راهنما و آموزش راهنمای بازی‌ها

۸ کاربرد طلا در ماینکرافت؛ این ماده معدنی به‌درد می‌خورد!

طلای ماینکرافت آن‌طور که شاید فکرش را می‌کنید بی‌مصرف نیست. هیچ‌کدام از معادن ماین کرافت بدآوازه‌تر از معادن طلا نیستند. در طول عمر بازی، طلا به‌عنوان یکی از بدترین منابع شناخته شده است. برخلاف این‌که ماده نادری است، اما به‌زحمت استخراجش نمی‌ارزد. بسیاری این نظر را دارند . دلیلش هم دوام کم ابزار و زره‌هایی است که از جنس طلا ساخته می‌شوند. اما باید واقع‌بین باشیم و شرایط فعلی بازی را بسنجیم. شاید وقتی‌که طلا برای اولین بار در بازی معرفی شد این موضوع درست بود. اما از آپدیت Nether به بعد ورق برگشت و طلا به ماده‌ای با کاربردهای فراوان تبدیل شد. البته هنوز هم اگر صرفا بحث بقا باشد، به‌اندازه الماس یا آهن کاربردی نیست. اما این طلا بالاخره به چه دردی می‌خورد؟ بیایید کمی بیشتر درباره کاربرد طلا در ماین کرافت صحبت کنیم.

Golden Food

کاربرد طلا در ماین کرافت - غذای طلا
سیب طلا یا هویج طلا؟

غذا‌های طلایی از روز‌های اول ماین کرافت جزء اصلی‌ترین آیتم‌ها بوده‌اند. اگر خاطراتتان را مرور کنید به آن زمانی می‌رسید که می‌توانسید از بلوک‌های طلا Minecraft برای ساختن سیب‌های طلای طلسم‌شده استفاده کنید. تا وقتی‌که طلا دارید، می‌توانید خوراکی‌هایی درست کنید و ازطریق معجون‌ها منابع بیشتری به‌دست بیاورید.

برای این‌که گرسنگی را مدیریت کنید می‌توانید سراغ هویج طلایی بروید. هویج، ازنظر ارزش غذایی، دومین آیتم مهم بازی است و تضمین می‌کند که نوار گرسنگی شما برای مدت طولانی‌تری پر بماند. اگر به‌ فکر مبارزه هستید سیب طلایی را فراموش نکنید. سیب طلایی، جذب و بازسازی را را راحت‌تر می‌کند و به حفظ سلامت شما در طول مبارزات سخت کمک می‌کند.

Piglin Management

پیگیلین - کاربردهای طلا در ماینکرافت
خنثی‌سازی پیگلین‌ها با طلا!

در اولین برخورد، پیگلین‌ها می‌توانند بسیار غیردوستانه باشند. اگر هم به خودتان جرات دهید و از مسیرشان عبور کنید احتمالا به شما حمله می‌‌کنند. اما کافی است زره طلا بپوشید. حتی نه یک زره کامل، بلکه یک جفت چکمه طلا هم کافی است تا آن‌ها را مطیع خود کنید. همین دلیل کافی است که بخواهید دنبال طلا بگردید و آن را استخراج کنید. چون آخرین چیزی‌که در Nether می‌خواهید این است که یک‌چیز دیگر هم برای کشتنتان تلاش کند.

اما مزیت طلا در برخورد با پیگلین‌ها همین‌جا تمام نمی‌شود. اگر یک شمش طلا جلوی پایشان بیندازید، آن‌ها وارد حالت مبادله می‌شوند. یعنی طلا را مصرف می‌کنند و به‌جای آن آیتم دیگری به شما می‌دهند. یکی از آیتم‌هایی که ممکن است در این معامله به‌دست بیاورید Ender Pearl است. باکمک آن‌ها به خط پایان نزدیک‌تر می‌شوید.

Disposable Tools

ابزارهای طلا از کاربردهای طلا در Minecraft
ابزار‌های دم‌دستی از جنس طلا!

همان‌طور که خودتان می‌دانید و بالاتر هم به آن اشاره کردیم، ابزارهای طلا دوام چندانی ندارند. اما کمی زرنگ باشید و نقطه ضعف را به نقطه قوت تبدیل کنید. در پروژه‌های بزرگ ماینکرافتی باید مقدار زیادی استخراج انجام دهید. کنده‌کاری کنید تا فضایی را خالی کنید و محیطی داشته باشید که برای شروع کار مناسب است. خب چرا باید برای این کارهای دم‌دستی دوام کلنگ الماس خودتان را کم کنید؟ برخلاف ابزار‌های سنگی، طلا ازنظر سرعت استخراج با الماس برابر است. اما دوام و قدرت آن را ندارد. یعنی در این مرحله،  ازنظر عملکرد چیز خاصی را ازدست نمی‌دهید. این درمورد همه ابزارها درست است. پس اگر می‌خواهید مقدار زیادی کار ساده را باسرعت انجام دهید، بهترین ابزار‌هایتان را ذخیره کنید و کار را با طلا پیش ببرید. 

Railway Systems

ریل‌های طلایی
سرعت بیشتر با ریل‌های طلایی Minecraft

مطمئنا می‌توانید برای چند دقیقه کلید W را نگه دارید تا با ریل استاندارد از یک سر جهان به سر دیگرش بروید. اما کافی است بخواهید از سربالایی بروید بالا. آن‌وقت می‌فهمید که ماین‌کارت‌ها به خودی خودشان چقدر کند هستند. حالا به Powered Rail‌ها نیاز دارید. تنها کار لازم، عوض کردن ریل‌های معمولی با ریل‌های طلایی است. 

نگرانید استخراج این حجم از طلا شدید؟ خب، خبر خوب: لازم نیست تمام ریل از جنس طلا باشد. کافی است بین هرچند ریل یک ریل طلا بگذارید تا میانگین سرعت حرکتتان حسابی افزایش پیدا کند. پس لزوما به مقدار زیادی طلا احتیاج ندارید. وقتی روی مسیر قرار گرفتید، دستانتان را از روی صفحه کلید بردارید و با خیال راحت از تماشای مناظر لذت ببرید.

Potion Making

معجون طلا در ماینکرافت
شفا می‌خواهید یا قدرت دید در شب؟

البته که معجون‌ها به‌اندازه طلا برای بقا مفید نیستند. اما معجون‌هایی که با طلا می‌سازید هنوز هم بسیار کاربردی و به‌دردبخور هستند. در بازی دو معجون اصلی داریم که طلا جزء محتویاتشان است: معجون شفا که از برش‌های ملون درخشان استفاده می‌کند و معجون دید‌درشب که از هویج طلایی استفاده می‌کند. 

البته هنوز هم اگر نیاز دارید خیلی سریع سلامتتان را بازیابی کنید باید سراغ سیب طلایی بروید. این بهترین گزینه شما در زمانی است که به سرعت سلامت خود را ازدست می‌دهید. اما اگر مبارزه تمام شده و از نبرد برگشته‌اید معجون‌های شفابخش مفید هستند و توانایی ابزورب شما را حفظ می‌کنند. ازطرف دیگر، دید در شب هم ویژگی خوبی است و کمک می‌کند از کمین‌های شبانه باخبر شوید و با نزدیک شدن دشمن خیلی سریع خودتان را نجات دهید. 

Keeping Time

حفظ زمان یکی از کاربردها‌ی طلا در ماینکرافت
وقت‌شناس حتی در ماین کرافت!

این موضوع معمولا نادیده گرفته می‌شود، اما قدرت اطلاعات می‌تواند تعیین‌کننده باشد. اطلاعات شما می‌توانند خیلی ساده باعث پیشرفتتان شوند یا کارآمدی شما را کاهش دهند. پس بدون دانش، ممکن است در مهم‌ترین زمان‌ها بدون تجهیزات بمانید. 

زمان چیزی است که همیشه باید مراقبش باشید. مثلا اگر نیمه‌شب از معدن خارج شوید، با انبوهی از خزنده‌ها، اسکلت‌ها و دیگر موجودات خشن روبه‌رو می‌شوید که می‌توانند به شما آسیب بزنند. چطور به زمان توجه کنید؟ باید از ساعت استفاده کنید. برای ساختش معمولا به ۴ قطعه طلا و یک رداستون نیاز دارید. ساخت ساعت در الویت است و باید اولین کارتان بعد از دریافت منابع لازم باشد. چون ساعت برنامه‌ریزی حرکت در این جهان را برایتان ساده‌تر می‌کند. 

Netherite Upgrading

نتریت
بدون شمش طلا باید قید نتریت را هم بزنید!

به فکر ابزار و زره طلا نیستید؟ بزرگ‌تر از این‌ها فکر می‌کنید و فقط قوی‌ترین ماده معدنی یعنی نتریت (Netherite) شما را راضی می‌کند؟ خب، همچنان به مقداری طلا نیاز دارید. برای ساخت شمش نتریت به به خرده‌های نتریت و چهار شمش طلا نیاز دارید. درکل برای ارتقا یک مجموعه کامل از زره الماس به ۱۶ شمش طلا نیاز دارید. 

باتوجه به قدرت و ماندگاری نتریت، نمی‌توانید دوباره طلا را متهم کنید که ماده‌ای ضعیف و به‌دردنخور است. نتریت دوام زیادی دارد. می‌بینید مدت‌هاست که از آن‌ها استفاده کرده‌اید اما هنوز یک چهارم از عمرش را هم مصرف نکرده‌اید و خب راه به‌دست آوردن این ماده کاربردی از استخراج طلا می‌گذرد.

