راهنما و آموزش راهنمای بازی‌ها

چه‌طور در ماینکرافت Suspicious Sand پیدا کنیم؟

آرام‌آرام راز جدیدی در دنیای ماین کرافت شکل می‌گیرد که ما را با خودش به گذشته می‌برد. بله، درمورد به‌روزرسانی باستان‌شناسی جدید صحبت می‌کنیم که بالاخره راهش را به آپدیت ۱.۲۰ باز کرده است. با به‌روزرسانی جدید، بعضی از بلوک‌های شن (Sand) درحال تغییر هستند تا به چیزی بسیار ترسناک تبدیل شوند. اما این نوع جدید بلوک شنی چیست و چه‌طور می‌توانیم آن را کشف کنیم؟ در ادامه این مطلب، نگاهی به ویژگی‌های Suspicious Sand در ماینکرافت می‌اندازیم و راه‌های رسیدن به آن‌ها را هم پیدا می‌کنیم.

Suspicious Sand چیست؟

چه‌طور در ماین کرافت Suspicious-Sand پیدا کنیم
سمت راست Suspicious Sand و سمت چپ بلوک Sand یا شن معمولی را می‌بینید.

در بیوم بیابانی ماین کرافت با یک بلوک جدید به اسم Suspicious Sand سروکار داریم. این بلوک بخشی از مکانیک‌های مربوط به باستانشناسی است که در آپدیت جدید ۱.۲۰ می‌بینیم. درحال‌حاضر بلوک شن قدیمی و این شن‌های مشکوک شبیه هم به‌نظر می‌رسند. اگر می‌خواهید تفاوتشان را متوجه شوید، کمی به بلوک دوم دقت کنید. می‌بینید که آن بلوک، دانه‌دارتر از Sand (ماسه) معمولی است. شاید کمی طول بکشد، اما به‌راحتی با نگاه کردن به آن می‌توانی تفاوتشان را تشخیص دهید. 

بیاید کمی درمورد ویژگی‌های آن‌ها صحبت کنیم. هر دو بلوک ماسه‌ای که داریم تحت تاثیر جاذبه هستند. یعنی باید بلوکی زیر آن‌ها وجود داشته باشد. به‌علاوه، بلوک‌های جدید، یعنی Suspicious Sand‌ها نسبت به Sandهای معمولی شکننده‌تر هستند. یعنی اگر از ارتفاعی سقوط کنند، به‌راحتی می‌شکنند. اما درمورد ماسه‌های معمولی این‌طور نیست. با سقوط، فقط جایشان تغییر می‌کند. برخلاف بلوک‌های معمول ساخت‌و‌ساز، در بلوک‌های Suspicious Sand‌ می‌توانید لوت‌های خوبی پیدا کنید. یک برس نیاز دارید تا گرد‌و‌غبار روی آن‌ها را کنار بزنید و آیتم لوت را پیدا کنید. البته که نمی‌توانید هم خدا را داشته باشید و هم خرما را. یعنی اگر لوت را بخواهید، عملا باید بلوک را از بین ببرید. 

**نگران نباشید، در پایان همین مقاله شیوه ساخت برس (Brush) در ماین کرافت را هم برایتان می‌گوییم.

کجا Suspicious Sand‌ پیدا کنیم؟

سروکله‌ی این بلوک‌های جدید معمولا در دو مکان پیدا می‌شود:

  • نزدیک معابد یا اهرام بیابانی
  • چاه‌های بیابانی

خب، حالا باید نگاهی به نقاط دقیقی که می‌توانید این بلوک‌ها را پیدا کنید بیندازیم.

معابد یا اهرام بیابانی

کجا Suspicious-Sand پیدا کنیم
در معبد اقیانوسی-بیابانی بلوک Suspicious Sand پیدا کنید

معبد‌های بیابانی یکی از ساختارهای شگفت‌انگیزی هستند که در سراسر دنیای Minecraft ایجاد شد‌ه‌اند. آن‌ها مکان‌های ایده‌آلی برای پیدا کردن صندوقچه‌ لوت‌های کمیاب هستند و برای ساخت‌ساز هم بیس مناسبی هستند. اما ما فعلا برای غارت این‌جا نیستیم. درعوض، باید با دقت تک‌تک بلوک‌های شنی اطراف را از زیر نظر بگذارنید. چیز مشکوکی به چشمتان خورد؟ خب، احتمالا خودش است. یک بلوک شن مشکوک (Suspicious Sand‌) پیدا کردید.

