شخصیت فورکی انیمیشن داستان اسباب بازی
اخبار سینما و انیمیشن انتخاب سردبیر

معرفی شخصیت‌های انیمیشن داستان اسباب بازی | فورکی

با این که گروه اصلی اسباب بازی‌های اندی در هر ۴ انیمیشن داستان اسباب بازی (Toy Story) تقریبا ثابت بوده و آن‌ها بیشتر شناخته شده هستند، اما اسباب بازی‌های دیگری نیز در این فرانچایز محبوب پیکسار حضور داشتند که بهتر است با آن‌ها بیشتر آشنا شویم. یکی از این اسباب بازی‌ها، فورکی (Forky) بود که در انیمیشن داستان اسباب بازی ۴ او را برای اولین بار دیدیم.

فورکی جزو شخصیت‌های Toy Story ۴ و از کاراکترهای اصلی مینی سریال «Forky Asks a Question» دیزنی است. او  اسباب بازی دست ساز بانی اندرسون است که قبل از آن همیشه اصرار داشت که یک زباله است نه اسباب بازی.

معرفی شخصیت‌های داستان اسباب بازی | بانی اندرسون

تاریخچه شخصیت فورکی

انیمیشن داستان اسباب بازی

او یک کار دستی واقعی شبیه به چنگال قاشق گونه است که فکر می‌کند به اتاق بانی تعلق ندارد. متاسفانه هر زمانی که او سعی می‌کند فرار کند، وودی دوباره او را به ماجراجویی که ترجیح می‌دهد از آن بگذرد، برمی‌گرداند. جاش کولی، کارگردان انیمیشن داستان اسباب بازی ۴ می‌گوید:« «دنیای داستان اسباب بازی بر اساس این ایده ساخته شده است که همه چیز در جهان هدفی دارد. هدف یک اسباب بازی این است که در کنار کودک خود باشد.

اما اسباب‌بازی‌هایی که از اشیاء دیگر ساخته شده‌اند چطور؟ فورکی اسباب‌بازی‌ای است که بانی او را از یک قاشق چنگالی یکبار مصرف درست کرده است، بنابراین او با یک بحران مواجه است. می‌خواهد هدف خود را به عنوان یک قاشق چنگالی برآورده کند، اما اکنون یک هدف جدید روی او تحمیل شده است.

ویژگی‌های ظاهری فورکی

فورکی یک قاشق چنگال پلاستیکی سفید است که با یک جفت چشم گوگلی (عروسکی) با اندازه‌ های مختلف، دهانی از جنس چوب موم آبی، دو نیمه چوب بستنی برای یک جفت پا که توسط خاک رس به هم چسبیده است، بازوها و دست‌های باریکی که از یک چوب ساخته شده است. لوله پاک کن قرمز و یک ابرو که از چوب موم قرمز ساخته شده است. نصف حروف نام بانی در هر طرف پایین پاها (چوب) با نشانگر آبی نوشته شده است. او همچنین یک برچسب کوچک رنگین کمانی روی پای چپ خود دارد.

فورکی در انیمیشن Toy Story

شخصیت فورکی برای اولین بار در کلاس مهد کودک بانی، جایی که بانی او را ساخته بود، دیده شد. وقتی در کوله پشتی بانی قرار دارد و در حال بازگشت به خانه است، فورکی به طرز عجیب و غیرقابل توضیحی زنده می‌شود. وودی او را به گروه معرفی می‌کند و از طرف دیگر سعی می‌کند سطل‌های زباله را پیدا کند.

در طول سفر جاده ای بانی، فورکی در بزرگراه فرار می کند و وودی او را تعقیب می‌کند و در حالی که در جاده راه می رود، وودی سعی می‌کند به فورکی بفهماند که چقدر خوش شانس است که اسباب بازی مورد علاقه بانی است و سپس در مورد صاحب قبلی‌اش، اندی دیویس به او می‌گوید. سپس فورکی توضیح می‌دهد که او سطل زباله را دوست دارد زیرا احساس امنیت به او می‌دهد.

وودی هم به او می‌گوید که بانی با حضور فورکی همین احساس را دارد و همین او را راضی می‌کند تا نزد بانی برگردد. در راه برگشت، آن‌ها از کنار یک عتیقه فروشی رد می‌شوند، جایی که وودی بو پیپ را پیدا می‌کند. آن‌ها وارد فروشگاه می‌شوند و با گبی گبی روبرو می‌شوند. گروه فورکی را دستگیر می‌کند و او را در فروشگاه نگه می‌دارد.