Armor Trims

آرمور تریم - کاربرد طلا در ماینکرافت
با طلا زرهی مثل شوالیه‌ها برای خودتان بسازید

Armor Trimها افزونه‌هایی هستند که با آپدیت ۱.۲۰ Trails and Tales به بازی اضافه شده‌اند و به شما اجازه می‌دهند با استفاده از Smithing Templates، تزئینات زیبایی را روی قطعات زره قرار دهید. هر تریم را می‌توانید با استفاده از مواد مختلف تغییر دهید تا رنگ آن عوض شود. هر منبع قابل استخراج، ازجمله طلا را می‌توانید در میز آهنگری خودتان (Smithing Table) استفاده کنید.

جای تعجب ندارد که طلا ظرافت خاصی را به زره اضافه می‌کند که حتی تریم‌های الماس هم نمی‌توانند با آن رقابت کنند. البته بعضی ترکیب‌های رنگی به‌شکل عجیبی با هم مخلوط می‌شوند. اما تریم‌های طلا تقریبا با همه زره‌های در دسترس جور می‌شوند.

جمع‌بندی

در ماین کرافت مواد زیادی وجود دارند که هرکدام به کاری می‌آیند و برای این‌که خلاقیت را به اوج برسانید به همه آن‌ها نیاز دارید. اما در بین ماده‌های معدنی مختلفی که می‌توانید در بازی استخراج کنید، طلا زیاد خوش‌نام نیست. چرا؟ خب، استخراج آن زیاد آسان نیست چون ماده نادری است. اما کاربرد‌ زلا در ماینکرافت آن‌قدر نیست که جواب زحمت‌های استخراج را بدهد. فکر می‌کنید این حرف درست باشد؟ اما آپدیت‌های Minecraft بعد از نسخه nether چیز دیگری می‌گویند. شما ۸ کاربردی که نام بردیم را از طلا گرفته‌اید یا راه بهتری برای مصرف طلاهایتان دارید؟

کاربرد طلا در ماینکرافت چیست؟

راه‌های زیادی برای استفاده از طلاهای ماین کرافتی وجود دارد. می‌توانید زره‌هایتان را با آن‌ها تزئین کنید، ساعت بسازید و زمان را ازدست ندهید، پیگلین‌ها را مطیع کنید و… . مهم‌ترین کاربرد‌های طلا در ماین کرافت را در این مقاله پیدا می‌کنید.

خوراکی‌های طلایی در Minecraft چه تفاوتی با خوراکی‌های معمولی دارند؟

می‌خواهید توانایی دید در شب به‌دست بیاورید؟ به مبارزه می‌روید و باید سریع سلامتتان را بازیابی کنید؟ یا به خوراکی‌های مختلف دسترسی ندارید و می‌خواهید مدت زیادی بدون نیاز به منبع غذا زنده بمانید؟ همه این کارها با خوارکی‌های طلایی ماین کرافت ممکن است. معجون دید در شب را باید با هویج طلایی درست کنید و برای بازیابی سلامتتان به سیب طلا نیاز دارید.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
12 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ماینکرفت (؛
پاسخ

و منی که هر چی گلد پدا میکردم مینداختم تو لاوا 😞

سلام درمانده
پاسخ

دهنتو😅

امیر علی
پاسخ

داداش میرفتی بلاکشو می ساختی ولی خیلی کار خنده داری کردی😂😂😂😂😂

toxic zone
پاسخ

😔منم میدیدمشو رد میشدم هعی

دخترم
پاسخ

وسایل و آرمور طلایی که بدرد نمیخوره خیلی زود میشکنه
بقیه کاربرداش خوبه
یکی دیگه از کاربرداش آرمور طلایی تو ندره که پیگلینا بهت حمله نکنن اما در هر صورت پیگلین بروتا حمله میکنن

ببر سیاه
پاسخ

اون آخری رو نفهمیدم😐

mani
پاسخ

پیگلین هایی ک ی تبر دستشونه رو میگه

Terebyte
پاسخ

منظورت آرتور ترجمه؟
اینا وسایل هستن برای تزئین زره که می تونی از چیز های مختلف بزای تزئین استفاده کنی ، مثلا اگه از امرالله استفاده کنی خط های سبز ایجاد می کنی و اگه از آمیتیست استفاده کنی رنگ بنفش ایجاد میشه .

Pizzy
پاسخ

منظورش اینه که با طلا آرمور تریم ها رو به رنگ طلا در بیارید.

ماین
پاسخ

برای من توی ماین فقط یه کلبه سنگی و شمشیر و کمی گوشت مهم بود.

Terebyte
پاسخ

رو حالت peacefull بازی می کردی ؟

Pizzy
پاسخ

حق تا صب 😂🤣🤣

آروشا دهدار
پاسخ

کاش می گفتی که شمشیر طلایی از چه جنسی یه