اما راه مطمئنی‌تری هم وجود دارد. به‌جای وقت گذرانی اطراف معبد، داخل آن بروید و لایه زیرِ کف معبد را بررسی کنید. پس ایده بدی نیست اگر لایه رویی را بشکنید. این بلوک‌های جدید، معمولا در اتاق‌های پشتی معبد پیدا می‌شوند. 

این موضوع را هم درنظر داشته باشید که حجم این بلوک‌ها کمتر است. بنابراین، ممکن است شناسایی آن‌ها کمی سخت باشد. بااین‌حال، اگر کمی صبر و حوصله به‌خرج بدهید، می‌توانید چندتایی بلوک شنی اطراف معبد یا داخل آن پیدا کنید. اما، نرخ دقیقی از میزان گسترش آن‌ها و لوکیشن دقیقی برای آن‌ها وجود ندارد. امیدوار و خوش‌شانس باشید.

چاه‌های بیابانی

بلوک Suspicious Sand در ماینکرافت در چاه بیابانی
در این چاه بیفتید!!

دنبال راه مطمئنی برای پیدا کردن Suspicious Sand‌ در ماینکرافت می‌گردید؟ پس چاه‌های بیابانی بهترین دوستانتان خواهند بود. چاه‌های بیابانی ساختار‌های کوچکی هستند که به‌صورت تصادفی در نقاط مختلف بیوم بیابانی ایجاد می‌‌شوند. آن‌ها لوت به‌خصوصی ندارند. فقط می‌توانید در آن‌ها آب پیدا کنید. اما…این بلوک اسرارآمیز جدیدی که دنبالش می‌گردید، درست زیر سفره‌های آب این چاه‌ها جا خوش کرده است. 

بیشتر مواقع، در پایه این چاه‌ها و زیر آب می‌توانید ۲تا بلوک Suspicious Sand‌ پیدا کنید. پس اولین قدم خشک کردن آب است. برای‌ این‌کار می‌توانید از یک اسفنج استفاده کنید یا بلوک‌هایی را بشکنید و روی آب قرار دهید. حالا تنها کاری که باقی می‌ماند کنار زدن گردوغبار از بلوک‌های شنی مشکوک و به‌دست آوردن پاداش است.

چه‌طور در ماین کرافت خرده سفال (Pottery Shards) به‌دست بیاوریم؟

حالا می‌دانید چه‌طور در ماین کرافت بلوک‌های suspicious sand را پیدا کنید. پس وقت آن است که ببینیم چه‌طور می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. اما قبل از این‌کار باید برای خودتان یک Brush آماده کنید. برای این‌کار به مواد اولیه خاصی نیاز ندارید. همه‌چیز خیلی ساده است و بعداز آماده شدن برس، باید آن را مجهز کنید و با راست کلیک روی بلوک suspicious sand از آن استفاده کنید.

بعد گردو‌غبار آرام‌آرام کنار می‌روند و خرده سفال‌ها ظاهر می‌شوند. با اتمام این فرایند، بلوک شنی مشکوک دیگر شک‌برانگیز نیست و به یک بلوک شنی معمولی تبدیل شده است. اما شما یک خرده سفال منحصربه‌فرد دارید. وقتی ۴ خرده سفال پیدا کردید به‌کمک crafting table می‌توانید آن‌ها را به‌صورت یک ظرف یا گلدان دربیاورید.