در همین حین، وودی با بو پیپ متحد می‌شود و با هم تلاش می‌کنند تا با باز لایتیر، دوک کابوم و داکی و بانی از فروشگاه عتیقه فروشی خارج شوند. وقتی به قفسه‌ای می‌رسند که فورکی در آن دیده می‌شود، در نهایت با گروه گبی گبی درگیر می‌شوند و از فروشگاه خارج می‌شوند و فورکی را دوباره پشت سر می‌گذارند. بعد از اینکه وودی کوله پشتی بانی را در فروشگاه گذاشت و جعبه صدایش را به گبی گبی داد، بانی فورکی را پیدا می کند و او را به RV برمی گرداند.

انیمیشن داستان اسباب بازی

سپس بو پیپ، داکی، بانی و دوک کابوم برمی‌گردند تا وودی و گبی گبی را به بانی برسانند. در ماشین کاروان (RV)، وقتی اسباب بازی‌ها می‌روند تا وودی را بردارند، فورکی مسئولیت در را برعهده می‌گیرد تا به بانی و والدینش اجازه ورود ندهد. سپس داکی، بانی و دوک کابوم با ووودی و گروه خداحافظی می‌کنند و فورکی هم به کل گروه برمی‌گردد و پس از آن که وودی تصمیم می‌گیرد زندگی جدیدی را با بو پیپ بگذراند، با فورکی خداحافظی می‌کند و او را در آغوش می‌گیرد.

در داخل RV، هنگامی که آن‌ها در حال بازگشت به خانه بانی هستند، رکس می‌پرسد که آیا وودی اکنون یک اسباب بازی گمشده است یا خیر و باز جواب می‌دهد نه. فورکی به بیرون از پنجره نگاه می‌کند تا وودی را برای آخرین بار در پارک RV ببیند.

در صحنه‌های پس از تیتراژ که سال بعد را نشان می‌دهد، جسی می‌گوید که بانی در اولین روز کلاس اول خود روز بسیار خوبی را سپری کرد و یک چاقوی اسباب‌بازی جدید به نام کارن بورلی را ارائه کرد که فورکی بلافاصله عاشق او می‌شود.

با توجه به کانسپت آرت منتشر شده، احتمالا شخصیت فورکی در انیمیشن Toy Story 5 به داستان برمی‌گردد.

معرفی شخصیت‌های داستان اسباب بازی | بولزآی

نکات جالب درباره شخصیت فورکی:

  • او دومین اسپورک (قاشق چنگالی) است که در یک فیلم پیکسار ظاهر می‌شود؛ پیش از آن در انیمیشن WALL-E نمونه‌ای شبیه به آن را دیدیم.
  • همراه با اکثر اسباب‌بازی‌های بانی، علی‌رغم اینکه شخصیت اصلی فیلم چهارم است، فورکی با دیگر شخصیت‌های اصلی ارتباط برقرار نمی‌کند. او فقط با گبی گبی، بنسون و بو (خیلی کوتاه) آشنا می شود.
  • او نیز مانند باز، تا زمانی که معنی اسباب بازی بودن را نفهمید، دوست نداشت به او اسباب بازی بگویند. در داستان اسباب‌بازی ۴، زمانی که وودی درباره زندگی‌اش با اندی به فورکی می‌گوید، به این موضوع اشاره می‌کند که چگونه زمانی که اندی باز را به عنوان هدیه دریافت کرد، او فکر می‌کرد که یک مامور فضایی واقعی است.
  • در Forky Asks A Question، از میان تمام شخصیت‌های داستان اسباب‌بازی گذشته، فورکی از هیچ شخصیت معرفی‌شده در Toy Story 2 سؤال نمی‌پرسد. رکس و هم هر دو در داستان اسباب‌بازی اصلی اولین حضور داشتند در حالی که آقای Pricklepants، Buttercup، Trixie و دالی همه در داستان اسباب‌بازی ۳ حاضر بودند.

منبع: Disneyfandom


سایلنت هیل ۲ بهترین بازی ترسناک تاریخه؟ میزگیم با امید لنون

سایلنت هیل 2 بهترین بازی ترسناک تاریخه؟ میزگیم با امید لنون

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها