نقد و بررسی نقدوبررسی بازی‌ها

آپدیت نسخه Bedrock ماینکرافت چه تغییراتی در بازی به وجود آورده؟

بروزرسانی شماره ۱.۱۹.۸۱ نسخه Bedrock ماینکرافت به تازگی منتشر شده و در اینجا می‌خواهیم به تمام تغییرات این آپدیت بپردازیم. این بروزرسانی، بسیاری از مشکلات نسخه قبلی یعنی ۱.۱۹.۸۰ را برطرف کرده و به همین دلیل، توصیه می‌کنیم حتماً آن را دریافت کنید.

رفع مشکلات

بروزرسانی شماره 1.19.81 نسخه Bedrock ماینکرافت به تازگی منتشر شده و در اینجا می‌خواهیم به تمام تغییرات این آپدیت بپردازیم
بروزرسانی شماره ۱.۱۹.۸۱ نسخه Bedrock ماینکرافت به تازگی منتشر شده
  • رفع خرابی بازی با دستور /tell و برخی دستورهای دیگر که در Realmها رخ می‌داد.
  • رفع مشکل دکمه‌های مربوط به خرید که به طور بی‌نهایت در سرورهای ویژه لود می‌شدند.
  • رفع مشکل نمایش ندادن پیشنهادات سرور ویژه با زدن دکمه «نمایش بیشتر».

ویژگی‌های آزمایشی اضافه شده

حالت اولیه بسیاری از ویژگی‌هایی که قرار است در بروزرسانی بزرگ Trails & Tales ببینیم، در این نسخه قرار گرفته‌اند. این ویژگی‌ها همچنان در حال تکمیل شدن هستند و قبل از امتحان‌شان حواس‌تان به سیو دنیای خودتان باشد. با فعال کردن گزینه Next Major Update در تنظیمات دنیا، می‌توانید قابلیت‌های جدید را تجربه کنید.

مخفی کاری

بازیکنان می‌توانند زیر شکاف‌های ۱.۵ بلوک مخفی شوند. هیت باکس بازیکن در این حالت به ۱.۵ بلوک می‌رسد. قابلیت مخفی کاری، به صورت خودکار در زمانی که در شکافی زیر ۱.۸ بلوک گیر کرده‌اید، فعال می‌شود.

همچنین، ارتفاع دوربین در این حالت پایین‌تر می‌آید. برای بیرون آمدن از حالت مخفی کاری، باید فضای کافی برای بلند شدن داشته باشید. اگر در حال شنا کردن باشید و جا برای بلند شدن نباشد، به این حالت درخواهیدآمد.

درختان گیلاس

در این بیوم جدید، خوک‌، خرگوش، گوسفند و زنبور عسل یافت می‌شوند
در این بیوم جدید، خوک‌، خرگوش، گوسفند و زنبور عسل یافت می‌شوند

بیوم یا محیط درختان گیلاس به نام Cherry Grove به بازی اضافه شده است. شما می‌توانید این بیوم را در کوهستان‌هایی مانند Meadows پیدا کنید. یک گل جدید به نام Pink Petals روی زمین یافت می‌شود که می‌توانید آن را به رنگ صورتی تبدیل کنید.

در این بیوم جدید، خوک‌، خرگوش، گوسفند و زنبور عسل یافت می‌شوند. همچنین، یک مجموعه چوب برای درختان Cherry Grove به بازی اضافه شده.

باستان شناسی

ویرانه‌های Trail Ruins که شهرهایی زیرزمینی از تمدن‌های گذشته هستند، به ماینکرافت اضافه شده‌اند. بلوک Suspicious Gravel که ویژگی‌هایی مانند Suspicious Sand دارد را نیز شاهد هستیم. Suspicious Sandها به مکان‌های Warm Ocean Ruins آمده‌اند.

بلوک‌های Suspicious Gravel نیز به مکان‌های Cold Ocean Ruins آمده‌اند. اضافه شدن ۱۶ خرده سفال (Pottery Shard) به بازی و رسیدن تعدادشان به ۲۰ تا نیز از دیگر نکات مربوط به باستان شناسی در این آپدیت است. این خرده سفال‌ها در چاه‌های صحرایی، معابد صحرایی، ویرانه‌های Cold Ocean و Warm Ocean و Trail یافت می‌شوند.

تزئینات مربوط به زره

اکنون می‌وانید زره خود را با انواع تزئینات موجود در Smithing Tableها شخصی سازی کنید. این تزئینات صرفاً جلوه زیبایی به زره می‌بخشند و هیچ تاثیری در گیم پلی ندارند. تزئینات را می‌توانید به کلاه خود، محافظ سینه، ساق‌بند و چکمه اضافه کنید.

این تزئینات دارای دو ویژگی الگو و مواد هستند. الگو، چگونگی طراحی شدن تزئین و مواد، رنگ آن را مشخص می‌کند
این تزئینات دارای دو ویژگی الگو و مواد هستند. الگو، چگونگی طراحی شدن تزئین و مواد، رنگ آن را مشخص می‌کند

همه الگوهای تزئینی از نظر دیداری روی نماد یک زره یکسان هستند، اما رنگ آن‌ها می‌تواند بر اساس مواد تزئینی تغییر کند. این تزئینات دارای دو ویژگی الگو و مواد هستند. الگو، چگونگی طراحی شدن تزئین و مواد، رنگ آن را مشخص می‌کند. موادی که می‌توانید برای تزئینات استفاده کنید، شامل این موارد هستند:

  • Iron
  • Copper
  • Gold
  • Lapis
  • Emerald
  • Diamond
  • Netherite
  • Redstone
  • Amethyst
  • Quartz

قالب‌ فلزکاری (Smithing Template)

Smithing Tables یا میزهای فلزکاری، به مکانی برای ارتقا و شخصی سازی تجهیزات تبدیل شده‌اند. در کنار فضاهایی برای ترکیب قطعات و مواد مختلف، فضایی برای یک آیتم جدید به نام قالب‌های فلزکاری مورد نیاز است.

این قالب‌ مشخص می‌کند که چه ارتقایی روی تجهیزات انجام می‌شود. هم نوع آیتم‌های قابل ارتقا و هم هم مواد مورد قبول برای تزئین آن‌ها، توسط قالب مشخص می‌شود. در حال حاضر دو دسته از قالب‌های فلزکاری یافت می‌شوند: Armor Trim و Netherite Upgrade.

نوع اول در سراسر جهان یافت می‌شوند و هر ساختمان، قالب منحصر به فرد خودش را دارد. نوع دوم را نیز در گنجینه‌های Bastion Remnant می‌توانید پیدا کنید.

نوع جدید سنسورهای بلوک‌های Sculk

نوع جدید این سنسورها که Calibrated Sculk Sensors نام دارند، به شما اجازه می‌دهند ارتعاشات را بر اساس سطح فرکانس فیلتر کنید. این سنسورها به طور طبیعی یافت نمی‌شوند و باید آن‌ها را بسازید؛ برای ساختش باید از یک Sculk Sensor و سه Amethyst Shard در میز ساخت و ساز استفاده کنید.

تشدید لرزش (Vibration Resonance)

بلوک‌های Amethyst وقتی در نزدیکی سنسورها قرار بگیرند، یک خاصیت چدید را نشان می‌دهند. اگر سنسور، لرزش دریافت کند، بلوک، فرکانس خود را به عنوان یک لرزش جداگانه در محل خود بازتاب می‌دهد. این خاصیت، تشدید لرزش یا Vibration Resonance نامیده می‌شود و به بازیکن اجازه می‌دهد که فرکانس‌های لرزش را در فواصل زیاد و بدون نیاز به ایجاد دوباره لرزش، حرکت دهند.

ارتقای تابلو‌ها

شما رو‌به‌روی هر طرف تابلو که باشید، می‌توانید همان طرف را ویرایش کنید
شما رو‌به‌روی هر طرف تابلو که باشید، می‌توانید همان طرف را ویرایش کنید

تابلوها هم اکنون گزینه‌های شخصی سازی بیشتری دارند. متن این تابلو‌ها می‌تواند پس از قرار گرفتن‌شان در هر جای جهان، تغییر کند. همچنین، هر دو طرف تابلو می‌توانند متن و رنگ جدا از یکدیگر داشته باشند. به طور پیش فرض، شما رو‌به‌روی هر طرف تابلو که باشید، می‌توانید همان طرف را ویرایش کنید.

بهترین سرورهای ماینکرافت ؛ دنیاهای جدید را کشف کنید

تغییرات مربوط به برابر شدن بازی با نسخه جاوا

اسلحه‌های تغییر نام یافته و مسحور شده، اکنون در پنجره‌های چت و ریسپاون، به صورت رنگی نمایش داده می‌شوند. خربزه و کدو تنبل را می‌توانید مانند نسخه جاوا، روی Mud, Podzol, Rooted Dirt و Muddy Mangrove Roots بکارید. گنجینه‌های موجود در خرابه‌های کشتی‌های غرق شده نیز از این به بعد، لوت بلوک Moss را خواهند داشت. موجودات هم وقتی روی یک بلوک ناقص در کنار آتش Campfireها قرار می‌گیرند، آسیب خواهند دید.

جمع بندی

سازندگان ماینکرافت سعی می‌کنند که با عرضه بروزرسانی‌های جدید، این ساخته شاهکار خود را همواره برای طرفداران جذاب نگه دارند. در اینجا سعی کردیم موارد تغییر یافته و اضافه شده به بازی در آپدیت اخیر نسخه Bedrock را مرور کنیم. شما درباره این بروزرسانی چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

آپدیت جدید ماینکرفت را از کجا می‌توانیم دریافت کنیم؟

آپدیت جدید را می‌توانید از طریق بازار دریافت کنید.

آیا می‌شود با دوستانمان ماینکرافت را تجربه کنیم؟

بله، شما می‌توانید از طریق یک سرور خصوصی، با دوستانتان مشغول ساخت دنیای ایده‌آلتان کنید.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ttttt
پاسخ

آپدیت ۱.۱۹.۸۰ هنوز تو بازار موجود نیست, 😪

ali
پاسخ

لگ بازی هم درست کنید لگ میندازه هنگ هم میکنه

SMILING GAMER
پاسخ

اونو موجانگ باید درست کنه نه بازار ، تازه اونم دست موجانگ نیست
بخاطر سیستمته که ضعیفه ، من که با تبلت بازی میکنم هم خیلی وقتا لگ میشه بازی یا کرش میکنه

۰۰۰۰
پاسخ

۱.۱۹ چیه ۱.۲۰ اومده ولی باید از سایت ها دانلود کنید

امیر
پاسخ

سلام این ها عالیه من عاشقش شدم ممنون که خبر دادید

pai
پاسخ

سلام
دوستان امکان نصب بدراک رو اندروید هست ؟
ممنون میشم اگه کسی میتونه راهنماییم کنه ….

مهدی فیروزی
پاسخ

ماینکرافت مبایل همون بدراکه جاوا برای موبایل اصلا نیس