در بلوک‌های Suspicious Sand چه‌چیزهایی پیدا می‌شود؟

باتوجه به ساختار، با کنار زدن گردو‌غبار آیتم‌های مختلفی ممکن است انتظارتان را بکشند. خیالتان راحت، همه‌چیز به خرده‌های سفال ختم نمی‌شود. نگاهی به لیست آیتم‌هایی که در بلوک ماسه‌های مشکوک در Minecraft پیدا می‌شود بیندازید:

آیتم‌ها در Suspicious Sand معابد و اهرام بیابانی:

  • Archer Pottery Shard
  • Prize Pottery Shard
  • Skull Pottery Shard
  • Gunpowder
  • TNT
  • Diamond
  • Emerald

آیتم‌ها در Suspicious Sand چاه‌های بیابانی:

  • Arms Up Pottery Shard
  • Brick
  • Stick
  • Suspicious Stew
  • Emerald

جالب این‌جاست که درمورد آیتم‌هایی که ممکن است در بلوک‌های معابد پیدا کنید شانس یکسانی وجود دارد. یعنی همه آن‌ها به یک‌اندازه در بلوک‌ها پخش شده‌اند و شانس یکسانی برای ایجاد شدن همه بلوک‌های قابل‌لوت وجود دارد. اما درمورد چاه‌ها این‌طور نیست. نصف مواقع درنهایت خرده سفال پیدا می‌کنید.

برس یا Brush در ماینکرافت

براش در ماین کرافت
برای کاوش هر Suspicious Sand به براش نیاز دارید

بالاخره وقتش رسید نگاهی به ابزار ضروری در کاوش این بلوک‌های شنی جدید در ماینکرافت بیندازیم. برس یک ابزار کاملا جدید در ماین کرافت ۱.۲۰ است که کنار دیگر ویژگی‌های باستان‌شناسی بازی قرار می‌گیرد. از بسیاری جهات، این ابزار قله‌ای است که کل سیستم باستان‌شناسی روی آن بنا شده است و به شما امکان می‌دهد تا بلوک‌های باستانی یعنی همان suspicious sand‌ها که بالاتر درموردشان صحبت کردیم را  کاوش کنید. با برس گرد‌و‌خاک را کنار می‌زنید تا لوت‌های باارزش یا آثار تاریخی مثل خرده سفال پیدا کنید. 

برای ساخت برس در Minecraft به چه نیاز داریم؟

اول باید ۴ آیتم مختلف را داشته باشید و بعد سراغ آماده‌سازی برس بروید:

  • پَر (Feather)
  • چوب (Stick)
  • شمش مس (Copper Ingot)
  • میز کار (Crafting Table)

راه‌های مختلفی برای به‌دست آوردن پَر در ماین کرافت وجود دارد. ممکن است آن را در غارت یک صندوقچه پیدا کنید یا از طریق هدایا به آن برسید. اما ما پیشنهاد می‌کنیم که به اصول اولیه پایبند باشید و برای رسیدن به پر یک مرغ بالغ را بکشید! معمولا مرغ‌ها در سراسر بیوم‌های علف‌زار (Grass biome) پخش شده‌اند و به‌راحتی می‌توانید در روستا‌های هموار کنار دشت‌ها آن‌ها را پیدا کنید. از هر مرغ می‌توانید ۲ پر بگیرد. برای برنامه‌هایتان به تعداد بیشتری پر نیاز دارید؟ در این‌صورت به دسته‌ای از مرغ‌ها نیاز دارید. پس بهتر است به فکر ایجاد یک مزرعه مرغ در Minecraft باشید.

به‌دست آوردن چوب در ماین کرافت کار ساده‌ای است. باید دو تخته چوب را کنارهم به‌صورت عمودی در قسمت کرفت قرار دهید. البته می‌توانید با شکستن بوته‌های خشک و مرده هم تکه چوب‌های موردنظر را به‌دست بیاورید. این بوته‌های خشک‌شده را به‌راحتی می‌توان در بیوم بیابان پیدا کرد. درواقع، درست در همان‌جایی پیدا می‌شوند که برس لازمتان می‌شود.

حالا برای تهیه شمش مس چه کنیم؟

بلوک مس
  1. باید بلوک‌های سنگ مس را از زیرزمین پیدا کنید. غارهای اطراف بیوم‌ها کوهستانی را هم فراموش نکنید. احتمال این‌که در آن‌ها سنگ‌های معدنی پیدا کنید زیاد است.
بلوک مس برای پیدا کردن Suspicious Sand در ماینکرافت
  1.  سپس از کلنگ سنگی یا حتی یک کلنگ بهتر برای استخراج سنگ مس خام استفاده کنید. 
کوره ذوب مس
  1.  درنهایت، مس خام را با استفاده از سوخت دلخواه، در کوره‌ای در ماین کرافت ذوب کنید.

