امپراتور کوزکو دیزنی
اخبار سینما و انیمیشن خبر

معرفی شخصیت‌های دیزنی: امپراتور کوزکو، زندگی جدید امپراتور

امپراتور کوزکو (Emperor Kuzco) شخصیت اصلی انیمیشن سینمایی زندگی جدید امپراتور یا همان The Emperor’s New Groove است. این فرد که به شدت از خود راضی و متکبر است، یکی از شخصیت‌های متفاوت دیزنی محسوب می‌شود.

انیمشین زندگی جدید امپراتور جزو آن دسته از آثار دیزنی است که زیاد بین مردم ایران شناخته نشد. با این حال نمی‌توان از جذابیت‌های این فیلم و شخصیت اصلی آن یعنی امپراتور کوزکو گذشت. این فرد که پروتاگونیست انیمیشن The Emperor’s New Groove محسوب می‌شود، رهبری امپراتوری کوزکونیان (Kuzconian) را برعهده دارد و به همین خاطر بسیار مغرور است. او خود را نسبت به دیگران مانند یک خدا می‌بیند و فکر می‌کند که همه انسان‌ها به نوعی برده وی هستند. منتها او پس از یک سری اتفاقات به یک لاما سخنگو تبدیل می‌شود و شکل حیوانی جدیدش کاری می‌کند که به اشتباهات گذشته خود برسد.

تماشای ویدیوی داستان‌های ترسناک سری جی‌تی‌ای که حتما باید بدونی

اگر بخواهیم در مورد گذشته امپراتور کوزکو صحبت کنیم اطلاعات زیادی دستمان را نمی‌گیرد. با این حال در یکی از قسمت‌های سریال The Emperor’s New School (یک اسپین-آف براساس فیلم اصلی) و در طی فلش‌بک ما موفق به دیدن پدر وی می‌شویم. پدر کوزکو یک مرد قدرتمند و عضلانی بود که پیش از قدرت گرفتن پسرش روی تخت امپراتوری می‌نشست. براساس گفته‌های شخصیتی به نام ایزما (Yzma) پدر کوزکو سال‌ها پیش در یک سفر دریایی گم می‌شود و دیگر اثری از او باقی نمی‌ماند؛ آن هم درست در زمانی که کوزکو یک بچه بود.

از آنجایی که خود ایزمان امپراتور کوزکو را بزرگ کرد، می‌توان نتیجه گرفت که مادر او هم جان خود را از دست داده است. بدین ترتیب شخصیت مورد بحث به عنوان یک بچه یتیم بزرگ شد که باید وظیفه امپراتوری را به دست می‌گرفت. Kuzco با پدرش دو نکته مشترک دارد: یکی علامت مادرزادی که نشان دهنده حیوان لاما است و یک گردن‌بند. علاوه بر این‌ها پدر امپراتور برای او یک اسباب‌بازی هم به یادگار گذاشته بود که کوزکو در همان دوران کودکی به اشتباه آن را می‌شکند. منتها افرادی که از او محافظت می‌کردند خیلی سریع یک عروسک جدید را جایگزین قبلی کردند و همین چیزها باعث شد که Kuzco مانند یک بچه لوس و متکبر به بار بیاید؛ چرا که هرآنچه می‌خواست خیلی سریع به دستش ‌رسید.

امپراتور کوزکو دیزنی

کوزکو هنگامی که به شکل یک لاما در می‌آید تازه با زندگی واقعی و تلخی‌های آن روبرو می‌شود

در اوایل انیمشین The Emperor’s New Groove امپراتور کوزکو به شدت مغرور و متکبر است و فکر می‌کند که همه افراد پایین‌تر از او قرار می‌گیرند. البته که او هیچ وقت پست مهم خود را جدی نمی‌گیرد و همیشه سرگرم رسیدن به ظاهر خود و بازی کردن است. علاوه بر این او در انتخاب همسرش بسیار سخت‌گیر است و تا دختری مانند آنچه که در ذهن دارد پیدا نکند از این امر سر باز می‌زند. البته این غرور کاذب کوزکو یک دلیل بسیار منطقی و ساده دارد. از آنجایی که او در هنگام بزرگ شدن هیچ خانواده یا حتی دوست نزدیکی نداشت، سعی می‌کرد با زور گفتن به بقیه این کمبود را در خود پنهان کند.

از آنجایی که امپراتور کوزکو توسط ایزما بزرگ می‌شود، به او اعتماد کامل دارد. این در حالی است که ایزما و شخصیت دیگری به نام کرانک از او متنفر هستند و هنگامی که او بزرگ می‌شود تصمیم می‌گیرند او را از قدرت پایین بیاورند. در واقع همین ایزما باعث می‌شود که امپراتور شکل یک لاما را به خود بگیرد و مانند یک شخصیت طلسم‌شده به نظر برسد. او آنقدر از خود راضی و احمق است که به این موضوع پی نمی‌برد و فکر می‌کند با دستور دادن به ایزما، او راه‌حلی برای برگرداندن او به حالت عادی پیدا می‌کند.

معرفی شخصیت‌های دیزنی: دونالد داک، اردک پردردسر

با این حال هنگامی که امپراتور کوزکو به یک لاما تبدیل می‌شود و قدرت خود را از دست می‌دهد، تازه به اشتباهات متعدد خود در زندگی پی می‌برد. او در این مسیر دوستان خوب و جدیدی پیدا می‌کند و بالاخره با جنبه واقعی زندگی روبرو می‌شود. شخصیت مورد بحث علاوه بر انیمیشن The Emperor’s New Groove در قسمت دوم مجموعه با نام Kronk’s New Groove هم حضور پیدا می‌کند. علاوه بر این او در انیمیشن سریالی The Emperor’s New School نیز نقش شخصیت اصلی را برعهده می‌گیرد.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Disney.fandom


Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها