آخرین اخبار ماینکرافت اخبار بازی خبر

هوش مصنوعی NVIDIA از ویدیوهای دو‌بعدی مدل‌های سه‌بعدی می‌سازد

شرکت NVIDIA یک هوش مصنوعی جدید به نام Neuralangelo معرفی کرده است که به واسطه آن می‌توانید تمامی المان‌های موجود در ویدیوهای دو‌بعدی اعم از مجسمه‌ها، کامیون‌ها و ساختمان‌ها را به مدل‌های سه‌بعدی تبدیل کنید.

بازار هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر بسیار داغ شده است. از زمان معرفی Chat GPT، هر روز شاهد رونمایی از یک AI جدید هستیم که در بخش‌های مختلفی از جمله تولید محتوا، گرافیک و انیمیشن کار را برای عموم مردم ساده می‌کنند. در تازه‌ترین این دست هوش‌های مصنوعی، شرکت انویدیا یک AI تازه به نام Neuralangelo معرفی کرده که قادر است از روی هر ویدیو دو‌بعدی انواع مدل‌های سه‌بعدی را بسازد.

هوش مصنوعی Neuralangelo در ابتدا چندین فریم از ویدیو که سوژه را از زوایای مختلف نشان می‌دهد، انتخاب کرده و به کمک آن‌ها ویژگی‌هایی مثل عمق، اندازه و شکل را مشخص می‌کند. در مرحله بعد AI مذکور یک مدل سه‌بعدی تقریبی ایجاد کرده و با بهینه‌سازی آن سعی می‌کند نمونه‌ای دقیق و با جزئیات از سوژه ارائه دهد.

هوش مصنوعی تجربه بازی ماینکرافت را وارد مرحله جدیدی می‌کند

به گفته شرکت NVIDIA، هوش مصنوعی Neuralangelo از فناوری قدیمی به نام Instant NeRF بهره می‌برد تا بتواند یک مدل سه‌بعدی با جزئیات دقیقی مثل بافت، الگو و رنگ را از ویدیو‌های کاربران خلق کند. شرکت انویدیا گفته است که این AI جدید «به طور قابل‌توجهی از روش‌های مدل‌سازی قبلی پیشی می‌گیرد» و قادر است بافت‌های پیچیده، مثل ناهمواری‌های کلار بام و سطح صیقلی سنگ مرمر را تشخیص دهد.

ساخت مدل سه‌بعدی به کمک هوش مصنوعی NVIDIA
هوش مصنوعی NVIDIA می‌تواند ویدیو‌های ضبط‌شده با گوشی موبایل و پهپاد را هم به مدل سه‌بعدی تبدیل کند

بر اساس گفته‌های شرکت NVIDIA، کاربران می‌توانند از ویدیو‌های ضبط‌شده با گوشی موبایل برای ساخت مدل سه‌بعدی استفاده کنند. این ویژگی باعث می‌شود که سازندگان بتوانند به ساده‌ترین روش مدل‌های مورد‌نیاز برای اثر خود را به دست بیاورند. علاوه بر سادگی، Neuralangelo سرعت کامل شدن پروژه‌ها را بالا می‌برد، زیرا طبق اعلام بخش تحقیقات انویدیا، ایجاد یک صحنه سه‌بعدی تنها دو ساعت طول می‌کشد.

طبق گفته مینگ یو لیو، یکی از نویسندگان مقاله Neuralangelo، هوش مصنوعی مذکور موجب می‌شود که توسعه‌دهندگان بتوانند اشیاء مختلف اعم از مجسمه‌های کوچک تا ساختمان‌ها عظیم را با جزئیات بالا به بازی ویدیویی خود اضافه کرده یا نمونه دقیقی را به صورت دیجیتالی ایجاد کنند.

هوش مصنوعی به شما در ساخت خانه‌های سیمز ۵ نیز کمک خواهد کرد!

بر اساس ویدیویی که شرکت NVIDIA منتشر کرده، هوش مصنوعی Neuralangelo می‌تواند به کمک ویدیو‌های ضبط‌شده با پهپاد، مکان‌های واقعی را به بهترین شکل باز‌سازی و برای استفاده در بازی‌های ویدیویی آماده کند. در کنار ویدیو گیم، AI شرکت انویدیا در زمینه‌های مختلفی مثل رباتیک، تجربه‌های واقعیت مجازی و معماری کاربرد دارد.

شرکت انویدیا قصد دارد هوش مصنوعی Neuralangelo را در جریان کنفرانس بینایی رایانه‌ای و بازشناخت الگو که از ۱۸ تا ۲۲ ژوئن (۲۸ خرداد تا ۱ تیر) در ونکور برگزار می‌شود، به نمایش بگذارد.

Loading

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Rip
پاسخ

انویدیا جدیدا داره افت میکنه ولی این هوش مصنوعی که ساخته خیلی خوبه من خودم rtx 3060 ti انویدیا رو دارم این قابلیت هم براش اومده برای ویدیو چیزای خوبی میشه باش زد