طرز تهیه براش ماینکرافتی

همه مواد لازم را فراهم کردید؟ پس با دنبال کردن مراحل زیر در کمتر از چند دقیقه می‌توانید یک براش داشته باشید و مشغول کاوش و کنار زدن گردوغبار تاریخ شوید.

جدول ساخت‌وساز
  1. کلیک راست کنید یا از کلید اکشن دوم استفاده کنید تا میز ساخت‌وساز (Crafting Table) را باز کنید.
Suspicious Sand در ماین کرافت
  1.  حالا پر را در مربع وسط بالاترین ردیف قرار دهید.
آماده‌سازی براش برای Suspicious Sand در ماینکرافت
  1.  بعد شمش مس را در مربع وسط ردیف دوم بگذارید.
ساخت براش
  1.  در آخر، تکه چوب را در مربع وسط ردیف آخر قرار دهید. 

** از آن‌جایی که با یک دستور سه خانه‌ای سروکار داریم، به‌راحتی می‌توانید آن را در دیگر ستون‌های جدول هم بازسازی کنید.

جمع‌بندی

گردوخاک خوابیده و رازِ پشتِ پرده برملا شده است! یکی از ویژگی‌های آپدیت جدید ماینکرافت، سایت‌های باستان‌شناسی و مکانیک‌های مختلف مربوط به آن بوده‌اند. اما کار اصلی هر باستان شناسی کنار زدن خاکی است که گذر سال‌ها روی اشیای ارزشمند جا گذاشته است. پس شما هم باید دست به‌کار شوید. مثل دنیای واقعی معدن سایت‌های باستان‌شناسی کاوش‌نشده بیابان‌های رازآلود است. پس یک برس در جیبتان بگذارید و  Suspicious Sand را ماینکرافت پیدا کنید.

درمورد Suspicious Sand چه سوالاتی دارید؟

Suspicious Sand در ماینکرافت چیست؟

این بلوکی است که در آپدیت جدید ماین کرافت می‌بیند و جزئی از ویژگی‌های باستان‌شناسی است که در نسخه ۱.۲۰ به بازی اضافه شده‌اند. ازنظر ظاهری بسیار به Sandهای معمولی شبیه هستند. اما با کمی دقت می‌توانید آن‌ها را تشخیص دهید.

درکدام بیوم می‌توانیم Suspicious Sand پیدا کنیم؟

از آن‌جایی که جزئی از ویژگی‌های باستان‌شناسی هستند و باستان‌شناسی هم به بیوم بیابان مربوط می‌شود، در همان‌جا باید دنبال این بلوک‌های جدید بگردید.

برای جمع کردن آیتم‌های Suspicious Sand به چه نیاز داریم؟

داخل این بلوک‌ها آیتم‌های مختلفی مخفی شده‌اند. برای به‌دست آوردن آن‌ها باید بلوک را ازبین ببرید. اما باید این‌کار را با احتیاط و ظرافت و مثل باستان‌شناس‌ها انجام دهید. پس یک Brush لازم دارید. می‌توانید درهمین مقاله مراحل ساخت برس ماین کرافتی را هم پیدا کنید.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Kerito.Asona.....انیمه باز💝
پاسخ

چیز جزابی نیست

Sasan
پاسخ

بیسواد
باید بنویسی جذاب
جزاب چیه؟

Dr. Minecraft
پاسخ

جذاب نه جزاب
دوست نداری نخون

امیر ممد
پاسخ

داداش جزاب نه جذاب بی سواد احمق

نمد
پاسخ

داداش نمیگفتی فکر میکردم براش از ۹۸۳۷۳۷۳۷ تا گلد ساخته شده

X mr
پاسخ

کدام گزینه درست است؟

بِراش

بَراش

یکی بگه کدوم من که فکرمیکنم گزینه ی یک

ریش سفید
پاسخ

اون بالا خودش نوشته برس براش چیه

X mr
پاسخ

یعنی چی اینو همه میدونن

حیدر سامورایی
پاسخ

خیلی مردی من تازه فهمیدم😅