپ برفی با خود داشته باشید تا در حین فرار کمبود نداشته باشید.

مسیر فرار داشته باشید

بالا رفتن از یک ستون می‌تواند فاصله شما را از Warden به سرعت افزایش دهد، زیرا او نمی‌تواند شما را در بالا دنبال کند. اما این بدان معنا نیست که به طور کامل از منطقه خارج شده‌اید. بنابراین، حتماً یک مسیر فرار برنامه‌ریزی شده داشته باشید. در نهایت، شما کور خواهید شد، بنابراین باید بدانید که در صورت نیاز به کدام سمت فرار کنید. اگر قصد دارید از ستون بالا بروید، سریع عمل کنید و به اندازه کافی بالا بروید. در غیر این صورت، ممکن است با حمله Sonic Boom از بالای ستون به پایین بیفتید!

آیا می‌توانید Warden را بکشید؟

آیا می‌توانید Warden را بکشید؟

شما می‌توانید با این دشمن مبارزه کنید و او را بکشید

پاسخ کوتاه بله است، اما باید توجه داشت که این یک فرآیند دشوار خواهد بود. اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید این کار را انجام دهید، به شدت پیشنهاد می‌شود که فرار کنید. اما اگر تصمیم دارید با Warden مبارزه کنید، پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را با خود همراه داشته باشید:

  • Potion of Night Vision
  • غذا (هویج طلایی گزینه مناسبی است)
  • زره و سلاح‌های Netherite جادوشده
  • پشم
  • بلوک‌ها (برای بالا رفتن در صورت نیاز)
  • چراغ‌ها
  • توپ‌های برفی
  • سلاح دوربرد (مانند کمان یا زوبین)

اگر در یک سرور با دیگر بازیکنان حضور دارید، سعی کنید یک گروه برای مبارزه با Warden تشکیل دهید. این کار می‌تواند فرآیند مبارزه را کمی آسان‌تر کند. به یاد داشته باشید که Warden دارای ۵۰۰ HP است که معادل ۲۵۰ قلب است. برای مقایسه، Ender Dragon دارای ۲۰۰ HP است که کمتر از نیمی از آن است.

ماینکرفت | ساخت این شهر ۱۲ سال طول کشیده‌است

شما تا به حال با Warden روبه‌رو شده‌اید؟ چگونه با او مقابله کردید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Thegamer


سایلنت هیل ۲ بهترین بازی ترسناک تاریخه؟ میزگیم با امید لنون

سایلنت هیل 2 بهترین بازی ترسناک تاریخه؟ میزگیم با امید لنون

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها